Zisk O2 spadnul téměř o čtvrtinu

Zisk O2 spadnul téměř o čtvrtinu

Telefónica O2 Czech Republic oznámila, že v prvním pololetí letošního roku její konsolidovaný čistý zisk meziročně klesl o 23,9 % (na 4,354 miliardy korun). Celkové konsolidované výnosy z podnikání se společnosti v prvním pololetí 2010 snížily meziročně o 6,6 % (na 27,765 miliardy korun), v samotném druhém čtvrtletí o 4,1 % (na 14,038 miliardy korun).

Výnosy z podnikání v segmentu pevných linek klesly v prvním pololetí 2010 meziročně o 7,5 % na 12,273 miliardy korun (o 6,5 % bez zahrnutí vlivu univerzální služby) a ve druhém čtvrtletí 2010 o 5,3 % na 6,121 miliardy korun (o 5,5 % bez zahrnutí vlivu univerzální služby), což představuje zlepšení ve srovnání se 7,3% poklesem v prvním čtvrtletí 2010.

Výnosy z podnikání mobilního segmentu v České republice poklesly v prvním pololetí 2010 meziročně o 8,5 % na 14,31 miliardy korun, (o 4,2 % bez zahrnutí vlivu snížení mobilních terminačních poplatků) a ve druhém čtvrtletí 2010 o 5,8 % na 7,282 miliardy korun (o 1,6 % bez zahrnutí vlivu snížení mobilních terminačních poplatků, což bylo zlepšení oproti poklesu o 6,8 % v prvním čtvrtletí 2010).

Naproti tomu výnosy na Slovensku v eurech pokračovaly v solidním růstu, když v prvním pololetí 2010 vzrostly meziročně o 51 % na 48 milionů eur (zhruba 1,2 miliardy korun).

Konsolidované provozní náklady společnosti v prvním pololetí 2010 meziročně klesly o 1,6 % na 16,552 miliardy korun, zatímco ve druhém čtvrtletí vzrostly o 7,1 % na 8,313 miliardy korun. Meziroční srovnání výše provozních nákladů bylo ovlivněno pozitivním vlivem dohody o narovnání se společností T-Mobile ve druhém čtvrtletí 2009 ve výši 1,027 miliardy korun. Bez zahrnutí této položky by konsolidované náklady klesly v prvním pololetí 2010 meziročně o 7,3 % a o 5,4 % ve druhém čtvrtletí 2010, i díky poklesu mobilních terminačních poplatků.

Konsolidovaný provozní zisk před odpisy a amortizací (OIBDA) klesl v prvním pololetí 2010 meziročně o 18,1 % na 11,209 miliardy korun a o 17,2 % v samotném druhém čtvrtletí zejména díky poklesu výnosů, jednorázovému zisku z prodeje nemovitostí v prvním čtvrtletí 2009 (341 milionů korun), dohodě o narovnání se společností T-Mobile ve druhém čtvrtletí 2009 (1,027 miliardy korun) a negativnímu dopadu nákladů na restrukturalizaci (427 milionů korun) zaúčtovaných v prvním pololetí 2010

Konsolidovaný čistý zisk se v prvním pololetí 2010 snížil meziročně o 23,9 % na 4,354 miliardy korun (ve druhém čtvrtletí o 23,9 % na 2,342 miliardy korun). Důvodem byl pokles provozního zisku OIBDA, který nebyl plně kompenzován poklesem odpisů, finančních nákladů a nižší daní z příjmu.

Konsolidované investice dosáhly v prvním pololetí 2010 výše 2,379 miliard korun, meziročně o 18,1 % méně (o 31,2 % v samotném druhém čtvrtletí). Společnost pokračovala ve svých investicích do rozšiřování vysokorychlostních mobilních sítí (EDGE a UMTS). Kromě toho investovala do rozvoje sítí pro vysokorychlostní přístup k internetu (ADSL a IPTV) a vývoje svých IT systémů. Během prvního pololetí 2010 společnost rozšířila pokrytí své 3G sítě do dalších měst v České republice. V polovině července bylo signálem 3G pokryto dohromady 29 měst, což představovalo 32 % populace. Pokračovaly také investice do rozšíření pokrytí EDGE sítě a do konce června 2010 bylo pokryto 60 % populace. V prvním pololetí 2010 dosáhla výše volných hotovostních toků 7,103 miliardy korun, meziročně o 15,2 % více, zejména díky nižší zaplacené dani z příjmu a nižším platbám za investice.

Celková výše konsolidovaného finančního dluhu dosáhla k 30. červnu 2010 výše 3,147 miliardy korun, přibližně stejně jako na konci roku 2009. Objem hotovosti, peněžních ekvivalentů a krátkodobých finančních investic dosáhl k tomuto datu výše 8,397 miliardy korun.

O2 má 4 842 000 mobilních zákazníků, pevných linek ubývá

Operátor Telefónica O2 měl na konci prvního pololetí už 4,842 milionu mobilních zákazníků, což znamená meziroční nárůst o 0,1 %, počet pevných linek však nadále klesal.

Počet smluvních zákazníků Telefónice O2 vzrostl meziročně o 4,5 % na 2,782 milionu na konci druhého čtvrtletí 2010, zejména díky pokračující oblibě tarifů O2 Neon a zákazníkům migrujících z předplacených služeb na tarifní služby. Počet aktivních zákazníků předplacených služeb dosáhl ke konci druhého čtvrtletí 2010 výše 2,06 milionu, což je meziročně o 5,2 % méně. Na konci druhého čtvrtletí 2010 tak podíl smluvních zákazníků na celkovém počtu dosáhl 57,4 %, což představuje meziroční nárůst o 2,4 %.

Celkový mobilní hlasový provoz v České republice vzrostl v prvním pololetí 2010 meziročně o 9,0 % na 4,387 miliard minut. Průměrný měsíční výnos na zákazníka dosáhl v prvním pololetí 2010 výše 468,3 koruny, což představuje meziroční pokles o 9,5 %.

V segmentu pevných linek zaznamenala společnost v prvním pololetí 2010 mírný růst počtu zákazníků vysokorychlostního internetu a další zpomalení poklesu pevných linek. Meziroční srovnání finančních výsledků bylo negativně ovlivněno výnosy z univerzální služby v prvním čtvrtletí, zatímco výnosy z ICT služeb ve druhém čtvrtletí navázaly na rostoucí trend z prvního čtvrtletí.

Celkový počet pevných linek poklesl meziročně o 5,3 % na 1,708 milionu na konci června 2010. Ve druhém čtvrtletí 2010 dosáhl čistý pokles počtu pevných linek 29 tisíc, což je o 37,9 % méně oproti druhému čtvrtletí 2010. Důvodem byl nárůst počtu zákazníků využívajících služeb vysokorychlostního internetu bez hlasového paušálu (takzvaného. naked ADSL), kterou společnost nabízí v rámci nové koncepce služeb od května 2009. Vliv nové koncepce služeb se pozitivně odrazil také v počtu domácností využívajících služby společnosti. Jejich pokles se dále zpomaloval. Na konci června dosáhl jejich celkový počet výše 1,159 milionu, což představuje meziroční pokles o 5,6 %, zatímco v březnu 2010 to bylo o 6,1 % a v červnu 2009 o 9,1 %.

Hlasový provoz generovaný v pevné síti klesl v prvním pololetí 2010 meziročně o 13,2 % na 923 milionů minut kvůli pokračujícímu poklesu pevných telefonních linek a nahrazování fixního hlasového provozu provozem mobilním.

Počet maloobchodních přípojek ADSL dosáhl na konci druhého čtvrtletí 2010 výše 702 tisíc, meziročně o 10,8 % více. Počet zákazníků služby O2TV dosáhl 133 tisíc, meziročně o 0,4 % více.

Témata článku: Operátoři, O2, Aktivní zákazník, Rostoucí trend, Celková výše, Zisk, Mírný růst

Určitě si přečtěte

Vánoční ceník O2: slevy za úpis, iPhone X, Nokia 8 a Xiaomi Mi A1

Vánoční ceník O2: slevy za úpis, iPhone X, Nokia 8 a Xiaomi Mi A1

** Kvalitu za rozumnou cenu nabídne Xiaomi Mi A1 za 6 496 Kč ** Štědrý Ježíšek může pod stromeček naložit Nokii 8 ** Chcete-li ušetřit na HW, je tu vánoční akce, ale musíte uzavřít smlouvu

6.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 2

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

** T-Mobile dá dva mobily za cenu jednoho (při podpisu smlouvy) ** O2 zlevní mobily (při podpisu smlouvy) ** Vodafone umožní streamovat video zdarma (v té správné aplikaci)

26.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 14