22.11.2001 07:10 Space Impact: "Zachraňte svět před šmejdem z vesmíru"

První hrou, pro kterou se můžete rozhodnout, je střílečka Space Impact. Jste pilotem vesmírné rakety a proti vám útočí mimozemská plavidla....

Ovládání:
Své plavidlo ovládáte šipkami na klávesnici. Mùžete letět do všech směrů, ale doporučujeme vám držet se jen pohybů nahoru a dolů. To by vám mìlo postaèit ve většině lokací hry k úspìšnému úniku před střelami nepřatel či před nimi samotnými. Abyste se jen nevyhýbali, máte možnost opìtovat palbu. Na výběr máte ze dvou typù nábojů. Jednak základní laserové střelivo, které vystřelujete pomocí klávesu A a dále speciální zbraň odvíjející se od vývoje ve hře. Ta je ukryta pod tlaèítkem Z.

Bodování:
Za likvidaci nepřátel získáváte body. Jak jinak. Nejlépe asi bude ocitovat herní stránku.
Vaše skóre bude automaticky převedeno na Data. Obecně je přepočítací poměr tím nižší, čím více bodů získáte. Například prvních 100 bodů vám přinese více elementů Data, než body od 101 do 200 atd. Od určité úrovně již bonusy a nové životy nedostáváte. To zjistíte sami. Maximální skóre ve hře Space Impact je 1750 jednotek Data.

Speciální zbraň:
Občas se na obrazovce objeví blikající kolečko. Pokud jej pohltíte svou raketkou, získáte buďto život navíc, nebo speciální zbraň. Náhodně můžete získat následující zbraně:
Velká střela - jde o naváděnou raketu. Jejich počet je omezený a jejich množství je uvedeno v horním menu. Dá se říci, že má větší účinnost než laser, ale přestože je naváděná, mùže pohybující se nepřátele minout. Je vhodné šetřit si je na náročnější nepřátele.
Silný laser - je označen položeným písmenem T. Bohužel se zdá, že v této verzi hry neúčinkuje (respektive se nezobrazuje a tudíž ani neublíží nepřátelům).
Destruktivní paprsek - ve hře na telefonech je možné také použít "destruktivní paprsek". Jde o paprsek, který projde přes celou obrazovku hry a vyhladí každého nepřítele, na kterého narazí. Do současné chhvíle se mi na něj nepodařilo narazit, ale neměl by ve hře chybět.

Životy:
Do základu máte tři životy (srdíčka). Jejich množství mùžete zvýšit pohlcením bonusového koleèka. Celkem máte ve hře čtyři sety životù po třech srdíčkách. Pokud jeden set v průběhu hry vyčerpáte, objeví se vám na obrazovce odpočítávání a načne se další set.

Témata článku: Vesmír

Zatmění slunce. Vybíráme nejlepší snímky ze země i z vesmíru

** Astronomická událost roku mobilizovala fotografy po celém světě ** NASA přidala fotky ze svých družic, něco máme i z ISS ** Zajímavé snímky zaplavily také Instagram

4.  9.  2017 | Kůžel Filip | 1

Do vesmíru poletí více než deset českých přístrojů

Čeští vědci a technici pracují na vývoji a výrobě více než desítky přístrojů, které by se v příštích letech měly dostat do vesmíru.

29.  11.  2015 | Schwarzmann Marek

Apple postaví další sídlo. „UFO“ doplní „Vesmírná loď“

Apple plánuje postavit další nový kampus. Po vzoru kruhového a architektonicky blízkého „UFO“ se mu začalo přezdívat „Vesmírná loď“.

12.  10.  2015 | Kůžel Filip | 17

Inženýři testují, jak chránit čipy při letech do vesmíru

První lidská posádka by se měla na Mars dostat do roku 2030. Ochrana kosmonautů je důležitá a ochrana počítačů je její nedílnou součástí.

16.  9.  2015 | Javůrek Karel | 4

Jsme ve vesmíru sami? Odpověď hledají Hawking a spol.

Vědci ohlásili projekt hledání inteligentního života ve vesmíru. Výzkum s označením Breakthrough Listen se má zaměřit především na oblasti mimo sluneční soustavu. Projekt podpořil proslulý fyzik Stephen Hawking a také miliardář ruského původu Jurij Milner, který chce do hledání investovat v příštích deseti letech 100 milionů dolarů (cca 2,5 miliardy korun). "Jde o nejzajímavější otázku naší doby," řekl Milner.

26.  7.  2015 | Pavlovič Radek, E15.cz | 35