20 GB za 100 Kč. Chcete také? Stačí mít ty správné známé

  • Že je u nás draho? Při pohledu do ceníku to tak vypadá
  • Jsou ale nabídky, které tam nenajdete. A není jich málo
  • Možná ji má k dispozici i váš známý a může vás přizvat...
20 GB za 100 Kč. Chcete také? Stačí mít ty správné známé

Radní ČTÚ Ondřej Malý ve svých tweetech upozorňuje na nabídky mobilních služeb z říše snů.

Státní fond dopravní infrastruktury si k neomezeným hlasovým/SMS tarifům u Vodafonu vysoutěžil lákavé ceny za mobilní data: 250 MB stojí dvacku, 5 GB je za dvojnásobek a 20 GB přijde na stovku (pokud se budeme držet hovorové terminologie). To vše bez podmínky minimálního měsíčního plnění, bez garantovaného počtu odebraných SIM karet.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Běžný zákazník si o takovém jednání může nechat zdát. (obr.: @ondrej_m)

Přitom ten základní neomezený tarif vyjde na těžko uvěřitelných 45 Kč (bez DPH), viz str. 82 dokumentu v registru smluv. Veřejná nabídka neomezeného tarifu s 1,5 GB dat běžného zákazníka přijde na 749 Kč (shodně u O2, T-Mobilu i Vodafonu).

A ještě jeden příklad. Úřad ombudsmana u O2 vyjednal například 30 GB mobilních dat za 199 Kč. Nedávno twitterem prošuměla otázka, na kolik by věžného zákazníka u našich operátorů přišlo 40 GB dat. Odpověď našich operátorů? 4 696 Kč, 6 723 Kč, nebo dokonce 7 382 Kč. Ano, je to o třetinu více dat, ale cena je (v průměru) více než 30násobná.

Co mají tyto dva příklady společného? Jde o nabídky pro instituce, stejné věci se dějí ve firmách. Je to stejný příběh stále dokola. Mobilní operátoři by se přetrhli, aby získali velkého zákazníka a dává to smysl – hodně SIM karet znamená hodně peněz. Na objemu poskytnutých služeb prakticky nezáleží, kapacity sítě jsou dostatečné.

Ale je to opravdu tak? Honba za velkým zákazníkem u nás dosáhla absurdních rozměrů. CASRI (Vědecké a servisní pracoviště tělesné výchovy a sportu) má od O2 neomezený tarif s 10 GB za 200 Kč. Přitom jde o pouhých šest SIM karet, uvádí ve svém článku na Lidovkách Ondřej Vyhnanovský.

Touha získat velkého zákazníka je u operátorů tak silná, že jsou ochotní vzdát se zisku (nebo aspoň jeho značné části). Je to vidět na výše uvedených příkladech a dokládá to i výroční zpráva Deutsche Telekomu (matka českého T-Mobilu) za první pololetí 2016. Podle ní většina růst tržeb z mobilních dat plyne od rezidentních zákazníků.

Klepněte pro větší obrázek
Ze strany 28 výroční zprávy DT.

Co dobrého z těchto poměrů plyne pro běžného zákazníka? Není až tak těžké „dostat se do firmy“. Nemyslím tím, že byste kvůli výhodnému tarifu měli měnit zaměstnání, ale zeptejte se v příbuzenstvu, jestli někdo z nich nemá podobně výhodný tarif. Tyto atraktivní nabídky totiž často platí nejen pro zaměstnance samotné, ale i pro jejich příbuzné, nebo dokonce známé. 

Ostatně, ani toto doporučení není nijak nové:

Diskuze (94) Další článek: Jak pevná je Xperia XZ? Jen tak zlomit se vám ji nepodaří [video]

Témata článku: Operátoři, O2, T-Mobile, Vodafone, Nákup a ceny, Kauzy, Internet v mobilu, Neomezený tarif, Tarify, Flat, Paušál, Zajímavosti, Ondřej Malý, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy Note 7, Xiaomi Mi Max, První pololetí, Pořádný balík, Pracoviště, Rezidentní zákazník, Honba, Výroční zpráva, Instituce, Touha, Ombudsman


Určitě si přečtěte

Xiaomi Mi Band 5 má větší displej, pohodlnější nabíjení a pořád skvělou cenu

Xiaomi Mi Band 5 má větší displej, pohodlnější nabíjení a pořád skvělou cenu

** Náramek dostal větší, jemnější a jasnější displej ** Xiaomi zpřesnilo měřič tepu i spánku ** Cena je pořád skvělá, ale snížila se výdrž

Lukáš Václavík | 31

Galaxy Watch 3: Nové funkce pro každého, titan pro fajnšmekry

Galaxy Watch 3: Nové funkce pro každého, titan pro fajnšmekry

** Nová generace hodinek od Samsungu staví na známých základech ** Na zápěstí se dostane ocel a titan s koženými a kovovými řemínky ** S měřením EKG a okysličením krve v Česku nepočítejte

Martin Chroust, Filip Kůžel, Jakub Michlovský | 33