Máte blokované odchozí hovory nebo vám došel kredit? Vodafone dovolí odeslat SMS se žádostí o zpětné volání. Stačí naťukat dané předčíslí.
Vodafone spustil naostro svou službu Ozvi se SMS, která umožní uživatelům se zablokovanými odchozími hovory nebo příliš nízkým kreditem odeslat textovou zprávu se žádostí o zpětné volání. Taková SMS pak nahradí oblíbené „prozvonění" . Operátor tuto službu již delší dobu testuje, za prvních 5 měsíců testovací provozu ji využilo každý měsíc na 85 tisíc zákazníků. I po oficiálním spuštění zůstává Ozvi se SMS nadále zdarma.
Na vývoji Ozvi se SMS pracuje oddělení Media Solutions, které kombinuje všechna média, která má Vodafone k dispozici. Pro operátora to znamená další reklamní SMS kanál, kterým rozšiřuje své portfolio mobilní reklamy. Už více než rok mohou například studenti posílat bezplatně SMS zprávy výměnou za příjem reklamy. Podle slov vedoucího oddělení Media Solutions Tomáše Mátla byla reklama obsažena ve 250 až 300 tisících Ozvi se SMS zpráv.
Služba Ozvi se SMS je dostupná bezplatně všem zákazníkům Vodafone. Podle údajů operátora 85 tisíc z nich poslalo od začátku letošního roku každý měsíc na milion textových zpráv se žádostí o zpětné volání. Nejčastější případy použití služby nastaly v okamžiku vyčerpání kreditu na předplacené kartě nebo při blokování odchozích hovorů a SMS zpráv. Ozvi se SMS zprávu lze odeslat do všech sítí v ČR.
Pro odeslání bezplatné Ozvi se SMS stačí vytočit speciální kód: |
*101*telefonní číslo bez mezer# |
který na určené místo doručí přednastavenou SMS zprávu: |
„Vas znamy vam z cisla xxxxxxxxx poslal tuto Ozvi se SMS, kterou vas prosi o zavolani. Tak se ozvete. Pekny den, Vodafone. " |
Zákazník, který využil službu obdrží doručovací SMS ve tvaru: |
„Ozvi se SMS v poradku dorazila. Vodafone." |
Z tabulky je patrné, že odesílání Ozvi se SMS probíhá v podobě volacího příkazu se speciálním předčíslím. Jedinou nevýhodou je tak nemožnost použití čísla přímo uloženého v adresáři kontaktů.
K podobnému přístupu služeb nabízených zdarma výměnou za příjem reklamy přistoupili i konkurenční operátoři. O2 provozuje službu bezplatných minutových hovorů Platí to kvído, T-Mobile testuje v pilotním provozu zasílání reklamy na mobil za volné minuty volání nebo textové zprávy.