Aktuálně: T-Mobile v pondělí spouští EDGE!

Diskuze čtenářů k článku

Franta  |  05. 11. 2004 05:52

Tak teda nevim, pokud chci aspon trochu rychly pripojeni, tak to neni jen veci site. I kdyz poskytuje za idealnich radiovych podminek az 150 kbit/s v realu tak 120 kbit/s a to jen na 4 slotove EDGE mobilce.
 
No jo, ale z toho, co je dnes k dispozici je 4 slotova pouze Nokia 6230 a pak je tam 3 slotova Nokia 5140 (hnusnej design), zbytek je bud 2 slotovej N6820 nebo se neda pripojit k pocitaci N3220.
 
Jo, co jsou to ty sloty?
 
Pri realnem provozu dosahnete neco mezi 32 az 35 kbit/s na slot. Tedy u EDGE 4 slotovky asi 128 kbit/s, ale u EDGE 3 slotovky ai 96 kbit/s.
 
Takze jedina mobilka, ktera prichazi v uvahu je Nokia 6230 za bratru 11.000 Kc s pripojenim kolem cca 128 kbit/s.
 
Tak ted nevim, ktera ta mobilni data od koho jsou lepsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vacan  |  05. 11. 2004 08:12

No tuším, že je to v rozporu s tvrzení lidí víše, kteří to již testují právě s N6230 a hlásí větší rychlosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patejl  |  04. 11. 2004 22:06

Zrovna jsem to otestoval. Průměrná rychlost 190 kbit/s. Vypadá to slušně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tetev  |  04. 11. 2004 21:57

nikde není zmínka o tom zda se edge týká take neomezného data twist tarifu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patejl  |  04. 11. 2004 22:08

Jo funguje i na twist data unlimited. Odzkoušeno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
milk  |  04. 11. 2004 21:28

Jo, když už to někdo zkoušel, nevíte jakou má odezvu ping? Díky za info

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oskar (novy)  |  04. 11. 2004 20:49



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michael  |  04. 11. 2004 20:43

Já osobně si myslím že na mobilní internet v pohodě stačí obyčejný GPRS speed. Jak píšeš :  v terénu a na e-maily - v pohodě. Na stahování větších objemů dat to EDGE stejně nebude použitelný tak o co jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  04. 11. 2004 18:52

Skoro všichni tady EDGE odsuzujete a nikdo z vás ho ještě nevyzkoušel  Před chvílí se mi podařilo "chytit" EDGE na mé N6230 (kousek od Roztyl) - jedu 160-170 kB/s a je to stabilní. Pokud to T-Mobile udrží na těchto hodnotách tak to rozhodně bude použitelné. Těším se až budu moci dát do notebooku kartu s EDGEm.
Docela se bavím, když tady pročítám příspěvky, které haní EDGE a vyzdvihují DSL nebo CDMA. Dotyční pisatelé zřejmě nepochopili co to je mobilní internet.  EDGE asi bude těžko konkurovat pevnej lajnám, ale jeho největší výhoda je v tom, že ho můžete mít přímo v notebooku nebo v mobilu - no a když vám EDGE vypdne tak se jednoše jede přes GPRS. Každá z technologií má své výhody a nevýhody a samozřejmě určena pro jiné lidi. Pokud budu chtít stahovat tuny filmů a hrát on-line gamesky tak to proboha nebudu dělat přes EDGE, ale pořídím si DSL lajnu, ale pokud budu v terénu a budu potřebovat být on-line - běžně internetit, posílat objednávky a vyřizovat outlook tak se mi EDGE "secsakramentsky" hodí. Mám jenom jedinou prosbu - PROSÍM O VÉTŠÍ POKRYTÍ - těch 6 měst je fakt málo !!!!!
 
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  04. 11. 2004 19:27

Vůbec se divím, proč Tmobile udělal mapu s 6 malými fleky.... moc pěkně to nevypadá a zákazníka nepřesvědčí.... Jinak se také přimlouvám: CHCEME VĚTŠÍ POKRYTÍ - VÍCE MĚST !!! 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sibstr  |  04. 11. 2004 17:01

Hmm tak to pokrytí mě teda pěkně zklamalo když si vzpomenu jaky pokrytí měl Eurotel s CDMA při spouštění, tak se divim že to T-Mobile vůbec spouští. Přecejenom jsem čekal podstatně lepší pokrytí, todle je fakt slabota! Snad v T-Mobilu hejbnou kostrou a do konce roku s tim něco udělaj. Jinak je to velmi zajímavá služba, ale na net bych si asi pořídil CDMA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  04. 11. 2004 18:04

Já tě ještě o něco více potěším. Ono to růžové pokrytí na mapě je platné až k únoru 2005
Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  04. 11. 2004 19:21

2Já Osobně: A proč z toho máš takovou radost????Že seš zatíženej na Oskara ví asi každej.Každá služba má svůj vývoj a je jasné, že pokrýt ČR není malá investice a určitě bude chvíly trvat, než vše bude chodit jak má včetně pokrytí..Nakonec jsem zvědavej na Oskara.Tam to bude s pokrytím velice podobné a je otázka zda nabídne Nonstop.IMHO nabídne nostop až časem, pokud bude chtít zůstat konkurence schopný.Ostatní budou nabízet UMTS a  pro Oskara zatím je nosné EDGE.Možná nevyhodil prachy zbytečně.I když pravda, on na to svého času neměl peníze a byl rád že měl za co stavět BTS.Nutno také uznat, že jeho pozdní příchod na trh se na tom také zásadně podepsal a ty propojovací poplatky  co musel platit v roce 2000 byli opravdu sebevražedné.Ale to jsme někde jinde.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já Osobně  |  09. 11. 2004 10:18

Klid, klid, nerozčiluj se, Techu  Já jsem jenom upozornil pisatele nademnou, který bědoval nad pokrytím, že ono pokrytí je ve skutečnosti ještě horší, at se pak nediví, když se za čtvrt roku na té mapě nic nezmění...  Jinak, každý jsme evidentně "zatížení" na jiného operátora  Připadá mi to trochu legrační, no. Rychle, rychle at to stihnem do konce roku, dáme tam mapku platnou od února 2005 a jsme první, hurá, kde je ten šampus a prémie
Já Osobně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xXx  |  04. 11. 2004 18:13

Ale Eurotel Měl víc času na zavedení CDMA!!! Tak proto měl větší pokrytí!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  05. 11. 2004 08:43

A co nuti T-mobile to spoustet uz ted? (Krome toho, ze chce aby to vypadalo, ze je prvni?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr J.  |  04. 11. 2004 16:39

Pokrytí = jsem zklamán !!!! Čekal jsem, alespoň všechna města nad 100tis obyvatel. Ach jo. Tak u nás v H.K. nic ... ani na mapě není plánované pokrytí. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vacan  |  04. 11. 2004 17:07

Většina pokřikování o tom co je a není lepší je zatížena obranou toho, co zrovna pisatel má. Těžko řícim jaký EDGE bude, uvidí se časem. Proč budu volit toto připojení, když bude reálná rychlos dostahovat alespoň 150 kb/s?
Platím pouze měsíční paušál, který můžu kdykoliv zrušit, nemusím se upisovat na nějakou určitou dobu používání a nemusím s sebou k notebooku vozit další krabici, když se chci připojit odkudkoliv.(Pokrytí se bude zvětšovat a vždy bude k dipozici alespoň gprs signál) Zároveň s sebou vozím rychlý internet přímo v mobilu, pokud si stahuji e-maily tam, nebo brouzdám po netu přímo mobilem.
To jsou pro mne výhody natolik významné, že se spokojím i z menší rychlostí než má Eurotel.
Každá technologie je určená pro někoho jiného a záleží na stylu práce, kterou vykonávám. Jinak si přečtěte co píší na T-mobile. O konkrétní částce, o kterou se bude v březnu zdražovat tam nepíší. Pouze to, že budou rozdělovat tarifiy podle rychlosti. Myslím, že budou vyčkávat na ostatní operátory, aby mohli svou cenu přizpůsobit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
já a johny  |  04. 11. 2004 17:35





Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vacan  |  04. 11. 2004 18:00

Jak bude služba T-Mobile EDGE účtována?
Od spuštění služby bude až do 31.3.2005 v rámci promo akce služba T-Mobile EDGE nabízena za stejnou cenu jako stávající T-Mobile GPRS. Zákazník tedy v rámci této promo akce nebude platit více než platí nyní v případě GPRS.
A jak to bude s účtováním po 31. 3. 2005?
Od 1.4.2005 bude zavedeno rozlišení tarifů na základě rychlosti. Stávající GPRS tarify budou nadále nabízeny za stejnou cenu s tím, že rychlost připojení bude omezena na 85kbps. Dále budou zavedeny nové tarify, které toto omezení mít nebudou a bude možné u nich plně využít rychlejšího připojení prostřednictvím služby T-Mobile EDGE.
Ano na úvodní stránce je ta dvousetkoruna zmíněná, ale čti dál, to se dělá klikánim na ty červený písmenka...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  04. 11. 2004 19:00

Zajímavé bude , že budeš za peníze co dals za GPRS moct používat EDGE.Sice s menší rychlostí, ale stabilita bude lepší a rychlost taky v porovnaní s klasickým GPRS.Jinak srovnávat to s CDMA pokrytím je nesmysl.U EDGE to je mnohem složitější.Dovolím si tvrdit, že Oskar nic lepšího nenabídne.Maximálně promo cenu na časové období.Nic moc bych od toho neočekával.Pokud však překvapí, nejsem proti.Pro Oskara je však EDGE nosným programem na data(UMTS mít asi nebude), takže uvidíme co se bude dít dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T-Mobile  |  04. 11. 2004 16:25



Vážení zákazníci,
je mě potěšení Vám sdělit,že od  pondělí pro Vás spouštíme službu,kterou Vás opět oškubeme. Nabízíme Vám rychlý internet,který po zatížení bude vlastně zase stejně rychlý jako naše GPRS.Jako vždycky Vám trošku naslibujeme jak budeme rozšiřovat pokrytí,ale jen na základě Vašeho zájmu,ale peníze jsou peníze,ale to jen proto,aby jste se zatím nehrnuli k naší konkurenci tj. Eurotel CDMA a poté k našemu vtipnému (smích) operátorovi Oskárkovi. Ale protože jsme globální operátor můžete si za tuto speciální službu zaplatit 200kč navíc  k neomezenému tarifu tj.899 Kč bez DPH. Protože jsme již zjistily že někteří zákaznici jsou moc chytří a rychlost by se jim nelíbila a nechtěli by si připlatit 200Kč za změnu zpět si účtujeme poplatek ve výši 1000Kč. Chtěli bychom Vám taky upozornit,že neplníme přiliš sliby a jak již předminulý rok, to co říkáme tento rok nemusí v únoru platit.
S pozdravem
Ronald Mahler (generální ředitel T-Mobile)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx@post.cz  |  04. 11. 2004 23:40

At jste kdokoli, ten pamflet je trapný a jeste obsahuje lzivá císla. T-Mobile sliby (zatím!!!), na rozdíl od Zlutého moru nebo Erorrtelu, plní a nekdy i s predstihem. Abych neprechválil, dost trapná vec je portál t-zones, odesílání sms z webu je z nej tak komplikovaný, ze je prakticky nemozný... Programátor nebo designer, kdo to vymyslel, by zaslouzil povesit za koule na nejblizsí BTS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  04. 11. 2004 16:13



Mám CDMA a čekal jsem s čím vyrukuje Tmobile s EDGE,protože by pro mě bylo výhodnější mít mobilní telefon a internet v jednom,ale ať se s takovou nabídko jdou vycpat.
Pokrytí: krize, bude to např,jen v Praze,ale v pražských okrajových částí prd.
Rychlost: Když teď mě jede CDMA 350kbit/s mimo špičku a ve špičce tak kolem 250kbit/s a síť je schopna i více, v reálu v Praze tak 600kbit/s , tak si nedovedu představit EDGE, to po větším zatížení to bude přímo dialup a chci vidět jak si za takovou kvalitu bude někdo chtít připlatit 200 korun když mu to pojede průměrně 80kbit/s  a bude rád.
Cena: za 899 kc stejne jako cdma me to nestoji za to. Nepotrebuji to v zahranici takze roaming pro me neni smerodatny. Rychlost dvojnásobně pomalejší.
Nevidím ani jeden důvod proč přejít k EDGE nebo ho vůbec začít využívat. 2x pomalejší rychlost, cena neuměrná rychlosti a kvalitě, směšný pokrytí.
Tož můj názor.
Děkuji za pozornost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr4k  |  04. 11. 2004 16:42

A jeje, zase nakej pitomec, kterej nic nevi o CDMA a EDGE. EDGE ma nizsi maximalni rychlost, takze nikoho nemuze prekvapit, ze nebude dosahovat takovejch rychlosti jako CDMA. Navic kazda z tehle technologii ma svy vyhody a nevyhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  05. 11. 2004 01:23

Proč hned tak silná slova? Vždyť ten chlapec má pravdu. :)
Nebo snad každý kdo je jinýho názoru je pitomec, který o ničem nic neví?
Máš pravdu, že každá technologie je zacílená trochu jinam. To ostatně tvrdím pořád. Ale tak jak o tom autor tohodle vlákna psal, tak s ním nelze než souhlasit. Navíc mu to vlastně potvrzujes. :) Když EDGE rychlostně končí tam, kde CDMA začíná, tak je neoddiskutovaleně v rychlostech horší.
Takže jaký je vlastně ten argument, proř autor pitomec?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Král  |  04. 11. 2004 20:30

No problém je v tom, že mně v Praze jede CDMA tak 50-120 kbps. Často horší než GPRS. Mimo Prahu i přes jeden Mbps. Takže Eurotel dost podcenil kapacitu v Praze. V podstatě tedy třeba pro Prahu vychází EDGE lépe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  05. 11. 2004 01:20

Mate to CDMA a pouzivate ho v praze?
Ja ano, a normalne se rychlost pohybuje okolo 200 kbps, v te horsi variante. Jinak okolo 600 kbps, kdyz je volneji. K temhle rychlostem se GPRS ani nepriblizi. EGPRS konci tam, kde CDMA zacina.
Takze nesouhlasim, ze se EGPRS hodi pro Prahu vice.
Zjisteni, ktera sluzba se pro koho hodi lepe, to nezalezi ani tak na rychlsoti, cene a lokalite, jako k cemu to uzviatel bude pouzivat a jakym  stylem s tim bude pracovat. Tak jak dnes pouzivam CDMA bych nemohl pouzit ani GPRS, ani EGPRS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  04. 11. 2004 16:13



Mám CDMA a čekal jsem s čím vyrukuje Tmobile s EDGE,protože by pro mě bylo výhodnější mít mobilní telefon a internet v jednom,ale ať se s takovou nabídko jdou vycpat.
Pokrytí: krize, bude to např,jen v Praze,ale v pražských okrajových částí prd.
Rychlost: Když teď mě jede CDMA 350kbit/s mimo špičku a ve špičce tak kolem 250kbit/s a síť je schopna i více, v reálu v Praze tak 600kbit/s , tak si nedovedu představit EDGE, to po větším zatížení to bude přímo dialup a chci vidět jak si za takovou kvalitu bude někdo chtít připlatit 200 korun když mu to pojede průměrně 80kbit/s  a bude rád.
Cena: za 899 kc stejne jako cdma me to nestoji za to. Nepotrebuji to v zahranici takze roaming pro me neni smerodatny. Rychlost dvojnásobně pomalejší.
Nevidím ani jeden důvod proč přejít k EDGE nebo ho vůbec začít využívat. 2x pomalejší rychlost, cena neuměrná rychlosti a kvalitě, směšný pokrytí.
Tož můj názor.
Děkuji za pozornost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  04. 11. 2004 16:01

Ahoj
tak jsem doma zpět a koukám, že mám EDGE už pozitivní. Lokalita Praha 10 - Průběžná + N6230.  Průměrně stahuji 150-170 kbps. Jen, aby to vydrželo.....prosím.
Jakub
P.S. napsáno a odesláno přes EDGE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vacan  |  04. 11. 2004 16:09

Poznám to jen podle rychlosti stahování, nebo je na N6230 nějaký indikátor EDGE?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  04. 11. 2004 21:10

Tak jsem se díval do návodu, protože mě samotného to zajímalo a - nepoznáš to. Při připojení (ať už přes GPRS nebo EGPRS) budeš mít v obou případech v rohu nahoře vlevo "G".
 
SmartBOY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  04. 11. 2004 16:10

Ještě jeden poznatek, když to zkouším na DSL.CZ , tak to ukazuje jen okolo 90 kbps. Nevíte někdo proč ? Je to moc krátký soubor na stahování ? Nebo je chyba u DSL? Pokud dám stahovat něco velkého např. přes 5MB,  opravdu to jede i 170 kbps...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jakub  |  04. 11. 2004 16:22

Jen podle ukazatelů rychlosti. Jinak pozor, udělej si kontrolu nastavení připojení a modemu, ať tam máš povolenou rychlost větší než 110kbps, která se tam normálně nastaví například při použití toho programu od T-mobilu. Možná to již v novější verzi mají povolené na více, já již jí mám nainstalovanou dávno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlos  |  04. 11. 2004 15:44

nemusí k nám na "vesnici" t-mobile spěchat. Máme za 332,- rychlost 256/64 bez omezení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DedVseved  |  04. 11. 2004 16:25

Vyhoda edge je v tom ze je mobilni.. tupce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JIKARU  |  05. 11. 2004 08:34

tydle služby jako CDMA, EDGE atd. jsou opravdu výhodné jen díky své mobilnosti. Mám doma 230 kbit/s za 450,- neomezeně a pro mobilnost používám mobil. Na mobilu mám všechno e-mail, web atd. Tak proč platit něco navíc, když nemusím. No a jestli chci jít opravdu nutně na WEB tak mě to pro notebookem s GPRS opravdu stačí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DedVseved  |  04. 11. 2004 16:25

Vyhoda edge je v tom ze je mobilni.. tupce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Carlos  |  04. 11. 2004 17:06

tak jsem napsal, že jedině jeho mobilnost je pro někoho výhoda !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob (novy)  |  04. 11. 2004 15:37

Napadla mne jedna věc. Když budu chtít využívat plnohodnotné EDGE, připlatím si 200 Kč. Pokud zůstanu u levnější/pomalejší varianty, bude mi omezen datový tok na 85 kbps, což je nejvyšší teoretická rychlost GPRS, kterou nelze prakticky nikdy dosáhnout. Pokud ale budu platit stávající paušál 699 Kč/měsíc a pokud budu mít možnost připojení přes EDGE v dané lokalitě, znamená to, že bude rychlost vyšší, protože dosáhnout rychlosti 85 kbps není pro EDGE žádný problém. Doufám, že k navýšení ceny nedojde. Klidně ať udělají FUP na P2P sítě, překousnu to. Nakonec je to vůči ostatním uživatelům, kteří nestahují 10 GB dat férové (sám si také rád stáhnu pěknou hudbu, kterou člověk jiným způsobem nesežene). Vyšší cena by mi vadila více.
goob

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Novyk  |  04. 11. 2004 15:12

Na uzivatelske vrstve jede GPRS dolu maximalne 4x16,7  kbit/sec ... Tech 85 kbit/sec je pouze marketingovy trik. Asi jako kdyz si koupite meloun, kde slupka cini 25% jeho ceny/hmotnosti ...
Jinak Oskar je super - velka huba, ale skutek utek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medomet  |  04. 11. 2004 15:41

Velká huba jsi spíš ty... Oskar ohlásil spuštění edge na začátek roku 2005. A to ještě není Takže než zase něco plácneš, zjisti si alespoň základní věci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  05. 11. 2004 01:25

Novyk je ještě po roce pořád Oskarem zhrzený. Tak musíme jeho názory v tomhle směru tolerovat. I když no moc nechápu, sám ví že nemá být proč.
Ale proč si nekopnout, když se nikdo nekouká a nic mi nehrozí, viď?
Jinak Medomet ma 100% pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx@post.cz  |  04. 11. 2004 23:25

Prectete si specifikaci GPRS a pak tady neco tvrdte o rychlostech. Ten download je 4x21 a neco k tomu kb. Z vlastni zkusenosti (mereni) vím, ze teto rychlosti lze pri stahovani (i relativne trvale) dosahnout (vetsinou tesne nad ranem cca od 3 do 7h).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gumisz  |  04. 11. 2004 14:36

Jestli to dobre chapu, tak TM zavede EDGE, ale rychlost bude stejna jako pres GPRS, takze dle me z blata do louze:( a 1100,- to je dost penez :( Takze jsem zvedav na Oskara a mozna ET.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stag  |  04. 11. 2004 14:58

Dobry den, nechapete to spravne. Pri zavedeni sluzby budete moci vyuzivat edge se stavajicim data unlim. za 699, popr. 649, popr. s jinym tar. Od dubna, pokud budete chtit vyuzivat edge (tzn rychlosti pres 85 kb, bude potreba priplatit 200 kc).
S pozdravem,
Stag

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  04. 11. 2004 15:47

A nezapominejte na to, ze uz to nebude bezlimitni pripojeni, nebot "T-Mobile také zvažuje uplatnění tzv. fair usage policy u paušálních tarifů, jež bude běžného zákazníka chránit před uživateli, kteří stahují extrémní množství dat"...... tedy takove to bla bla bla ....a dostanes treba 200MB na tyden a pak te skrouhnou na polovinu nebo treba ctvrtinu puvodni rychlosti ...a vzhledem k tomu, ze EDGE jede v realnem provozu neco kolem 80 - 180kb/s ....tak po zasahu FUP pojedes jako na modemu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eoan  |  04. 11. 2004 17:10

U mobilního připojení bych s FUP skoro souhlasil. Ono to určitě bude víc než 200 MB za týden a je lepší když pojedu jako na modemu po překročení limitu, než kvůli pár stahovačům jet jako na modemu pořád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Black  |  04. 11. 2004 14:12

Možná to nebude tak horký na webu T-Mobile je napsáno:
Od 1.4. 2005 bude zaveden na stávající datové „unlimited“ tarify rychlostní limit 85 kb/s, a vyšších rychlostí, které technologie EDGE umožňuje, bude možné využívat za příplatek 200 Kč . Takže komu bude stačit 85Kb/s tak si nebude muset připlácet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eoan  |  04. 11. 2004 17:07

A EDGE stejně pojede tak 100-150 kb/s, někdy možná těch 85. Je otázkou, jestli jsou ty dvě kila hodně. Pokud bych to používal jen na mobilní připojení a měl třeba doma něco rychlejšího, asi bych se spokojil s 85 (Mobilmania v odpolední špičce stejně víc nedá )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tester  |  04. 11. 2004 14:06

Text v oficialni tiskove zprave k te mapce me docela prekvapil - plati to az od konce unora. Jake je pokryti EDGE v listopadu? Nejaka detailnejsi mapa by nebyla - pucovat si EDGE telefon za zalohu 13 000Kc na vyzkouseni fakt nechci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Black  |  04. 11. 2004 13:56

Přesně tak,  699 Kč  + 200Kč příplatek za vyšší rychlost  + tarif + DPH = cca 1100 Kč, se zbláznili to ať si nechají. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampic  |  04. 11. 2004 13:36

Dost jsem se těšil na EDGE, ale při zveřejnění poplatků pro zákazníky se stávajícími neomezenými tarify - nebo - li omezení dat na rychlost GPRS mě zájem opustil.
Takže T-MOBILE sbohem !
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X_man  |  04. 11. 2004 13:55

T-Mobile má občas snahy lecos zpoplatnit.
Většinou se mu to nepovede (registr zmeškaných hovorů,nebo když přišel s reakcí na "Data nonstop"od Eurotelu-nabízel neomezená data jen na omezenou dobu, ale pak to změnil).
Někdy se mu to, bohužel, povede- to pokud se přidá konkurence (zpoplatnění SMS z internetu).
Takže se těšme na konkurenci, která by mohla situaci jedině zlepšit   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
raybiez  |  04. 11. 2004 13:31

A nebo ho mozna zavede, ale po tydnu to zrusi, protoze o to bude takovy zajem, ze to nevydrzi system. :o) Viz http://mobil.idnes.cz/aktuality/oskar-nefungujihromadnesms.html.

Stejně nejlepší operátor je na http://www.pilip.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  05. 11. 2004 01:27

Jako osobní názor to beru, ale to sluvko oficiálně se nám tam nějak připletlo, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  30. 11. 2004 14:03

Tohle smrdi Aleskem Slabym....pilip .cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  04. 11. 2004 12:18

Tak jsem teda zvědav, jak to bude fachčit a jak bude postupovat pokrytí.Docela zajímavé( teda jestli jsem to pochopil dobře) je to , že ty co mají GPRS nonstop, tak pojedou přes EDGE, akorát budou mít rychlost jen GPRS.Dle mého názoru by to mělo být stabilnější a komu to stačí, tak ušetří 200 kila.Nevíte někdo, kolik stojí licence na EDGE.Něco se proslychá, že OSKAR ji nemá zatím zaplacenou.Ale jak jsem koupil , tak prodávám, takže mě neukamenujte.Bude zajímavé, jaké "porodní bolesti" bude tato služba vykazovat, nebo zda to bude ready hned od začátku.Uvidíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luda  |  04. 11. 2004 13:13

Zákazníkům se stávajícími neomezenými tarify bude zaveden rychlostní limit, který omezí rychlost přenosu na úroveň GPRS. Uživatelé tarifů, platící za množství přenesených dat, mohou využívat plnou rychlost EDGE i po uvedeném datu bez jakéhokoliv příplatku.
Takze pausal EDGE na plne rychlosti bude az od dubna??????
At se dou bodnout...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vacan  |  04. 11. 2004 13:32

Přečti si to pořádně  Teď prostě bude jeden tarif pro GPRS i EDGE. Někdy od dubna EDGE zdraží a ti co budou platit to co platí teď pojedou jen rychlost GPRS..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  04. 11. 2004 13:33

Jenže jak je psáno v článku o kousek výš: Po dobu nejbližších měsíců budou moci uživatelé mobilních dat využívat EDGE v rámci existujících GPRS tarifů. Tzn. platíte za GPRS, jedete přes EDGE. Takže o co jde?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  04. 11. 2004 21:01

Jestli chápu dobře článek já, tak z něj vyplývá, že kdo používá data za paušál, tak ať surfuje s Nokiou 6230 či jiným telefonem s EDGE, pojede na rychlosti klasického GPRS, i kdyby byl v "samém centru Prahy" (pokrytí EDGE). Pouze ti, kdo budou platit za kilobajty jak mourovatí, budou moct EGPRS využít... Takže u paušálu až s tím příplatkem, který bude... až v tom dubnu?
 
SmartBOY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patejl  |  04. 11. 2004 13:33

No myslí to tak, že pokud máš teď tarif na neomezené data, tak plnou rychlost EDGE budeš moct využívat do dubna. A potom si budeš muset připlatit 200Kč jinak ti omezi rychlost. A pokud ještě zavodou datové limity tak me naštvou dvojnásob.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  04. 11. 2004 12:18

Tak jsem teda zvědav, jak to bude fachčit a jak bude postupovat pokrytí.Docela zajímavé( teda jestli jsem to pochopil dobře) je to , že ty co mají GPRS nonstop, tak pojedou přes EDGE, akorát budou mít rychlost jen GPRS.Dle mého názoru by to mělo být stabilnější a komu to stačí, tak ušetří 200 kila.Nevíte někdo, kolik stojí licence na EDGE.Něco se proslychá, že OSKAR ji nemá zatím zaplacenou.Ale jak jsem koupil , tak prodávám, takže mě neukamenujte.Bude zajímavé, jaké "porodní bolesti" bude tato služba vykazovat, nebo zda to bude ready hned od začátku.Uvidíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  04. 11. 2004 23:55

Edge je jen vylepšené kódování GPRS a i to běží ve stejném pásmu jako hlas. Není tedy co licencovat - hlasová pásma 450, 900 i 1800 MHz jsou dnes už beztak prakticky rozebraná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvon  |  05. 11. 2004 01:15

Vyjasnim drobne nedorozumneni.
Pokud jde o nakoupenou nebo nenakoupenou licenci, to se tyka UMTS siti. Tedy site treti generace.
Tu Oskar zatim nema. A zpetnym pohledem musim hodnotit, ze zatim udelal dobre. Napriklad pri pohledu na tyhle testy shrnute v tomto clanku ... http://vucako.bloguje.cz/77602_item.php
Jinak EDGE Oskar mit bude, k tomu uz se priznal a nekolik mesicu uz ho take testuje. Na to zadna dodatecna lincence netreba. Na to jiz ma svou licenci na GSM sit. EDGE je, jak uz i pise Radek, jen pridani dalsich 5ti kodovacich schemat nad ty 4 zakladni, ktere pouziva GPRS. A jina modulace signalu. U prvnich 4 kodovacich schemat je to GMSK, u dalsich peti je to 8PSK.
Porad jde jen o rozsireni stavajici GSM site.
A pokud jde o to omezeni rychlsoti, podle mne to bude vyreseno jen tak, ze uzivatele kteri si nezaplati priplatek ke svemu flat datovemu tarifu, tak nebudou mit povolene EDGE ve svem profilu. A tak pojedou jen na 4 zakladni kodovaci schemata a nizsi rychlsti.
Je to imho daleko jednodussi reseni, nez se je snazit jakkoli jinak oshapovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxxx  |  04. 11. 2004 12:17

Opět se zavede tam,kde jsou i jiné možnosti připojení,kde nic není,kde Telecom není schopen nic zavést,tam zase nic nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  04. 11. 2004 12:29

Na začátku jde o penetraci a potom se zlepší i ostatní.nakonec v kotěhůlkách ma TMO nové BTS , takže by snad neměl být problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid, elipsoid  |  04. 11. 2004 12:33

A kde by jste si predstavoval, ze by se mela takova sluzba zavest? V Hornim prdelakove? Kvuli Frantovi Voprsalkovi to asi delat nebudou. Ikdyz bych rek, ze i ten se tak do 1-2 let docka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
The0  |  04. 11. 2004 15:38

Jo jasně, ať to zavedou v horní prdelákově, proč ne . Kdybych byl ve městě, tak bych se na takové připojení akorát vy..al. To že to tady bude až tak za 1-2, s tím se bohužel dá souhlasit .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eoan  |  04. 11. 2004 17:00

Á namyšlenej pražák.. nebo spíš vesnickej buran co se do velkoměsta odstěhoval, ti jsou ještě horší

Sorry za OT, klidně to smažte, ale neudržel jsem se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
The0  |  04. 11. 2004 19:12

Ani jedno ! Rozežraný měšťák , který se přestěhoval na vesnici !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lahvoň  |  05. 11. 2004 01:05

Ale on ma chlapec pravdu. A nemusi byt vubec namysleny. Natoz prazak. I kdyz to rekl dost neurvale, tak ma pravdu. A to cisle z ekonomickeho hlediska.
Vsechny technologicke speky se vyplati operatorum zavadet tam, kde je velka husota uzivatelu. A tudiz je pokryti velkeho poctu klientu za minimum penez.
A co si budeme nalhavat. Ono i v te Praze, Brne, Olomouci ... zije mnoho lidi, kteri si podobne sluzby muzou spise dovolit, nez prumerny obyvatel dnesniho venkova. A to si musime priznat, nehlede na neco pocit nedoceneni. Tak to proste je.
Operator drive pokryje mestskou zastavbu s tisici obyvateli (na jednu BTS), nezli vesnici ci male mesto s desitkami ci stovkami uzivatelu. Navic bez tolik potrebnych firem, ktere nakonec nejvice za podobne sluzby utraceji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  04. 11. 2004 20:52

Co máš proti Frantovi Voprasalkovi?
Každopádně čekám na nabídku Oskara. Vzhledem k tomu, že zavádí balíčky a nabídky neomezených volání, vypadá to, že by si mohl troufnout už i na paušály neomezeného připojení na internet...
SmartBOY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  04. 11. 2004 11:46

A Oskar se může jít zahrabat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Patejl  |  04. 11. 2004 12:14

Může, ale nemusí. Záleží jakou nasadí cenu zaneomezené EDGE data...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladinek  |  04. 11. 2004 12:32

Neumim si predstavit, ze by Oskar prisel s neomezenym tarifem. Na to proste nema sit.
Je to skoda, zlepsila by se tak konkurence.
Nakonec je to vlastne jedno, EDGE je o malilinko rychlejsi, nez desne pomalej GPRS, takze neni o co stat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  04. 11. 2004 12:45

O malilinko rychlejší........hmm asi nevíš o co jde.Zřejmě sosač. K té konkurenci - nejde o to aby si konkurovali cenou( ceny budou stejně cca stejné), ale aby se provoz rozdělil do všech sítí rovnoměrně a nebyla zatížena jen jedna síť a všichni budem spokojený.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xtonda  |  06. 11. 2004 12:25

edge je ztechnologickych duvodu prave trikrat rychlejsi nez GPRS, takze bych nerekl malinko. korat by to chtelo nejakej poradnej modem s externi antenou jako mam ted na GPRS be crap od nokie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Medomet  |  04. 11. 2004 15:38

A proč by to dělal? Jak tak poslední dobou čtu tvoje ubohý příspěvky, zahrabat by jsi se měl spíš ty XXTeens.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor