Věřím, že některým čtenářům při přečtení nadpisu zatrnulo a už jen kvůli „Žebříčkům“ okamžitě klepli na odkaz. I když jsem na úspěšný, i když do značné míry kontroverzní seriál s různými pohledy na parametry mobilních telefonů, který na MobilManii vycházel před několika měsíci, nezapomněl, tentokrát půjde o něco jiného.
Z analytické zprávy společnosti Strategy Analytics za druhé letošní čtvrtletí budu postupně vybírat a prezentovat zajímavá čísla o světovém mobilním trhu. Malé drobky v pravidelných bleskovkách budou myslím stravitelnější než obrovské analytické články plné nepřehledných tabulek.
Začneme základním přehledem: najdete v něm prodeje (sell-in) mobilních telefonů za druhé čtvrtletí a podíl výrobců na trhu. Do této statistiky se počítaly všechny mobilní technologie (GSM, CDMA, TDMA i iDen).
Prodej mobilních telefonů a podíl na trhu |
miliony kusů |
podíl |
Nokia |
45,4 |
28,8 % |
Motorola |
24,1 |
15,3 % |
Samsung |
22,7 |
14,4 % |
Siemens |
10,4 |
6,6 % |
Sony Ericsson |
10,4 |
6,6 % |
LG |
9,9 |
6,3 % |
Kyocera |
3,5 |
2,2 % |
NEC |
3,3 |
2,1 % |
Sagem |
3,3 |
2,1 % |
Panasonic |
2,9 |
1,8 % |
Sanyo |
2,5 |
1,6 % |
TCL |
2,1 |
1,3 % |
Alcatel |
1,8 |
1,1 % |
Audiovox |
1,6 |
1,0 % |
Mitsubishi |
1,4 |
0,9 % |
Sharp |
1,3 |
0,8 % |
ostatní |
10,8 |
6,9 % |
celkem |
157,4 |
100,0% |
zdroj: Strategy Analytics |
Podíl Nokie oproti loňskému roku klesá, Motorola se drží, zespodu se ale na ni mocnými kroky tlačí Samsung. Siemens má nejhorší podíl od začátku loňského roku, Sony Ericssonu se zase ve druhém čtvrtletí dařilo nejlépe. LG se ale také dotahuje. Ze značek, které jsou zajímavé pro náš trh, porovnejte Sagem s Alcatelem. U nás méně úspěšná značka má ve světě dvojnásobek.