10+1 novinka Samsungu: první 12Mpx fotomobil

Diskuze čtenářů k článku

Wolfenzi  |  04. 02. 2009 18:38

Kdyby radši místo kravin dělali 5mpx mobily s 3x opt zoomem a s nějakym pořádnym čipem kterej nemá za úkol 12mm tenkej mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  05. 02. 2009 03:31

A kdo si to koupi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1968  |  06. 02. 2009 11:40

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuner  |  04. 02. 2009 17:47

ja osobne se tesim na dobu az budou mit fotomobily stejne kvalitni fotky jako nejake prasive zrcadlovky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  04. 02. 2009 18:01

Dost mizerný pokus o flame.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice.man2  |  04. 02. 2009 18:08


//brain_on

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wanstead  |  04. 02. 2009 15:55

úúúúúúúchvatnéééé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tictac  |  04. 02. 2009 08:02

...Na co? Stale je to mobil a ne fotak...bez poradne optiky to stejne bude stat za nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  04. 02. 2009 08:19

Souhlasím. 5mpx bohatě stačí na nádherné fotky. Výrobci se měli zastavit (aspoň an nějakou dobu) na této hranici a snažit se zdokonalovat optiku a né se pořád hnát po megapixelech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filištín  |  04. 02. 2009 08:51

Proč když je tolik blbců, co myslí ve stylu "čím víc MPx tím víc Adidas"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CrazyDog  |  22. 02. 2009 11:25

Přesně tak, něco podobného jsem psal i na svém blogu. Stači za můj nick napsat .cz :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hrabě olaf  |  04. 02. 2009 10:24

je kouzelné, jak si pod pojmem "nádherné fota" představuju něco já, něco ty, něco onen...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  04. 02. 2009 11:30

A 640kB RAM musí stačit každému.
Víme, známe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Částka  |  04. 02. 2009 19:14

I 2 Mpix stačí na dobrou fotku pro řadového uživatele. Dělal sem z 2Mpix dokonce výstavní zvětšeniny 20x30 a nikdo mi to nechtěl věřit, že je to z tak malýho rozlišení. Lidi se snadno nechaj oblbnout číslama...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jacktalking  |  04. 02. 2009 10:08

zdá se mi to a nebo mám pravdu, když řeknu že stejný komentář je tu stále dokola, v jakémkoliv článku na telefon s jakýmkoliv rozlišením. Proč má někdo tu potřebu to neustále sdělovat světu? Evangelizátor? Smiřte se s tím, že lidé si koupí prakticky cokoliv. Na toto zabere honič megapixelů, na nový Asus (či acer? :D ) zabere honič Mhz,.............. No a? Každý si koupí produkt dle svých požadavků a na něco se nechá nalákat. Ale opakovat dokola co již řekl milion lidí předemnou je nuda ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  04. 02. 2009 10:50

Ne jde o to, že trend "čím víc mpx, tím líp" ku*ví celý trh a člověk si nemůže skoro koupit kompakt, který by buď nešuměl nebo odšumovací algoritmy nevytvářely impresionistické obrazy. Chceš pěkné fotky? Kup si zrcadlovku, na nějaký kompakt s rozumným počtem megapixelů ti se*em, lamám je stejně jedno, že ty fotky z našich 12-16-20 mpx vypadají hnusně!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jacktalking  |  04. 02. 2009 10:58

1) o jakém kompaktu je řeč?
2) bez nabídky není poptávka a naopak.
3) pokud jsou ty 20MPx kompakty tak špatné (sám používám raději klasiku v podobě Canon G9), proč se tolik prodávají? A pokud je to omyl že se prodávají, tak proč se prodávají neustále?
Takže trh to rozhodne neku*ví.
A co se mobilu týče, nechápu proč pár tupých jedinců projevuje neustále snahu srovnávat mobil s fotoaparátem a porovnávat na tom onu kvalitu. Mě v mobilu stačí mých 3.2MPx a nemám potřebu se hnát za něčím "lepším". Ale rozhodně to neberu lidem, kteří tu potřebu mají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Picolik  |  04. 02. 2009 11:47

Nemáš pravdu. Ono by to fungovalo jen pokud by byl stejný telefon v nabídce s různým foťákem. Jeden 12mpx šumák a druhý 5mpx s lepší kresbou. Pak by teprve konkurence rozhodla co je lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jacktalking  |  04. 02. 2009 12:54

nenarážím teď na reakce na můj příspěvek. Ale již v době VGA fotoaparátů jsem slyšel a čítával to samé co dnes. Pak přišly 2, 3, ... MPX mobily a vždy se u nich tvrdí že to je k ničemu a že to předchozí bylo lepší. Jenže při čtení diskuzí k oněm předchozím modelům s nižším rozlišením dojde člověk logicky k závěru, že ani to předchozí rozlišení není použitelné.
Nebudu rozhodně rozebírat zda má cokoliv víc než x..MPx cenu. Ale pokud někdo tvrdí že z toho není žádná fotografie ale kresba, je to idi*t a ještě adept na poukázku na brýle. Nezastávám názor že si vezmu mobil s sebou na dovolenou nebo že tím budu fotit svatbu. Ale rozhodně zastávám názor že na DOKUMENTACI (škoda že nemůžu zvětšit písmo.. ) to bohatě stačí co dnes je a rozhodně to postačuje. Pokud mi někdo bude srovnávat 5MPx fotoaparát a 5MPx mobil a říkat mi že mobil šumí, je to diletant a "bůhvícoještě".
V dnešní době značek málokdy rozhoduje konkurence co je lepší. Dnes to rozhoduje značka, kouzelný nápis na výrobku. Hodně lidí se kterými se setkávám v práci každodenně si koupí stroj určitých parametrů od výrobce X a od té doby dělá jeho stroj ty nejlepší fotky (většinou rovnou celá značka), má nejlepší výbavu,..... Tím chci naznačit že konkurence může vyrobit opravdu lepší zařízení, ale pokud je to mimo oblíbenou značku, tak je to stejně k ničemu a člověk se o tom nedozví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice.man2  |  04. 02. 2009 12:14

Heh.. tak klasika sem doufal je porad jeste kinofilm a preju si aby jeste dlouho byl. Proc se tolik prodavaj protoze marketingova masaz vyrobcu smerem k zakaznikum kteri zijou v predstave ze vic = lip... uz jim nedojde ze na fotky 10x15 cm je i 5mpx zbytecnejch s jistym nadhledem vzato. U mobilu byhc onech 5mpx videl jako naprosto dostacujici a i rozumnej strop (viz nokia n82 ktera dela v kategorii mobilu temer zazraky. 3.2mpx N73 taky foti nadherne). mobil s fotakem se srovnavat neda, problem je v tom ze se o to snazi vyrobci MT at uz rozlisenim nebo marketingem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jacktalking  |  04. 02. 2009 12:42

mobil s fotoaparátem nesrovnávají výrobci, nýbrž někteří tupí uživatelé kompaktů co nemají na zrcadlovku a nebo recenzenti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  04. 02. 2009 15:11

S tím šumem to platí jak pro mobily, tak kompakty, je mi jasné že obrázkovače v mobilech lze porovnávat s nejlevnějšími kompakty jen za velice dobrého světla.
U mobilu se dá to "sklíčko" lehce vylepšit, ale u kompaktů bychom mohli mít super 5mpx kompakty, které by fotily alespoň trochu slušně, když se podívám na ty odšuměné mazanice z různých 12,14 mpx zázraků, je miz toho špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deratizator  |  07. 02. 2009 01:32

Tupí uživatelé kompaktů na zrcadlovky samozřejmě mají, tupý uživatel kompaktu který má například Leicu D-Lux 4, Sigmu DP1, a pod. má i na zrcadlovku a tupý uživatel kompaktu co používá Leicu M8 má na na zrcadlovku i s pytlem objektivů, clon a dva stativy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  04. 02. 2009 16:49

Bod 3 - jééhehe, muahahha, brekeke, človíčku, kde žijete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jacktalking  |  04. 02. 2009 16:54

opravdu plodný příspěvek Miloš Čermák měl na technetu pravdu... Do diskuzí by měli mít přístup jen ti, kteří chápou význam slova diskuze a mají co říci k tématu.
Pokud máte na bod č. 3 jiný názor nebo máte pocit že to je jinak, budu rád za Vaše připomínky a proč tomu tak vlastně je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  04. 02. 2009 18:06

Takové příšernosti se prodávají jen proto, že prodejci to cpou zákazníkům horem dolem a pak funguje efekt mám to - nemůže to být fuj. Potom sice průměrný človíček vidí, že fotky z nového super 14mpix, jsou horší než z jeho starého 4mpix fotoaparátu - " ale když je to 14mpx tak to přece musí být lepší! Raději to nebudu nikde říkat, ať se před pepou co má 20mpx neztrapním."
Zkuste opravdu provonat fotografie ze solidnějších starších kompaktů a ty z těch dnešních šumítek. Já bohužel vidím v mnoha případech pokles kvality, někdy je to stejné - což je dost smutné, vzhledem k tomu, že by se obrazová kvalita digitálních fotoaparátů měla spíš zlepšovaT....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolemjdoucí  |  13. 02. 2009 03:58

Úžasná slovní zásoba !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
icerock  |  04. 02. 2009 14:55

pravdu díš bratře. naprosto s tebou souhlasím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  04. 02. 2009 11:27

A jaký je vlastně rozdíl mezi mobilem a foťákem?
Pokud pouze v tom, že mobil umí pracovat s GSM siítí a má slot na SIM kartu (a to v Japonsku ani to ne), pak není důvod nikde zastavovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepe  |  04. 02. 2009 16:50

že mobil má milionkrát menší cip, než foťáky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  04. 02. 2009 18:11

To ale v definici mobilu nikde uvedeno není, není to ani nutná podmínka existence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice.man2  |  04. 02. 2009 12:07

tak optika dela svoje ale tady uz bych videl jako megadegradaci narvat 12mpx na cip kterej je sotva videt. Takze bud to bude sumak jak prase, a nebo to vyrobce softwarove odsumi a detaily si tam pak dokreslej lidi na pocitaci, pac z toho budou maximalne obrysy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jacktalking  |  04. 02. 2009 12:58

jelikož už máte v ruce finální vzorek, můžete nám ostatním prosím poslat vzorové fotografie, pořízení tímto přístrojem? Určitě si potom uděláme lepší představu a bude to každopádně lepší, než aktuální brblání a chytračení nad pivem.
Jinak Vám blahopřeji že jste se dostal tak brzy k finálnímu vzorku a mohu jen doufat že telefon v příštích několika týdnech zrecenzujete

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice.man2  |  04. 02. 2009 15:05

pokud to ma bejt odpoved na muj koment,
narazka vtipna. Nevim podle ceho soudite ze mam finalni vzorek. Bavim se o fotoaparatu a vychazim z toho, ze se fotografovanim zivim, a tudiz i bez finalniho vzorku, za predpokladu ze vyrobce pouzije standartni velikost snimaciho cipu na kterej doslova vmacka 12mpx, proste tvrdim ze z fotografie bude jeden velkej "sumak" kterej se bud odsumi jen castecne a zustanou zachovany nektere detaily, nebo se pouzije filtr natolik silnej ze z foto nezustane nic. Tohle neni chytraceni nad pivem ale realita. Nehlede na dalsi vec jako je komprese, ale to uz ciste soft zalezitost. 12mpx uz je poradna porce dat a i jpg format to dokaze slusne nafoknout coz nemusi mit dobrej vliv na rychlost prace nasledny. Nerikam ze to tak bude ale mel jsem pujcenej napr. LG k990u proklamovanej jako super fotomobil. Foto z toho naprosta hruza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jacktalking  |  04. 02. 2009 15:39

jde o to že pokud nemáte finální vzorek, bůhví jak to bude. Ještě před cca deseti lety se říkalo že CPU maximálně dosáhne 2GHz a pak to fyzikálně nepůjde. Bylo to v době kdy bylo Pentium 333 ;) To z čeho usuzujete že bude šumět je dle aktuálního stavu a vývoje technologií. Ale jak to bude za rok? A nebo jak víte že to Samsung nějak nevyřešil?
O kompresi bych nemluvil a tu raději recenzenti ani nezmiňují. Protože ta v kombinaci s tím odšumováním dělá dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jacktalking  |  04. 02. 2009 15:41

jinak ten PŘEDPOKLAD je správný. Ale předpokládat se dá jak chce, výsledek může být jiný (také ale nemusí). A to bez toho mít v ruce je jen předpoklad, nic víc.
Co nechápu je proč (nic proti Vám ani narážka) se do diskuzí o fotomobilech vrhne někdo kdo vyloženě nemá co říci k tématu a tak začne opakovat látku o fyzice, čočkách, plastových čočkách, zrcadlovkách...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice.man2  |  04. 02. 2009 18:07

No at uz tam samsung da jakejkoliv snimac tak si ale myslim, ze kdyby prisel na neco tak prulomovyho jako jak udelat cip s takto miniaturnim rozmerem, hustotou bundek 12mpx a pritom to nebude sumet. rozhodne to nebude mobil kam by takovou technologii umistil jelikoz se pohybuje i na poli DSLR kde by z toho byl jednoznacne mnohem vetsi booom. Vseobecne predpokladam ze jakakoliv podobna inovace by potkala nejdriv profi/poloprofi tridu fotaku nez mobilni telefon. ale hadat se nechci, treba se opravdu pletu pockejme si na vysledky realny, ale proste sem napsal svuj nazor za kterym si stojim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pan Kája  |  04. 02. 2009 21:01

Naprostá revoluce to být nemusí, ostatně v mobilech není taková konkurence a nároky, jako u kompaktů...ale to vem čert.
Jádro diskuze je o tom, že se zde vždy rozebírá do detailu, jak bude fotit daný mobil a je už často dopředu udsouzen, aniž by někdo viděl jediný snímeček, ze kterého by mohli alespoň částečně dělat závěry...a přesto se i teď diskuze stáčí k tomu samému...nemusíme si vysvětlovat fyziku, trh kompaktů, zrcadlovek, velikosti čipů...to už je to x-krát zmíněné.
Navím jak vy, ale já si počkám, až tu ten foťák bude a pak posoudím, jestli se mi fota zdají v konkurenci jako lepší, či horší. HAWK, domluvil jsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  04. 02. 2009 16:10

Fyziku lze obejít.
Nevěříte? Věřte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slonik  |  04. 02. 2009 18:17

Přesně tak - "fotka" bude pořád rozpatlaná, jen o něco větší
Ačkoli foťáky v mobilech prodělaly docela vývoj k lepšímu, kvalita je stále mizerná. A dokud se nepodaří přelstít fyzikální zákony, tak asi pořád bude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ice.man2  |  04. 02. 2009 19:06

Nemusi. Spis by to chtelo, kdyby se vyrobci prestali ohanet tunou megapixelu, udelali mobil co rekneme do 5mpx a spis se zamerili na kompresi a podobne veci. Mrknete na fotky napr z nokie N82, jsem fotograf ale tuhle sem se na ples vyrazil jen pobavit a udelal jsem si tam s ni nekolik "fotecek" to co sem doma videl na monitoru me velice prijemne prekvapilo. Pokud nekdo bude mit zajem, klidne mu nejake foto an ukazku zaslu.
Jinak jeste reakce k jednomu postu nahore k vyvoji mpx, ze vzdycky se rikalo ze to bude horsi a pak se prislo na to ze to je vlastne lepsi. Ano ale to bylo v dobe kdy fotak delal foto 1.3mpx a min. to je opravdu limitujici rozliseni ale od cca 3mpx muze s trochou soft. uprav kazdej tisknout A4ky a ty mpx na to staci takze ta nutnost pridavat uz moc aktualni neni a co si budem povidat, mobilem nefotim neco s cim budu pocitat ze pujde na tisk o vetsich rozmerech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
°°  |  04. 02. 2009 06:18

U mobilu Samsung B5702 uvádíte velikost displeje jednou 2,4" a podruhé 2,2"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  04. 02. 2009 09:44

taky jsem si všiml.. někde udělal soudruh chybu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor