WhatsApp má půl miliardy uživatelů. Facebook na mobilech jede

WhatsApp má půl miliardy uživatelů. Facebook na mobilech jede

Sedmdesát milionů uživatelů se přidalo k aplikaci WhatsApp od února, kdy se společnost pochlubila s jejich počty spolu s oznámením o prodeji firmy sociální síti Facebook za 19 miliard dolarů. Aplikaci pro zasílání zpráv tak už pravidelně používá půlmiliardy lidí.

„Rostli jsme nejrychleji v zemích, jako je Brazílie, Indie, Mexiko a Rusko. Naši uživatelé mezi sebou sdílí více než 700 milionů fotografií a 100 milionů videí každý den,“ uvedla společnost na svém blogu.

Sebevědomí šéfovi firmy Janu Koumovi nechybí, v rozhovoru pro technologický web Recode se opřel do konkurence. Zatímco v Japonsku, Thajsku a v Tchaj-wanu je více než WhatsApp populárnější aplikace Line, Kakao Talk zase v Koreji a WeChat v Číně, mají problém se dostat do zemí, které obsadilo WhatsApp.

Žádný „shitty product“

Podle Kouma je to tím, že uživatelé jsou nároční a nebudou používat a nenechají se přesvědčit s pomocí celebrit ani vysokých investic k tomu, aby používali „shitty product“. Nejvíce uživatelů, 48 milionů, má WhatsApp v Indii, na paty jí ale šlape Brazílie, kde aplikaci používá 45 milionů lidí.

Klepněte pro větší obrázek 
Růst mobilních uživatelů Facebooku nepřestává. Zuckerberg má navíc v této oblasti další obrovsky silné hráče v podobě Instagramu a WhatsAppu. Zdroj: Facebook

„Růst v Brazílii nevypadá na grafu jako hokejka, je to vertikála,“ popsal Koum, jehož firma se zaměřuje i na další země. Nedávno například najala prvního turecky mluvícího zaměstnance – i proto, že v Turecku, které nedávno zablokovalo sociální síť Twitter.

Růst WhatsApp si po dokončení akvizice přeje i Facebook, jehož šéf Mark Zuckerberg při oznámení dohody o koupi firmy oznámil, že je na cestě k jedné miliardě uživatelů.

„WhatsApp je jediná široce rozšířená aplikace, u níž jsme zaznamenali větší zapojení uživatelů a vyšší procenta denního používání, než u Facebooku. Internetové služby, které dokáží obsáhnout miliardu lidí, jsou nesmírně hodnotné a věříme, že WhatsApp bude též,“ uvedl Zuckerberg v rozhovoru s analytiky.

Kvůli akvizici Facebookem si ale šéf WhatsApp užil pár perných chvilek. K podobným aplikacím totiž nejčastěji přecházejí uživatelé, kterým se nelíbí, kolik toho o nich sítě jako Facebook ví a mají obavy o svá citlivá data.

 

Facebook je na mobilech silný také s Instagramem a WhatsAppem. Z tradiční aplikace Facebooku zmizí zprávy a chatování se přesune do samostatného Messengeru.

 

„Respekt soukromí je zakódován v naší DNA a WhatsApp jsme vystavěli ve snaze vědět toho o vás co nejméně. Nemusíte nám sdělovat vaše jméno, neptáme se po vašem e-mailu. Neznáme vaše narozeniny, adresu, záliby, co hledáte na internetu, ani jaká je vaše poloha podle GPS. Taková data WhatsApp nikdy neshromažďoval a neukládal a nemáme v plánu to změnit,“ uklidňoval Koum uživatele na firemním blogu v polovině března s tím, že jako původem Ukrajinec si z dob Sovětského svazu dobře pamatuje hrozby monitorování komunikace tajnou službou KGB.

Proto podle něj bude WhatsApp i pod Facebookem fungovat na stejných principech, které lidem umožní komunikovat beze strachu. A jak se podle růstu uživatelů zdá, zatím mu to věří.

Zdá se, že Facebook má na mobilních zařízeních velký potenciál. Nejenom, že mu nyní patří WhatsApp i s výše zmíněnými čísly, zároveň ale roste počet jeho mobilních uživatelů u tradičních facebookových aplikací. Už 60 procent tržeb reklamy proudí právě z chytrých krabiček a počet mobilních uživatelů přesahuje miliardu. Zuckerberg navíc chystá inovované mobilní reklamní platformy a formáty.

Témata článku: Mobilní aplikace, WhatsApp, Facebook, Sociální sítě, Mark Zuckerberg, FAC, Rozšířená aplikace, Mobilní uživatel, Mobil

Určitě si přečtěte

Jak vybrat bezdrátová sluchátka. Computer otestoval rovnou 17 modelů

Jak vybrat bezdrátová sluchátka. Computer otestoval rovnou 17 modelů

** 17 bluetooth sluchátek v přímém souboji ** Potiskli jsme stovky stran v testu tankových tiskáren ** 23 služeb Googlu, které pravděpodobně neznáte

11.  10.  2017 | časopis Computer | 1