Chybějící internet v letadle stojí ekonomiku miliardy

Chybějící internet v letadle stojí ekonomiku miliardy

Aerolinky jsou pod rostoucím tlakem pasažérů, aby umožnily používání internetu i během letů. Jen britská ekonomika podle odhadů společnosti Firstsource Solutions přichází o 640 milionů liber (přes 20 miliard korun) ročně kvůli dočasnému „blackoutu“ v připojení k e-mailu, uvedl britský list The Telegraph.

Většina aerolinek zakazuje využívání internetu na palubě letadla z pojistných důvodů. Podle mnoha odborníků je přitom připojení k webu během letu bezpečné. Některé aerolinky, hlavně z USA, připojení k internetu ve vzduchu už umožňují. Tlak na přístup k webu ve vzduchu roste i v Evropě. Čas, kdy jsou zejména byznysmeni „offline“, totiž znamená i výpadek v ekonomice. Nemožnost přístupu k e-mailům a elektronické komunikaci s kolegy a zákazníky i na několik hodin stojí peníze.

Klepněte pro větší obrázek

Jenže drahé je i vybavení. Wi-Fi konektivita pro jedno letadlo aerolinku přijde na zhruba 100 000 dolarů (2 miliony Kč). Představu, kolik může stát přístup k internetu během letu, dávají třeba Japanese Airlines. Jedna hodina připojení stojí 11,95 dolarů (zhruba 235 korun), 24 hodin je za 21,95 dolarů (zhruba 430 korun).

Témata článku: Hospodaření a finance

7 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Arismendo 6. 9. 2012 9:38:22
    Co třeba cena obyčejného infocentra 30 za každou započatou půl hodinu...
  • zajDee 6. 9. 2012 6:35:13
    Že je v Japonských aerolinkách draho? A znáte ceny hotspotů českého...
  • domunug 6. 9. 2012 1:22:09
    Kolik já už prodělal cestou ve výtahu miliónů... Přestal jsem tedy jezdit...
Určitě si přečtěte

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

O2 bude O2 nejméně do roku 2022, Španělům za to zaplatí 900 milionů korun

** Než tzv. rebranding, raději poplatek za právo užívat známku O2 ** Původně měl operátor právo používat jméno O2 do ledna 2019 ** 39 % telefonů v síti O2 umí LTE, kolik prodatují operátor neuvedl

Včera | Pospíšil Aleš, Láska Jan | 14

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

Xiaomi není výrobce. Přečtěte si, jak funguje tenhle fenomén

** Xiaomi je fenomén a dělá věci jinak. ** Do zákulisí nás nechá nahlédnout odborník na čínský trh. ** Pojem „výrobce“ dnes neznamená, co si patrně myslíte.

12.  7.  2017 | Posejpal Jan | 29


komerční sdělení

Komerční sdělení