Já myslím, že tržní podíl a prodejnost Nokie se v Česku za začaly utvářet už někdy před sedmi osmi lety, kdy se u nás trh s mobilními telefony (a následně i GSM) začal rodit a Nokia tehdy využila doslova propasti na trhu.
A protože od té doby už mnoho času uplynulo, Nokia se stala "tradiční značkou" a pro mnohé je synonymem mobilního telefonu právě Nokia.
Viděl jsem to nedávno na své sestřenici, která dostala k narozeninám od rodičů 5.000,- na nový mobil. A prakticky v zápětí v tom měla jasno: "koupím si 3310". Já jí vysvětloval, že 3310 je již trochu starý mobil a za ty peníze koupí mnohem novější, hezčí (subjektivně) a vybavenější teledfon, například AOT 311. No přesvědčil jsem jí, i když do toho těsně před nákupem vstoupil její otec se slovy "ať si koupí raději Nokii, že je prý lepší", ale už nedokázal říci proč je lepší.... No nakonec jsme toho Alcatela koupili
SonyEricsson by se neměla zaměřit největší měrou na podporu jednotlivých produktů, ale na self promo, na podporu značky jako takové. Zákaznící musejí získat pocit, ža koupí jejich výrobku neprohloupí, že budou držet krok s módními trendy, že budou cool a IN ! Musí se zaměřit na to, aby až si někdo bude chtít pořídit mobilní telefon, nebo jen vyměnit starý za nový, aby mu v podvědomí začala skákat zelená kulička a synonymem pro správný telefon mu bylo SonyEricsson.