Za rok 2014 se prodalo 1,2 mld. smartphonů. Z toho 40 % čínských

Za rok 2014 se prodalo 1,2 mld. smartphonů. Z toho 40 % čínských

Tchajwanská společnost TrendForce, která se zabývá zejména marketingovým výzkumem pro technologický a finanční sektor, přichází se zajímavou statistikou, která ukazuje, jak silné jsou čínské značky na trhu se smartphony. V uplynulém roce 2014 se globálně distribuovalo celkem 1,167 miliardy kusů chytrých telefonů. Z toho 453,4 milionu, tedy necelých 40 %, pocházelo od čínských výrobců. Šest z deseti největších smartphonových značek (podle počtu distribuovaných kusů) přitom pochází právě z Číny.

Klepněte pro větší obrázek

Tabulka výše ukazuje vývoj anuálních globálních distribucí od roku 2013 a předkládá predikci na rok 2015. Samsung díky své velikosti i přes setrvávající pokles tržního podílu má udržet první pozici. Apple má letos mírně růst v souladu s trhem (růst o zhruba 11 %), což by mělo zajistit udržení tržního podílu a druhého místa. U Lenova posíleného akvizicí Motoroly se letos očekává potvrzení pozice světové trojky. O zbývající pozice v první pětce budou bojovat značky Huawei, Xiaomi a LG.

Diskuze (12) Další článek: Sony potvrdilo fialovou barvu vlajkového smartphonu Xperia Z3

Témata článku: Smartphony, Hospodaření a finance, TrendForce, Rok


Určitě si přečtěte

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

** Bezrámečkovost ve známé podobě se špičkovou výbavou i foťákem ** Vítanou novinkou je podpora bezdrátového nabíjení ** V neposlední řadě zaujme také svou lákavou cenou.

Martin Miksa | 39

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

RECENZE: Nokia 8 Sirocco — luxusně nepraktická

** Vzhled na prvním místě, vše ostatní se musí podrobit ** Nejedná se však pouze o převlečenou Nokii 8, nabídne víc ** Za nevšední design platí samozřejmě jistou daň, a ne jednu **

Milan Měchura | 10