A tak koukám jako hrom, Oskara je milion!

Náš nejmladší operátor pokořil psychologickou hranici milionu zákazníků. Po dva a čtvrt roce si tak získal 10% české populace. To ale stále není vše. Co se tedy za ty více jak dva roky změnilo?
A tak koukám jako hrom, Oskara je milion!

Oskar nám pěkně vyrostl

Když spustil Český Mobil 8. 1. 2000 svoji síť, tak asi málokdo předpokládal, že se mu během dva a čtvrt roku podaří na trhu, kde byli již dva relativně silní operátoři, získat milion zákazníků. A vida, povedlo se. Český telekomunikační trh potřeboval a hlavně chtěl třetího operátora, a ten i přes některé skeptické názory ukázal, že si dokáže najít místo pro život. Jeho podíl na trhu není sice nijak závratný, ale také není nijak zanedbatelný a co víc, ukazuje se, že počet jeho klientů je dostatečný pro to, aby mohl vydělávat. Jen loni totiž utržil 4,8 miliardy korun.

Někteří z vás si ještě asi vzpomenou na loňskou reklamu s červeným dortem a velkou jedničkou, kde se říkalo, že Oskar nám pěkně vyrostl. Přesně tou dobou říkali zástupci Oskara, že očekávají první kladný výsledek hospodaření již ke konci roku 2002. Ačkoliv se to tehdy zdálo takřka nemožné, tak to nyní vypadá, že Oskar bude „v plusu“ ještě o půl roku dříve, tedy již na konci letošního června. Další vývoj hospodaření a zisků však do značné míry závisí na počtu zákazníků, kterých u Oskara stále pozvolna přibývá. Jen za rok 2002 se pro jeho síť rozhodlo kolem 150000 uživatelů, což dává znát, že Oskar dokáže stále mnoho lidí oslovit i se svými tarify, které spatřily světlo světa již v roce 2000. Uvidíme tedy, jak to bude s Oskarem vypadat dále, v době, kdy se český telekomunikační trh pomalu ale jistě nasycuje. V podstatě by se ale dalo by říci, že Oskar má své nejtěžší období již za sebou.

Oskar za dobu své existence dokázal zaznamenat mnoho úspěchů v nejrůznějších odvětvích. Jeho reklamy se podle mého názoru staly tím nejlepším, co se objevovalo na našich obrazovkách, o čemž svědčí také dvě desítky cen, které za ně obdržel. Oskar se stal také operátorem, který dokázal svoji síť vybudovat v historicky nejkratším čase – za 10 měsíců pokryl přibližně 98% populace. A konečně, do třetice všeho dobrého, náš třetí operátor se umístil mezi evropskými třetími operátory na úctyhodném 4. místě v žebříčku vývoji podílu na trhu. Jinými slovy, existují jen 3 třetí operátoři v Evropě, kteří si dokázali od svého vzniku získat vyšší procentuelní podíl na trhu než Oskar.

Pro každého každý den

Heslo, s kterým náš třetí operátor vstupoval na trh, se vyplnilo do posledního slova. ČTÚ tak může být spokojeno – třetí operátor na trh opravdu přinesl vyšší konkurenci a lepší služby za nižší ceny. Mobilní telefon se tak stal téměř pro každého naprostou samozřejmostí, kterou používá každý den. Tarifikace po první provolané minutě po sekundách, se kterou přišel poprvé Oskar, je dnes již i u tarifních zákazníků Eurotelu a Paegasu. Také volání na pevnou linku již nestojí tolik, co stávalo, neboť ceny za volání do ostatních mobilních sítí a do pevné sítě se sjednotily - také s tím přišel Oskar. No a co převádění volných minut do dalšího měsíce, které můžeme najít u Eurotelu nebo nulový aktivační poplatek u Paegasu? A co stejné ceny za volání po celý den?

Změn, které Oskar na český trh přinesl, je opravdu mnoho, a tak nezbývá než si přát, aby se v podobném duchu situace vyvíjela i nadále. Výhody konkurence jsou zřejmé, a tak doufejme, že tak, jak ožil trh mobilní, ožije po příchodu konkurence i trh fixní. Není totiž ani tak důležité, jestli používáte Eurotel, Paegas a nebo jestli jste se rozhodli pro Oskara. Je důležité to, že se můžete rozhodnout, že máte právo na výběr! Nejste spokojeni se svým operátorem? Tak šup s jeho SIM kartou do kanálu! Během chvilky totiž můžete mít SIM kartu operátora jiného a pokud ani s ním nebudete spokojeni, tak můžete celou proceduru opakovat ještě jednou. Ať už si ale vyberete operátora, kterého chcete, tak si můžete být jisti, že se bude snažit, aby vám vyhověl. Cenu spokojeného zákazníka si totiž budou naši operátoři uvědomovat čím dál tím víc a ta pravá bitva o něj teprve přijde.

 

Diskuze (91) Další článek: Znáte TV reklamy světových operátorů?

Témata článku: Operátoři, Vodafone, Mil, Nejrůznější odvětví, Oskar


Určitě si přečtěte

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

RECENZE: Xiaomi Redmi 5 Plus — znovu trefa do černého

** Redmi 5 Plus nabízí velký 6palcový FullHD+ displej i dostatečný výkon ** Oproti minulé generaci dokázalo Xiaomi zapracovat na fotoaparátu ** Celková vyváženost vč. rozumné ceny ho předurčuje k úspěchu

Milan Měchura | 34

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

RECENZE: Honor View 10 — prvotřídní výkon za polovic

** Velmi zajímavý poměr cena/výkon ** Na špičku ztrácí jen v okrajových oblastech ** Správný mix užitečných technologií bez moderních výstřelků

Martin Herodek | 15

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 2S — keramický umělec bez rámečků i kompromisů

** Bezrámečkovost ve známé podobě se špičkovou výbavou i foťákem ** Vítanou novinkou je podpora bezdrátového nabíjení ** V neposlední řadě zaujme také svou lákavou cenou.

Martin Miksa | 39

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

RECENZE: Honor 10 drtí konkurenci nejen duhovými odlesky, ale i výbavou a cenou

** Honor 10 opět přichází se skvělým poměrem ceny a výkonu ** Za přijatelnou cenu nabízí bohatou ochutnávku ze světa nejlepších ** Nastávající tuctovost displejů s výřezem zahání zády s odlesky duhy

Jakub Vrbacký | 40

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 80