Vodafone a Oskar: těšte se, toto je teprve začátek

Vodafone a Oskar: těšte se, toto je teprve začátek

Dnes ráno proběhla tisková konference, či spíše pracovní setkán,í s významnými zástupci společnosti Vodafone. Na dotazy novinářů odpovídal generální ředitel Vodafone Group Arun Sarin a generální ředitelka Oskar Vodafone Karla D. Stephens. Otázky se točily zejména kolem témat dalších akvizic společnosti Vodafone a jaké plány má Vodafone u nás.

Klepněte pro větší obrázek 
Arun Sarin

Slova se chopil Arun Sarin a i když dal několikrát příležitost i „českému zastoupení“ zosobněné K. D. Stephens, hvězdou tohoto setkání byl jednoznačně on. Jak tedy hodlá Oskar Vodafone dále rozšiřovat počet svých zákazníků a růst na českém trhu, kde je prakticky stoprocentní penetrace? Slova generálního ředitele byla velmi sebevědomá - Toto je pouze začátek, ještě jste nic neviděli“. Firma je zvyklá bojovat s tvrdou konkurencí a budoucnost vidí samozřejmě v sítích třetí generace a souvisejících službách. Nejde jen o online sledování televize, poslouchání hudby či hraní her, ale o bezdrátový mobilní broadbandový přístup na Internet. S tím pak souvisí i oblast e-commerce.

Jak Sarin řekl, „mobilní komunikace pohání ekonomiku, usnadňuje a urychluje obchod.“ Totéž se týká i rychlého připojení k Internetu, které navíc získá v kombinaci s mobilitou další potenciál. Příští generace telefonů a PDA má toto vše usnadnit.

K zodpovězení otázky bližšího termínu spuštění 3G sítě u nás si vzala slovo Karla Stephen, ale prozrazeno nebylo nic konkrétního. „Stay tuned“, prohodila s úsměvem a pouze zopakovala, že Oskar Vodafone testuje UMTS v několika lokalitách. Společnost nechce přijít s nepřipraveným produktem, její byznys model klade důraz na spokojeného zákazníka a proto přijde s nabídkou těchto služeb tehdy, až bude trh a související služby připraveny. „Vodafone ale vidí v 3G jednoznačnou budoucnost a věří této technologii", dodala. Musíme tedy vyčkat.

Na co dalšího se Oskar Vodafone zaměří? Podle slov K. D. Stephens chtějí být číslem jedna v srdcích zákazníků, zaměřují se jednak na segment mladých lidí a také na sektor „small business“. V souvislosti s kladením důrazu na spokojenost zákazníka také Sarin zmínil téma přenositelnosti čísla, které by mělo začít fungovat od ledna 2006. „Je to jedno ze základních práv zákazníka“, řekl a operátoři by měli celou věc pokud možno maximálně usnadnit a ne komplikovat.

Padla i otázka dalších akvizic. Vodafone expanduje do Turecka, kde je zatím malá penetrace a přitom se jedná o velkou zemi s mnoha mladými lidmi. Rozšíření do Ruska nebylo potvrzeno, ale ani vyvráceno. Plány tedy možná počítají i s expanzí tímto směrem, ale nebylo nic prozrazeno, protože každé takové předčasné prohlášení zvyšuje cenu akcií cílové společnosti. „Nic se však nemění na strategii, že budeme nadále vyhledávat a realizovat dobré příležitosti“, dodal Sarin.

27 komentářů

Nejnovější komentáře

  • jiří kruliš 4. 10. 2005 11:33:11
    mě by zajímalo, jak a jestli vůbec jsou operátoři schopni zavést domácí...
  • #### 3. 10. 2005 12:53:29
    Jasně, všechno se svede na Klause. Ty jseš také úplně mimo co?
  • Václav 1. 10. 2005 19:04:40
    Mylí Malí Čecháčkové.Na keci Vás člověk užije,ale rozum utek.

komerční sdělení

Komerční sdělení