Koncem minulého roku musel Apple pro enormní zájem o sluchátka AirPods Pro zdvojnásobit jejich výrobu. Spolu s předchozími modely jich prodal na 60 milionů, což mu zabezpečilo 71% globálního příjmů segmentu skutečně bezdrátových (true wireless, TWS) sluchátek.
Apple výsledky prodejů nesděluje, se zprávou přišla společnost Strategy Analytics, která odhaduje, že Apple v roce 2019 zvýšil tržby ze sluchátek AirPods oproti předchozímu roku o 100 %. Může za to nejen představení druhé generace s bezdrátovým nabíjením a lepší podporou hlasové asistentky Siri, ale představení „špuntového“ modelu Pro.
V počtu prodaných true wireless sluchátek se za Applem umístili Xiaomi a Samsung, kteří drží 10 % trhu. Vzhledem k nastaveným cenám, je však pořadí z celkových výnosů jiné. Druhé místo obsadil Samsung, třetí je společnost Beats, která patří Applu. Následují Bose a Jabra. Trh stále roste, a podle odhadů analatiků mu bude Apple vládnout do roku 2025, kdy by se měly velkoobchodní příjmy tohoto segmentu přehoupnout přes hranici 100 miliard amerických dolarů.
Na čem doopravdy záleží
Apple tedy znovu potvrzuje, že dokáže hrát významnou, nebo dokonce hlavní roli v závodu o počty prodaných kusů. Přestože jde o nejvíce diskutovaný parametr úspěšnosti, rozhodně nelze označit za nejdůležitější (minimálně z pohledu akcionáře). Tím je zisk. A tam Apple hraje zcela jinou ligu než většina jeho konkurentů. Už řadu let to platí ve smartphonech, teď také v segmentu true wireless sluchátek.
Jiná analytická společnost – Canalys – potvrzuje TWS jako nejrychleji rostoucí kategorii chytré elektroniky a predikuje, že se stanou druhou nejprodávanější. Po smartphonech, samozřejně. V roce 2023 se má na 100 smartphonů prodat 48 skutečně bezdrátových sluchátek.
Predikce vývoje trhu podle Canalys