Vodafone: tak to je velká matematická tragedie (oživeno)

Diskuze čtenářů k článku

Dix  |  26. 09. 2007 10:58

Heh, chtel bych videt, jak by vypadaly hovory, kdyby se zacalo uctovat po vterinach hned od zacatku Setrivi Cesi by stejne jako u sms brzy vymysleli nejruznejsi zkratky a zkomoleniny tak, aby dokazali domluvit schuzku treba za 5 vterin Uznavam, ze na hlasovou schranku by to bylo idealni, na druhou stranu, kolik lidi ji dnes v porovnani se Zmeskanymi hovory pouziva... Myslim, ze idealni reseni by bylo uctovani bud 30+30, jak bylo zmineno vyse, nebo 30+1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Lerch  |  27. 09. 2007 13:41

Dobrý den!
Sice si nemyslím, že by se většina z nás začala chovat tak, jak popisujete, ale i kdyby - co je špatného na tom, zaplatit za 5 vteřin hovoru, když jsem opravdu volal jen 5 vteřin?
Neberte to jako provokaci, opravdu by mne to zajímalo.
Nashle!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Lerch  |  25. 09. 2007 21:01

Už jsem dlouho nikde nepřispěl, ale tady to udělám, i když od tématu článku.
Je normální platit to, co dostanu. U řezníka platím dvacet deka šunky. Kdyby mi řekl, že do prvního kila musím platit celé kilo, myslel bych si, že se zbláznil. Každý by si myslel, že se zbláznil. V poslední době si uvědomuji, že tohle platí i pro operátory - že to, jak to u nás funguje, rozhodně není normální.
Ještě jednou. Chci platit jen to, co dostávám...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bosto2  |  25. 09. 2007 21:27

Ale to by chudáci operátoři nevydělali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  25. 09. 2007 20:32

Ta reklama je husta ukazka reklamstiny.
To si mysli, ze jsou vsichni tak naivni, ze je nenapadne ze u 10 vterinoveho hovoru nas okradaji vsichni dosti silene? Ja bych urcite usporil vic, kdybych mel uctovani 30+30. Ono by se to krute projevilo uz jen na tom, kdyz se clovek dovola do hlasovky...
Kdyby VF udelal 1+1 nebo 30+1, to by byl duvod se chlubit, ale tohle?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Osral  |  25. 09. 2007 19:35

Ona tragedie je hlavně ta jeho sleva telefonů, a následné depozitum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokiasman  |  25. 09. 2007 19:22

Největší sranda bude, až si Vodafone a zdejší redaktoři ujasní v jakých jednotkách se účtuje provolaný čas!! Jak může zdejší ing uvádět čas ve vteřinách a v další větě sekundách??? Copak neví, že vteřina je jednotka pro úhel?? To bych rád věděl, kolik jsem už takových úhlů provolal...???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  25. 09. 2007 20:12

No nevím, nesleduji nejnovější terminologické trendy, jen jsem jaksi v toku let zaznamenal, že TV pořad Branky, body, vteřiny, který se kdysi musel přejmenovat na Branky, body, sekundy, se už zase jmenuje Branky, body, vteřiny. Ale co já vím, možná se to teď jmenuje podle nějaké úhlové disciplíny, sport mi nikdy nešel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokiasman  |  25. 09. 2007 21:01

Jinak pro redaktory MM
http://www.prevod.cz/index.php?str=590&raz=1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G.M  |  25. 09. 2007 23:05

Ta vteřina je tam správně .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ctenar  |  25. 09. 2007 17:18

Trochu nechapu vyjadreni Vodafonu k tem procentum. Omlouvat matematickou chybu tim, ze nechteli zakazniky konkurence prilis vydesit, to je mysleno opravdu vazne? Chapu normalni PR vyjadreni, ale tohle je spis "Ja o koze, ty o voze"...
Predtim, nez jsem vcera poslal upozorneni do redakce mobilmanie, posilal jsem to pred tydnem i do Vodafonu. Prislo jen o precteni a odpoved behem celeho tydne zadna, ani uprava treba jen na webu. Kdyby to radsi opravili misto vymysleni takovyhle silenych vyjadreni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asd  |  25. 09. 2007 17:38

Proste jen PR kec, aby se nereklo, a nejak okecali chybu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  25. 09. 2007 20:04

Zvykám si, je to všude stejné, ba i horší ...
Kupříkladu Českou spořitelnu jsem během půl roku už asi 5x upozorňoval na chybu v elektronickém bankovnictví (Servis 24), kde se při zobrazování historie pohybů na účtu při použití některých filtrů zobrazuje špatný konečný stav účtu, což podle mého názoru může být horší problém než nějaký reklamní obrázek, a odpovědi jsou stále stejné: Děkujeme Vám za důvěru ... bohužel se nezdařilo ... usilovně pracujeme na odstranění ... Naposled: odpovíme Vám v zákonné lhůtě 30 dnů. Po 30 dnech dopis: Omlouváme se, termín vyřešení této nedokonalosti prozatím nemůžeme sdělit. Řešení pro Vás budeme sledovat ...
A to je prosím banka a nezvládá sčítání a odčítání. A vy na Vodafone hned s procenty. Vždyť to se tuším učí až někdy v 5. třídě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  25. 09. 2007 10:41

Kéž by tak účtovali i faktury...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Driver  |  25. 09. 2007 09:07

Ty počty jsou sice pekny, ale asi 85% hovoru se vejde do 1 minuty (neco kolem 40 sekund), takze pocitani s 1:10 je uplne vedle... Ale samozrejme to Vodafone spocital tak, aby to pro nej vyslo nejlip...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  25. 09. 2007 13:45

Vcelku bych souhlasil. S nostalgií vzpomínám na svůj první paušál (Paegas Ekonom), kde bylo účtování 30+30.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  25. 09. 2007 17:11

Jo jo, taky pamatuju, kdy jsem si volal s Gočkem levněji, než teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubík  |  25. 09. 2007 08:55

Pan redaktor zřejmě zacítil příležitost k dalšímu článku a díky tomu se malinko nechal "unést".
1) Ke grafu:
V článku se píše:
V grafu je jasně uvedená hranice 100% a uvedená procenta se nad tuto hranici přičítají.
To je přece holý nesmysl.
Ani v grafu na MM ani na stránkách Vodafone není ta čára označena jako 100%. Je to prostě čára.
Podle mě tu Vodafone udělal úplně jinou chybu:
- nemělo tam být "o 22% minut více" a "+ 22% ... více minut", ale měli tak prostě a jednoduše napsat "o 22 minut více" nebo "+22 minut navíc".
2) K tabulkám:
U tabulek je jasně uvedeno, že je to ÚSPORA Vodafone proti O2 resp. T-mobile.
Pojem úspora znamená, že normální cena je nějaká a pokud mám slevu nebo úsporu, tak se to počítá z normální ceny. Převedeno do podmínek tohoto případu - u O2 resp. T-mobile bych za minutu zaplatil nějakou cenu a u Vodafone zaplatím díky lepší tarifikaci v přepočtu na minutu cenu nižší. Z toho plyne, že základem pro výpočet musí být cena u O2 resp. T-mobile, i když díky tomu to opticky nevypadá tak dobře ve prospěch Vodafone, jako kdyby za základ výpočtu vzal svou cenu. Úvahy typu "jsme na půdě Vodafone" jsou nemají smysl - stejnou úvahu napsat v části o grafu - tam už by to bylo do očí, protože tam se Vodafone opravdu zachoval jakoby "na své půdě".
Jasně, Vodafone to mohl v obou případech udělat přesně obráceně - mohl zvolit pro sebe opticky výhodnější varianty, ovšem pak by se zase objevila spousta křiklounů, kteří by rozváděli teorie, jak Vodafone lže a ohýbá realitu ve svůj prospěch atd. atd. atd.
Podle mého názoru je většině uživatelů šumafuk, jestli je to přesně 22% nebo 22.22% nebo 28.5% - pro ně je podstatné, že díky lepší tarifikaci Vodafone mohou za stejný peníz volat déle, tedy že je to v přepočtu na minutu stojí méně.
Články o tom, jak se projevuje tarifikace 60+1 při hovorech kratších než 1min už tu byly, takže celkově hodnotím tento článek jako zbytečný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubík  |  25. 09. 2007 08:58

Oprava:
Úvahy typu "jsme na půdě Vodafone" nemají smysl - stejnou úvahu napsat v části o grafu - tam už by to bilo do očí, protože tam se Vodafone opravdu zachoval jakoby "na své půdě".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 25. 09. 2007 10:01

Chyby jsem se nedopustil.
1) Graf Vodafonu je špatně. 77 + 22% = 94, to snad mluví samo za sebe.
2) Přečtěte si moji bleskovku znovu. Uvádím zde, že tabulky jsou v souladu s textem a je zde uvedena ÚSPORA oproti konkurenci. Pokud by Vodafone místo toho napsal, o kolik procent je konkurence dražší, bylo by to správné, nenapadnutelné a čísla by vypadala ještě lépe.
Ale shodneme se, že je nejdůležitější celkový výsledek - vteřinové účtování je pro zákazníka bezesporu výhodnější.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Megy  |  25. 09. 2007 08:17

Jsou země, kde stát nařídil operátorům již po první SEKUNDĚ účtovat po sekundách !!!! A to proto, že většina statistik říká, že hovory v drtivé většině jsou pod minutu. A protože si předplácíte např. 350minut volání, tak máte nárok na 21000 sekund!!! Protože jinak se může stát, že 350minut je vlastně jen 58 minut, když každý hovor bude trvat jen 10sek.- krátké info o zboží a pod.
Takže je potřeba spíše vyvinout tlak na stát/regulátora a operátory, abychom jako zákazníci dostali to co si platíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bosto2  |  25. 09. 2007 21:36

Stát se do toho moc nepohrne platíme přece 19% DPH za za každou první celou minutu,spíš bude podporovat 60+30 nebo ještě něco horšího (120+60)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
countrymancz  |  25. 09. 2007 06:10

mě se líbí, jak si VF hezky protiřečí v tý reklamě..."platíte jen to, co skutečně provoláte"...ale když to bude hovor do minuty, tak okrádá stejně jako ostatní operátoři :)) prostě účtování 60+1 je blbost...při hovoru do minuty je to jako koupit si 10dkg salámu, ale zaplatit celou šišku....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  25. 09. 2007 17:10

Reklamština ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  25. 09. 2007 01:32

Ještě by mohli ukázat, jak vypadá při průměrném volání účet při účtování 1+1, to by se teprve divili! Takhle můžou tak akorát dělá soutěž, který operátor v jaké situaci okrádá zákazníky víc a který míň.
Jinak je mi to po mnoha letech u VF blbý, ale před cestou na dovolenou si teď pořizuju kvůli roamingu i předplacenku O2. On totiž i v tomhle VF vede, příchozí i odchozí hovory má víc než 5x dražší (a to nepočítám volný příchozí minuty u o2).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V  |  25. 09. 2007 07:53

To, že je 5x dražší je samozřejmě naprostá hloupost a Vy to víte...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  25. 09. 2007 09:57

Hloupost? U Thajska, kam teď jedu, má O2 příchozí minutu (po 30 minutách měsíčně zdarma) za 5,95, Vodafone za 35,70, takže to je (omlouvám se za nepřesnost) přesně 6x dražší. Odchozí hovor 11,80 oproti 71,40, tj. 6,05 x dražší.
Takže je to ještě horší, než jsem napsal původně. (A jen bych k tomu poznamenal, že u Oskara - budiž mu země lehká - byly ty ceny mnohem nižší.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DoctorJobo  |  25. 09. 2007 11:49

Nono, to si drobet uletěl. Si pořiď Passport. A když máš na Thajsko , tak nevím proč se rozčiluješ kvůli pár kačkám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  25. 09. 2007 15:07

Thajsko je nejlacinější varianta, pokud si chce člověk odpočinout. Vyjde to lacině než Evropa. Nevidím ale důvod proč sponzorovat český mobilní zloděje, to to raději vrazím do masáže.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V  |  25. 09. 2007 12:13

S passportem jsme už jinde a o to jde. Ale zkusil jste to pěkně demagogicky, nicméně to nevyšlo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  25. 09. 2007 15:04

S pasportem a sestavovacím poplatkem bych byl u kratších hovorů tak akorát v pr***i. Děkuji, nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
V  |  25. 09. 2007 19:17

Kdybys nekecal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  25. 09. 2007 20:21

Se podívej sám na jejich přemrštěný ceny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
astray  |  25. 09. 2007 00:51

Kolik by mu započítali, kdyby doběhl v čase 36 s?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
haidfeld  |  25. 09. 2007 17:08

takovou vzdálenost za 36 sec neuběhneš.. jinak každej by měl po minutě
pokud by jsi doběhl v čase 1,36 vodafoně ti to bude stále účtovat po vteřinách ale O2 a TMob to bude učtovat jako 2 provolané minuty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  25. 09. 2007 19:31

Ale to on přece ví ... Pracujete pro Vodafone?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 09. 2007 00:15

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor