Získat uživatele mobilní aplikace je čím dál dražší, přijde na více než sto korun

Získat uživatele mobilní aplikace je čím dál dražší, přijde na více než sto korun

Trh s mobilními aplikacemi je neuvěřitelně konkurenční místo, kde je velmi těžké prorazit bez virálního efektu nebo případné placené reklamy. Společnost Fiksu zveřejnila čerstvé statistiky, které ukazují, kolik vlastně aktuálně stojí získání nového věrného uživatele aplikace klasickou reklamní cestou.

Fiksu už sleduje statistiky nějakou dobu a jedním z klíčových ukazatelů je náklad na takzvaného loajálního uživatele v rámci Apple App Store (iOS). Takovým se stává každý, kdo alespoň třikrát otevře danou aplikaci.

Klepněte pro větší obrázek
Cena za loajálního uživatele aplikace (Zdroj: Fiksu)

Zatímco na konci roku 2014 byly náklady dle měření na takového uživatele pouze kolem dvou dolarů, v prosinci roku 2015 se cena dostala už přes hranici čtyř dolarů – přesně na 4,23 dolarů. V přepočtu na naše podmínky to vychází asi na sto korun. Během jednoho roku je tak získání uživatele přibližně dvakrát dražší.

Pokud jde o celková čísla počtu stažení u 200 nejlepších aplikací zdarma v americkém App Storu, bylo v prosinci roku 2015 dosaženo hranice 8,5 milionů stažení. To znamená pokles oproti stejnému období v roce 2014.

Klepněte pro větší obrázek
Cena za instalaci aplikace (Zdroj: Fiksu)

V případě ceny za instalaci aplikace, tedy nákladů na reklamu, která má za cíl donutit uživatele nainstalovat danou aplikaci, jsou k dispozici data pro iOS i Android a poměrně se liší. Zatímco u iOS je to kolem 1,5 dolarů, u Android jde o mnohem dražší záležitost a vývojáři musí utratit až 3,34 dolarů pro stejnou konverzi na Google Play Store.

Zajímavé je srovnání těchto čísel s nejnovějšími výsledky Facebooku, který se pochlubil tím, že za poslední čtvrtletí dokázal na jednoho uživatele získat příjem 3,73 dolarů. A právě proto jsou tyto obří platformy se spoustou uživatelů tak hodnotné – jakmile je máte k dispozici, lze je už poměrně dobře a dlouhodobě zpeněžit, třeba i pouhou reklamou.

Diskuze (7) Další článek: Max: Coolpad přece jen nakoukne do vyšší třídy

Témata článku: Mobilní aplikace, Hospodaření a finance, Aplikace, Mobil, Loajální uživatel, Uživatel aplikace, Sto


Určitě si přečtěte

Xiaomi Mi A1: bez MIUI na věčné časy [recenze]

Xiaomi Mi A1: bez MIUI na věčné časy [recenze]

** Čistý Android není pro každého ** Na svou třídu bohatá porce výkonu ** Na fotkách a výdrži by to chtělo ještě zapracovat

Martin Herodek | 23

24 skrytých, ale praktických funkcí Google Map. Věděli jste o nich?

24 skrytých, ale praktických funkcí Google Map. Věděli jste o nich?

** Mapy Googlu nabízí nespočet užitečných funkcí ** Vybrali jsme 24 těch méně známých a skrytých ** Využijete je na počítači i v mobilu

Computer časopis, Jiří Kuruc | 7

5 důvodů, proč je předplacená karta lepší než měsíční paušál

5 důvodů, proč je předplacená karta lepší než měsíční paušál

** Paušál je levnější, ale taky platíte jak mourovatí když zrovna nevoláte ** Zásadním benefitem předplacené karty je pro mnohé její anonymita ** A pokud vás operátor naštve, můžete mu dát rovnou košem

Aleš Pospíšil | 129

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

RECENZE: Huawei P Smart – kovové dvojče má o jedno oko méně

** Kvalitní střední třída s protáhlým displejem ** Stejný jako Honor 9 Lite, přesto se liší v drobnostech ** Fotoaparát už se barev nebojí

Martin Herodek | 6

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

** Bezrámečkovost ve známé podobě se špičkovou výbavou i foťákem ** Vítanou novinkou je podpora bezdrátového nabíjení ** V neposlední řadě zaujme také svou lákavou cenou.

Martin Miksa | 11

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

RECENZE: Huawei P20 Lite — odlehčená verze letošní špičky láká vzhledem i cenou

** Osvědčený recept Huawei v trochu modernějším střihu ** Výřez v displeji neruší ani zdaleka, jak by se mohlo zdát ** Odemykání obličejem je návykové a překvapivě dobře funguje

Martin Herodek | 10

RECENZE: Xiaomi Redmi S2 — osvědčený koktejl dobré ceny i výbavy

RECENZE: Xiaomi Redmi S2 — osvědčený koktejl dobré ceny i výbavy

** Výbavou i vzhledem připomíná jiné modely, přesto je originální ** Hlavní důraz je kladen na foťák a selfie s umělou inteligencí ** Pochvalu zaslouží zejména za skvělý poměr ceny a výbavy

Martin Miksa | 7