Vylepšená SIM plus od Vodafonu je se službou Po svém zdarma, klidně i šestkrát najednou. Nevěříte? Věřte! Doplněno
Každý majitel mobilního telefonu je zároveň zákazníkem alespoň jednoho operátora. A stejně tak už každý zažil situace, ve kterých nás operátor potěší, jindy zase naštve a přijdou také chvíle, kdy se stane něco podivného či nestandardního. O vašich zkušenostech si tedy čas od času můžete přečíst i na našem webu, operátorské anomálie se ovšem nevyhýbají nikomu, ani redaktorům MobilManie.
Patálie se SIM plus
Jako mnoho lidí využívám i já více telefonních čísel a na jednom z nich mám nastaven oblíbený Vodafone tarif Odepiš. Jelikož jsem člověk smýšlející nejen ekologicky, ale také racionálně, rozhodl jsem se po aktivaci služby Po svém pro objednávku SIM karty plus. Objednávku jsem uskutečnil naprosto běžným způsobem v internetové samoobsluze Můj Vodafone. Ten den jsem nejprve prováděl několik změn v nastavení a aktivaci roamingu, až po té jsem se rozhodl objednat vylepšenou SIM. Objednávka probíhala zcela obvykle, po vyplnění čísla stávající karty jsem objednávku potvrdil, ale po posledním tlačítku OK mi systém vrátil chybovou hlášku. Bylo to něco ve smyslu „Změnu nastavení není v tuto chvíli možno provést“, a tak jsem byl přesvědčen, že se operace nezdařila.
Další den jsem se o objednávku pokusil znovu, a to hned několikrát, vždy se stejným výsledkem. Steně se (ne)dařilo i třetí den, systém mi pořád dokola opakoval chybové hlášení a jelikož mne k objednání nové SIM karty pouštěl stále znova, nabyl jsem dojmu, že objednávka se nemohla uskutečnit. Uběhlo několik dnů a v poštovní schránce na mě čekalo upozornění o doručení zásilky od operátora. Byl jsem sice z počátku poněkud zmatený, ale vyrazil jsem vyzvednout zásilku. Mnohem větší překvapení ale teprve přišlo, na poště na mě totiž nečekala obálka jedna, nýbrž rovnou šest!
Šest obálek s šesti SIM kartami • také vám připadají všechny stejné?
Šest obálek se SIM kartou plus se stejným telefonním číslem. Někde se prostě musela stát chyba, systém Vodafonu zpracoval moji objednávku více než jednou a stejně mi dovolil provést operaci znovu. Otevřel jsem jednu z obálek a přes rozhraní internetové samoobsluhy provedl výměnu. Další překvapení na sebe nenechalo dlouho čekat, nová SIM karta další den ráno vůbec nenaběhla, telefon mi při pokusu přihlásit se do sítě oznámí hlášku o neaktivní SIM kartě. Přistoupil jsem tedy k hledání té správné SIM karty zkoušením metodou pokus-omyl.
Poznámka: Vodafone nás překvapil také v březnu, kdy požadoval zaplacení 0 Kč
Všechny SIM mají stejné telefonní číslo • první karta se neujala, která je asi ta pravá?
Zatím jsem ještě nestihl vyzkoušet všechny karty, ale zatím žádná z dvou karet, které jsem přes rozhraní samoobsluhy aktivoval nenaběhla ani po několika dnech. Mohu být rád, že funguje alespoň ta původní. Těžko říct, zda bude některá z těch nových fungovat a kterou systém přijme. Možná to bude až ta poslední, nicméně nevím, která to je. A mezitím mi došlo oznámení o další zásilce od operátora, která čeká na poště... Cítím se teď poněkud „přesimkartován“ a stále čekám na tu pravou... kartu.
Tip: Zažili jste také podobnou kuriózní situaci? Podělte se o ni na našem diskuzním fóru!
Za Vodafone se k věci vyjádřil tiskový mluvčí Filip Hrubý:
Bohužel došlo k ojedinělé chybě systému, který náhodně vygeneroval chybové hlášky v internetové samoobsluze. Chybu jsme okamžitě po jejím zjištění odstranili, abychom zabránili dopadu na další zákazníky.