Zájem o tablety neopadává, prodalo se jich skoro 50 milionů

Trh s multimediálními tablety se pomalu začíná nasycovat, ale růst prodaných objemů se zatím nezastavil. Podle společnosti IDC, která se zabývá průzkumem a monitorováním trhu, se ve druhém čtvrtletí 2014 prodalo celkem 49,3 milionu tabletů, což je meziroční nárůst o 11 %. Proti předchozímu kvartálu (leden až březen 2014) ovšem počet prodaných tabletů slabě poklesl o 1,5 %.

Výrobce Distribuce 2Q14 [mil. ks] Tržní podíl 2Q14 Distribuce 2Q13 [mil. ks] Tržní podíl 2Q13 Meziroční změna
1. Apple 13,3 26.9% 14,6 33.0% -9.3%
2. Samsung 8,5 17.2% 8,4 18.8% 1.6%
3. Lenovo 2,4 4.9% 1,5 3.3% 64.7%
4. Asus 2,3 4.6% 2 4.5% 13.1%
5. Acer 1 2.0% 1,5 3.4% -36.3%
Ostatní 21,9 44.4% 16,4 37.0% 33.4%
Celkem 49,3 100.0% 44,4 100.0% 11.0%

Apple zůstává se svými iPady lídrem tabletového trhu, i když svůj podíl pomalu ztrácí ve prospěch hráčů používajících zejména operační systém Android. V první pětce figuruje ještě Samsung, Lenovo, Asus a Acer. Lenovu se podařilo zvýšit tržní podíl a předstihnout tak konkurenci v podobě Asusu. Na páté příčce vystřídal tablety amerického obchodu Amazon tchajwanský Acer.

Zpomalování růstu prodejů tabletů zapřičiňují hlavně „přerostlé“ smartphony, tzv. phablety, s úhlopříčkou displeje nad 5 palců. Díky jejich velkému displeji uživatelé nemají potřebu kupovat další, podobně zaměřené zařízení. Útlum nejvíce postihuje kategorii menších sedmipalcových tabletů. Podle IDC bude v příštích obdobích růst prodejů tabletů nadále mírně zpomalovat.

Váš názor Další článek: AVG vyvíjí aplikace pro šestikamerový smartphone od Amazonu

Témata článku: , , Mil, Předchozí kvartál, Zájem, Neo, Pro +, Tab, Neo +, Příští období, Multimediální tablet, Lenovo Asus,