Vodafone: Každá čtvrtá firma šetří v době krize na hovorném

Vodafone přichází s dalším průzkumem ze své sondy mezi zákazníky Vodafone Zoom. Tenktokrát se operátor zaměřil na chování firemních zákazníků v době ekonomické recese. Ta totiž v první řadě dopadá zejména na podniky a firmy. Téměř polovina z nich očekává, že krize skončí do jednoho roku, druhá polovina firem se domnívá, že potrvá ještě rok, ne však déle než dva roky. Pro více než pětinu dotázaných firem je krize důvodem k rozšíření oboru podnikání.

Vyplývá to z průzkumu Vodafone Zoom o ekonomické recesi, který pro Vodafone mezi 300 respondenty realizovala agentura Data Collect.

Celkově za poslední rok k úsporným opatřením přistoupilo 87 % firem. Ty začaly nejvíce šetřit na nákladech spojených s provozem kanceláří (37 %), omezily systém benefitů (28 %) nebo snížily výdaje za telekomunikační služby (28 %).

Jak je to s pracovním telefonem a soukromými hovory:

  • mobilní telefon poskytují zaměstnancům dvě třetiny firem
  • třetina zaměstnanců si musí hradit všechny soukromé hovory sama
  • veškeré hovory zaměstnancům hradí čtvrtina firem

Mobilního operátora změnila za posledních 12 měsíců jen malá část dotazovaných firem. Důvodem změny byla ve většině případů lepší nabídka ze strany konkurence. Ty, co u svého operátora zůstaly, neplánují změnu ani v následujícím půl roce.

Ekonomickou krizi nejvíce pociťují malé firmy do deseti zaměstnanců, které byly nuceny snižovat náklady a nedaří se jim prodávat zboží a služby. Ačkoli většina firem vnímá právě probíhající krizi jako hrozbu, třetina dotazovaných v ní vidí příležitost.

Diskuze (1) Další článek: Dopravní podnik v Ostravě zavádí SMS jízdenky

Témata článku: , Čtvrt, Hovor, Soukromý hovor, Hovorné, Firma, Většina firem, Kříž, F +, Voda, , Náklad spojený, Krize,