Xiaomi zpomaluje. Potřebuje nový vlajkový model, který přiláká zákazníky

Xiaomi zpomaluje. Potřebuje nový vlajkový model, který přiláká zákazníky

Ještě před rokem bylo Xiaomi považováno za jednu z nejdravějších čínských firem, která měla potenciál zamíchat kartami na trhu se smartphony. Uplynulý rok byl pro společnost ale spíše rokem stagnace. Jak vyplývá z údajů zveřejněných na sociální síti Weibo, firma v roce 2015 distribuovala 70 milionů chytrých telefonů. Očekávání přitom byla mnohem vyšší. Podle předpovědí analytiků se Xiaomi dokonce mělo dotknout stomilionové hranice. To se naopak povedlo jeho hlavnímu rivalovi, čínské společnosti Huawei.

 

Klepněte pro větší obrázek
Sloupcový graf ukazuje objem distribuovaných jednotech v jednotlivých letech, křivka zobrazuje meziroční výše růstu prodejů (graf via fonearena.com)

Xiaomi sice stále roste, ale proti meziročním nárůstům 227 % a 160 % z let 2014 a 2013, je ten letošní 14% spíše symbolický. Statistiky ukazují na velkou kolísavost trhu, kde i jeden dobrý nebo naopak špatný vlajkový model může přinést významnou změnu postavení dané společnosti. A právě Xiaomi v roce 2015 nepřišlo se žádným výrazným modelem, který by se mohl poměřovat se špičkami od konkurence, byť jeho produkty v nižším segmentu byly zajímavé. Návrat k vyššímu růstu by v letošním roce mohl zajistit model Mi5, který by společnost měla ve vlastním zájmu uvést na trh co nejdříve.

Témata článku: Xiaomi, Smartphony, Hospodaření a finance, Xiaomi Mi5, Xiaomi Mi5 64GB, Model, Vlajkový model

Určitě si přečtěte

Huawei Mate 10: Se špičkovým hardwarem a umělou inteligencí na palubě

Huawei Mate 10: Se špičkovým hardwarem a umělou inteligencí na palubě

** Huawei dělá krok do budoucnosti, Mate 10 má koprocesor pro umělou inteligenci. ** Modely jsou tři, všechny jsme je v Mnichově vyzkoušeli. ** Rozptyl cen je značný: 10 až 21 tisíc, a to nepočítáme Porsche design.

Včera | Láska Jan, Miksa Martin | 56


komerční sdělení

Komerční sdělení