Kde hledat brandované mobily Vodafone? Říkáte si, kde jinde než v prodejnách operátora. To je ale omyl, Vodafone 345 najdete jen na poště.
Vodafone před Vánoci nenápadně rozšířil prodejní kanály svých brandovaných telefonů o pobočky České pošty. Nový ultralevný messenger Vodafone 345 ale neunikl pozornosti bystrého oka redaktorů MobilManie. Pokud sháníte vůbec nejlevnější telefon s QWERTY klávesnicí, zajděte si pro něj na poštu.
Česká pošta není při prezentaci produktů tak precizní jako zavedené obchodní řetězce, takže červenou krabičku s mobilem v sousedství se známkami, pohádkovými knížkami a stolním budíkem snadno přehlédnete.
Na pobočkách České pošty je už delší dobu možné zakoupit předplacené SIM karty operátora, celé sady s mobilem zde vidíme jen zřídka. Opět jde o časově omezenou předvánoční nabídku, o to zajímavější, že model Vodafone 345 nenajdeme ani na značkových prodejnách Vodafonu nebo v jeho e-shopu. Telefon bude v prodeji do konce prosince 2010 na zhruba tisícovce poboček České pošty v sadě s předplacenou kartou s kreditem 200 Kč za 977 Kč. Pokud odečteme hodnotu kreditu, přijde samotný přístroj na necelých osm stovek. To z něj dělá vůbec nejlevnější telefon s QWERTY klávesnicí dostupný oficiální cestou na českém trhu.
Vodafone 345 vyrábí pro operátora čínský Alcatel, což je patrné hlavně z designu klávesnice
Je pravda, že Vodafone 345 patří mezi naprosté lowendy mezi telefony a cena je tedy odpovídající. Nabídne pouze podporu dvou pásem GSM 900, 1 800 MHz, pro přenos dat není vybaven vůbec. Maličký barevný TFT displej má úhlopříčku 1,77" a je pochopitelně nedotykový. Telefon kromě FM rádia neobsahuje žádné multimediální funkce, najdeme zde pouze jednoduchý kalendář, kalkulačku a stopky s budíkem. Rozměry přístroje činí 100 × 57 × 12 mm, telefon váží 77 gramů.
Ve Velké Británii se Vodafone 345 prodává za nedotovanou částku 15 liber (asi 450 Kč), takže česká cena 777 Kč (po odečtení hodnoty kreditu v předplacené sadě) je i tak nadsazená
Operátor chce s podobnými cenově výhodnými nabídkami pokračovat i v budoucnu. "Naším cílem ve spolupráci s partnery pro nepřímý prodej je vytvořit nabídku na míru zákazníkům, kteří daný obchod navštěvují. Spolupráci tohoto typu s Českou poštou jsme zahájili prodejem jednoduchého telefonu Vodafone 345 za velmi výhodnou cenu. Další exkluzivní nabídky zákazníkům našich partnerů budou brzy následovat," říká Tomáš Krumpholz, senior manažer pro partnerský prodej.