... to si také sklidí. Vysoké paušály odradily spoustu méně volajících zákazníků, pro které je již dávno výhodnější mobilní telefon. Lidé si na mobily zvykli, takže jejich návrat k pevné lince opravdu nehrozí. Korporátní zákazníci se pak stále častěji obracejí k alternativním operátorům, kteří jim nabídnou zajímavější podmínky (třeba účtování po sekundách, nehledě na levnější hovorné).
Telecomu tedy zbývají jen nevolníci z řad domácností a menších firem, kteří potřebují připojení k internetu a nemají jinou možnost než modem (to se však časem změní s rozvojem alternativních způsobů připojení) a potom státní správa (tuším že zakázku na zajišťování telekomunikačních služeb dostal Telecom za ne úplně standardních podmínek).
Souhlasím s názory, že "nové tarify" spíše zákazníky odradí, zvlášť proto, že jsou určeny jen pro domácnosti a nikoli pro firmy (kde bych si za určitých podmínek takovýto tarif dokázal představit). Určitou cestou, kterou by se mohl Telecom dát, aby zastavil odliv klientely (o přilákání nových zákazníků se neodvažuji spekulovat) mby bylo odbourání řady nesmyslných poplatků, které si účtuje (např. poplatek za blokování hovorů do zahraničí a na 90x, poplatek za výpisy hovorů) , zavedení lepšího účtování (např. 60+1 nebo 1+1), zrušení nesmyslného "nájmu standardního telefonního přístroje" nebo bonusy pro platbu inkasem. Nutností bude v dohledné době dialup internet za paušál.
Pánové managoři Telecomu by si konečně měli uvědomit, že sladkých 7 let monopolu skončilo. Čím dříve vystřízlivějí, tím lépe ... pro všechny