Volejte s Twistem za korunu až do konce června

Diskuze čtenářů k článku

j.a.r.i.n.e.k  |  10. 06. 2002 09:29

No teda, konečně po hafo negativních krocích ze strany T-ídlifounu (změna účtování, zdražení sad, zdražení SIMek...) přišli taky s něčím vstříc svým předplaceným zákazníkům??? No to je fajn Ale když se nad tím zamyslím, stejně s tím ještě přišel starej dobrej Paegas. T-éčko by na to samo nepřišlo!!! Jinak Ezrotel by to mohl zopakovat - měl to moc krátký. A jak se bavíte o tom volat či nevolat. Kdyby to stálo korunu, já bych volal. Teď nevolám a škudlím, ale protože si rád povídám a mohl bych plno ne zas tolik aktuálních věcí vyřídit ihned a ne při nejbližším setkání, tak by na mně určitě operátor vydělal. Já bych volal hodně často. Mám přeci 50% čísel v seznamu do své sítě a mezi nima je tolik milých a fajn lidí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Goob  |  07. 06. 2002 21:12


O tomhle nám povídali v ekonomice na naší škole o prvním semestru při úvodu do ekonomiky (makro, mikro). Pokud je něco levnější, než normálně, lidi toho začínají kupovat více, i když to třeba ani nepotřebují. Škoda, že mám tarif, to o víkendu volám o 300 % dráž . Takhle kdyby uvažovali i o WAPu a GPRS. Za dvě koruny za minutu se jim na to vyprdnu. Kdyby to dali za korunu nebo i třeba za padíka, tak tam bude každej a dlouho, ve finále na tom vydělají víc, než předtim a i zákazník bude spokojený. Sice by museli zvýšit kapacitu, aby to nepadlo, když tam bude přihlášeno tolik lidí, ale bylo by to fér.

Goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 06. 2002 21:57

Dívám se na to trochu jinak, ale jsem spíš výjimka: Když telefonuji, tak proto, že to je potřeba, na WAP jdu tehdy, když chci něco zjistit. A už je mi jedno, jestli to stojí jednu nebo dvě koruny, se slevou prostě nebudu volat a wapovat víc.

Tím ale nijak nevyvracím zmíněný ekonomický zákon. Jen by se k němu myslím mělo dodat, že aby se něco dalo zlevnit, musí to být napřed dražší. Nelze tedy držet zlevněnou cenu třeba půl roku, protože by si na ni lidi zvykli a zase by za chvíli začali reptat na drahotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DS  |  09. 06. 2002 07:58

Presne tak, ani ja nepatrim k tem, co nakupuji jen proto, ze je to levnejsi nez obvykle. A ti, co volaji, jen aby si pokecali - ti u mne neuspeji. Chces si pokecat, prijd na navstevu a neotravuj pres telefon (skvaris si pri tom mozek)....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Goob  |  10. 06. 2002 20:54

Myslel jsem tím, že člověk by telefonu využíval více, než normálně, i když by to třeba počkalo (viz odpověď člověku někde před vámi). Samozřejmě není nad to si pokecat s člověkem osobně, třeba v oblíbené hospůdce u správně vychlazeného pivka, to přece jenom ještě telefon takovou "atmošku" navodit nedokáže..

Goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  08. 06. 2002 12:52

Ja si dovolim ti ten ekonomickej zakon trosku poopravit. Nevim co jsi studoval za skolu, ale asi ti zapomneli rict ze existuje pojem cenova elasticita. Ta urcuje jak se budou vyvijet trzby za zbozi pri jednotkove zmene ceny. U nektereho druhu zbozi (chleba) se znizeni ceny projevi jen snizenim trzeb, protoze lide toho zbozi kupuji jen tolik kolik protrebuji. V tomto pripade se snizeni ceny vuubec nevyplati. U telefonnich poplatku je mira elasticity velice individualni. Napriklad ja volam kdyz pocitim potrebu zavolat. Na dlouhe hovory bych si nepotrepl ani kdyby byla minuta za korunu porad. Proste ja vysi poplatku za soucasnych cen neresim. Nevim jak vy ale ja agregovanou hodnoutu elasticity poptavky po tel. sluzbych neznam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Goob  |  10. 06. 2002 20:47

Studuji na FELu v Praze, to jenom v prvním semestru jsme měli ekonomiku. Míra elasticity mi samozřejmě něco říká. Určitě na tom něco je. Myslel jsem to tím, že při těchto cenách nebudu používat třeba WAP a GPRS tak často, že si třeba počkám až na Internet doma či ve škole. Pokud by ovšem byla cena menší, využíval bych to i častěji, i když by to třeba tak nespěchalo. Možná bych volal častěji nebo bych volal trochu déle.

Goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  10. 06. 2002 21:00

To je sice hezke za bys pouzival tyto veci casteji, ale operatora zajima jestli jednoprocentni snizeni ceny povede k jednoprocentnimu rustu trzeb. Mnozstvi spotrebovavaneho zbozi je v teto veci irelevantni. Oni vi jaky maji naklad pri dane mire zatizeni site a kdyby bylo mozne snizenim ceny dosahnout vyssiho zisku (vyssi trzby minus vyssi naklady) jiste by to udelali. Obvinovat je z hlouposti ze nejdou s cenami dolu je nesmysl. Jsou to prave oni kdo to ma nejlepe spocitano... Nase debaty na toto tema jsou zbytecne, protze jedine T-mobile nebo EuroTel znaji "sva cisla".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Goob  |  10. 06. 2002 21:10

Asi máš pravdu, nepředpokládám, že tam sedí samí blbci, kteří jen hrabou peníze a nic nedělají. Na druhou stranu srovmejme si třeba ceny za volání, či SMS u Eurotelu a kupříkladu třeba Oskara, potažmo T-Mobilu, který je na tom podobně. Ten rozdíl je docela veliký. A i Oskar začíná vydělávat. Když byl Juice za korunu, tak jsem někde četl a asi to bylo tady, jak si lidi stěžovali, že se večer nikdo nemůže pořádně připojit, jak to je plný lidí, že to ten systém nestíhal.

Goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Engiel  |  07. 06. 2002 19:07

Ja tedy provolam rozhodne vic nez obvikle protoze nemam ten pocit ze je to drahy. Takze misto nutnych hovoru volam i kvuli zbytecnoctem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ddd  |  07. 06. 2002 20:53

Vsichni kdo neumite napsat obvikle tak verte tomu, ze spravne je jedine> OBVYKLE  ... to je potreba uze si jednou pro vzdy umedomit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 06. 2002 21:58

Ještě se naučit čárky, dát pozor na překlepy a už to bude ideální

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grepy  |  08. 06. 2002 15:07

 No jo, ty uz pises jako velky kluk. Ucitelka cestiny v BpH by mela radost. Ale Cunas by te asi nepochvalil, ze uz nedelas do dreva

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mojmír  |  07. 06. 2002 17:14

Když mám volat za 2,80 Kč/min., tak volám, jen když musím. Ale proč bych někomu nezavolal za korunu?

Stejné to bylo, když měla Oskarta volání za 1,58 Kč (budiž Oskarovi ke cti, že s tím začal a ostatní jen kopírují). Nyní jsem Oskartu provolal a nebudu ji dobíjet. Používal jsem ji jen k volání do Osakara a na Eurotel a hlavně pro příjem v zahraničí.

Měl jsem ještě Slyším Vás, kde jsem si nedávno jako stálý platící zákazník aktivoval zdarma roaming a nechal jsem ho převést na Odepiš. Těch pár hovorů do Eurotelu o 50 haléřů dražších zvládnu s Twista a na Oskary jsem vždycky provolal 20-30 minut za měsíc, takže 40 minut je úplně super a když to překročím, nic se neděje, do 76 minut volání na Oskary za měsíc je Odepiš výhodnější než Oskarta, kde musím za 1/2 roku zaplatit minimálně 400 Kč na dobití.

Pro mé volání (asi 150 minut měsíčně, 70 % Paegas, 20 % Oskar, občas Eurotel a pevná linka) byla vždy nejvýhodnější kombinace Twist a Oskarta, nyní při Odepiš ještě ušetřím (a to jsem posílal SMS ze Slyším Vás).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bajgy  |  07. 06. 2002 14:56

Hurrrááá. Fakt se za 1Kč/min dá volat. Tuž fakt volám komukoliv, jen abych si pokecal. A utratím 5x tolik co normálně :o)))) 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Fiala  |  07. 06. 2002 15:15

K tomu utracení víc peněž než obvykle s více voláním.

O tom to je. Doufám že si to alespoň jeden operátor konečně uvědomí, že v konečném důsledku ještě více vydělá. Nehledě na to, že tím by podle mého přetáhl k sobě zase nějaký ten procentní dílek konkurenci. O peníze přece jde vždy až na prvním místě. Jak zákazníkovi i operátorovi. A že zákazník utratí v konečném důsledku více, to je vo tom.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  07. 06. 2002 15:31

Kdyby to bylo tak jednoduché, tak už u všech operátorů jistě voláme za korunu. Co když je ale hodně lidí, kterým na ceně zase tolik nezáleží a volají tehdy, když to potřebují? Resp. lidí, kteří nebudou volat víc jen kvůli tomu, že to je levné?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Fiala  |  07. 06. 2002 15:41

Řekl bych, že je to o subjektivním pocitu: Je to levné proč bych si teda nezavolal? (U dražšího volání by se rozmýšlel, mám mu vůbec volat?)

Dobře, tak to nebudeme brát paušálně, ale jen na určitou skupinu. Jak říkáte, jde o to si to vypočítat celkově jestli se to vyplatí nebo ne. Podle mě ano, proto taky akci prodloužil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fluke  |  07. 06. 2002 15:58

Ackoli se to nezda, tak se zvysenim poctu volani zakazniku narustaji operatorovi i naklady. Roste totiz traffic v siti, cili sit musi byt odpovidajicim zpusobem nadimenzovana, musi se zajistit odpovidajici maintenance a spousta dalsich veci, jinak se snizi kvalita spojeni.  Podivejte se treba na lonsky a predlonsky zatizeni siti operatoru pres silvestra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Fiala  |  07. 06. 2002 16:10

Toto je samozřejmé. Podle mě T-mobil má kapacitně velice dobře vybudovanou síť, řekl bych že nejlépe že všech třech (samožřejmě na naše poměry). Třeba zrovna potřebuje zvýšit traffic, aby neměl zbytečně přebytkovou síť. Bohužel nejsem pracovník Radiomobilu, takže nevím. Samozřejmě místo od místa se to liší, to je normální

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Fiala  |  07. 06. 2002 16:12

Uff zapoměl jsem na poentu. Samozřejmě jde o prachy a jak jsem již řekl bude to mít moc dobře spočítaný, aby neprodělal... viz výše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonym  |  07. 06. 2002 17:22

"Podle mě T-mobil má kapacitně velice dobře vybudovanou síť, řekl bych že nejlépe že všech třech"

A na tohle jste prisel jak, proboha?  Dle vlastnich zkusenosti i dle zkusenosti znamych je kvalita site a hlavne spolehlivost TM zdaleka nejhorsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  07. 06. 2002 18:12

A na tohle jste prisel jak, proboha? Dle vlastnich zkusenosti i dle zkusenosti znamych je kvalita site a hlavne spolehlivost TM zdaleka nejlepsi... A myslim to vazne. Ono totiz u vsech trech siti plne plati "jak kde"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Fiala  |  07. 06. 2002 19:39

Asi je nejvyšší čas ukončit toto vlákno diskuse. Stačí se to trochu jinam.

Rozumná diskuse asi neexistuje a asi nemůže existovat.

Poslední reakce na anonyma, pak končím.

Myslím že fakta mluví za vše, když řeknu, že Radiomobil má celkově asi o třetinu více buněk než Eurotel a asi dvatkát více než Oskar (s tím ale nesrovnávám kvůli počtu zákazníků). Samozřejmě počet traxů použitých v jednotlivých buňkách nejsou uvažovány, ale stejně by to byla porážka.

Zase někdy u jiného tématu...

Pěkný večer

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepik Krátký  |  12. 06. 2002 10:51

odepsat se nechceš?Jseš kretén.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
conq.  |  08. 06. 2002 18:36

Ale pane Lutonsky, vy si pletete časové pojmy. Přes týden, když člověk něco potřebuje, tak mu v tu chvíli nezáleží na penězích. Ale o víkendu si lidé volají navzájem, zavolají rodičům, přátelům, příbuzným, chtějí si pokecat, volají si sousedi, jestli jdou na pivo. Kdyby to stálo těch 2,8,- nebo kolik, tak by asi tak nevolali a nebo byli přeci jen stručnější. a o víkendu má být pohoda. Ovšem, nemůžete brát v úvahu horních 10 000. to opravdu ne:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  08. 06. 2002 20:03

Proč rozlišovat týden a víkend? Copak člověk má právo pokecat si jen v sobotu a v neděli? Nebo "něco potřebovat" o víkendu?

Nic to navíc nemění na tom, že si stále myslím, že existuje množství lidí, kteří netelefonují jen proto, aby telefonovali, ale proto, že to potřebují. A je už jedno, jestli to stojí dvě koruny nebo korunu. A když operátor sníží ceny, tak tím u takových uživatelů nevydělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rado  |  11. 06. 2002 13:35

Je pravda, ze pokud proste chci nebo potrebuju volat, tak na cenu tolik nekoukam. Ale je taky pravda, ze pokud mi na cene tolik nezalezi a za mesic neprovolam zrovna malo penez, tak mam pausal a ne predplacenou kartu...

A na zaver meho prispevku: Kez by T-Mobil u vikendu za korunu chtel zustat!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wendigo  |  11. 06. 2002 13:41

Zapomínáte ale, že Twist je předplacenka, kterou "horních 10000" zřejmě moc nevyužívá, a my plebejci si raději zavoláme za méně peněz delší dobu. A  *je* rozdíl mezi všedními dny a víkendem, neříkejte, že jste si toho nevšiml:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jawet  |  10. 06. 2002 07:46

Tak s tím bych souhlasil. Navíc horních 10.000 asi těžko používý twist.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  07. 06. 2002 14:03

Skvělý - po dlouhý době od nich aspoň máme něco, co dává smysl. Snad si spočítají, že jejich výnosy o víkendech při téhle ceně jsou vyšší jak normálně a ponechají už tu 1Kč / min o víkendech natrvalo. To by pak byl teprve odvaz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 06. 2002 13:47

No to je super, určitě se jim to vyplatí. Alespoň já provolám tak 3x více než za normální víkend. Crusty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jifi  |  07. 06. 2002 12:33

měla končit v neděli 9. června

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kozmoboj  |  07. 06. 2002 11:57

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor