Z Motoroly Razru V3 se stává tuctovka

Diskuze čtenářů k článku

ladin2  |  18. 04. 2005 00:05

u nas je za 9999kč a a počkam si až klesne na 6000kč a koupim si ho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prazskej pepik  |  02. 04. 2005 10:16

ML musel byt pekne vyhulenej, kdyz psal tuto bleskovku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  01. 04. 2005 18:31

Mobil+luxus=r.1990, r.2005=mobil+svačinka+prvňáček jdoucí do školy.Jestli problém nebude v tom,že si člověk nechá vnutit reklamou myšlenku o luxusu u zboží které se vyrábí na kila a ne na kusy. Při představě, že si koupím ponožky lepší kvality ale za luxusní cenu , jen proto abych si zvedl sebevědomí a chodil potom s vyhrnutými nohavicemi aby každý videl,že je mám se musím usmívat.Ne nechtěl bych si kupovat věci jen proto aby někteří lidi kolem mne z toho sedali na zadek.Razr je jen obyčejná Oktávie nebo Mondeo žádné Bugatti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drice  |  01. 04. 2005 22:36

tak si stahni ty monterky :O)) at nejsou tolik videt ty luxusni pracaky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  01. 04. 2005 10:18

Za svuj mesicni plat si mohu koupit tech motorol hned nekolik. I tak nechci a nebudu patrit mezi snoby, kteri se chteji povysovat/odlisovat tim, ze maji mobil za desetitisice, aniz by ho umeli poradne ovladat. Vzdy budu porovnavat cena/kvalita a volit nejpriznivejsi pomer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TDM10Wolverine  |  01. 04. 2005 00:36

jo cena spadla ale já si tenhle foun stejně dovolit ještě nemůžu :) Jinak pravda, cena už není tak luxusní .dobře, ale to přece nic nemění na tom že ten telefon má pořád zajímavý futuristický desing a vpravdě úžasné balení... Já jsem rád že je levnější, aspoň si ho budu moci koupit taky. Chápu že snobové jsou naštvaní, na druhou stranu znám bohaté lidi co používají stále 6310 nebo T-39m protože jim prostě vyhovují. Vrcholem luxusu je 100% Vertu, stejně jako vrcholem luxusu u automobilů je například připravovaný Veyron. Ten je luxusní i v měřítku 1/18 natož v reálu :) Luxusní= předražený jestli to dobře chápu, no mezi námi taky nechápu proč třeba ten veyron, zonda nebo Enzo (dej mu motoristický bůh věčnou slávu) stojí tolik peněz když je to jen auto... Aby byl telefon luxusní musel by nejspíš být vydán jen v limitce a jeho linka potom zničena. Tak se to prý stalo u Enza, asi se tak (logicky) stane i u Veyrona... Potom je z toho rarita a luxus navždy. Jako v té písničce nejsou, nebudou 40 let nebyly a už nepřijdou... prostě až nějaká firma vydá telefon v počtu 2000 kusů pro celý svět každý číslovaný a potom zničí veškerou dokumentaci i technologii pak bude zajištěn ten luxus, ne ? Nebo spíš exkluzivita, prostě kdo dřív příjde ten to bude mít. Jinak je to prostě jen a pouze spotřební zboží. Nevím jak se díváte na SE S-700 ten už taky spadl na 13000... Ale jestli je luxusní nebo spíš vybavený si netroufám soudit.

Ať je to třeba lowend hlavně když se dovolám ne ? Imho, jeden zaručeně luxusní telefon mám. Je to Sony Z-1, ve své době to byl drahý a asi i luxusní foun, moc jich nebylo - ten telefon má nejůžasněji zpracovanou baterku jakou jsem kdy viděl. S kovovým tělem ! A fór nabíjel jsem jej před čtvrt rokem, mám jej jako mobil poslední záchrany a on je stále nabitý ! Prostě baterka je pořád na 75% ve vypnutém stavu, nevybíjí se. Pro mě je Z-1 legenda. Zdar.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mabrus  |  31. 03. 2005 23:58

Ty vole děláte si prdel? prý si ho může dovolit každý.....hmm on stojí 12 nebo 13 tisíc, no dobrý tak nevím kolik vyděláváte vy ostatní no ale já na něj budu muset šetřit docela dlouho, no a nevím jak pro vás, ale pro mě je 12 táců docela dost a to ještě za telefon....hh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petronie  |  31. 03. 2005 22:41

... no hlavnim problemem teto diskuze a clanku je zamenovani pojmu luxusni a snobsky. Pri jeho soucasne cene je dle meho jen stylovy! P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
truhlik  |  31. 03. 2005 21:46

ja taky chci mit neco, co jen tak nekdo nema. prot sem si pred trema rokama koupil SL45i a mam ji doted a nemusim mit vubec strach, ze by se z ni stala tuctovka, jako se "ted stane" z motoroly V3, i kdyz se bude prodavat za lidovych 12k. jo a pokud se nejakej snob vzteka, jeho blbost, nemel setrit na mobilu az 20k , mel si koupit verto a mel by po starostech. doufam ze nam nechrozi, ze by taky sli brutalne dolu s cenou, na opet lidvocyh, x desitek tisic. to uz by pro pany snoby zbyla snad jen koupe raketoplanu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drice  |  31. 03. 2005 20:55

tjo to fakt nechapu co tu porad resite ?????? proste ten kdo tu porad pise ze je to razantni snizeni ceny spravne je socka a hreje ho to ze ten kdo ho ma za 20t uz neni tak nad nim jak byl a ten kdo tu pise ze to neni spravne je " vatař " a stve ho ze se priblizil sockam  a kdyz se nad tim zamyslim tak se neni cemu divit :O)) jo a za tech 12tis se stava opravdu dostupny i pro ty co tu breci ze berou malo staci chvilku sporit a za 2 mesice ho muzete taky mit :O)) no dobre tak za 3 mesice aby jste zase nekriceli ze tak rychle nesetrite a je jasny ze nepotkate moc lidi  ve stodváce s V3   a proto oléééééééééééééééé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aloha  |  31. 03. 2005 20:03

Prodám luxusní telefon Motzorola Razr V3 za 29 900,- Kč s DPH. Zn.: Vyvolení neztratíte punc vyjímečnosti.
P.S. Blbost se opravdu ztratit nedá....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
firerescue  |  31. 03. 2005 19:43

To se mi snad jen zdá...že Nokia je luxusní, protože je drahá Nokii má každý, protože jejich zákaznici jsou jak stádo kupují ji všichni aby byli IN. K Nokii vždy říkám jen jedno "málo parády za hodně peněz" A co se týče V3, je to tel. joko každej jinej složenej z součástek za určitou výrobní cenu a pokud za něj někdo dá přes 20 000,- tak je blázen co neví s prachama a pak ať si tady nestěžuje. Kdo kupuje luxus tak ho kupuje s tím, že se nadřazuje nad ostatní  a to není zrovna moc hezká lidská vlasnost asi čeká, že spousta lidí z toho spadne na zadek, ale většinou se to nestane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blazer  |  31. 03. 2005 17:04

Pokud bych si chtel poridit opravdu luxusni telefon, urcite bych si nekupoval zadnou obycejnou "seriovku", at uz stoji v soucasne dobe sebevic, ale nechal bych si telefon upravit na zakazku. Potom si mohu byt temer jisty, ze se mi nestane to, co se stalo s Razrem. U elektroniky (a u MT zvlast) prece kazdy musi pocitat s tim, ze ceny jdou dolu a to, co je dneska drahe, bude zitra stat maximalne polovinu. Koupit si takovy MT a pocitat s tim, ze se s nim budu moct chlubit jeste 2 roky mi pripada velice kratkozrake. Kdyz si ale kryt necham pozaltit a vsadit si do neho par briliantu, muzu pak mit jistotu, ze hodnotu neztrati. Kdo na to ma, udela to nejak takhle a kdo chce mit luxus za "par korun", nemuze se divit, ze mu to nevydrzi vecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zero  |  31. 03. 2005 19:15

co je to RAZR?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  31. 03. 2005 20:25

jj, nic co vyjelo z fabriky na polovodicovy krabicky jeste nikdy nebylo ani luxusni, ani exklusivni ani snobsky, tak nechapu, proc ste si vsichni mysleli, ze zrovna RAZR by takovej mel byt.
Pokud bych chtel "vyjimecny" telefon, tak ybch si taky nechal udelat tlf na zakazku. Ze zlata by nebyl, ani diamanty by na nej vterinak prilepeny nebyly - ale treba takovej kevlar nebo teflon by se mohly vyjimat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepa  |  31. 03. 2005 16:51

Zdravím, je tady někdo kdo má RAZR?
Zajímal by mě názor majitelů, jestli za tu cenu stojí, slyšel jsem něco o té pískající klávesnici, tak nevím, je to tak hrozné?
Pepa

(V60i)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jojo  |  31. 03. 2005 20:56

Jeden Razr se mi tu válí, koupil jsem ho ještě za 25K, pro většinu jsem asi debil, ale mě se moc líbil a mohl jsem si ho dovolit. Proč teda do toho nejít. Nevím, jak přesně u telefonů popsat "luxus", ale na první pohled a po tom co jsem ho měl poprvé v ruce, bych si troufnul řísct, že luxusní byl. Nejenom vzhledem k ceně, ale opět opakuju, předevší pro svoje provedení. A to balení! V zásadě jsem s ním byl spokojený. Nakonec mi asi po dvou měsících upadnul a bum, je hotovo. Jinak, co se týče pískající klávesnice, nepíská klávesnice, ale podsvětlení displeje. Je to nepřijemné, ale dá se na to zvyknout, konečně i při telefonování displej po nějaké době zhasne a je po pískání. Vzhledem k tomu jak spadla jeho cena, tak souhlasím s p. Lutonským. Tím, že je na každém rohu, všude na mě civí, tak už se mi ani nelíbí a znovu bych do něj nešel. Jsem snob? Nevím, kupuju si značkové věci, mám i pár věcí od L. Vuittona. Ale důvod proč si to kupuju je jasný: Líbí se mi to a můžu si to dovolit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukito  |  31. 03. 2005 16:46

Ach jo p. Lutonský, pár řádků nadsázky a lidi vám chcou ukousnout hlavu. Příště vážně, jako na pohřbu. A vyvarujte se složitějších slohových obratů, jako je třeba ironie, někdo by to nemusel pochopit :P
Možná by měla ty zlevněné mobily přebarvit na růžovo a nastříknout nápis LITE, třeba by ještě zachránili situaci :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  31. 03. 2005 16:36

to je luxus jako krava, kdyz maj V3 pomale v kazdym obchode s mobilama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nuubN  |  31. 03. 2005 16:35

Tak tu zase 90% lidí nepochopilo co bylo článkem myšleno ...
Uvědomte si pro jakou cílovou skupinu jsou tyto telefony určeny.. Luxusní = exkluzivní, nejsou to telefony určené pro masový trh a není u nich počítáno s nejěkým megaziskem, tady jde jenom o prestiž výrobců .. Výrobcům vydělávají telefony nižší třídy a ne luxusní telefony, případně komunikátory. Ne každý si může dovolit Ferrari, ne každý si může dovolit oblek od Brioniho, a stejně tak si všichni nemůžou dovolit luxusní MT. Jsou určeny pro úzký okruh uživatelů, kde cena 12kkč je zanedbatelná částka. "Pokud se ptáte kolik stojí, tak není pravděpodobně pro vás" - Rolls Royce a stejně to platí tady ...
a hodnoti luxus mi přijde torchu irelevantní, je to stéjné jako s designem, pro každého platí něco jiného ... pro někoho je luxus mT za 8kkč, někdo za luxus považuje hranici 20kkč, ale znám lidi co maj Vertu (599k-899kkč) , protože jim připadají ostaní telefony jako tuctovky, a jsou lidi , kteří si kupují Mt od Phillips Morris za částky převyšující 2Mega
Ale všechny lidi naštve, když si koupíte MT a následně vám ho o 50% zlevní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Giorgos  |  31. 03. 2005 17:06

V tom případě ovšem MT za 20.000,-Kč není luxus. Pokud chceš srovnávat mobilní telefony se značkami typu Ferrari, nebo Rolls Royce, tak si uvědom, že podle rovnice autora 12.000,- - průměr "může si ho dovolit každý"         < /P>
                    & nbsp;         &n bsp;         &nb sp;         &nbs p;           ;                     & nbsp;  20.000,- - LUXUS!!!  1,6krát vyšší cena (rozdíl mezi průměrem a luxusem)
A nyní použiji tuto rovnice na tvém srovnání např. Rolls Royce - průměrná cena 15.000.000,- Kč - LUXUS
                    & nbsp;         &n bsp;         &nb sp;         &nbs p;           ;                   Fábia "m ůže si ho dovolit skoro každý"  300.000,-Kč  50 krát vyšší cena
Tak se zamysli trochu...
                    & nbsp;         &n bsp;         &nb sp;         &nbs p;           ;              
      

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Giorgos  |  31. 03. 2005 17:09

V tom případě ovšem MT za 20.000,-Kč není luxus. Pokud chceš srovnávat mobilní telefony se značkami typu Ferrari, nebo Rolls Royce, tak si uvědom, že podle rovnice autora 12.000,- - průměr "může si ho dovolit skoro každý"    
                    & nbsp;         &n bsp;         &nb sp;         &nbs p;           ;                     & nbsp;    20.000,- - LUXUS!!!  1,6krát vyšší cena (rozdíl mezi průměrem a luxusem)
A nyní použiji tuto rovnice na tvém srovnání např. Rolls Royce - průměrná cena 15.000.000,- Kč - LUXUS
        &nbs p;           ;                     & nbsp;         &n bsp;         &nb sp;         &nbs p;          Fábia "může si ji dovolit skoro každý"  300.000,-Kč  50 krát vyšší cena
Takže luxusní mobil podle tohoto měřítka by měla stát kolem 600.000,-Kč. No tak se zamysli....
       &nbs p;           ;        
 &n bsp;    

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jrr  |  31. 03. 2005 17:49

Viz. výše má odpověd panu Lutonskému. Je mylné rovnat slova luxusní a exklusivní. Není to to samé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josallito  |  31. 03. 2005 22:06

Ale vzdyd de jen o to, aby co nejvice vzteklych lidi kliklo na ten "sikovne" napsany nadpis a uz se penizky z reklamy jen sypou. A hnedle si pan Lutonskej muze kopupit dalsi Razr treba pro manzelku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Buffalo  |  31. 03. 2005 16:27

tak sem si přečtl diskuzi a zábavy jakou sem původně teda nečekal :)) ... k těm co si myslí, že V3 mělo zůstat nad 20L aby ukázali, že mají něco luxusního ... pokud chci ukázat že na něco mám a koupím si V3 za 20L a ona mi klesne na 11L, tak to vyhodim a jdu do prvního krámu si koupit další mobil zase za 20L a pokud nejste schopní průběžně držet aktuální cenu svýho mobilu nad těch 20L (protože si myslím, že hlavně touto schopností se nejlíp ukazuje, že člověk na to skutečně má:)), nebo vás točí, že ten mobil ste si kupovali původně na dýl než na 4 měsíce :)) tak si snižte hranici třeba na 15 a zkuste to udržet na ní :)) a nebo se smiřte s tím, že mobil je už spotřební zboží, to už s luxusem nemá vůbec nic společnýho, začněte si zvykat :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Louis  |  31. 03. 2005 14:43

90 % vsech komentujicich nepochopilo co tim clankem ML myslel.

Slevneni V3 je jednoznacny podraz na zakaznika, ktery si chce koupit luxusni telefon. Koupe takoveho telefonu by mela zarucovat, ze se nedostane ke vsem. Od toho je to luxusni telefon.
Je to proste jina kategorie, nemuze se to srovnavat s tim, ze treba SX1 startovala na 20t a dnes stoji 5. Luxusni vec musi byt luxusni i po nekolika letech (viz zminena Nokie). Videl nekdo vyprodeje u Hermes, Louise Vuittona apod ?
Ja o Razru dlouho premyslel, jedine co me odradilo od koupe bylo to, ze mi proste nesedl do ruky. Jinak bych tehdy za nej dal i tech 20t. Dnes, kdyz ho prodava Oskar za dotovanou cenu 8k bych se za nej docela stydel :(
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  31. 03. 2005 15:05

Kdyz luxus, tak luxus s tradici a ne hned skocit na lep marketingu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Titus  |  31. 03. 2005 15:39

No hlavně že ty jsi to pochopil.
Pokud je mi známo nikde není psáno že R3V luxusní mobil?? Jedná se pouze o stilový mobil nic jiného. Ten článek není zrovna šikovně napsaný.
Luxusní to jsou pokud vím takové ty co stojí třeba i 800 000,- a jsou z platiny apod.
Razor je sice s titanu, ale nikde jsem neviděl že by jej firma prezentovala jako luxusní mobil.
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Titus  |  31. 03. 2005 15:40

No hlavně že ty jsi to pochopil.
Pokud je mi známo nikde není psáno že R3V luxusní mobil?? Jedná se pouze o stilový mobil nic jiného. Ten článek není zrovna šikovně napsaný.
Luxusní to jsou pokud vím takové ty co stojí třeba i 800 000,- a jsou z platiny apod.
Razor je sice s titanu, ale nikde jsem neviděl, že by jej firma prezentovala jako luxusní mobil. Ostatně to snad jsem neviděl ani u nokie že by ten svůj prezentovala jako lusxusní.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  31. 03. 2005 15:44

Škoda, že sis ho nekoupil. Dnes by se ti upřímně vysmál a činím tak vůči všem, kteří si ho koupili. Pořizovat si něco proto, "aby soused čuměl" nebo "protože ho má v našem kraji jen soudruh tajemník a já", je výrazem snobského buranství a jako také je výsměchu hodné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unreal  |  31. 03. 2005 16:21

naprosty souhlas,dobre jim tak. Jen nechapu cim je ta Nokia tak luxusni? A marketingove tahy, drzet ceny nahore....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Giorgos  |  31. 03. 2005 16:55

Srovnávat modní firmy s elektronikou je trošku nesmyslné. Zkus dnes používat 7 let starý počítač nebo mobil, anebo vzít si 7 let starou kabelku Louise Vuittona.  Myslím, že ta druhá možnost je více přijatelná ne? A jinak Louisi ty by ses opravdu styděl za mobil za 8.000,-Kč, pokud ano, tak asi budeš mít trochu komlex méněcenosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  31. 03. 2005 14:36

Razr V3 se začal prodávat přes 20 tisíc jako něco opravdu luxusního. Když si vzpomenete na reklamy v TV, časopisech, billboardy atp. šlo opravdu o propagaci velmi luxusního produktu, nebo spíš Motorola chtěla navodit dojem, že se jedná o opravdu luxusní produkt, který se nemůže dovolit každý, což mu také dodalo punc exkluzivity.

A řekněte mi, kolik lidí si koupí telefon za 20 tisíc a ještě tak specifický jako je Razr V3 a kolik lidí si koupí telefon za 13 tisíc. Myslím, že v těch číslech bude skara velký rozdíl. A co potom na tom telefonu bude exkluzivního? Zvlášť pro lidi, kteří za něj dali 20 tisíc s tím, že ho nebude mít každý kdo ho chce, ale jen ten kdo na něj má.

Tohle je od Motoroly podraz na zákazníky, pro které byl telefon vlastně určen, tzn. pro bohatší jedině, kteří na jeho exkluzivitu měli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 03. 2005 19:58

Ale no tak, uz je to osocovani Motoroly trapne. Nikde nikdy Motorola nerekla, ze se cena mobilu casem nesnizi, tak, jako je to bezne i u jinych modelu.Kazdy, kdo koupi mobil za zavadeci cenu, musi pocitat s tim, ze za pul roku uz bude stat podstatne mene. To neni podraz Motoroly, to je trzni chovani kazdeho vyrobce cehokoliv. Ti, co spechali, si zaplatili za to, ze ho maji mezi prvnimi, ne za to, ze v nem maji ulozene penize jak v bance. Od lidi jako je Hajn a Lutonsky bych cekal vetsi nadhled a ne fnukani, ze si jejich modlu muze koupit kazdy ( kdyz pristoupim na originalni posouzeni financnich pomeru ceske populace pana Lutonskeho).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
party boy  |  31. 03. 2005 14:34

Ano z luxusního telefonu se stává doopravdy běžný telefon a to jsem si jí chtěl koupit, kašlu na to přidám a koupim Nokii

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  31. 03. 2005 14:00

Moje černá Motorka mi stačí. Taky jí nemá každý. 12 papírů je pořád moc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Giorgos  |  31. 03. 2005 13:44

...za „mrzkých“ dvanáct tisíc korun..., .....už si ho ale může dovolit téměř každý. Co to je proboha za článek. To se autor trosku zblaznil ne. Za prve si myslim, ze za 12.000 kč se dají dnes pořídit ty nejlepší mobily (např. plánovaný SE 750) . Za druhe 12.000,- Kč za mobilní telefon je už tak dost peněz, když vezmu v potaz, že za rok už to bude zastaralý model. A za třetí myslím, že mobil za 12.000,-Kč si skutečně nemůže pořídit téměř každý....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavouk  |  31. 03. 2005 14:09

(Na MobilManii mluvíme slušně. Děkujeme, redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Giorgos  |  31. 03. 2005 16:45

To je reakce na můj příspěvek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 03. 2005 14:33

A za čtvrté: nepochopil jste, o čem článek byl. Tam se neřešilo, jestli je dvanáct tisíc z absolutního pohledu hodně nebo málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
party boy  |  31. 03. 2005 14:40

no vzhledem k tomu že dost lidí se "chytlo" nadpisu a dále asi už nečetli nebo nechápou (i když nevím co je na tom k nepochopení nebo nemohou snést to že jste tak krásnou Motorolu vůbec mohli srovnat vedle tak (podle někoho) ubohé nokie) tak si myslím že vysětlovat těmto lidem je ztráta času

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Giorgos  |  31. 03. 2005 16:46

Ano to skutečně nemělo být tématem článku, ale proč potom jste to tam řešil ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rasken  |  31. 03. 2005 14:37

No ba, souhlasim. Zacinam mit pocit, ze ML je krapet mimo realitu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Titus  |  31. 03. 2005 13:16

To by mě zajímalo jak souvisí taková jen cena jako luxus???
Když mám luxusní auto, které nepatří k nejdražším.
Ale luxus z něj dělá to že je jich třeba málo, že jsou na zakázku, nebo že má takové vybavení které ostatní nemají.
Já bych řekl že luxus je vyjímečnost něco co nění tak běžné. Ale je to také nutno brát dlepozice a ůhlu pohledu. Protože pro nás mnoho je luxusem i telefon za 12tis.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vizionar  |  31. 03. 2005 12:28

kto nechce tuctovku,tak Vertu to isti,to asi kazdy nema... mne osobne staci tuctova 6630

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eiss  |  31. 03. 2005 12:01

Jen tak na okraj! Prodejní cena Razru V3 je od samého začátku stanovena na 500 USD! Nechápu proč u nás byla nasazena taková cena!? Ta současná je plně adekvátní!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xman27  |  31. 03. 2005 11:56

To bych chtěl vidět socku která má jednoho founa dýl jak 3 měsíce!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  31. 03. 2005 10:49

je to jednoduche stači logycky uvažovat motorola chysta black verzi tak se ty světli chce ryhle zbavit až jsem přide černa verze tak ji bude chtit každej ale všichni už budou myt tu světlou a bude to opět telefon jen pro vybrane takže neni co řešit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
black verze  |  31. 03. 2005 11:08




logycky ryhle myt - kebule007 si zaslouží, aby ji Motorola dala zdarma Razr s viritým děkováním. Je to vibraný borec.







logycky uvazovat


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uz to neni, co byvalo  |  31. 03. 2005 11:26

takze kdyz si svuj telefon umyju, tak uz nebude jen pro vybrane?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
malcolmX  |  31. 03. 2005 10:45

Mobilmania uz ztratila punc nejctivejsiho serveru o mobilech.
Mam pocit, ze si tentokrat p. Lutonsky spletl pojmy s dojmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 03. 2005 10:35

Myslim, ze napr. u takoveho Siemensu SX1 je rozdil mezi zavadeci cenou a cenou, ze kterou se prodava dnes, jeste vetsi. A pritom u nej jsem takovou plamennou kritiku nezaznamenal, i kdyz to od zacatku taky nebyl mobil "pro masy". Skoro mi to prijde, ze si si Marek Razra koupil a ted ho mrzi vyhozene penizky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 03. 2005 11:27

To je něco jiného, SX1 nebyl luxusní telefon. Luxus bych definoval jako velmi špatný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou vyjádřenou možnostmi a funkcemi.

Razr má užitnou hodnotu stejnou jako Motorola V500, která se tehdy prodávala už za osm tisíc. Třináct tisíc se platilo za design a za pocit výjimečnosti. SX1 tehdy neměl žádnou podobnou konkurenci, snad Nokii 3650, ta ale stále byla nad deseti tisíci a byla funkčně horší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  31. 03. 2005 15:37

A co Xelibri, ty také poněkud zlevnily, ne? Nebo to také nebyl luxus?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 03. 2005 16:10

Ne, Xelibri byla bižuterie - stylové telefony za rozumnou cenu.

Luxusní telefony dnes v podstatě neexistují. Vertu je úplně mimo dosah, Nokia 8910i dosluhuje a už bych ji určitě nikomu nedoporučil. Byl tady v podstatě jen Razr - a teď bude zase chvilku Pebl od Motoroly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jrr  |  31. 03. 2005 17:41

Pane Lutonský, nemáte pravdu. Článek do jisté míry chápu, ale bojím se, že celou věc špatně chápete, nebo minimálně špatně formulujete. Luxus rozhodně není nevyváženost mezi cenou a užitnou hodnotou. Slovo "luxusní" vyjadřuje jakousi schopnost dané věci "uspokojit", vždy však vzhledem k ceně. Luxusní je jak 6230i, tak Razr, u žádného telefonu však není onen luxus 100%. 6230i - luxus (rozuměj: Luxus nerovná se nedostupnost!) pro manažera, RAZR - luxus pro stylaře, ...
Vím, že spojení luxusní telefon se používá často pro vyjádření předražené hračky, která pěkně vypadá a nic neumí, ale toto použití je naprosto pomýlené. Pokud si např. koupím vůz Merces třídy C, mohu mluvit o luxusním autě, v rámci dané třídy, i když stojí třetinu toho, co mercedes třídy E. Nebo lépe, to samé, ale srovnávané vozy: SuperB a Passat. Stejně tak telefony: Luxus je určen třídou, např. do 7 000 Kč je luxusním telefonem např. Moto E398, splňuje jak požadavky na kvalitní design, tak na funkční výbavu. V ceně do 15 000 Kč bych za luxusní považoval např. SE S700i, případně Samsung D500 - design + funkce, opět odpovídající dané kategorii.
To co máte na mysli Vy, tomu se říká "výjimečnost", případně "snobství".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BigB  |  31. 03. 2005 23:11

tak to se povedlo
...Luxus bych definoval jako velmi špatný poměr mezi cenou a užitnou hodnotou

Takže když někdo vyrobí ňákej foun uplně na nic, kterej bude sotva telefonovat a bude stat 25.000 tak to bude luxusni foun

A TO SE VYPLATÍ, TAKŽE VOLEJTE A OBJEDNÁVEJTE

Lutonský rulezz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robo_at_hotmail  |  31. 03. 2005 11:35

Tak na tento prispevok by som cakal odpoved. Alebo este lepsie - suche fakty, ktore mobily a aku dobu pouziva(l) p. Lutonsky. Bez komentarov ktory bol dobry a ktory nie - iba nazvy a vyrobcov. A nepisat testovane mobily - tych muselo byt cele 'hafo'..

p. Lutonsky - dalo by sa?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
olda  |  31. 03. 2005 10:22

Nevím co každého tak rozčiluje.Motorola přece již dříve byla známá svou cenovou politikou.Její slevňování mobilú není nic nového pod sluncem.Ať už to byl tuším první telefon s wapem, nebo například motorola MPX200. Je to myslím dobře.Trh s mobilnímy telefony se rozvíjí velmi rychle.Je to podobné jako s PC a i tam ceny klesají velice rychle. A když někdo na začátku zaplatí více? Je to tzn "smetánková cena" jak jsme se učili v ekonomice a je pro tz bohatší,kteří neumějí počkat a chtějí mít vše co nejdříve. No a takoví si stejně kupujou mobil tak aspoň třikrát za rok takže teď už asi mají novej,ještě lepší. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Antonio  |  31. 03. 2005 10:17

Musím se zastat ML, neboť má naprostou pravdu. Pokud někdo zlevní "luxusní" zboží na polovinu (na stejnou úroveň jako jsou ostatní telefony), tak už opravdu luxusní není. A to už jen na základě ekonomických teorií. Stejně tak tento krok naprosto dokonale kazí značku RAZR, kterou se Motorola snažila tak usilovně budovat. To, co se považovalo za luxusní, již luxusní není. Nebo snad považujete oblek od Bosse, který je levnější než oblek od OP prostějov za luxusní? Asi ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fousekx  |  31. 03. 2005 13:26

Pokud bude z kvalitních materiálů, tak jo! nemyslím si, že luxus má být jen o ceně. měl by být především o KVALITĚ!!! Pokud bude oblek z OP za tu cenu lepší, tak má Boss smůlu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SX1  |  31. 03. 2005 10:16

Mobil za 12.000 mi nepřijde jako tuctovka, tedy alespoň cena tomu nenasvědčuje. Bohužel nemůže každý vysázet 12k za mobil. SX1 taky začínal na cenách kolem 20.000 (osobně jsem tedy takové viděl) a dnes ho má pomalu každý třetí, protože se prodává za 6.000 - 7.000, Lidi to musí těžce nasrat když si koupí Razr za 21k a pak ho vidí u bezdomovce za 12k.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peppies  |  31. 03. 2005 10:35

Lidi to musí nasrat ? Asi jen tebe... říkat něco o bezdomovcích je směšný....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
irca  |  31. 03. 2005 11:01

Musím reagovat. Autor článku se ted' ukázal jako pěknej snob. Asi, co je pod dvacítku, tak už to není pro něj dobrý a může si to koupit každý. Nevím, kde žije, že si todle dovolí napsat? Já osobně peníze mám, ale nevím proč je vyhazovat za předražené novinky. Autor má ale asi jiný názor......................

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 03. 2005 11:27

Nepochopil jste to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  31. 03. 2005 14:39

Máš naprosto pravdu, někteří lidé zde nechápou podstatu problému a diskutují o definici luxusu nebo průměrných platech apod. Motorola měla cenu ještě chvíli podržet, alespoň do nového modelu. Nekupoval jsem si Razr jen kvůli ceně, taky je to technologicky krásná věc a hlavně je tenký. Proto pořád ještě používám jako druhý telefon T39. Nosím telefony většinou v kapse košile nebo saka a čím tenčí tím lepší a taky mi vyhovoje princip přijmutí a ukončení hovoru bez mačkání tlačítek. Když už jsme u těch cen, člověk se s tím musí smířit, když si vzpomenu co mě kdysi stála 8810 nebo T28, ale tam bylo snižování pozvolnější. Vzpomínám na dávnou recenzi od P. Zandla, myslím, že se to jmenovalo "Jen hvězdy, bůh a Tangero" (pro mladší: bylo to na StarTac).......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fousekx  |  31. 03. 2005 13:23

Naopak! Má je to motivovat, aby uvažovali o změně a koupili si zase něco "top10". fakt jste na to nikdo nepřišel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nexus6  |  31. 03. 2005 09:49

Vetsinou na podobne pitome clanky nereaguji, ale tohle je fakt sila. Ze si mobil za 12 tisic muze dovolit kazdy? Tak to je fakt narez a pan Lutonsky si asi neuvedomil ve ktere zemi ze to zije. Takhle se to keca, ze? Obcas by se to chtelo ale vic zamyslet. A nekricim tady z titulu cloveka, ktery by si takovy telefon pripadne nemohl koupit, 12 tisic za telefon bych proste nedal, to je otazka priorit. Mozna za jednou budu vydelavat tolik co Marek )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 03. 2005 09:53

Říká vám něco „nadsázka“?

A když všechno berete tak přesně, v článku přece netvrdím, že si mobil za dvanáct tisíc může dovolit každý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bruce  |  31. 03. 2005 10:27

No jo, to je holt naše čeština  někdo si přečte jednu reakci a nevidí celou souvislost a v ní třeba i tu nadsázku, v tomhle ohledu to teda pan Lutonský nemá lehké   Polemizovat o tom, jestli si někdo koupí telefon za 20 tisíc nebo za 6 tisíc je asi jako polemizovat, jestli si někdo koupí auto za 3/4 miliónu nebo za 100 tisíc   je to určitě otázka možností a priorit jednolivce. Jinak nelze než souhlasit s tím, že jestli nějaké zboží vydává za určitý "luxus" či vyjímečný produkt, nelze jej po pár měsících drasticky zlevnit, je to jasný signál, aby případní zájemci o koupi trpělivě vyčkali a po zlevnění si výrobek prostě koupili. V tomhle má Nokie jasno, ikdyž některé starší mobily jsou na dnešní dobu technicky již popzadu, přesto se prodávají za poměrně velký peníz (donedávna příklad N6310i) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bigboban  |  31. 03. 2005 09:37

Asi jsem jediný kdo to tu chápe. "Luxus" nezávisí vůbec na vzhledu nebo snad dokonce na funkcích!! Luxus je vždy a JEDINĚ tvořen cenou! Ta Nokia je luxusní, protože je drahá.

Kontrolní otázka - které náušnice jsou luxusní? Ty za milion, nebo ty co vypadají NAPROSTO STEJNĚ ale stojí 3 stovky? Tuhle sortu lidí totiž vnitřně hřeje ten pocit, že za to vyhodili prachy, který si normální člověk nemůže dovolit..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kodl  |  31. 03. 2005 10:02

Pred pouzitim ciziho slova, byt i casto pouzivaneho doporucuji obcas otevrit slovnik cizich slov nebo nejakou encyklopedii Pak to bude, jak rika porucik Colombo "mnohem jasnejsi".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KarelS  |  31. 03. 2005 13:44

LUXUS - okázalost, honosnost, naprosto vyjímečná dokonalost na způsob života, bydlení, odívání ap.
Odpověď na kontrolní otázku: ty za milion jsou drahé!
A ti "bohatí" se pořád nemusí bát že to bude mít kdejaká lůza. 12000 je u nás pořád hodně peněz a né všichni co je mají je investují do azr V. Je i spousta jiných modelů za tuto cenu.. Nebo sť si koupí tu trapnou, starou, ale hoodně drahou Nokii ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kodl  |  31. 03. 2005 09:34

Podle tehle teorie je luxusem USB kabel od prodejce "na rohu" protoze je o 45% drazsi nez v Alzasoftu. Ach jo. BTW, pokud je pro p. Lutonskeho luxus definovan cenou tak to je pro mne zklamani. Mel jsem o redaktorech Mobilmanie lepsi mineni. Kategorie "luxusni"se prece meni s tim jak postupuje technologie a jak se vyviji trh. To co je dnes luxusni se muze stati beznym - nekdy drive, nekdy pozdeji. No a k tomu porovnani s Nokii - nekdo to holt valcuje tou technologii, nekdo to holt musi "udrzet" jen to cenou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peppies  |  31. 03. 2005 09:34

Téměr každý si ho může dovolit ???? To je jako sen... za mobil bych nikdy tolik peněz co stál nedal a pokud ho chtějí doprodat tak proč ne. Nemyslíte, že je to nechutný takovouhle blbost říkat ? Pokud někdo na to má tak to neřeší a nepozastaví se nad cenou, která je nyní. Asi jenom to štve toho kdo si na toho co TU Motorolu má HRAJE na páníčka že je EXTRA. Kupříkladu já taky neřeším to za kolik jsem koupil svoji TV a že dnes je cena trošku jinde..je mi to jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Král  |  31. 03. 2005 09:32

Pane Lutonský, váš článek naprosto chápu, také sem si V3 pořizoval i z důvodu, že bude trošku výjimečný tím, že ho nebude vlastnit každý. Motorola se u mě už několikrát schodila, problémy s distribucí a nyní toto. Částečně tím podle mě i přiznávají i to, že je to nedodělek, např. bzučící osvětlená klávesnice, atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
traveler  |  31. 03. 2005 12:47

No vidíš, neměl sis kupovat pozlátko... Pohladil sis ego a najednou nic.. prázdnota. Už nejsi king, ale součást davu. To se snobům sem tam stane. Hrůza, co? Být zase obyčejný smrtelník...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t-ovi  |  31. 03. 2005 16:32

..copak sis asi hladil při psaní týhle ubohosti ty, socko ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lupus  |  31. 03. 2005 09:06

tak tenhle telefon sem mel presne ctyri dny a nakonec sem ho prodal a nechal si svuj seK700i, telefon se mi libil pouze v zavrenem stavu, po otevreni mi pripominal placacku na mouchy, kterou jsme pouzivali na chate ... vnitrni displej se (napr. pri foceni) prekrasloval tak 2x az 3x pomalejs nez u SE navic interni pamet je opravdu uboha .. nedivim se ze ta cena takhle spadla, ja osobne jsem ho prodal za 9000,-- komplet se vsim .... myslim ze pude behem dvou trech mesicu jeste niz ..

- ps: kdybyste si na tenhle telefon treba omylem sedli v aute, nebo doma, neverim ze se nezlomi ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaxx  |  31. 03. 2005 08:58

Psal jsem to uz u minuleho zlevneni, napisu znovu je to prusvih, tomhle se samozrejme Motorola (a kdokoliv dalsi kdo takto zlevnuje) shazuje a jeho vyrobky si pak za puvodni luxusni cenu nikdo nekoupi, protoze bude vedet ze punc luxusu vydrzi nekolik mesicu a pak se luxusni nakup zmeni v nakup tuctove veci... jsou to vyhozene prachy. Pokud neco koupim a 21tisic v pripade telefonu, tak cekam ze budu mit neco exlusivniho a ne ze se to bude prodavat na trhu ve vyprodeji za 6 Takoveto zbozi se proste ma prodavat za 20 a kdy se neprodava tak stahnout a sesrotovat. Tak to delaji vyrobci luxusniho zbozi, jakekoliv razantni zlevnovani kazi znacku a styl ktery znacka anebo skupina luxusnich vyrobku znacky zastupuje. Pokud by to prekrytovali na nejakou barvu a prodavali lacineji jine provedeni, tak budiz, ale stejny vyrobek, ne ne, tudy cesta nevede. Motorola je v tomto mrtvy muz a pro skupinu luxusnich zakazniku jiz nezajimava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josallito  |  31. 03. 2005 21:39

Pro luxusni zakazniky je nezajimava i Nokia... Mozna tak Vertu by vzali na milost. Nebo nejake specialni zlatniky vyrobene modely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 03. 2005 21:49

Jenže Vertu je už zase nepoužitelně daleko. Mezi ním a současným nejdražším mobilem je obrovská díra. Nokia je už zastaralá a titan, z něhož je vyrobena, to nespraví. Motorola proto vnikla do místa s velkou poptávkou a měla zde úspěch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Titus  |  31. 03. 2005 08:47

Co to povídáte?
I luxus může být dostupný tedy bavíme li se o luxusu jako špičkový dezign, konstrukce, funkce, technologie. Naopak si myslím že ty vysoká cena se vymstila nokii.
Osobně ani vzdáleně neznám žádného snoba když by se měl rozmýšlet jestli si koupí drahou nic moc nokii a nebo levného Razora. Tak půjde do razora. Protože Je to o tom být in. Mít pokud možno nové věci.
Takhle mi to připadá dosti zkreslující.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 03. 2005 08:56

Když se příště objeví luxusní telefon od Nokie, všichni mohou mít jistotu, že zůstane výjimečný (tj. nebude tak snadno dostupný) po celou dobu prodeje. Kromě 8910i to platilo třeba i pro 8850, 8810. Zákazník zkrátka má jistotu, že Nokia jej v tomto "nezradí". U Motoroly takovou jistotu nemá - až výrobce zjistí, že už nikoho dalšího za takovou cenu nepřesvědčí, obrátí se na jinou skupinu. To ale není dobrá vyhlídka.

Znovu: nehodnotím, jestli je takový, jak vy říkáte "snobský přístup k mobilním telefonům a dalšímu zboží správný. Jen že se Motorola chová jinak, než bývá u luxusních výrobků zvykem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TFT  |  31. 03. 2005 11:55

hmm vyjmečnost, vyjmečnost cenou, nazory ML a dalších připomínají ten asi 10 let starej fór o ruskejch zbohatlících - nových rusech.
Potkaj se dva "nový rusové"  a jeden povídá druhému: " Clověče tak jsem si koupil v butiku novou kravatu od Gucciho za 500$" a ten druhej na to: "Jéje tak to tě okradli, ja ji koupil za 1000$" 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
conquest...  |  31. 03. 2005 12:20

pane lutonsky, nemate pravdu
 nokia 6100 stála kolem 16 tisíc a kde je ted?  Nejednalo se sice o nic luxusního, ale na tu dobu to byl telefon, který nebyl cenově od 8 kové nokia rady daleko. Takze asi tak. U nokie každý ví, že má všechny telefony předražené.. někdy až nechutně. Když ji chce, at si ji koupí. V3 má hodně nedostatků, právě kvůli tomu byl zlevněný tento model. Luxus by byl, kdyby měla aspom 1 mpix fotak, SD karty apod. ne stejny fw jako V500. Takovému telefonu se nerika luxus ale stylovka.
 howg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 03. 2005 12:26

Luxus se vůbec nevyjadřuje vybavením a funkcemi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantisekKoudelka  |  31. 03. 2005 18:46

A čím se tedy třeba odlišují luxusní auta od těch "běžných"? Kdyby na fabii junior nalepili značku BMW a prodávali za 700.000,-, byl by to luxusní vůz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  28. 04. 2005 16:23

????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Titus  |  31. 03. 2005 13:06

Kdepak mototrola se chová tržně tak jak se má chovat každý obchodník co chce být v obchodě uspěšný. Pokud se nepletu nokia ztrácí co do percentuelního podílu na trhu, není liž pravda?
Pokud se nepletu motorola má přichystané další horké novinky.
Navíc pro mě je i 12tis opravdu mnoho je to skoro celý můj hrubý plat. Telefon se mi opravdu moc líbí a jistě bych byl s ním velký frajer. Ale stále je pro mě vše co je nad 7 tis už je pro ty lepší vrstvy co je nad 10-12 je u opravdu pro slušně majetné nebo ty co mají plat alespoň 15 čistého. 
Jistě máte pravdu že u nokie jsou takové telefony, pamatuji si na ten stříbrný třeba. Ale také si pamatuji že po čase spadl cenově obdobně jako motorola, jenže u něj to bylo způsobeno protože nebyl zrovna o něj moc velký zájem pokud se nepletu. Ta stilovost byla pryč a páni manageři přešli k výkonejším nebo novjejším telefonům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantisekKoudelka  |  31. 03. 2005 18:43

Já jsem si taky koupil DVD rekordér a o půl roku později stojí jeho modelový nástupce polovinu. Taky mi to vadí, ale nezblázním se z toho. Tak to prostě dnes v elektronice chodí. To není jak za totáče, když se pět let prodával jeden model černobílé televize za stejnou cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trust  |  31. 03. 2005 22:43

Tak "ten stříbrný třeba", myslíš asi 8850, si držel cenu nad 15.000,- neuvěřitelných několik let!!! a ne několik měsíců, jak se daří rádoby luxusním kouskům dnes. A kdoví jestli ten, kdo si schoval nepoškozený plně funkční STARTEC, na něm nevydělá za deset let třeba ještě balík! Možná ho bude shánět do své sbírky pan Lutonský, že?
Jinak docela chápu principy prodeje luxusního zboží, jen dnes se žádný luxusní telefon neprodává a RAZR to určitě není. Možná je to tím, že pracháči používají více satelitní telefony. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trust  |  31. 03. 2005 23:46

sorry, myslel jsem StarTAC, jsem pako... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.prd.  |  31. 03. 2005 08:27

taky nechapu kde ML vzal ze za 12k si ho muze koupit temer kazdy, podle me to urcite lidova cena neni, a pokud si myslite ze "vyjimecnost" urcuje to jakou elektroniku kdo vlastni tak nemuzu souhlasit, nebot to je velmi pomijive.. mnohem vice nez auta, nemovitosti, drahy sutry a sperky.  ..znal sem korena co chodil skoro 2roky jak supak se sony J5 prelepenym izolepou a za to, ze udelal ridicak mu jeho papa nadelil 2 fungl novy auta!
 
btw. moc nerozumim tomu proc je "spatny" ze V3 si ted muze koupit vetsi okruh zajemcu, to sou reci jak od nejakyho übermensche!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 31. 03. 2005 08:37

Razr byl pro určitou, výrobci mobilních telefonů poměrně málo oslovovanou skupinu uživatelů, velmi zajímavý. V článku nehodnotím, jestli je dobré nebo špatné, když někdo vyžaduje výjimečnost zajištěnou vyšší cenou. U luxusního zboží se ale tímhle způsobem nezlevňuje - jinak to je jen hra na luxus a i když výrobce určitě vydělá víc, příště se mu to při nasazení nové luxusní ceny může vymstít.

Srovnejte to s Nokií 8910i. Funkčně je to mobil s hodnotou pár tisíc, cena ale zůstává nahoře. Nokia ví, že když 8910i prezentovala jako exkluzivní telefon, tak si to najednou nemůže rozmyslet a změnit postoj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.prd.  |  31. 03. 2005 09:14

urcite ze pro uzkou skupinu zajemcu byla V3 zajimavejsi jako mene dostupna, ale hlavni je rentabilita resp. prodeje pro motorolu, myslim si ze firme jde predevsim o zisky, to jestli svuj vyrobek "shodi" z luxusniho na mene luxusni uz neni asi tak podstatny. nokia si to muze v evrope dovolit, protoze ma dlouhotrvajici jistotu ze proda at to stoji co to stoji, myslim si ze v americe musi volit jinou strategii... a cas ukazal ze at je Motorola jaka chce, stejne to nikdy nebude masovka, proto se mi ten clanek zdal prehnanej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  31. 03. 2005 11:16

ano, přesně tak, hlavní je rentabilita, ale jen blázen dá přednost krátkodobému zisku před trvalou prosperitou (která je mimochodem ovlivňována předvídatelným chováním) - tady naprosto souhlasím s markem - tato "strategie" se může motorole velmi vymstít v dalších luxusních modelech - bohatí lidé nejsou idioti a dají si dohromady 1+1, tzn. nekoupím si už nic za 22 tis když to za pár měsíců bude stát 12 a jednak budu za idiota a jednak to už nebude mít s vyjímečným telefonem (za vyjímečnou cenu) nic společného...
ps. jinak 12 tis. není rozhodně málo, ale je to o mnohem míň než 22 tis, dostalo se to na takovu úroveň, že o tomto tel. mohou přemýšlet i lidé, kteří si u 22 tis. cenovky jen povzdychli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
traveler  |  31. 03. 2005 12:42

A myslíte, že 1000 ks prodaných za 12 000 je pro Motorolu horší, než 100 prodaných po 22 000? Tím chci říci, že Motorolu živí a budou živit ti, co si koupí mobil za méně, ale bude jich o mnoho více. Pár snobů, co si koupí mobil za 1000 USD ji nevytrhne a stejně tak jí neuškodí, když si příště počkají na levnější, nebo se poohlédnou někde jinde. Snobové nejsou tahouny trhu... možná ho rozhýbou, ale to je vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sphinx  |  31. 03. 2005 18:37

pro tyhle lidi ma ale motorola jine produkty. nebo mi vysvetli strategie rolexu, rolcu, ferrari. urcite by se jejich produkty prodavali dobre za zlomek jejich ceny. ale je to vylucne luxusni zbozi proto je drahe a proto urcitym zpusobem oznacuje majitele.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josallito  |  31. 03. 2005 19:10

Zde se jedna o spotrebni elektroniku, ktera velmi rychle zastarava Ferrari nebo Rolex to jsou mechanicke věci mnohdy s drahými kovy nebo kosmickými materialy.
To opravdu srovnavat nejde. Jakmile budete chodit se starym mobilem, ktery nepodporuje nove funkce, bude vam to vadit a hodne. Tezko vam ale bude vadit, ze Rolexky na vasi ruce jsou 15 let stare a v garazi vase Ferrari uz ma 7 let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
retrax  |  31. 03. 2005 10:15

Myslim,ze to je jiz zcela normalni,kdyz Motorola prijde s novinkou,kazdy na ni nadava,pak si ji stejne koupi a za 4 mesice se cena propada.Ve srovnbani s funkcemi byla napr. uz i V3 pozadu,ale opet nasla nejakopu vyjimecnost,kterou nalakala.A navic nikdo nezminuje,ze u Oskara ji uz muzou koupit za 8000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sarka_farka  |  31. 03. 2005 08:23

Je to pravda, už jí bude mít opravdu každý, taky jsem si jí chtěl koupit protože byla vyjímečná, nemám rád věci co má každý druhý na ulici... holt jsem udělal dobře a nekoupil si jí... dá se sehnat funglovka za 8000 to už si koupí fakt každý, ať už na splátky nebo nějakou šmelinu... v tomhle je Nokia opravdu jinde.. a to jí nemám rád

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  31. 03. 2005 13:57

Mohl bys mi poradit kde se dá sehnat za 8 tisíc nová?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave777  |  31. 03. 2005 07:58

Zajímalo by mě, kde redakce bere normu, že 12tis korun je cena, za kterou si telefon koupi kazdy. To je teda mazec, ale asi žijete v jiném světě než já. Na mnoha místech ČR (mimo velkých měst) je 12tis. jeden plat. Mnohdy i méně. Jak teda můžete tvrdit, že si Razr V3 koupi kazdy? Ja si ho nekoupim, protože bych do telefonu nedal více než 5tis, určitě je nás víc, kteří neradi proděláváme na elektronice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZERYK  |  31. 03. 2005 12:10

Taky bych chtel mit velky plat jako sefredaktor Mobilmanie,aby pro me 12tisic bylo nic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pohodář  |  31. 03. 2005 07:48

To snad není možný !!! Nechce se mi ani věřit tomu, co jsem si právě přečetl. Co je na tom, že si ho může dovolit téměř každý, je to prostě otázka nabídky a poptávky. Když výrobek za vysokou cenu nikdo nekupuje, tak jdu s cenou dolů (pokud je to možné). Já také nepláču, že jsem si před rokem zakoupil PC sestavu a dal za ní 50 tis. (byl výjímečný) a nyní má hodnotu 30 tis. (kterou má každý). Každý musí počítat s tím, že nebude výjimečný navěky. NOKIA je proslulá v tom, že jen tak nesnižuje ceny svých telefonů. Také mi řekněte, kolik se těch jejich "shit" telefonů 8910i za 21 tis. Kč od uvedení Motoroly Razr 3 prodalo? Zdaleka to nebude jako těch Motorol Razr 3.
A na závěr bych chtěl vyslovit můj názor - asi to by článek napsaný z povinnosti "abych něco napsal".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
party boy  |  31. 03. 2005 14:24

no ty si hlavně změň nick protože jako pohodář teda nepůsobíš ale uvědom si že mezi těma telefony jsou 2 roky!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladin  |  31. 03. 2005 07:26

A koupí si někdo tuto šílenou Nokii? Myslím že mnohem luxusněji působí motorola i když je za mnohem menší peníze. A proč by něco pěkného nemělo být dostupné více lidem a ne jen pracháčům, ty si jí můžou nechat posázet diamanty a budou mít zase něco extra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  31. 03. 2005 07:43

Protože se snobové budou vztekat, že jejich mobil už není nejdražší... Není mi jich líto

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marian Matys, ComTEL  |  31. 03. 2005 11:09

no mě jich líto je... pár těchto tel se u nás prodalo za cenu přes 20 tis a důvodem bylo to, mít něco vyjímečného (to co nebude mít jen tak někdo). To co udělala motorola je podle mě velký podraz na tento segment trhu a (alespoň dle reakce těchto zákazníků) nemůže do budoucna očekávat, že si u ní něco takového ještě koupí...
jinak k nokii - je jasné, že 8910i ani zdaleka nemá tuto cenu, ale z výše uvedeného hlediska s touto politikou souhlasím - když už udělají něco "luxusního" (jasně, každému to tak nemusí připadat) tak by onu "luxusní" cenu měli držet +- do doby, než bude na trhu nástupce, pak to můžou vyprodat s velkou slevou... ale ne po pár měsících...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  31. 03. 2005 15:18

A co teprv ten parchant Oskar, jaký ten udělal podraz! Manažeři a mafiáni, kteří se na několik let upsali na desetitisícové částky za pocit, že jsou NAPROSTO výjimeční svým mobilem (to nebude mít jen tak někdo ), se museli cítit dokonale frustrováni, když Oskar vyrukoval s hodinovou Oskartou, desetikorunovým paušálem a vůbec s politikou "za samozřejmé věci samozřejmě neplatíte".
Nebo takový řiditel, který dal v roce 1991 čtyřicet tisíc za ŠPIČKOVÝ počítač 386 vč. 14-palcového BAREVNÉHO (!) monitoru a skutečně bylo jen velmi málo lidí, kteří měli něco podobného, co ten musí při dnešních cenách počítačů dělat, to skutečně nevím.
Vzpamatujte se, člověče. Ceny spotřební elektroniky klesají. Jestli Vaši zákazníci chtějí něco, u čeho cena s časem roste nebo aspoň neklesá, prodávejte akcie nebo nemovitosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  31. 03. 2005 11:57

A pamatujete si na Motorolu StarTac? Ta se prodávala za 70 000. A taky cenu snížili na zlomek...

PP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor