A tak koukám jako hrom, Oskara je milion!

Náš nejmladší operátor pokořil psychologickou hranici milionu zákazníků. Po dva a čtvrt roce si tak získal 10% české populace. To ale stále není vše. Co se tedy za ty více jak dva roky změnilo?
A tak koukám jako hrom, Oskara je milion!

Oskar nám pěkně vyrostl

Když spustil Český Mobil 8. 1. 2000 svoji síť, tak asi málokdo předpokládal, že se mu během dva a čtvrt roku podaří na trhu, kde byli již dva relativně silní operátoři, získat milion zákazníků. A vida, povedlo se. Český telekomunikační trh potřeboval a hlavně chtěl třetího operátora, a ten i přes některé skeptické názory ukázal, že si dokáže najít místo pro život. Jeho podíl na trhu není sice nijak závratný, ale také není nijak zanedbatelný a co víc, ukazuje se, že počet jeho klientů je dostatečný pro to, aby mohl vydělávat. Jen loni totiž utržil 4,8 miliardy korun.

Někteří z vás si ještě asi vzpomenou na loňskou reklamu s červeným dortem a velkou jedničkou, kde se říkalo, že Oskar nám pěkně vyrostl. Přesně tou dobou říkali zástupci Oskara, že očekávají první kladný výsledek hospodaření již ke konci roku 2002. Ačkoliv se to tehdy zdálo takřka nemožné, tak to nyní vypadá, že Oskar bude „v plusu“ ještě o půl roku dříve, tedy již na konci letošního června. Další vývoj hospodaření a zisků však do značné míry závisí na počtu zákazníků, kterých u Oskara stále pozvolna přibývá. Jen za rok 2002 se pro jeho síť rozhodlo kolem 150000 uživatelů, což dává znát, že Oskar dokáže stále mnoho lidí oslovit i se svými tarify, které spatřily světlo světa již v roce 2000. Uvidíme tedy, jak to bude s Oskarem vypadat dále, v době, kdy se český telekomunikační trh pomalu ale jistě nasycuje. V podstatě by se ale dalo by říci, že Oskar má své nejtěžší období již za sebou.

Oskar za dobu své existence dokázal zaznamenat mnoho úspěchů v nejrůznějších odvětvích. Jeho reklamy se podle mého názoru staly tím nejlepším, co se objevovalo na našich obrazovkách, o čemž svědčí také dvě desítky cen, které za ně obdržel. Oskar se stal také operátorem, který dokázal svoji síť vybudovat v historicky nejkratším čase – za 10 měsíců pokryl přibližně 98% populace. A konečně, do třetice všeho dobrého, náš třetí operátor se umístil mezi evropskými třetími operátory na úctyhodném 4. místě v žebříčku vývoji podílu na trhu. Jinými slovy, existují jen 3 třetí operátoři v Evropě, kteří si dokázali od svého vzniku získat vyšší procentuelní podíl na trhu než Oskar.

Pro každého každý den

Heslo, s kterým náš třetí operátor vstupoval na trh, se vyplnilo do posledního slova. ČTÚ tak může být spokojeno – třetí operátor na trh opravdu přinesl vyšší konkurenci a lepší služby za nižší ceny. Mobilní telefon se tak stal téměř pro každého naprostou samozřejmostí, kterou používá každý den. Tarifikace po první provolané minutě po sekundách, se kterou přišel poprvé Oskar, je dnes již i u tarifních zákazníků Eurotelu a Paegasu. Také volání na pevnou linku již nestojí tolik, co stávalo, neboť ceny za volání do ostatních mobilních sítí a do pevné sítě se sjednotily - také s tím přišel Oskar. No a co převádění volných minut do dalšího měsíce, které můžeme najít u Eurotelu nebo nulový aktivační poplatek u Paegasu? A co stejné ceny za volání po celý den?

Změn, které Oskar na český trh přinesl, je opravdu mnoho, a tak nezbývá než si přát, aby se v podobném duchu situace vyvíjela i nadále. Výhody konkurence jsou zřejmé, a tak doufejme, že tak, jak ožil trh mobilní, ožije po příchodu konkurence i trh fixní. Není totiž ani tak důležité, jestli používáte Eurotel, Paegas a nebo jestli jste se rozhodli pro Oskara. Je důležité to, že se můžete rozhodnout, že máte právo na výběr! Nejste spokojeni se svým operátorem? Tak šup s jeho SIM kartou do kanálu! Během chvilky totiž můžete mít SIM kartu operátora jiného a pokud ani s ním nebudete spokojeni, tak můžete celou proceduru opakovat ještě jednou. Ať už si ale vyberete operátora, kterého chcete, tak si můžete být jisti, že se bude snažit, aby vám vyhověl. Cenu spokojeného zákazníka si totiž budou naši operátoři uvědomovat čím dál tím víc a ta pravá bitva o něj teprve přijde.

 

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Mil, Nejrůznější odvětví, Oskar

Určitě si přečtěte

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

** Ve zvýhodněné kategorii „pro věrné“ je tento měsíc 13 modelů ** Prosincovou novinkou je nejvybavenější Nokia s „čistým“ Androidem ** Pokud upíšete duši na dvě léta, dostanete slevu 2 000 Kč

4.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

Vánoce u operátorů. Kde se dá ušetřit a co nám dají zadarmo

** T-Mobile dá dva mobily za cenu jednoho (při podpisu smlouvy) ** O2 zlevní mobily (při podpisu smlouvy) ** Vodafone umožní streamovat video zdarma (v té správné aplikaci)

26.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 14

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

Proč operátoři poškozují mobilní internet? Jejich tematické balíčky matou uživatele

** Operátoři slibují něco nového a fantastického ** Problém je, že to zřejmě odporuje pravidlům ** ...a hlavně to nedává velký smysl pro uživatele

25.  11.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 34

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

StreamOn a Video Pass: T-Mobile a Vodafone mají průšvih a měli by jej rychle napravit

** T-Mobile s Vodafonem představili balíčky pro neomezené video ** Ale pozor, reklamy třeba na YouTube, ukrajují ze základního limitu ** Nevědomky tak můžete prosurfovat cenná data a dokupovat další

17.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 40