Aligator A300: senioři, nebojte se (test)

Diskuze čtenářů k článku

Strejda  |  06. 04. 2012 18:37

Strejdova mini-recenze telefonu ALIGATOR R5 Outdoor (4.4.2012)
Plusy:
- aparát na stole nemá utlumen zadní reprák zvonění (brání tomu plastový výstupek na
zádech)
- pevné sklo a masivní ouško na poutko
- obstojná svítilna na zádech
Mínusy:
- zásun microUSB do telefonu (nevhodné pro důchodce) + konektor je hluboko (lze jen s
orig. nabijeckou)
- záda nejsou pogumována (klouže)
- chraptí hlasový reprák
- nemá žádný výstup na sluchátka
Můj první krokodýl, miluju jeho žluť. Je možné, že mnou uvedené klady a zápory jsou
vlastnostmi přístroje, nikoliv + či -. Nevím, jak dopadnou zadní otočné pojistky při
častých pádech. Pro mě (35let) hrůzostrašná vyzvánění, jen jedno z 10 lze přežít. Boky
jsou jemně pogumovány. Tlačítko vedle svítilny lze nastavit na 4 způsoby: rádio, budík,
úkoly nebo kalkulačka. Funkce úkoly je oproti Nokiím nepoužitelná=nepřehledná.
Kalkulačka jen pro trpělivé. Zadávání znaků pod symbolem hvězdičky je pak prováděno
pomocí kláves 2,4,6,8 jakožto šipek. Pohodlná klávesnice pro rýchlě SMS (ne závodně),
podsvícení tak akorát ve dne i v noci. Jsem rád, že zmizela veškerá tlačítka z boků.
Nabíječka má odpojovací kablík PC-USB konektor. Dostačujíci nastavení profilů, hotkey
pro tichý režim je křížek. Hlasitost všeho (i rádia) je dostatěčná, ba i vyšší (pozor
na reprák). Odemykání klávesnice OK+hvězdička, zámek lze nastavit na 15, 30, 60 vteřin
nebo vypnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kelam712  |  29. 12. 2010 11:42

Mě by zajímalo, zda je to tak u každého tohoto telefonu (CPA Hallo) nebo jestli je to chyba jen mého. Totiž problém je v tom, že když je z něj voláno na jiný mobil, tak se na tom na který je voláno nezobrazuje identita ( telefonní číslo, jméno). A v položce Nastavení není taková možnost k nastavení nebo zrušení. Mám jej ještě v záruce tak zvažuji jí uplatnit. Děkuji za odpovědi. Kelam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
duchodce  |  12. 12. 2009 19:37

tak nevím bavíte se tady o telefonu a300 pro seniory nebo o tom kde a čí jaký duchodce má problém atd ??!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cjert  |  06. 12. 2009 21:32

Me by vcelku zajimalo, jaky je rozdil mezi timto modelem a treba modelem Mivvy 112. Vypada to, ze jde o zcela totozne telefony, jen s jinym nazvem. Nebo se pletu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  19. 02. 2010 01:02

Mivvy 112 je příšerně mizerná čínská kopie ale je to jen kopie krabičky. Uvnitř je jiný čip a jiný firmware. V české lokalizaci jsou u něj místo znaků s háčky čtverečky, jiná písmena, nějaké hieroglyfy a v některých slovech i překlepy. V žádném případě nebrat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel K.  |  28. 11. 2009 01:29

Zatím jsem jen nadšencem, ne majitelem, tohoto zvláštního telefonu, ale to se jistě velmi brzy změní (vzhledem k tomu, že postupem času cena klesla na příjemných necelých 1300.-) Je mi sice pouhých 28let a přestože vlastním přístroje jako Nokia 6630, 5500 Sport, nebo 6500 clasic, či Samsung 3310 a ovladatelnost čehokoli mi nečiní žádné potíže, tenhle tel. mě opravdu dostal. A ne jenom svou cenou, ale i svým vzhledem. Málokterý tel. totiž vypadá jako kalkulačka. Tím mě prostě dostal a tak jsem si ho jednoho dne vzal na jedné prodejně do ruky, abych si ho (bohužel jen v rychlosti) mohl vyzkoušet. A dojem?
Tlačítka: obrovská a přehledná, s jistým stiskem - jo, Displej: malý, ale výborně osvětlený a skvěle čitelný, s velkými čísly, písmeny i hodinami (na nových Nokiích aby i mladý člověk při bílém pozadí čas zjišťoval přes lupu) - jo. Tělo telefonu: pevné a lehké - jo, svítilna - jo (ta se mi hodí často), rádio fungující i bez připojení sluchátek - jo, konektor pro připojení jakýchkoliv (ne pouze originálních) sluchátek - další jo. No, co dodat?
Jsou tu jen základní funkce, telefon už konečně zase slouží jen pro volání a psaní - nekoná se žádné "30v1" a tak to má být. Staří lidé budou jistě nadšeni.
Jedinou výhradu bych měl ale k samotné výdrži akumulátoru. 150h pohotovosti a 100min hovoru bych dnes u nového přístroje opravdu nečekal, kór u tel. tohoto typu - nedisponuje žádnými "žracími" funkcemi jako je např. Wap, Bluetooth, MP3 či Java (tedy hrami) apod. Tak proč to? Myslím si, že tady mohl výrobce trochu víc zapracovat, kór, jde-li mu o oslovení starších lidí, kteří teď budou asi dosti často vyzýváni svým tel. k časté chůzi pro nabíječku. I tak se ale na něj těším a od koupě mě to v žádném případě neodradí.
Jo, ještě malá mínus: tel. nezobrazuje kontakty zvlášť, ale sdruženě (SIM+paměť tel.), potvrzovací tón (při smazání sms, nastavení buzení apod.) nejde vypnout. Proto si budto budete muset předem aktivovat tichý profil, nebo ihned po zaznění prvního tónu rychle ještě jednou zmáčknout zelené sluchátko. Tím předčasně zvonění ukončíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Pospisil  |  14. 09. 2009 14:19

chci upozornit na neduh telefonu. hlasitost hovoru a vyzvaneni se da v pohode nastavit, zvuk klaves vypnout, ale co se mi nepodarilo ani vypnout ani ztlumit je potvrzovaci ton pri napr odsraneni SMS nebo hovoru ci kontaktu ze seznamu. zvuk je velmi hlasity a atakuje práh bolestivosti. ne kazdy senior co potrebuje jednoduchy telefon a velkou klavesnici je hluchy ale pri castem pouzivani tohoto telefonu brzo budu. prosim pomozte pokud nekdo tento problem nema nebo vyresil díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kelam712  |  29. 12. 2010 11:48

Ano, to je vskutku neduh tohoto telefonu, ale potvrzovací tony nejdou ztlumit a jsou tak pronikavé, že jsou až nepříjemné. Já se Vás chci ale zeptat, jestli umí Váš telefon zobrazit identitu, tedy když voláte na jiný mobil, tak zda se na něm objeví vaše tel. číslo a jméno. Ten můj to neumí a nevím, zda je to tak u každého a nebo s ním mám běžet zpět do obchodu a reklamovat. Ani v nastavení není možnost ZAPNOUT/ VYPNOUT identitu. Prostě když někomu volám, tak nikdo neví, že jsem to já, což mi nevyhovuje.... Děkuji za odpověď. Kelam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eva  |  30. 06. 2009 17:28

Tento telefon je bezva pro starší lidi, jen je špatné, že nemá automatické zamykání klávesnice a pokud je klávesnice zamknuta ručně, nezobrazuje zmeškaný hovor či přijmutou SMS zprávu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yenda  |  26. 06. 2009 22:03

Jedinou nevýhodu, kterou jsem shledal je to, že nemá vibrace.
Nebo jsem to nenašel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P  |  10. 07. 2009 01:14

Nemá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 04. 2009 02:21

Konečně telefon, kde je pořádně vidět stav nabití baterie! Uvažuji o něm pro rodiče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FIFON  |  20. 04. 2009 18:32

Jednoduche mobily DORO (nejen) pro seniory na www.fifon.cz!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
scrat  |  24. 03. 2009 19:15

Nevím jak jiné babičky ale ta moje má problémy ovládat i televizi. dodnes má potíž si zapamatovat že settop box musí ovládat jiným ovladačem. Dlouho jsme s mámou přemýšlely jaký telefon jí koupit a prohlédly jsme jich opravdu spoustu. Spousta jich je sice jednoduchých, ale jsou jednoduché pro mne a mojí matku ne babičku. Nakonec jsme se rozhodly pro tento a nelitujeme. Jiní senioři jistě zvládají i složitější telefony, ale ne naše babi. Je oříšek jí naučit psát smsky, takže toto je pro ni opravdu jediný možný telefon.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2009 16:08

+ Mobil má naprosto stejný konektor jako dnešní Nokie ( 2 mm ) a nabíječky jsou vzájemně zaměnitelné ( zkoušeno ). Rychlé volby pro volání lze nastavit pod klávesy 2 - 9 a dokonce i pod * - #
Zpracování mobilu je kupodivu o 100% lepší než u Emporia Life.

- Mobil ukazuje neustále plný signál, i když nemá žádný ( i s odhlášenou SIM ) - trochu problém...
FM rádio sice hraje i bez sluchátek, ale příjem signálu je velmi slabý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  12. 03. 2009 16:28

Mě hraje docela dobře a signál se taky pohybuje, tak nevim.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  13. 03. 2009 00:20

¨Mě když na svým HP telefonu (s windows mobile) vypadne signál, objevý se mi značka že není signál, ale úroven signálu je třeba pořád dobrá. Myslím že je to tím, že je dostupná jiná sít s dobrým signálem, třeba právě pro to nouzové volání 112, 911 , 158, kter jde vytočit i bez karty... možná je to i tento případ s odhlášenou kartou. Osobně se mi ten telefon líbí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  12. 03. 2009 12:58

vypada to dobre ale ta cena je opravdu kruta pro cilovou skupinu seniori vazne premrstena.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 03. 2009 12:24

Pantátovi sice vadí mobily, co mají malý displej a složité ovládání (teď má Nokii 3160 nebo co), ale zvykl si na GSM banking. Jinak mi to přijde docela dobrý a cena odpovídá. To není telefon, co si koupí důchodce, ale co koupí děti (pra)rodičům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  12. 03. 2009 12:40

No, tak jsem si přečetl návod - SIM Toolkit to nemá, ale má to funkci "Nouzové volání" - to má pěknou fíčurku, mně to přijde super:
Pokud se telefon nedovolá na žádné z přednastavených čísel, setrvá 1 hodinu v nouzovém režimu. V tomto režimu telefon automaticky přijme příchozí hovor a aktivuje funkci handsfree. Po ukončení hovoru je nouzový režim ukončen a telefon přejde do běžného pohotovostního režimu – pro přijetí hovoru bude tedy opět nutné stisknout zelené tlačítko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark54  |  14. 03. 2009 19:25

ano to je velmi dobre vymyslene, tomu se rika smysl pro detail

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MirdaP  |  12. 03. 2009 10:57

Proč všichni děláte z penzistů takové chudáky kteří si nemohou nic dovolit? Běžte se podívat v pátek ráno před Plus co tam těch ryclých holí bude a všicni budou ve frontě mrmlat jak nemaj peníze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klimas - yabasta.cz  |  11. 03. 2009 16:23

Jsem rád, že se tyto mobily začínají objevovat, i když mají zatím stále co vylepšovat. Tak třeba moje babička si velmi často telefon nechtěně vypne, když chce třeba jen ukončit hovor nebo nějakou funkci apod... (dostat se do pohotovostního režimu). Krátké stisky jsou prostě pro ni problém a všechny tlačítka drží dlouho. Proto by mělo být vypínací tlačítko určitě oddělené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PoliceCollector  |  11. 03. 2009 18:47

Nedávno jsem si prohlížel Emporii Life. Bohužel pouze vypnutou... Slečna v O2 nám řekla (jedna známá to chtěla pro maminku) že telefony nepouští... Ale současně prohlásila i to že prý to kdosi chtěl koupit dědečkovi a ten řekl "S tímhle bych se styděl vyjít na ulici". Je to opravdu obluda, velký, "bakelitový" telefon, recenze v mobilitách měla pravdu, telefon se neuvěřitelně kýve (velká vůle) a cena ? Před Vánoci byla kritizovaná, nyní je naprosto mimo relitu... Aligátor vypadá velice podobně jako Emporia (asi stejná továrna jen pro jiného výrobce), cena je sice nižší ale stejně... Podle mne by tyhle telefony pro seniory měly stát okolo tisíce korun, jako svého času Motorola Motofone...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  11. 03. 2009 21:27

Motorola Motofone měla pro důchodce snad jediný prodejní argument - a to byla právě cena. Ergonomie nic moc. Je fajn, že by se něčí dědeček styděl za telefon jako Emporie. Ať si klidně koupí iPhone za 16 tisíc, Nokii N95 za 10 tisíc nebo Nokii 6500 za 5 tisíc - bude IN a děsně COOL a nebude se rozhodně muset stydět. Druhá věc je ovšem to, jestli to bude umět ovládat, jestli to uslyší, až to bude zvonit a jestli si na tom přečte SMS kvůli velikosti písmenek... Mému tátovi je něco málo přes 60 a má telefony dva: prastarou Nokii 6210 (tu původní z roku 2000) na kterou nedá dopustit a jako druhý telefon vyzkoušel snad všechno co bylo na trhu "za rozumnou cenu a s jednoduchým ovládáním". Na starou nokii ovšem nic z těch nových telefonů nemá - čím dál horší ergonomie a menší písmenka na displeji. ALIGATOR A300 bude asi první telefon, který ohrozí pozici starých jednoduchých nokií - jedná se totiž o nový výrobek se zárukou, zatímco staré nokie se dají sehnat již jen jako značně použité (pokud vůbec, protože kdo to má ve fungujícím stavu, byl by blázen, kdyby se toho zbavoval). A třeba pro mě je spojení nového zboží se zárukou, které má dobrou ergonomii, mnohem podstatnější argument než cena... Telefonů "za tisícovku" jsem mu koupil už několik a dohromady se o všech z nich dá říct, že to byly vyhozené peníze. Tatík má navíc za nedlouho narozeniny, takže dárek pro něj už mám teď jasný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PoliceCollector  |  12. 03. 2009 00:02

Mé babičce je 81let. Mému nedávno zesnulému dědečkovi bylo 86... Oba používali jednu z těch jednoduchých Nokii,číslo nevím, uměli z toho zavolat a příjmout hovor... Babička bez problému s touto Nokii telefonuje, dokonce sama říká - zavolej mi na mobil a durdí se když volám na pevnou.Někteří starší lidé se opravdu mohou cítit pobouřeni pokud jim někdo mermocí chce dát cosi co vypadá jako telefon z roku raz dva... Možná že tyto telefony jako Aligátor či Emporie jsou pro opravdu hodně staré lidi,kteří už nechodí ven, to nevylučuji, nicméně cena (a proto jsem zmiňoval Motofone) je dost mimo... Čtyři tisíce... Cena Aligátoru je s výhradou akceptovatelná ale cena Emporie ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1968  |  12. 03. 2009 09:13

Cena je naprosto mimo.Tomu se říká tržní hospodářství.Nejdřív způsobím,že je něčeho málo a potom to málo prodávám za hodně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  12. 03. 2009 10:01

A za kolik to dokážeš vyrobit ty?:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sara11  |  12. 03. 2009 11:14

Za kolik se to dá vyrobit, to nevím, ale kdž se za podobnou cenu dají sehnat dual telefony, které mají slot na paměťovou kartu, dotykový display, umí pracovat na dvě sim karty, přehrají MP3, video atd..., tak ta cena je fakt přemrštěná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  12. 03. 2009 12:15

O kvalitě takových "nadupaných" telefonů upřímě pochybuju:) Nedávno se mi do ruky dostala N95 za 3000, slot na kartu to mělo, menu taky krásné, velký displej, k nerozeznání od té skutečné, jen na tom nefungovalo vůbec nic, vše bylo jen jako...:) Dnes jsem se byl na ALIGATOR A300 podívat a rozhodně je velmi dobře řemeslně zpracován a určitě vydrží nejeden pád na zem. Z telefonu nic nevyčnívá, vše drží pevně, nic nevrže, žádné vůle... dobrá práce se holt platí vyšší cenou , než hračky z čínské tržnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1968  |  12. 03. 2009 13:38

dobrá práce se holt platí vyšší cenou , než hračky z čínské tržnice. ?? To je vtip?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martina  |  22. 03. 2009 12:11

Co vám připadá vtipné, to že si můžete koupit funkční telefon aligator se zárukou od české firmy?, nebo "luxusni" telefon za poloviční cenu od překupníka , kterého při potřebě záruky už niky neuvidíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  16. 12. 2009 13:08

haha tak to je vtip století, jestli chcete nazývat aligatora českým výrobkem a dávat jej na opačnou stranu proti čínským šmejdům tak jste mě velmi pobavila. Vždyť aligator je čínský šmejd, který si koupí každý kdo má v hlavě za 30 doláčů přímo z číny, a reklamace neřeším telefon za 500 kč v nákupu a ještě tak jednoduchej že se ne něm ani nemá co pokazit... prober se dámo!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scarab  |  11. 03. 2009 15:39

Pro důchodce naprosto dokonalé. Podle mých zkušeností je pro většinu dříve narozených jakákoliv i nejjednodušší Nokia (5110) na ovládání příliš složitá, navíc má relativně malou klávesnici a malé písmo na display. Tohle je ideální.
Jen by mne zajímalo, jestli je možné jednotlivým klávesám přiřadit předvolená tel. čísla (dlouhý stisk) a kvalita mechanického provedení.
Cena je sice trochu vyšší než by odpovídalo množství funkcí, ale takovýto telefon se kupuje z úplně jiných důvodů. Navíc v dané kategorii konkurence bohužel naprosto neexistuje, takže kdo přijde první diktuje ceny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1968  |  11. 03. 2009 16:55

Co důchodce to boháč. 1000kč max. 2500 je lichvářská cena .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  11. 03. 2009 17:21

Co je potom Emporia za cca 3800 nebo KP300 za to samy? Tohle mi cenove odpovida KP300 - zbytečny funkce. Pro mne to přišlo pozdě, babičky nežijí, ale i se zminovanyma 5110 meli staří problém, museli jsme jim odžezat z klávesnice tlačítka aby se nedostali kam nemají. Polovina důchodců neřeší ani seznam, opisují si čísla z papírků nebo si je pamatují. Nevidím problém, cena u Aligator A300 mi přijde adekvatni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
perun  |  11. 03. 2009 17:37

To by ses divil, kolik jsou duchodci ochotni zaplatit třeba za Evu a Vaška...:))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark54  |  14. 03. 2009 19:10

bylo by take prima kdyby telefon opakoval stisk tlacitek ... kdyz stiskne jednicku rekne JEDNA ... pro kontrolu ... stejne tak by udalost svukove potvrdil pri stisku zeleneho/cerveneho tlacitka (ta by mimochodem mohla byt klidne jeste vyraznejsi ... a mohla by jako jedina blikat nebo svitit pri prichozim hovoru)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  07. 02. 2010 17:45

Protože jsem také důchodce, kterému je 70 let, musím souhlasit, že jsem s telefonem spokojen,a s cenou také, dnes jsem jej pořídil za 1 299,-Kč což je rozumná cena pro důchodce. Opravdu záleží na schopnostech ale i chuti důchodců se s novými věcmi jako je mobilní telefon atd.seznámit. Také znám některé důchodce, kteří tento zájem nemají, je to škoda, protože tento telefon je užitečným pomocníkem právě pro nás starší občany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anežka  |  11. 03. 2009 15:26

To by mě zajímalo, kolik ze zde přispívajících má nějké zkušenosti s pořebami a problematikou seniorů...:))) Nejde o to , jestli se líbí Vám a le těm, kterým je určen.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1968  |  11. 03. 2009 14:29

Nokia 3210 z Bazaru je lepší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1968  |  11. 03. 2009 14:31

Místo naprosto zbytečného rádia měl mít větší LCD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lenka  |  11. 03. 2009 15:21

Většiina seniorů se na displej moc nedívá,spíš na klávesy, přistupují k mobilu jako k pevné, prostě jen zmáčnout postupně několik tlačítek a volat....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scarab  |  11. 03. 2009 15:44

Naprosto souhlasím - důchodci potřebují velkou klávesnici s mechanickou odezvou, větší hlasitost, minimum funkcí a co nejjednodušší ovládání. Hodí se i odolnější konstrukce. Velikost display je vedlejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scarab  |  11. 03. 2009 15:41

Pro tebe určitě, ale pro 80-ti letou babču, která nevidí na display auž vůbec ne na popis klávesnice asi ne. Navíc jsou klávesy pro někoho takového příliš malé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark54  |  14. 03. 2009 19:07

co hlasove ovladani ... "volej vojtu" ... a vola ... hotovo ... zadny displej zadne klavesy (konfiguraci udela vnoucek pres svuj smartfoun nebo pres skrytou klavesnici nekde v utrobach telefonu), telefon kdyz zvoni cely by zaril, zvednul by se pohybem k uchu a zavesil by se proste tak ze nezvednes hovor a nechas ho zvonit ... co si myslite o tomto konceptu ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fred  |  11. 03. 2009 12:48

Nevim nevim ale ted jsem vytukal par cislic na KP100 a zdaji se mi stejne velike jako na tomhle paskvilu,navic ta oranzova je desna,pripomina mi to ty priserny alkately.No ale asi se nejaky bohaty duchodce najde ktery to otestuje..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
herod  |  11. 03. 2009 13:16

Oranžová zvyšuje kontrast, to ví každej cyklista...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redaktor časopisů Mobility a MobilMania.cz | 11. 03. 2009 10:38

Telefon dostal i oficiální stránky, můžete se podívat na www.a300.cz Je tam uvedena i přesná cena, 2590 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sara11  |  11. 03. 2009 11:36

Ta cena je děsná, dá se za ní pořídit Nokia 3110 Class., která velice slušnou klávesnici, co se týče velikosti, pěkný display, kde se dá zvětšit písmo a má i další dobrou výbavu, kterou i důchodci ocení, když si budou moc dát fotu vnoučete na display. Kdyby byla cena tak 1500,-, ta by tomu telefonu odpovídala.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MLASKAC  |  11. 03. 2009 11:46

kolik takovych telefonu provozujes? A hlavne jak stari ti seniori jsou. emporia je dobra, trosku me stve nabijecka (konektor) ale po trose bastleni je to v pohode.
Nejhorsi je ze babi zapomina ze je to telefon tak zmackne tlacitko a ceka kdo ji prijde pomoct aniz bych vedel jestli jen upadla a nemuze vstat nebo lezi v bezvedomi. to by resila ip kamera ale rodinna rada je proti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dave  |  11. 03. 2009 11:54

to je skoda - to bys mohl pak babku streamovat na net a jeste bys natom trhl vatu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  11. 03. 2009 21:38

Taky by mne zajímal věk takových důchodů. Já mám zkušenosti opačné: "dej pryč ten obrázek, dyť na tom neni nic vidět... A fotky mi přines na papíru, abych si je mohla dát do rámečku, tyhle moderní vymyšlenosti, dyť na tom malým vobrázku ani nepoznám, jestli je to Tonda nebo Maruška..."
Kdyby za tu cenu byla Nokia 3110 (ta původní - veliká, s monochromatickým displejem), stálo by to za zvážení. Ta "moderní" (současná) s ovládáním prostřednictvím titěrného směrového rámečku = nic moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark54  |  14. 03. 2009 18:43

presne tak, popsal jsi to velmi vystizne ... telefon pro prarodice ma umet predevsim velmi pohodlne a nesmirne intuitivne telefonovat, cokoliv navic, JE NA OBTIZ ... dokonce i smsky ... seznamy volani prostte cokoliv navic je zbytecne. kdyby telefon pro seniory byl jen krabicka s hlasovym ovladanim a pri prichozim hovoru cely blikal zelene (zvedl by se hovor pouze tim ze si uzivatel pristroj prilozi k uchu) .... byl by to pristroj takrka idealni ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark54  |  14. 03. 2009 18:44

jenze vyrobit neco co je optimalizovane na intuitivni praci dokaze evideentne pouze apple a ten se na tento segment nezameruje ... skoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zemiak  |  11. 03. 2009 09:34

este by ma zaujimala vydrz. vzhladom na maly cb displej by mohla byt aspon tyzden. inac skvely mobil, este odparat zbytocne FM radio a znizit cenu na ~1000 kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  11. 03. 2009 09:38

No , ja myslim, ze radio u Aligator A300 je dobrej napad, seniori si na radio potrpi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  13. 03. 2009 22:53

Senioři si na rádio potrpí, ale viděli jste někdy seniora se sluchátky? Vím, o čem mluvím. Mému otci je 82 let, když si pustí rádio, tak to slyším už v chodbě, protože je nahluchlý.
Mobil mu nikdy nepřirostl k srdci, zkoušel jsem všechno možné i různé staré Nokie a Motofone, všechno to skončilo u mne. Jeho první mobil byl Siemens, kterému se říkalo pádlo - velký plochý. Ten pak odešel do věčných lovišť a nakonec jsem mu po všech experimentech zprovoznil starý Siemens C25, což byl před 10 lety nejmenší telefon na trhu. Jediná investice byla, že jsem do nepoužívaného telefonu koupil za necelých 200 Kč novou baterii (ještě jsou k dostání) a spokojenost. V podstatě je to stejné jako ten Aligator, až na to rádio.
Má to jen na volání, hovory nepřijímá, protože mobil nenosí u sebe, leží mu v předsíni. Sms také nepíše a když vidím, že je na telefonu obálka, tak mu tu sms přečtu.
Když začal mít internet přes kabelovku konečně použitelnou rychlost pro telefonování, pořídil jsem VOIP bránu a zrušil pevnou linku. On nic nepoznal, stále volá ze stejného telefonu, jenom svým známým řekl, že má jiné číslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ajne  |  26. 05. 2009 13:14

Ale podle recenze telefon sluchátka nepožaduje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andreyco  |  11. 03. 2009 09:59

to je fakt, vydrz baterie nikde neni spominana...nebylo testovano ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin007  |  11. 03. 2009 10:10

Možná se ji zatím nepodařilo vybít:))) s tím displejem se není čemu divit, bude mít spotřebu 00 prd:))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redaktor časopisů Mobility a MobilMania.cz | 11. 03. 2009 10:35

Hmm, na výdrž jsem zapomněl, ale v podstatě máte pravdu Telefon jsem nabil na začátku, pak si s ním pár dnů hrál a za tu dobu se nevybil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petula71  |  11. 03. 2009 11:41

s čím jste si na něm pár dní hrál??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
miketuk  |  11. 03. 2009 13:19

Možná s tím, co je na Vás moc složité:)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eva  |  30. 06. 2009 17:31

Mojí mamince, která moc netelefonuje ani nepíše zprávy, jen tak v průměru jednou denně, vydrží nabitý týden.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Freeze  |  11. 03. 2009 09:07

Místy mi připadá display až moc malý - 3 řádky textu místo 2 by imho neuškodily..:)
Škoda, že nepoužili nějaký lépe kontrastní monochromatický display..na oranžovém podsvícení to nikdy nebude tak kontrastní, jako na světlounce modrém..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redaktor časopisů Mobility a MobilMania.cz | 11. 03. 2009 10:35

Dva řádky mi osobně připadaly v pohodě, jen škoda, že se nikde nedá velikost písma nastavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  11. 03. 2009 12:00

No myslím, že jsem jeden z mála, kdo měl příležitost Aligator A300 Senior vyzkoušet doopravdy. Koupil jsem to přímo u Aligatora. Pokud jde o kontrrast displeje - nedá se tomu nic vytknout. Kontrastnější displej jsem neviděl a je jedno jestli zrovna svítí nebo ne a oranžová je v tomhle naprosto OK - já osobně zrovna modrou nepreferuju. Při podsvícení je to vidět perfektně ze všech úhlů a když displej nesvítí, je to dobře vidět i v šeru - není divu, černobílý LCD displej je prostě dobře vidět vždycky.
Pokud jde o baterku dám ještě vědět - máme to zatím v provozu od pátku a ubyla teprve jedna čárka. V návodu píšou, že to vydrží cca týden. Jinak celkový dojem je zatím SUPER, děda s tím bude spokojený, už si s tím hraje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  07. 02. 2010 17:33

Nezbývá mi než souhlasit s Honzou, také jsem si koupil ALIGATOR A 300 v pátek 5.2.2010 za skvělou cenu pro nás důchodce t.j. za 1 299,-Kč. Protože mám ještě další mobil (dva v rodině potřebujeme) musím konstatovat, že jsme naprosto spokojeni s tímto typem.Je jednoduchý a pro nás dostatečný, protože je přehledný. SMS zprávu jsem na něm ještě nepsal, ale musím se zeptat, zda tato zpráva může být delší než se vejde na ty 2 řádky (myslím, jestli pak nebude část zprávy skryta)? Pro starší lidi je to velmi užitečný telefon. FM rádio sice nepotřebuji, ale odzkoušel jsem ho také, je to dobré. Pokud někdo psal SMS delší, může mi zde odpovědět, děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor