Žebříčky: mobily s nejmenším a největším vyzařováním SAR

Diskuze čtenářů k článku

učytel_češtiny  |  27. 05. 2004 00:59

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
učytel_češtiny  |  27. 05. 2004 19:03

Hmm, tak diky za odpoved

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nojgi  |  27. 05. 2004 03:58

Zase takovej clanek jen aby se nereklo.   Ctenost ale napovida tomu ze to lidi hrozne zajima...  Co maji ale cist jinyho... kdyz tu nic jinyho neni.    Uz jen cekam na zebricek :Kterej mobil nejmin tlaci v kapse.  Me se clovek nezachova...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
No Name  |  27. 05. 2004 05:49

Souhlasím... tyhle žebříčky jsou celkem o ničem... Možná to pár lidí ocení, ale jinak fakt už nuda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 05. 2004 10:20

Dokud články tohoto typu budou patřit k nejčtenějším, přestože jsou jen mezi bleskovkami, nemáme důvod, proč je přestávat vydávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ03  |  27. 05. 2004 11:01

2Marek Lutonsky: ...taky si myslim, ze clanky na MM jsou dost casto povrchni a jen tak aby neco bylo :/ Co takhle priblizit ctenarum vice technickou podstatu veci? Napr clanek o antenach byl dobrej, ale treba u atypickych anten mi chybel napr. uhel vyzarovani. Hlavne mi neargumentujte ze je to moc odborne pro ctenare. Zalezi na forme v jake se to vysvetli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 05. 2004 11:12

Pokud budou čtenáři takové technické články číst, určitě je budeme vydávat. Problém je v tom, že na článku jako byly antény stráví autor hrozně moc času a ve výsledku se čte stejně jako bleskovka, která je hotová hned. Musíme pracovat efektivně a nelze proto vyhradit drahý čas interního redaktora na něco, co si přečte jen pár lidí. Technické články proto zatím určitě nebudou vycházet každý den, stále to bude jen doplněk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  24. 07. 2011 21:55

Ja vybírám telefon hlavně podle hodnoty sar. Kupuji telefon s maximálni hodnotou 0,3 sar. Jak používám telefon s větší hodnotou, bolí mě z telefonvání půlka hlavy ze strany telefonu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  27. 05. 2004 07:51

To není úplně zbytečná informace. Mohli byste ten žebříček průběžně doplňovat, například o Siemensy z 65kové řady? Díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 05. 2004 11:13

Údaje o SAR najdete v katalogu mobilů - jsou tam u každého telefonu, k němuž se nám je podařilo zjistit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prd  |  27. 05. 2004 08:19

nechapu jak z600 muze mit 0,16 W/kg, kdyz t630 ma 0,88 W/kg stejny founy v jinym obalu...


ten Samsung SGH-V200 me docela desi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirsak  |  27. 05. 2004 08:56

Možná je to tím, že uvnitř to zas tak uplně stejné founy nejsou, trumbero

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  27. 05. 2004 11:49

On i ten jiny obal muze udelat svoje. Staci drobna zmena tvaru desky nebo podobny detail a hned je uplne jine stineni anteny, smer vyzarovani atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  27. 05. 2004 08:56

Ty udaje jsou hodně rozdílný. Zkuste si přes Google najít informace o SAR u 6230 a dostane čísla : 0,91 W/kg nebo 0,81 W/kg nebo 0,59W/kg - tak pak něčemu věřte...


Navíc teda jestli si to myslím správně je tato hodnota jako maximální, takže pokud je člověk v dobrém signálu, tak je tato hodnota podstatně menší nebo ne????


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kadlos  |  27. 05. 2004 09:49

Ne, při vysílání vyzařuje anténa furt stejně. Kvalita signálu s tim nemá nic společnýho.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 05. 2004 10:05

To není přesné. Telefon pracuje ve více výkonnostních úrovních, takže při vysílání používá pouze výkon, který je potřebný pro spojení, "nepálí" vždy naplno. Udávané hodnoty jsou maximální a ve většině případů jsou proto při telefonování nižší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  27. 05. 2004 10:38

Takze je to tak,že když se po vytočení čísla spojuje hovor- tak to paří maximem - a po chvilce to padne na nějakou nižší úroveň dle signálu. Amatersky to jde zjistit,že když se spojeni uskutecnuje blizko radia tak to ze začátku je dost slyšet a pak to většinou zmizí nebo je ta intenzita mnohem menší.


Z toho plyne,že nejhorší je držet mobil u hlavy při vytáčení čísla- nebo ne???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 05. 2004 10:43

Dalo by se to tak říct. Všechny telefony ale i při vytáčení s velkou rezervou splňují hygienické normy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  27. 05. 2004 11:51

Da se rict, ze je to tak. Prvnich par sekund je vysilaci vykon vetsi (mozna maximalni) a pak klesne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sch  |  27. 05. 2004 19:07

a kdo to nedela?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 05. 2004 12:27

K cemu je sledovat tu prtavou wataz mobilu kdyz zakladnove stanice do Vas prazi nekolikanasobne vice a nepretrzite a vsichni opratori najednou. Staci kdyz kdokoliv v dosahu telefounuje tak zkladna to musi pokryt a predstavte si ten vykon aby bylo pokryti efektivni....


Kdo meri vykony BTS a jaka je norma...toto by se hodilo v takovemto clanku porovnavat s mobilem. Jinak je to s prominutim smesne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 05. 2004 18:13

Vtip je v tom, že úroveň záření klesá se čtvercem vzdálenosti. U mobilu, který pálí přímo do hlavy, je zátěž organismu vyšší než u základnové stanice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 05. 2004 22:09

Moc me to neuklidnuje, chcete rict ze kdyz jsem daleko od zakladnove stanice tak je vykon tak nizky ze neni dulezity. Zajimave ze ho mobil s nepatrnou antenkou zachyti na vzdalenost stovek metru a nebo mate mapu podle ktere chodite jen v bezpecnych ctvercich vzdaleností ?


V tom clanku chybi porovnani vykonu BTS ktere ve spickach muzou dosahovat az stovky W (75-300) dle druhu. Minimum je 4W na kanal. Tezko se tyto udaje shani a vam se asi nechtelo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 05. 2004 22:13

Základnové stanice stejně jako mobilní telefony splňují hygienické normy. Tento článek byl navíc o SAR v telefonech, nikoli o základnových stanicích, to je úplně jiné téma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
7. z 9  |  27. 05. 2004 13:16

Po prekroceni SAR limitu hrozi nakazeni nemoci SARS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nojgi  |  27. 05. 2004 17:50

TYTO CLANKY BUDOU PATRIT K NEJCTENJSIM DOKUD TU ZADNY JINY NEBUDOU !!!!  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 05. 2004 18:11

Nemusíte používat tučné verzálky, vidím dobře. Nemyslím si, že byste na MobilManii nenašel žádné jiné články. Pokud ale máte nějaký tip, co vám zde chybí, budu rád, když se mi ozvete na e-mail.


Souhrná čtenost článků je v poslední době velmi dobrá a pokud to takhle půjde dál, budu rozhodně spokojen. Z toho důvodu také neplánujeme skončit s žebříčky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hummerman  |  27. 05. 2004 21:53

Tento článek je naprosto o ničem. Žebříček o tom, který mobilní telefon má nejnižší a nejvyšší vyzařování SAR je totálně o ničem, jelikož si tyto hodnoty může každý najít u konkrétního typu mobilního telefonu v katalogu mobilů. Měli byste se zabývat raději psaním článků, které se zabývají mobilními telefony trochu do hloubky ( po technické stránce ). Ne psát něco, jen aby něco bylo na hlavní stránce nového.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  27. 05. 2004 22:11

Jak dlouho vám bude tímto způsobem u 190 telefonů v katalogu trvat, než zjistíte, které z nich mají nejnižší a které nejvyšší vyzařování? Tipuji, že minimálně hodinu.


My víme, čím se chceme zabývat a jaké články chceme psát, máme určitou vydavatelskou strategii. Naprosto přesně víme, co se čte a s jakými články je naopak zbytečná práce, protože jejich téma zajímá jen pár lidí. Vy tohle nevíte, nemáte přístup ke statistikám, proto nám nemůžete radit, jak bychom MobilManii měli dělat (resp. můžete, ale nemá to moc smysl). Nepíšeme pouze pro vás, ale pro všechny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Merk  |  28. 05. 2004 18:54

Já nevim, ale chovat se takhle ke svým zákazníkům, tak už jsem bez práce. Nechtělo by to trochu úcty k názoru čtenářů? Nebo jsou vám čtenáři opravdu ukradení a vaším zákazníkem jsou inzerenti? Takovouhle míru arogance už jsem dlouho neviděl, zamyslete se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 05. 2004 19:16

Naopak! Čtenáři jsou pro redakci samozřejmě to nejdůležitější. Jenom bych chtěl, aby si uvědomili, že měsíčně jich tady je sto osmdesát tisíc. Pokud se v diskusi ozve pět lidí, že článek je k ničemu, že jsme blbí a měli bychom to dělat úplně jinak, je to samozřejmě také názor, ale nemůže změnit vydavatelskou strategii. Tohle není podnik, kde se lze zákazníkům věnovat individuálně, jsme masové médium a na čtenáře se musíme dívat jako na celek.


Pravda, mohu se chovat jako PR oddělení velké firmy, poděkovat za názor, slíbit, že se jím budeme zabývat - a po odklepnutí odpovědi na něj okamžitě zapomenout. Nenávidím tento přístup a nechci se takhle chovat. Raději se snažím vysvětlit, jak to chodí, aby lidi pochopili, že některé strategické věci nemohou změnit příspěvkem v diskusi.


Je to stejné, jako byste napsal operátorovi, že jeho tarif pro GPRS je hrozný, že by měl udělat něco za poloviční cenu. Myslíte, že se tím něco změní? A znamená to, že operátor je arogantní, když s tím nic nebude dělat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Merk  |  28. 05. 2004 20:22

Pokud čtenář napíše svůj názor a dostane na něj odpověď "My víme, čím se chceme zabývat a jaké články chceme psát. ... Vy tohle nevíte, nemáte přístup ke statistikám, proto nám nemůžete radit, jak bychom MobilManii měli dělat (resp. můžete, ale nemá to moc smysl).", je to to samé jako "je nám ukradené co si myslíte, jděte k šípku, je to náš časopis, tak nám do něj nekecejte". Jde tady o styl odpovědi a takových stylů je celá škála. Na jedné straně je uváděný styl PR oddělení velké firmy (taky ho nemusím) a na druhém je styl "nevopruzujte se svými názory, nikdo na ně není zvědavej". A Vaše reakce byla na můj vkus přespříliš blízká tomu druhému.


Navíc mě zarazila ta slepá důvěra ve statistiky. Úroveň českých technických (teď už spíš "technických") serverů šla katastrofálně dolů ruku v ruce s prosazením přístupu, že je třeba za co nejmenší náklady vyprodukovat co nejvíc stránek, které budou mít co nejchytlavější titulek (co na tom, že neodpovídající textu). Cíl je jediný - maximalizovat statistiky počtu otevřených stránek a počtu unikátních přistupujících IP adres. Kliknutím na odkaz to končí, cokoliv víc redakci nezajímá, protože cokoliv víc se neměří a nepřináší jakýkoliv zisk. Co na tom, že diskuse pod články jsou plné stížností na úroveň článků - přece i v té nejživější diskusi jsou maximálně stovky lidí a i kdyby si všichni stěžovali, jejich názor má nulovou váhu ve srovnání s těmi zbylými sto osmdesáti tisíci... Říká se tomu mlčící většina. A mlčící většina často nesouhlasí.


Já sem píšu dnes snad poprvé. Přitom čtu mobilmanii od jejího vzniku. Byly doby, kdy jsem přečetl všechny články co vyšly. Byl jsem nadšený tím, že při úpadku mobil.cz tu zůstal ostrůvek zdravého rozumu. Postupně se to omezovalo a teď se sem podívám jednou za pár dnů, kliknu na pár článků, které by mě mohly zajímat (tím splním své poslání, naplním statistiku, mé potřeby jsou z pohledu redakce uspokojeny a má IP adresa statisticky spotřebována). Problém je v tom, že 90% článků zavřu po přečtení prvních pár vět nebo po zjištění jejich "rozsahu". A to by inzerentům nemělo být jedno - na reklamy na dalších stránkách se ani nepodívám. A navíc vzrůstá počet dnů, kdy marně hledám článek, který by mě zaujal a vracím se několikrát doufaje alespoň v nějakou zajímavou bleskovku.


Abych to shrnul - mobilmania už není o nadšenectví jako na začátku, ale o byznysu za každou cenu. Je mi to líto, i když to chápu. A stejně tak chápu, že to asi nemohlo jinak skončit, že je to přirozené. To ale nic nemění na tom, že je mi z toho smutno. Moc smutno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nojgi  |  28. 05. 2004 00:12

Dobre. Ja nevim cim to je,ale Pan Lutonsky me vzdycky presvedci, ze  je to lepsi      nez to vypada.   Za tucne verzalky se omlouvam...       Vase cela prace je vubec dobra  a nechci ji rozhodne spinit moji... mozna blbosti,     kdyz sem jen jedinec mezi jedinci,kterym se tyto clanky zdaji trochu o nicem.     At se mi ale nelibi co chce, Vase  prace je porad nejlepsi - o tom zadna.  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikinoo  |  28. 05. 2004 10:51

pocujte, zamyslite sa nad sebou! tito ludia tu pisu clanky pre vas, neviem ci sa pri tom nadru alebo co, ale urcite nieje vhodne ich obvinovat za to ze sem davaju taketo prehlady, su to take jednohubky, ale podlamna celkom zajimave, ked uz MM pracovala tolko na kvalitnej databaze mobilov, nech sa s tym pochvalia... k clanku o antenach, mna tato problematika tak amatersky uz dlhsie zaujima, a som rad ze ste sa tomu zacali trosku venovat, ale uvital by som viac podrobnych informaci, popripade rubriku "gsm hw"... za seba mozem povedat ze ma velmi potesilo ked som medzi obrazkami nasiel antenu co je u nas v ba v keltskej pivnici (jedina pivnica s gsm pokrytim na slovensku:), ale to uz je k inem clanku... tychto ludi treba chvalit a ak myslite ze mate naviac, tak urobte nieco lepsie a urcite vam to tu radi uverejnia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hummerman  |  28. 05. 2004 21:43

Jsem naprosto znechucen. Až do nedávna byla Mobilmania pro mě v podstatě nejlepší informační zdroj co se týče mobilních telefonů a operátorů. Nevěděl jsem, že naprosto nevinný příspěvek ke článku způsobí to, že odpovědi na něj mi naprosto znechutí již tak stereotipní každodenní zadávání adresy www.mobilmania.cz . konkrétně pan Marek Lutonský byl pro mě seriozní člověk. Ještě si různě stěžoval na to, že někdo píše pod jeho přezdívkou. Nelíbí se mi jeho chování k nám jako ke čtenářům, kteří ho platíme. Jsme to přece mi, každodenní čtenáři mobilmanie, kteří dělají z Vašeho webu tak atraktivní místo pro zadavatele internetové reklamy, nejsme to snad my, kdo si pravidelně kupují časopis Mobility v novinových stáncích ? ? ? Opravdu jsem velmi zklamán. Vaše chování pane Lutonský je velmi nechutné. Doslova jste napsal, že Vám je jedno, co chceme my, hlavně, že vy budete osát nějaký články, který budou mít nejvyšší návštěvnost, protože budou hned na prvním místě na hlavní stránce. Jsem rád, že jsou za mnou i další čtenáři Mobilmanie. Zamyslete se nad svými odpověďmi. A nezapomínejte, že i jedinec může být pro Vaší existenci důležitý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  28. 05. 2004 22:07

Pane Hummermane, snažil jsem se vám vysvětlit, že existuje jakási vydavatelská strategie a že se s ní nezavděčíme každému. Nikdy jsem nenapsal, že je mi jedno, co chtějí čtenáři - jen, že se často nemohu ohlížet na individuální názory a někdy musím rozhodnout tak, jak jsem přesvědčen, že to je lepší. Je to moje právo a zároveň také moje zodpovědnost vůči vydavateli.


Zkuste prosím pochopit, že mým úkolem není vydávat články, které budou vyhovovat panu Hummermanovi, ale články, které budou vyhovovat současným sto osmdesáti tisícům čtenářů, kteří se zde za měsíc otočí. A že tento počet musí stále růst.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Merk  |  29. 05. 2004 14:43

Točíme se v kolečku. Vy se ukájíte představou, že jsou dvě skupinky, pan Hummerman, já, další nespokojenci a PROTI NIM sto osmdesát tisíc čtenářů, kteří jsou z Vás nadšení, akorát že to nepíší. Nepochybně je to hezká představa, jejím jediným problémem je taková maličkost - nemá s realitou nic společného. Zeptejte se na ÚV KSČ, tam už s tím mají zkušenosti.


Jinak beru dnešní diskusi jako jasné posleství o Vaší vydavatelské strategii - nechcete dělat kvalitní web, chcete dělat web s co největší návštěvností. OK, je to Vaše právo. Stejně jako je mé právo vymazat mobilmania.cz z bookmarků, což jsem právě udělal.


Děkuji, ale nechci se dočkat toho, že tu budou fotky nahatých slečen s mobilama zastrkanýma mezi nohama. Když chci vidět nahaté slečny, chodím jinam. Když chci informace ze světa mobilní telekomunikace, chodil jsem sem a chodil bych dál, nebýt vzrůstající nespokojenosti korunované dnešním zážitkem.


Nechodím do restaurací, kde mi obsluha neodpoví na pozdrav, nejezdím s taxikáři, kteří mě okradli, nenakupuju v zelenině, kde mi prodávají nahnilá rajčata. Je tu totiž jediná šance - pokud se mi něco nelíbí, musím to dát najevo. A doufat, že totéž udělají i ostatní nespokojení, že už nebudou jen stádem, které sežere, co se mu předhodí.


Vnímavý vydavatel by měl děkovat za každý projev nespokojenosti, protože každý takový projev mu umožňuje zůstat v kontaktu s realitou a stále si uvědomovat, že vydavatelská strategie není dogma, ale umělá představa o realitě.Zájmem vydavatele by totiž mělo být přibližovat vydavatelskou strategii realitě a ne realitu vydavatelské strategii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  29. 05. 2004 14:59


Jinak beru dnesni diskusi jako jasne poslestvi o Vasi vydavatelske strategii - nechcete delat kvalitni web, chcete delat web s co nejvetsi navstevnosti.


Je to stejné, jako kdybyste vyčítal některému výrobci, že chce prodávat nejvíc mobilních telefonů. My chceme dělat úspěšný web a návštěvnost je zde proto v přímé souvislosti. Nikdo přece nebude pravidelně chodit na stránky, které mu nevyhovují a které se mu nelíbí. Z toho pohledu váš krok vymazání MobilManie ze záložek naprosto chápu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  29. 05. 2004 15:08

Vy se ukájíte představou, že jsou dvě skupinky, pan Hummerman, já, další nespokojenci a PROTI NIM sto osmdesát tisíc čtenářů, kteří jsou z Vás nadšení, akorát že to nepíší.


Taháte to do zbytečných extrémů. Většina čtenářů nic neřekne, ať se jim něco líbí nebo ne. Když nejsou nespokojeni, nebudou dobrovolně trpět a jdou jinam. Spokojenost nebo nespokojenost nepoznáte podle pěti nesouhlasných reakcí pod článkem.


Nevydávejme situaci v diskusích za realitu - nanejvýš za virtuální, která s tou skutečnou nemá vůbec nic společného. Celkovou spokojenost lze zjistit až z podrobných statistik čtenosti, návštěvnosti, z doby strávené čtením článků, z marketingových průzkumů. Podle toho se samozřejmě řídíme a přizpůsobujeme se situaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Merk  |  29. 05. 2004 18:01

Už mě to fakt moc nebaví, ale jestli považujete v podmínkách internetu statistiky a marketingové průzkumy za lepší odraz reality než diskuse, je mi Vás fakt líto, protože jste se dostal za bod, kterému se lidově říká "zblbnout".


Opravdu by mne zajímalo, jak ze statistik a marketingových průzkumů zjistíte spokojenost čtenářů. Opravte mne jestli se mýlím, ale statistiky nedokáží odpovědět na otázku, kolik času strávil čtenář čtením konkrétního článku, zda zůstal jen na první stránce nebo scrolloval dolů natož pak zda při zavírání okna browseru nadával nebo jásal. Pouze statistiku obsahující alespoň část takových údajů mohu s klidným svědomím považovat za statistiku o něčem vypovídající. A pouze na základě statistiky obsahující alespoň část takových údajů mohu udělat kvalitní strategii. Protože takové statistiky nejsou a hned tak nebudou, mohu je brát pouze za jeden ze zdrojů poznání, společně s autentickými názory v diskusích a množstvím dalších pramenů. Jasné upřednostnění kteréhokoliv z nich (ve Vašem případě statistik) je dobrovolné omezení rozhledu odbobně, jako bych se na svět díval jedním přivřeným okem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  29. 05. 2004 18:37

Ne, na diskuse opravdu nelze brát velký ohled, s realitou nemají nic společného. Samozřejmě se jimi inspirujeme, ale nemůže to být ukazatel, podle něhož bychom se mohli řídit. Do diskusí píše odhadem pár desetin promile všech čtenářů - a to není reprezentativní vzorek, ale lidé, kteří se chtějí projevit. Jsme za to rádi, diskutujeme s nimi, ale MobilManii opravdu neděláme jen pro ně (žádný server nepíše jen pro čtenáře v diskusích).


Kdyby se měl brát ohled zejména na diskuse, měl by to asi každý velký internetový deník zavřít: podívejte se na diskuse na Živě, Mobilu, Technetu, iDnes, Novinkách ... všechno to jsou extrémně úspěšné servery, na které se ale v diskusích tak hrozně nadává... Jenže ono se dnes nadává už naprosto všude a čím je server větší, tím je to horší.


Vím, vypadá to divně, když mohu brát přímou odezvu z diskusí a dívám se přitom na neosobní statistiky čtenosti (ano, čas čtení je v nich také, tento parametr se sleduje). Je na tom krásně vidět, jak se reakce v diskusích a skutečnost liší. Byl bych rád, kdyby všichni čtenáři byli spokojení a v diskusích nás chválili - z toho bych ale měl jen osobní dobrý pocit a já přitom musím vydavateli vykazovat určité výsledky. A ty se měří přesným auditem čtenosti a potom také nepřímo finančními údaji.


Mezi spokojeností a čteností je přímá úměrnost, protože nespokojený čtenář nás nebude číst. Není to přece povinné a pokud něco čtu, tak to nedělám proti své vůli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor