Výsledky Oskara za první čtvrtletí: zákazníci a finance

Oskar v tiskové zprávě prezentoval své výsledky za první čtvrtletí letošního roku. Za toto období mu přibylo 67 220 nových zákazníků, takže celá komunita dnes čítá 1 613 971 lidí. Za první čtvrtletí Oskar získal o patnáct tisíc víc zákazníků než Eurotel (T-Mobile výsledky ještě neoznámil), při meziročním srovnání přírůstku za první kvartál je však u Oskara vidět větší propad. Loni totiž ve stejném období získal přes devadesát tisíc zákazníků, zatímco Eurotel je na tom v přírůstcích zhruba stejně.

Oskar se stále zaměřuje zejména na zákazníky s paušálními programy a předplacenou Oskartu trochu zanedbává. Je to vidět i v dnešních odpovědích na otázky čtenářů – prioritou jsou Tarify nové generace, všechno ostatní se nechává žít bez větší podpory. Díky tomu si ale 76 % nových zákazníků Oskara v prvním čtvrtletí aktivovalo některý z paušálních programů a celkový podíl paušálů stoupl na 44 %.

T-Mobile zatím výsledky za první čtvrtletí neohlásil, proto Oskar svůj podíl na trhu pouze odhaduje. S odhadem 16,3 % se ale dá souhlasit, protože T-Mobile před několika týdny oznámil, že aktivoval čtyřmiliontého klienta. Dalším odhadem je, že Oskar v průběhu prvního čtvrtletí získal přibližně 36 % z celkového počtu nově aktivovaných zákazníků.

Něco z financí

Provozní zisk Oskara před odpisy a amortizací dosáhl 902,6 milionů korun, o rok dříve to bylo 508,9 milionů. Tržby ze služeb vzrostly o 35 % a dosáhly 3 064,2 milionů korun. Ve stejném období loňského roku to bylo 2 263,1 milionů. Za tímto výsledkem stojí zejména průměrný nárůst počtu zákazníků o 29 % a zvýšení průměrného příjmu na zákazníka (ARPU) o 5,2 %. Parametr ARPU v prvním čtvrtletí dosáhl 623,5 Kč, zatímco ve stejném období předchozího roku to bylo 592,5 Kč.

Témata článku: Oskar, Finance, První čtvrtletí, Zákazníci


komerční sdělení

Komerční sdělení