Většina bank v případech zneužití bezkontaktních plateb postupuje individuálně a často je ve hře pojištění. Původní velké sliby o krytí škod dodržuje jen Česká spořitelna a Air Bank.
Když se banky před pár lety snažily naučit české spotřebitele platit bezkontaktními kartami, padala silná slova o plném odškodnění v případě jejich zneužití. Řada klientů se zpočátku obávala, že úhrada částek do 500 korun bez zadání PIN není bezpečná.
Dnes už Češi patří v bezkontaktním placení ke špičce, avšak původní velké sliby o plném krytí škod dodržuje jen Česká spořitelna a Air Bank. Situace je ale především nepřehledná. Každá banka má jiný přístup k řešení problémů, přičemž velká většina z nich se schovává za frázi o individuálním řešení reklamací.
„V případě platby bez zadání PIN hradíme škodu v plné výši. Pojištění v tomto případě není potřeba,“ uvedla za Českou spořitelnu Veronika Exnerová. Spořitelna takových případů řeší ročně stovky. Škodu v plné výši hradí také Air Bank. „Pokud kartu nedá zloději sám na stříbrném podnose a případnou ztrátu nebo krádež včas nahlásí,“ vypočítává podmínky mluvčí Air Bank Vladimír Komjati.