Virtuálové rostou, klasičtí operátoři přicházejí o zákazníky

Virtuálové rostou, klasičtí operátoři přicházejí o zákazníky
V prvních dvou čtvrtletích odcházelo nejvíc zákazníků od O2 a Vodafonu. Na začátku roku měla O2 podíl na celkovém počtu uživatelů měnících operátora 46 procent, Vodafone pak vedl od dubna do června s 31 procenty. Klienti nejčastěji přecházeli k virtuálním operátorům. Vyplývá to ze statistiky srovnávače Tarifomat.
 
Za výrazným odlivem klientů od O2 v prvním čtvrtletí stojí podle odborníků změna smluvních podmínek na začátku roku. „Po prvním kvartále se situace stabilizovala a úbytek klientů O2 začal klesat. O2 však pod novým vlastníkem stále nemá jasnou vizi v otázce akvizice nových zákazníků, což může vyvolávat nechtěné spekulace. V aktuálním třetím kvartálu ale očekáváme ustálení podílu odlivu zákazníků O2 na hranici 19 procent,“ uvedl Pavel Černoch z Tarifomatu.
 
Ve druhém čtvrtletí výrazně narostl podíl klientů odcházejících od virtuálních operátorů. Zatímco od ledna do března tvořili pět procent výpovědí, v následujícím čtvrtletí to bylo 17 procent odchodů. Odchody souvisí zejména s nízkou kvalitou zákaznického servisu nebo se zklamáním z nabízených služeb. Za Vodafonem byla O2 s 29procentním podílem, T-Mobile zaznamenal 23 procent.

Pozice Vodafonu slábne

Ve třetím čtvrtletí se podle Černocha bude s úbytkem zákazníků nadále potýkat zejména Vodafone, a to s podílem kolem 37 procent. „Ačkoliv se to operátor snaží zvrátit urputnou retencí a výhodnými nabídkami, pozice Vodafonu v budoucnu se jeví jako velmi obtížná, protože má nepříznivý poměr smluvních a předplacených zákazníků a velkou část zákazníků bez závazku. Navíc ve 3. kvartálu proběhne změna obchodních podmínek, kdy budou moci zákazníci odejít bez nutnosti vyplatit se ze závazku,“ doplnil.
 
T-Mobile se podle odborníků chová na trhu disciplinovaně, řídí se dlouhodobou strategií a snaží se kontrolovat pozici jedničky na českém trhu. Přírůstky i úbytky zákazníků jsou přirozené a stabilní s lehce rostoucí tendencí v oblasti nových zákazníků. Body operátor ztrácí pouze kvůli méně efektivní marketingové komunikaci, která byla v minulosti velmi aktivní.
 
V prvním čtvrtletí přešlo nejvíc zákazníků k virtuálním operátorům, kteří získali podíl 35 procent, ve druhém čtvrtletí na stejný podíl dosáhl Vodafone. Ve třetím čtvrtletí by si měl nejvíce polepšit opět Vodafone s 34 procenty příchozích.
Diskuze (56) Další článek: Týden mobilně 247: Čína chce do nejvyšší ligy

Témata článku: Operátoři, Virtuální operátoři, O2, Vodafone, T-Mobile, Vir, Zákaz


Určitě si přečtěte

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

** Velmi zajímavý poměr cena/výkon ** Na špičku ztrácí jen v okrajových oblastech ** Správný mix užitečných technologií bez moderních výstřelků

Martin Herodek | 15

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

RECENZE: Nokia 6.1 a Android One mají trumfy, které z tabulky nevyčtete

** Výrazně vyšší výkon ve srovnání s předchůdcem ** Čistý Android není pro každého, má ale svoje kouzlo ** Moderní pojetí klasiky bez zbytečných módních výstřelků

Martin Herodek | 14

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

Xiaomi Redmi Note 5A Prime: levný neznamená odbytý [recenze]

** Překvapivě schopný mix parametrů s rozumnou cenovkou ** Slabší výkon kompenzuje HD rozlišením a dostatkem paměti ** Přítomná trojice slotů na karty a infraport se nevidí často

Martin Herodek | 11

RECENZE: Asus Zenfone 5 — výborná vyšší třída, kterou nezazdila ani cena

RECENZE: Asus Zenfone 5 — výborná vyšší třída, kterou nezazdila ani cena

** Asus se nechal zlákat na design s vykousnutým displejem ** K tomu přidal velmi slušnou výbavu s minimem kompromisů ** Vznikl Zenfone 5, který konečně dokáže konkurovat i cenou

Jan Láska | 41