Vodafone prodává svoji japonskou pobočku

V pátek vyšla z londýnského ústředí Vodafonu zpráva, že probíhají jednání o prodeji jeho japonské pobočky. Zpráva je docela překvapující vzhledem k obecné strategii nadnárodních operátorů rozšiřovat své pole působnosti do všech koutů světa. Japonský mobilní trh je však značně svérázný a bouřlivě se vyvíjející. Vodafone na něm působí již sedmým rokem a zpočátku se mu velmi dařilo. Prudký nárůst a hutné zisky však postupně vystřídal odliv zákazníků a klesající tržby. Tlaku místních velikánů NTT DoCoMo a KDDI už Vodafone nedokázal odolávat.

Není se proto čemu divit, že se situace přestala líbit investorům Vodafonu, kteří se dožadovali prodeje japonské pobočky. Ta se z problémů nedokázala vymanit a o prodeji se tedy začalo jednat. Zájemcem o koupi je japonská obchodní společnost SoftBank, která za „nemocnou“ pobočku operátora hodlá zaplatit 14 miliard dolarů.

Vodafone má asi dobře spočítáno, aby se mu transakce vyplatila a získané peníze mu jistě jinde vydělají více. Ale nepočítaje finance přichází o hodně, protože odstupuje z nejvyvinutějšího trhu, který určuje celosvětové trendy v mobilní komunikaci.

Témata článku: Voda, Vodafone, Japonsko