Zajímavost: Vodafone má elektromobil a postaví dobíjecí stanici

Diskuze čtenářů k článku

fotovoltaika  |  06. 04. 2011 22:40

To je zase kraválu co kdo udělal hlavně ,že EON není schopnej zavést elektriku do chaty pár centáků mu trvá rok a nakonec to třeba ani nepůjde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cedavera  |  06. 04. 2011 13:20

Mě osobně je úplně jedno jestli jede na zelenou, modrou nebo růžovou energii. Spíš mě zajímá proč neustále něco nefunguje, proč máme v čr neustále tak drahé služby a proč ..... otázek je víc než odpovědí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pcwifi  |  06. 04. 2011 13:05

to je zas nejaky zeleny projekt alias k nasim BTS jde pouze zelena energie a zadna jina ze VDF magori...nejen s cenama ale uz i na teto urovni...no to je sila...
PW

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 04. 2011 10:49

Okrem toho ze vyroba jedneho elektromotra znecisti prostredie niekolko nasobne viac ako keby po uliciach jazdila stara skodovka na benzin aj samotne nabijanie baterie znecistuje ovzdusie ovela viac ako keby auto jazidlo na benzin. Takze Vodafone sa snazi urobit len nevydareny marketing.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eLzyx  |  06. 04. 2011 11:07

výroba elektromotoru je daleko jednodušší a materiálově méně nákladnější než výroba klasického spalovacího motoru a jeho příslušenství. Chladiče, katalyzátory, turba, rozvody, složitá převodovka a další díly - to vše elektromobil nemusí mít.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dyzl  |  06. 04. 2011 08:45

Můj skromný názor je, že stále platí přísloví "ševče drž se svého kopyta"
Nevidím tedy jediný rozumný důvod, cpát se do jiné oblasti. A pokud se chce Mokrofoun nějak zviditelňovat, tak dobrými službami a konkurenceschopnými cenami. Tam žádný progres nevidím. V v drahém Rakousku jsou operátoři levnější než u nás.
Spíše vidím progres ve vymýšlení triků jak na nás více vyzrát. Hejna nepřehledných tarifů které se každou chvíli mění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eLzyx  |  06. 04. 2011 11:05

no vždyť tím provozem elektro aut dělají něco pro snížení nákladů(zvýžení konkurenceschopnosti) - náklady jsou u elektroaut daleko nižší než u dieselů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  06. 04. 2011 11:19

Jediné snížování nákladů je nejezdit, nebo alespoň jezdit co nejméně!!
A to co píšete o nákladech elektroaut je nesmysl. Nejde totiž jen o náklady na jízdu, ale i pořízovací náklady také náklady na budoucí likvidaci. Dost se o to zajimám a dokonce prodávám elektroskútry, kde je poměr pořizovacích nákladů a užitné hodnoty přece jen o něco lepší. Sám bych si jej ale nikdy nekoupil, vzal jsem si kalkulačku a chvíli počítal.
Vodafone chce být protě IN a hlupáci to žerou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eLzyx  |  06. 04. 2011 11:37

náklady na likvidaci? Za prvé elektromobily budou mít zapůjčené, takže je tato položka nemusí trápit. Za druhé i kdyby elektromobily vlastnili, tak jim to může být putna, protože auta obměňují daleko dříve než skončí jejich životnost, takže se takový náklad (pokud vůbec existuje) přenese na posledního majitele. Baterie obsahují poměrně dost drahých kovů, takže likvidace by teoreticky mohla být i ve formě výkupu, stejně jako tomu je u olověných baterií nebo katalyzátorů.
Takže jediné objektivní NE, které jste uvedl je teoretická pořizovací cena. Kdo ví za kolik to mají pronajaté. Navíc je to pilotní projekt k rozvoji takových technologií. Ty jsou vždycky drahé. Si uvědomte, že takový mobil před 15lety stál i 25000Kč to ty peníze měli jinou hodnotu než dnes. A dnes? Dnes koupíte mobil za 500Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
myšpulín  |  06. 04. 2011 07:43

Od doby kdy Vodafone jede na tu zelenou energii mají pořád nějaký výpadky samoobsluhy. Asi jak přestane svítit slunce a foukat vítr tak mají ty servery bez energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jolinar  |  06. 04. 2011 08:29

Spíš at začnou dělat to co jim stále nejde a to je postavení moderní sítě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hopi  |  06. 04. 2011 09:55

Za chvíli se dovoláme pouze pokud zrovna svítí slunce nebo fouká vítr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mojaaa  |  06. 04. 2011 01:48

To je nesmysl. Udělejte auto normlaních rozměrů s maximálkou kolem 140km/h a dojezdem aspoň 800 km. Nabíjení ne kabelem, ale u pumpy prostě vyměním baterie za nabité a zaplatím (rychlejší než pumpovat benzín). Stačilo by cca 5-10 baterií šikovně umístěnýcha podle peněz si dokoupím energie kolik budu potřebovat. Nechápu proč se neubírají výrobci tímto směrem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pan domaci  |  06. 04. 2011 06:22

proc...co treba cena...? asi vis kulovy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 04. 2011 07:45

taky si myslím. Podle mě se dá uvažovat pouze o vodíku, jako hlavní složku do palivových článků. Vodík se dá běžně čerpat a v současnosti je stejně drahý jako benzín. V Evropě vznikají první sítě čerpacích stanic pro vodík (myslím že Norsko). V Kalifornii se již prodává takové auto a nějaké baterie nás nezachrání. Například výroba Priuse je ve výsledku horší, než kdybych jezdil na benzín.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tones  |  06. 04. 2011 08:15

Výroba a distribuce tohoto syntetického paliva spotřebuje mnohokrát více energie, než kolik jí pak samotný vodík obsahuje.
Zdroj: http://www.lidovky.cz/vodik-se-ocitl-ve-slepe-u... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 04. 2011 08:28

Ano, máš pravdu, pokud elektřina k výrobě vodíku bude pocházet z uhlí, ale v článku není zmíněno, jestli tato bilance platí pro všechny možnosti způsobů využívání vodíku. To znamená, jestli se vodík spaluje (zřejmě ano, zmiňují emise oxidu uhličitého) a nebo se vodík použije jako náplň do palivových článků, kde je vedlejším produktem pára a voda.
Uvažujete o budoucnosti aut, ale ne o budoucnosti výroby. Již nyní se testují způsoby výroby vodíku například skrze menší solární výrobníky, které se nakonec umístí u čerpacích stanic. Nebo taky možnost využívat pro výrobu energií z jaderné fúze (viz zařízení tokamak a podobné, v ČR je dokonce testovací prototyp)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erkil1452  |  06. 04. 2011 08:48

Spalovanim vodiku take vznika jen voda, nic jineho...
2 H2+O2 = 2 H20

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erkil1452  |  06. 04. 2011 13:49

Nekdy mi pripada, ze ty minusy dostavam uz jen tak ze zvyku By me zajimalo s cim se da na tak trivialni chemicke reakci nesouhlasit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 04. 2011 14:06

že si děláš hlavu z nějakých mínusů a plusů. nic nevypovídají. Napsal jsem třeba vlastní zkušenost a hned jsem měl mínusů jak na..re, byť je nelogické nesouhlasit s něčím, co je postřeh jiného a tím pádem i fakt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Erkil1452  |  06. 04. 2011 08:50

A idealni zpusob vyroby vodiku, by bylo z vodiku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  06. 04. 2011 08:55

Spalováním vodíku vzniká také pouze vodní pára. 2 H2 + O2 -> 2 H2O. Nicméně ono se často zapomíná, že vodní pára je patrně účinnější skleníkový plyn, než často proklínané CO2, proto je ostatně v noci při zamračené obloze (mraky jsou právě vodní pára) tepleji, než pri jasné obloze. Nechtěl bych se také dožít doby, kdy automobilová doprava bude vypouštět ve městech do vzduchu velké množství vodní páry, to by znamenalo prakticky trvale hustou mlhu ve všech takových oblastech.
Jinak komerční využití jaderné fúze je zřejmě ještě hodně daleko a její vývoj nepostupuje tak rychle, jak se původně předpokládalo. Fúzní elektrárny by mimochodem používaly jako palivo právě vodík (resp. jeho izotopy). Produktem takové jaderné fúze by ovšem nebyla vodní pára, ale helium.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mojaaa  |  06. 04. 2011 22:29

Ano, nová technologie je drahá. Ale jen do doby než se dostatečně rozšírí. Takové dopravni letadlo taky stojí mnoho stovek milionú, není plně spolehlivé, vyžaduje speciální palivo, potrebuje extrémní plochu pro start, je velmi náročné na ůdržbu a presto jde perfektně na odbyt. Dűležitá tedy není cena, ale nabídnout kupujícím co hledají (pohodlnost).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  06. 04. 2011 07:44

Nezkousel si nekdy premyslet o tom, co ty baterie stoji, jakou maji zivotnost (menit to s pumparem?), jakou maji hmotnost a proc vyrobci delaji elektroauta jen jako miniatury s realnym dojezdem do sto kilometru?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 04. 2011 07:48

například vysokozdvižný vozík s bateriemu, který se běžně používá a dokáže vydržet přibližně 8-12 hodin, tak jeho baterie váží od 1 do 2 tun. To chce měnit? Aspoň každý bude fit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EKOLO  |  18. 04. 2011 18:35

Až si někdy vyzkoušíte, jak se s elektromobilem jezdí, a že to není tak, jak to bylo kdysi, přehodnotíte Vaše názory.Nesrovnávat nesrovnatelné. Možnost vyzkoušení je! Dejte se k nám. www.elektromobily-os.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
thom  |  06. 04. 2011 07:46

Elektromobil je dobrý stejně tak maximálně do města. Táhat s sebou několik set kilo baterií aby to někam dojelo, je blbost a spolu s ohledem na výrobní náročnost ekologie naruby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tones  |  06. 04. 2011 08:24

Na různých diskuzích jsem četl různé názory na hybridy, že jsou slepou uličkou, ale poslední vývoj ukazuje, že právě u zákazníků s požadavky na vysoký dojezd fungují. Přiznejme si, že naftové a benzínové motory patří svou účiností do pravěku a jen na cestu do práce padne obrovské množství toho, co bývalo stádem prehistorických živočichů či hromadou rostlin. Elektromotor naproti tomu zvyšuje efektivitu a pokud se mu dodává energie dieslem, dokázalo se již vyrobit auto se spotřebou 1l/100 km.
Takže cesta tu je i pro náročnější zákazníky. Navíc technologie jde směrem zefektivňování ukládání energie. Zájemci si vygooglují "auta na vzduch"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EKOLO  |  18. 04. 2011 18:37

Auta na vzduch nefungují, ale elektrika ano a dost dobře. Já už jezdím posl. 10 let výhradně elektricky. Přijeďte si vyzkoušet. www.elektromobil.wz.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eLzyx  |  06. 04. 2011 11:02

Tesla model S je údajně uzpůsoben na rychlou výměnu baterií u pumpy (resp. v battery centru). Dojezd je 480km, což jde. Maximálku to má vyšší než požadujete, rozměry asi taktéž. Teď je jen otázka - máte na to? Základ s nižším dojezdem v EU je někde okolo 1mio.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EKOLO  |  10. 04. 2011 23:10

Brzy, hodně brzy budeme muset přehodnotit naše potřeby a budeme se všichni divit. Uvedu příklad: dali jsme na trh skútr s dojezdem 80 km a bylo to málo. Později jsme dali na trh skútra s dojezdem 45 km a najednou zákazníci zjistili, že jim to stačí. Podobně si myslíte, že elektromobil je druhé či dokonce třetí auto do rodiny. Jakmile si jej pořídíte, zjistíte, že s ním bude chtít jezdit každý a Tatínkův mazlík pojede jen o svátcích. Které je to první auto? To, které budete opravdu používat.
Výrobci sledují pouze své zisky a proto budou vyrábět spalovače, dokud to budou lidé kupovat. pokud by se zakázala používat ropa v dopravě, do třá měsíců by každá automobilka měla jeden, do půl roku min. tři modely na trhu. Vše je připraveno, pouze si hrají své hry.
Dejte se k nám, dozvíte se více ! www.elektromobily-os.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor