Analýza: textovky z internetu podle Eurotelu

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Jedno  |  18. 03. 2003 11:17

Je vcelku zajímave, že pokud některý z operátorů v USA provozuje sms jsou zpravidla zdarma a nevypadá do, že by mu to dělalo vetší potíže, třeba takové že by na konci každé sms bylo napsáno něco ve stylu že v Detroitu se vyrábějí nejlepší auta... Anebo jsou v tomhle Ti prohnilí kapitalisté přednámi? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
počtář  |  18. 03. 2003 09:42

Jestli přes síť eurotelu prošlo loni 278 miliard zpráv a má okolo 2 miliónů zákazníků (opravte mne, jestli se mýlím), to znamená, že na jednoho vychází 139 000 za rok, to je 380 za den. Když bych přečtením jedné zprávy ztrávil minutu, znamenalo by to, že každý ze zákazníkú eurotelu čte denně asi 6,5 hodin jen textové zprávy. To přece není možné!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radovan Látal  |  13. 03. 2003 21:13

Myslím, že na tom nejvíc vydělají tzv. "unlockeři", protože určitě brzy někdo přijde s tím, že umí specialní úpravou firmwaru ořezat konec smsky, která bude obsahovat tu otravnou reklamu (jako programátor říkám, že je to reálné, ale zatím to nehodlám vyvíjet).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rolf  |  12. 03. 2003 15:36

Myslím si, že když si operátoři stěžují že jim podnikatelé ve velkém zneužívají web->SMS bránu, tak nejjednoduší řešení je přidělat na stránku pro odesílání kolonku, do které by člověk opsal z obrázku nějaké cca 4 místné číslo a spamu i hromadným smskám by byl konec. Že lže T-mobile už jsme si zvykli, ale od EuroTelu bych čekal že řekne narovinu že potřebuje jenom další prachy za reklamu a ne že bude takhle trapně vyrábět problémy které neexistují...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gogo  |  12. 03. 2003 19:01

Bingo! Trefil jste presne do cernyho...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  12. 03. 2003 13:02

Ty potvory ruzovy zrusili posilani textovek z http://www.1rstwap.com . To je podle me pekna svinarna. Od vcerejska mi to hlasi "destination network not covered anymore"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karek  |  12. 03. 2003 21:04

Jo jen je divny ze nejde jen do B-Mobajlu a ET. Do Osrala poslat lze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Barta  |  11. 03. 2003 18:20

1. Souhlasim s tim, ze stamiliony v prijmech je opravdu usmevne. Nejusmevnejsi na tom je fakt, ze reklamu v smskach Eurotelu bude prodavat exklusivne MIA, agentura, ktera uz je minimalne dva roky mimo cas...Jestli prodaji rocne reklamu v hodnote 5 milionu Kc, je to na MIA velky uspech.

2. Tvrzeni, ze mobilni reklama neni vhodna pro budovani brandu, je mylna.  Lide vnimaji svuj mobil jako velmi osobni vec a vzhledem, zatim k malemu poctu reklamnich sms, reklamni sms dosahuji velmi velke recall rate (az 40%), coz jine medium proste nemuze nabidnout. Navic z vyzkumu Enpocket a Millward Brown vyplyva, ze mobilni reklama je o 50% ucinnejsi v budovani brandu nez televize. U radia je to dokonce o 130%! Je to prekvapive, kdyz si vezmete, ze mobil je pravym opakem media, ktere se obvykle vyuzivaji pro branding. I pres svych 160 znaku se ale jevi jako ucinnejsi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  11. 03. 2003 23:12

zdravím,

ad 1) MIA se prakticky celá obměnila - pro nový tým to může být hodně velká motivace, zřejmě otázka přežití firmy. Proto mně MIA paradoxně nepřipadá jako špatná volba.

ad 2) No... vzpomínám si, že bannery měly taky kdysi obrovskou účinnost. Když se na internetu objevil první banner, všichni na něj klikli; nyní jeden z tisíce. Jsem názoru, že účinnost tohoto typu reklamy (přirovatelné k bannerům v tom, že je vyžadována akce, branding se dělat nedá, musí se tedy vyžadovat recall) bude možná ze začátku slušná, ale klesne děsivou rychlostí na děsivě nízká čísla :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Barta  |  11. 03. 2003 23:56

MIA - mate pravdu, ze to je otazka preziti ci zaniku, osobne neznam nove lidi, takze nemuzu soudit.

Mobilni marketing a uspesnosti - Samozrejme se musi pocitat s tim, ze s vetsi vyuzivanosti tohoto media prijde i eroze teto formy marketingove komunikace. Verim, ale ze nikdy tak nizko jako u banneru. I z tohoto kroku vidim pridavani reklamy eurotelu catsecne negativne - protoze nedava do rukou inzerentum opravdove vyhody mobilniho marketingu (interaktivita, okamzita response, proste moznost vest dialog uz na pomezi CRM). Navic samozrejme povede k zavedeni terminu SMS Advertisind blindness

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  12. 03. 2003 11:54

Co se tyce tech banneru ale i reklamy v minulosti jako takove, tak bych rekl, ze drive mela reklama spis informativni charakter. Tudiz bylo mozno se prostrednictvim reklamy dozvedet o novinkach, vyhodnych cenach atd. Dnes je ale vetsina reklamy zalozena ve vetsi ci mensi mire na klamani zakaznika. At uz se jedna o uplnou lez nebo pouze zvyrazneni nekterych faktu a dovedne utajeni jinych. Tuto strategii ale jiz vetsina lidi davno prokoukla a tak neni divu, ze o reklamu neni zajem. Z hlediska lidi by se dalo rici, ze ve vetsine pripadu reklama=podvod. Za takovehoto stavu vnimani reklamy lze asi tezko ocekavat narust zajmu o ni. Druha vec je presycenost reklamou. Je ji tolik, ze uz ji nikdo prakticky nevnima.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  12. 03. 2003 14:02


Reklama podstate vzdy vypichuje kladne a potlacuje negativni vlastnosti produktu. K tomu je urcena.
Problem jeji "klamavosti" je v tom, ze neni legislativne osetreno nabizeni "hadiho sadla", tedy produktu vydavanych za neco jineho, nez skutecne jsou apod. Jako zarny priklad muzu uvest ruzne potravni doplnky (proti obezite, starnuti, kosmetickym vadam, sexualnim porucham... - nejlepe jako univerzalni proti vsemu) prezentovane skryte jako leky tim, ze na ne existuje atest Statniho ustavu leciv. Neinformovany timto ziska dojem, ze jde o zazrak nad zazraky, ale atest ve skutecnosti znamena, ze vyrobek neni skodlivy, lecive ucinky nejsou testovany.

Pokud jse o ucinnost reklamnich banneru, rekneme, ze kazdy sty vezmu na vedomi a zhruba na setinu z techto kliknu - takze v mem pripade ucinnost 0,01 %. za vyskakujici okna bych ale strilel .
Ucinnost reklamnich SMS (dam-li ji rovnu ucinnosti reklamnich mailu, takove SMS mi nechodi) je jeste nizsi - mazu vse bez reakce, jen zvlaste hloupe a otravne preposilam webmasterum freemail webu (obvykle umisteni mailboxu pro odpoved) jako nahlaseni spamu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  12. 03. 2003 12:21

jednoznacny souhlas s bodem 2, jenom dodam, ze 40% uspesnost smsek je nafouknuta bublina, nic vic nic min, a budu se opakovat, kdyz reknu ze cileni teto reklamy je naprosto naprd.. tudiz tato reklama je pouzitelna pro kampane kde cilovka je obecna populace. Nevite totiz kdo a  ani komu ji posila (pouze u tarifu vite kdo ale uz ne komu)

bude-li reklamni text na konci zpravy, je ucinnost sdeleni jeste mensi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  13. 03. 2003 16:45

Když se na internetu objevil první banner, všichni na něj klikli; nyní jeden z tisíce.

Hmm, takže je třeba ten baner roztáhnout na větší část obrazovky. Když jsem nyní otevřel MobilManii tak ta úvodní stránka je fakt krutá, přes půl obrazovky banner Eurotelu na firemní SMS .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matýsek  |  11. 03. 2003 18:15

Když pošlu z internetu (pomocí nějakého programu) třeba zprávu o 100 znacích, tak mi Eurotel posledních 40 znaků "ukousne", nebo rozdělí na dvě zprávy?

Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sibelius  |  11. 03. 2003 20:44

Asi víc jak 60 znaků prostě odeslat a ani napsat nepůjde. Tak jak nemůžeš teď z netu poslat víc jak těch (tuším) 745 znaků...

http://blueline.webpark.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil Brzák  |  11. 03. 2003 16:19

Myslím si, že radikální kroky dvou operátorů, kteří jako 2 ze 3 zakoupili licenci pro provoz sítí UMTS, směřují k pokrytí tohoto nákupu. Jinými slovy, všichni platí za služby, které nemohou všichni využívat.

Proto se nedomnívám, že v nejbližší době Oskar učiní obdobné kroky...

Kamil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 03. 2003 15:06

...tak jsem dočetl až na konec. Opravdu nejvíc se mi líbí příspěvek, který odhaduje zisk ÍTý za ony zprávy NE ZADARMO, kde je jasně vydět, jak ÍTý lže. A o tom to je. Operátor prostě potřebuje nějaký zástupný důvod - a kolik % zákazníků čte specializované servery, že? Že se jedná o změnu pravidel uprostřed hry? Ale prosím vás, jsme snad angličtí gentlemani...? Přirovnání k rozhlasu a TV zadarmo kulhá - přece poplatky se platily za totáče i dřív! Ale tady operátor nalákal zákazníky na určitý balík služeb, který oni brali v úvahu při svém rozhodování! JE to tedy nemorální, ne že ne!

Jasně, někdo mi vyčtete, že nic není NA VĚČNÉ ČASY A NIKDY JINAK! Ale upřímně řečeno, člověk by po předchozím příznivém vývoji cen a služeb těžko předpokládal takový "pokrok" vzad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Helmut Niedermann  |  11. 03. 2003 14:24

Mám dobrý ekonomický nápad pro všechny mobilní a jiné internetové providery : Co kdyby zavedli tzv. předplacenou sms bránu něco na podobném principu jako www.sms.cz ?
Je to fakt dobrý nápad a teďka se podělím s nápady, které mi v hlavě přišly :

1) Každý kdo by se zaregistroval do preipad sms brány by musel zadat seriove cislo SIM karty, dále své telefonní číslo a pak jenom by zadal uživatelský login a heslo, pomoci nichž by se do systému registroval viz t-zones, jenže
2) Aby někdo mohl používat tuto preipad sms bránu, musel by si natankovat kredit, aby s ní mohl odesílat sms zprávy či příjimat placené sms zprávy na mobilní telefon ( např. anekdoty, horoskopy, zpravodajství atd. )
3) Tankování nebo-li dobíjení kreditu by mohl několika způsoby
    a) zasláním určitého obnosu peněz prostřednictvím poštovní složenky typu A na účet adresáta, který provozuje internetovou sms bránu, kde do kolonky příjemce by uvedl, svoje sériové číslo SIM karty a své telefonní číslo, tento způsob dobíjení je však méně pohodlné, takže,
    b) svůj účet u preipad sms brány by mohl dobít např. pomocí telefonní linkou ve formě audiotextu. Například by zavolal na číslo 900 xx xx xx a tam by hlasové troubě zadal např. vygenerovaný 14 místný kód, který by obdržel při prvotní registraci do preipad sms brány, nebo,
    c) by si zakoupil speciální dobíjecí kupón, který by se prodával např. v hodnotách 100,- 300,- nebo 500,- Kč.( je to však nevýhoda, protože tím vznikají náklady na výrobu dobíjecích kupónů )

Podtženo, sečteno ! Nejvýhodnějším způsobem dobíjení svého účtu na preipad sms bráně by mohlo být formou zavoláním na příslušnou audiotextovou linku, kde by volající strávil dejme tomu 3 minuty, hovor by byl zpoplatněn sazbou 38,- Kč/min, tím pádem by si dobil kredit na své preipad sms bráně v hodnotě 114,- kč a z této částky, by pak mohl čerpat tzv. volné sms zprávy, které by byly zpoplatněny sazbou např. 1,14 Kč. Takže za 114,- Kč dobitého kreditu by měl 100 sms zpráv zdarma. Nebo 100 sms zpráv by mohl čerpat za poplatek 1,14 Kč/ 1 sms zprávu.

Taktéž by mohli třeba mobilní operátoři zavést speciální audiotextovou linku a volaní na ní by bylo pouze z pevný sítě a v podstatě formou audiotextové linky by si mohli klienti dobít svůj kredit jak na go_kartě, tak na twist_kartě či na oskartě. Jak se říká česky, na nápady našich operátorů se meze nekladou. V zahraničí fungují běžné audiotextové linky, díky nimž lze dobít svoji preipad SIM kartu. V Polsku bude tuto službu zavádět ERA GSM. Možná by to byl lepší způsob dobíjení předplaceného kreditu formou telefonního hovoru než běhat do obchodu pro dobíjecí kupony nebo návštěvou terminálu Sazka. Navíc ten audiotextový hovor by byl zaplacen a to na měsíčním vyúčtování za telekomunikační služby. Zkrátka, když už se provozují audiotextové služby, tak se musí zkrátka využít jejich potenciál.
Ale nápad se zavedením předplacených sms brán je docela dobrý, nemyslíte ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 15:57

    

Ja uz si tveho mozkoveho potencialu vsimnul minule, ale takovouhle slataninu konin jsem ani od tebe necekal. Kup si TWISTA a mas predplacenou branu na T-zones...
Nebudu tvuj napad hodnotit jako celek, na to je prilis obsirne napsan, ale nektere body vypichnu.
1. proc SN SIM?? myslis, ze ho brana k necemu potrebuje???
2. kupodivu - vzdyt brana je pre-paid...
3. udivuje mne, zes vubec nezminil zadne moznosti bezhotovostni platby (karta, prevod z uctu, mikroplatby), ale navrhujes vyrobu kuponu (byt s vyhradou) - ony nestaci kupony na pre-paid sluzby???
4. audiotextove dobijeni takze ja z telefonu zavolam nejake 906 (nejlepe treti stranu) a tim, ze zaplatim za tento hovor, mam dobito na SMS??? - jednoduse genialni... a kdo ponese naklady tohoto dobijeni???
jo - chci-li dobit mobil, musim volat z pevny lajny - a kdyz ji nema?? - no co, pohoda, tak si ji necham zavest...
5. cisla tebou uvadena nebudu vubec komentovat - to sis tak proste rekl, ze 3 x 38,- (to zni dobre) je 114,-, dalsi cislo, ktere zni dobre, je 100 - tak proc nedat 100 SMS za 114,-??? - a nebo mas sva hausnumera podeprena nejakym ekonomickym rozborem??? ... ukaaaaaaz, ja su desne zvedavej ...

Ale jooo - nakonec jsem tvuj prispevek prezil. Nejdrive jsem myslel, ze jsi ... saaakra, ne, takhle ne... zkusim parafrazi...

Zkrátka, když už se provozují audiotextové služby, tak se musí zkrátka využít jejich potenciál
Takze: mas-li nejaky mozkovy potencial, dej mu prosim prostor k cinnosti predtim, nez das svym prstum prostor k tukani do klabosnice. Diiiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Sasín  |  11. 03. 2003 19:22

3) Tankování nebo-li dobíjení kreditu by mohl několika způsoby
    a) zasláním určitého obnosu peněz prostřednictvím poštovní složenky typu A na účet adresáta, který provozuje internetovou sms bránu, kde do kolonky příjemce by uvedl, svoje sériové číslo SIM karty a své telefonní číslo, tento způsob dobíjení je však méně pohodlné, takže,

- Prilis pomale, nespolehlive, komplikovane.

    b) svůj účet u preipad sms brány by mohl dobít např. pomocí telefonní linkou ve formě audiotextu. Například by zavolal na číslo 900 xx xx xx a tam by hlasové troubě zadal např. vygenerovaný 14 místný kód, který by obdržel při prvotní registraci do preipad sms brány, nebo,

- Nerentabilni pro provozovatele. Z vynosu audiotex. linky Vam "odebere" nekolik desitek procent operator (naprikad Cesky Telecom).

    c) by si zakoupil speciální dobíjecí kupón, který by se prodával např. v hodnotách 100,- 300,- nebo 500,- Kč.( je to však nevýhoda, protože tím vznikají náklady na výrobu dobíjecích kupónů )

- Nerentabilni pro provozovatele. Krome nakladu na tisk mate jeste podstatne vyssi naklady na distribuci kuponu.

 

KS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  11. 03. 2003 14:06

Taky by se to dalo pochopit tak, ze se jedna o zisk ktery by teoreticky mohl byt ale neni. Tomu by i odpovidala cisla uvadena operatory. To se ovsem da dost tezko oznacit slovem ztrata. Snad vystiznejsi by bylo usly zisk ale ani to neni tak docela presne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Sasín  |  11. 03. 2003 13:01

Krome odstavce "Reklama na mobilech je malo ucinna" v podstate souhlasim s obsahem clanku. Zmineny odstavec je ovsem podle meho nazoru mimo. Reklama formou SMS ucinna je (samozrejme vzdy zalezi na cene za jednu reklamni SMS) , ale je velmi dulezite, jaky produkt je touto formou inzerovan. Pokud mi prijde na mobil SMS, ktera mi bude sdelovat, ze CK pana Tepleho z Teplic nabizi momiradne slevy na zajezdy za polarni kruh, jiste reagovat nebudu. Pokud bude touto formou nabidnuta napriklad zajimava sluzba (bez regionalniho zamereni) spojena s vyuzitim mobilu, pak je sance ze zareaguji nekolikanasobne vyssi.

V okamziku, kdy budou zcela bezne fungovat mobilni platby (a to nepotrva dlouho) jsem v okamziku prijeti podobne SMS vlastne velmi blizko tomu, abych danou sluzbu koupil.

Karel Sasin

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julius  |  11. 03. 2003 13:24

...a co by to tedy melo byt za sluzbu? Nejak me zadna konkretni nenapada..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 13:42

No - mozna nejsem dostatecne bezny "mobilnik", ale toho, kdo by mi bez meho souhlasu poslal reklamni SMS asi nakopu ... no, nekam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Schotek  |  11. 03. 2003 10:40

Ten závěr je skutečně světoborný, docela mne rozesmal. Eurotel toto totiž prezentoval již na tiskove konferenci - že placenou plnou verzi textovkove brany ma jiz pripravenu a svym zakaznikum ji nabidne jako alternativu k textovkam s reklamou ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  11. 03. 2003 16:18

Šotku, proč se jednou nepodepíšeš pravým jménem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 16:45

     

Prava jmena na webu?? - a ono jim lze verit????? 

     

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Serjoža  |  11. 03. 2003 21:21

No, kdo ví...třeba ten Petr Broža je pravý, nebo falešný? Kdo ví...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Schotek  |  11. 03. 2003 23:12

Vy mne znáte, ostatní ovšem nemusí ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  11. 03. 2003 10:39

Proc proste necpou reklamu na stranku. Da se dokonce udelat ochrana proti vypinani reklamy tim, ze dokud se reklama nezobrazi, SMSka se neodesle. Soucasti reklamniho okna mohou byt i ony magicke graficke kody, ktery bude muset uzivatel napsat do zvlastniho okna a tim potvrdit, ze reklamu videl.

Sice by se hure psaly klientske programy, ale vyskakovaci okenko s reklamou a s prazdnym okenkem pred odeslanim SMSky bych jeste zkousnul. (Holt bych musel ten kod vyplnovat pro kazdou smsku).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boardwriter  |  12. 03. 2003 15:31

a ne a ne a ne! vyskakujici okenka patri na levne webhostingy a porno stranky :P nemluve o zmene focusu pri psani SMS (onehda to tak mel oskar, nastesti prestal)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  12. 03. 2003 15:43

Tam jsem mluvil o klientskych programech. Tj neco jako SMS Gatekeeper. Na strankach by vyskakovaci reklama nebyla potreba, protoze by byla soucasti designu webove brany.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phoenix  |  11. 03. 2003 10:33

To, ze Eurotel pristoupil k "mensimu" zlu v podobe sms z webu zdarma, ale s reklamou, je rekneme o neco lepsi reseni, nez u T-mobile natvrdo za penize. Ale ten pomer???? Kdyz jsem se registroval na posilani SMSek z internetu v Nemecku, tak na x ruznych serverech maji 120 znaku na zpravu a 40 na reklamu. To pak ma smysl. Ale ocesat to tak, ze sotva napisu vetu, ze za chvili od nekud nekam jedu a budu tam v tolik a tolik......

Rozhodne se ale priznam, ze me tyto kroky nijak neprekvapuji, firmay se chovaji logicky, snazi se snizit si naklady a zvysit zisk - jako kterakoliv jina firma v trznim hospodarstvi. At se nam to libi nebo ne. Kdyz se to nekomu nelibi, nemusi jejich sluzeb preci vyuzivat. Jeste pred par lety tady mobily nebyly, a taky jsme zili. Mozna i klidneji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vodpik  |  11. 03. 2003 10:18

Analyza je to sice hezka, ale evidentni a nezmineny zamer Eurotelu je v tom, ze zneprijemni psani SMSsek na Inetu, tim dosahne rapidne mensiho provozu a zaroven se tak neztrapni jako T-Mobile. Donuti tak psat SMSky lidi jinak a za penize. Jen mne prekvapuje, ze nema ET jeste neco jako Oskar (internetova samoobsluha) a ted i T-Mobile (t-zones) na jednoduche psani zpoplatnenych SMS z Inetu. Nebo se pletu?

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NP  |  11. 03. 2003 11:32

I z Oskarovy samoobsluhy je zatím (naštěstí) posílání i hromadných SMS zdarma... Pokud by Oskar zpoplatnil posílání z webu a u samoobsluhy to nechal, tak klidně.. ale ať nesahá na oznamování doručených e-mailů ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 13:11

Jo to vedi jen v eurotelu. Ale protoze neverim, ze by takto obskurni model webove brany mohl mit delsiho trvani, tak bud ma nebo uz skoro ma nebo vrati branu pomerne rychle do dnesniho stavu. Tohle je proste testovaci bonbonek, ne finalni reseni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 08:45

Podobna tvrzeni, jako naklady na webove SMS v udavane vysi jsou samozrejme PR kecy.
Eurotel samozrejme nemuze rict "zpoplatneni SMS gateway je soucasny trend prakticky vsech evropskych operatoru a proto ani my nevidime, proc se o cast zisku pripravit", musi svuj krok pred verejnosti nejak obhajit, zduvodnit...
Navic ma pozici ulehcenou predchozim - a daleko razantnejsim, krokem T-Mobile, takze zakaznici si reknou "asi na tech nakladech neco bude, kdyz uz i ET...".
Zaroven nahrava T-Mobile "asi na tech nakladech neco bude, kdyz uz i ET...".
A samozrejme pripravuje pudu pro Oskara, jehoz budouci omezeni ci zpoplatneni SMS gate velmi pravdepodobne prijde - "asi na tech nakladech neco bude, kdyz T-Mobile i ET uz tehdy...".
Mohu rict jen tolik - je skoda, ze ke zpoplatneni u nas doslo, ale je vysostnym pravem operatoru urcovat ceny za poskytovane sluzby a rozsah techto sluzeb, je veci nas, uzivatelu, zda politiku operatoru akceptujeme a nebo ne...
A trosku skodolibe dodavam - jsem zvedav na statisticke udaje jednotlivyhc opu za letosni rok...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muf  |  11. 03. 2003 09:42

Eurotel samozrejme nemuze rict "zpoplatneni SMS gateway je soucasny trend prakticky vsech evropskych operatoru a proto ani my nevidime, proc se o cast zisku pripravit", - proc ne? TMobile to takhle vicemene rekl   

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 10:15


Ok, muze... Ale vramci PR to nezni nejlepe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NP  |  11. 03. 2003 08:14

Náklady na něco!!! Co to je za ptákovinu. Eurotel (T-Debajl, Oskar, cokoliv..) jsou jedna firma ma mají náklady. Přece v rámci Eurotelu neexistuje další firma, která se stará jen o SMS bránu z webu a má tak nějaké jiné hospodaření a díky SMSká posílaným z brány je ve ztrátě!! Co se nám tu snaží ET a ostatní namluvit. Pokud vím, tak vydělávají (dokonce i Oskar) takže se jim jejich podnikání vyplácí. Zpoplatněním SMS bran si chtějí akorát více nahrabat, neboť trh je již nasycen a noví zákazníci se moc nehrnou. Tak je každá kačka dobrá. Na kecy o nákladech za něco (co se rozplyne v jiných nákladech a navíc je placeno z jiných služeb) jim skočí snad jen úplný magor. To mi připadá, jako by TV stanice zpoplatnily (pro diváky) TELETEXT, protože je to jistě něco stojí.... nebo rozhlas, za stereo vysílání....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxteens  |  11. 03. 2003 08:28

A co je na tom špatnýho, že chce firma zaplatit za službu, kterou poskytuje?? Ty snad chodíš do práce třeba 3 dny v měsíci zadarmo?? Asi ne, co?? Nedáš peníze - nebudeš posílat..

A když mluvíš o teletextu, televizi a rozhlasu, říkají Ti něco koncesionářské poplatky?? Ty se taky furt jenom zvyšujou a nikomu to divný nepříjde a ještě někteří lidé chodí společně s politiky (Rum a spol) kvůli tomu demonstrovat, jak je tam jejich ředitel "utiskuje"... To samé rozhlas, ten taky není "zadarmo". Tak se broučku uklidni, zadarmo nikdo nehrabe, ani Eurotel..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 08:44

Cena sms do vlastni site je u vsech operatoru v radu maximalne 40haliru. Cena sms odeslane z telefonu -pokud vim- je minimalne 1.05 koruny. Chytre napsana webova brana _velmi casto_ vede k odeslani odpovedi z telefonu - a to na telefon. I kdyz tedy jde prvni zprava zadarmo, odpoved ji docela pohodlne zaplati. A to nemluvim o pripadne dalsi konverzaci. Pravda, muze byt minimalne jednim ucastnikem vedena stale bres www branu, ale neni to tak vzdy.

Pokud je operator mozkove slabsi, a neumozni nastavit cislo odesilatele na webove brane, je to samozrejme jeho velky problem. Potazmo jeho zakazniku.

Cili, podle meho nazoru, zpoplatneni www bran je neschopnost a lenost operatoru kombinovana se snahou za kazdou cenu okamzite zvysit vynosy. Neco ve smyslu prikazu od majoritniho vlastnika: panove, ted hned zvysite vynosy, nebo nebudou premie (ci jiny benefit, trebas dobre placene misto)

Mimochodem, v clanku zminena marze na sms ve vysi 95%... to mi prijde az nemravne. Pokud je to pravda, tak operatory vazne nechapu. Jaky jiny produkt ma podobnou miru zisku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 09:01

Mimochodem, v clanku zminena marze na sms ve vysi 95%... to mi prijde az nemravne. Pokud je to pravda, tak operatory vazne nechapu

Zalezi na tom, jak pocitas naklady na SMS. Pokud ji beres jako vedlejsi produkt beztak budovaneho systemu, je jeji cena velmi nizka a uvadena mira zisku je urcite nizsi, nez realita.
Na druhou stranu do jeji ceny (do nakladu) muzes promitnout cast nakladu na vybudovani site - jak velkou cast zalezi jen na uhlu pohledu (extremne lze rict "sit mame vybudovanu pouze pro posilani SMS, takze do nakladu na hovory zapocitavame pouze kapacitni nastaveni BTS, zbytek tvori naklady na posilani SMS" .

A nemravny neni zadny zisk, jez je dosazen legalne, za souhlasu obou (ci vice) zucastnenych stran.
Nebo - jaka mas kriteria pro posouzeni mravnosti zisku??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xman  |  11. 03. 2003 09:45

lichva je taky obchod se souhlasem obou stran ... mas spatny argument!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 10:04

Mravna mira zisku je samozrejme brano doslova nesmysl. Nicmene, chapu to tak, ze cena sluzbyby mela byt naklady na sluzby plus neco, co mi umoznuje rozumny rozvoj a rozumnou moznost tvorby rezerv. Myslim, ze kdyby telecom zdrazil o 100%, tak soucasna mira provozu na jeho siti vyrazne neklesne, jen vyrazne odre sve zakazniky. Jiste, muzete namitnout, ze telecom je v podstate monopol, to jsou ale mobilni operatori a vyznamni provozovatele benzinek (prikladne) taky. Tezko mi nekdo vysvetli, jak je mozne, ze nafta na 95% praskych cerpacek stoji na halir stejne jinak nez tichou dohodou provozovatelu. Je opravdu uzasne, jak t-mobile a eurotel konci s provozem sms bran "tak nejak ve stejnou dobu". Ani me moc neprekvapi, az s tim zkonci i oskar, posledni nicema, ktery trha partu. Zatim jsem ale nikde neslysel rozumny argument dokazujici NUTNOST takoveho opatreni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 10:12

Mozna jsem ten argument ne dost upresnil - se souhlasem a bez vy(z)neuziti tisne jedne ze stran (problemem lichvy je prave tisena nebo, nekdy, neinformovanost).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 12:51

No, v tom pripade nechapu, proc CTU narizuje telecomu maximalni ceny - pokud vim, telefon neni nezbytna sluzba, lze s ebez ni obejit. Koneckoncu, je to dost mlady vynalez. Ja osobne si myslim, ze

a) sms jsou uz bztak dost drahe (zminenych 95% marze neverim, ale nepochybne je to procento hodne velke; prodeji pocitaci s marzi v jednotkach procent a rychlym pohybem cen vstupu muzou jen tise zavidet)

b) zpoplatnovani sms brany z internetu je dilem snaha odrit zakaznika, ktery firme vetsinou uz neco plati a dilem ujete rozhodnuti managera zijiciho hodne daleko od zeme

Duvody pro oboje jsem uz zminil, aspon doufam, dost zretelne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 13:37

CTc ma narizeny maximalni ceny, protoze v nekterych oblastech ma dominantni postaveni (napr.paterni site) a v nekterych dokonce i nadale monopolni postaveni (last mile). Takovy subjekt proste musi byt regulovan.

Ad a) Naklady na SMS vramci site jsou
         (investice do SMS centra) / (pocet posilanych SMS) + (energie na prenos)
Nedokazu odhadnout nakladnost na provoz SMS centra, ale pocty odesilanych SMS nas operatori docela radi ohromuji, takze suma podilu nebude vysoka, nakladny na energii jsou blizky nule. Takze mnou odhadovany naklad na jednu SMS je v radu haleru (do 30 hal, at "nezeru" a prehanim). Vyjdu-li z tohoto predpokladu, pak hruby zisk na SMS je krome jedne vyjimky (Oskaruv Odepis) v radu stovek procent.

Ad b) Je jedno, nakolik pejorativne nazves opravnenou snahu podnikatelskych subjektu o maximalizaci zisku a minimalizaci nakladu. I tebou zminovani prodejci by se chovali stejne, mohli-li by - jim to ovsem neumozni trh. Jednak nemaji ani zdaleka tak velky podil trhu (a tudiz ceny tlaci dolu konkurence) a jednak nemaji pro dodavatele tak zajimave odbery, aby si mohli diktovat nakupni podminky.
Na druhou stranu prodavat treba mobily koncovym zakaznikum muze prakticky kazdy, nejsou potreba zadne velke vstupni investice. A pokud jsi prodejce a dana situace se ti nelibi, klidne zkus podnikat jako mobilni operator.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 14:34

Ne, nejsem prodejce niceho. Podnikat jako mobilni operator .. to by bylo hezke, ale nikdo mi na to neda licenci ani kdybych padloval usima. Jsou rozdelene tri a zadna dalsi na obzoru. Pokud tedy nemam koupit nektereho soucasneho operatora, tak smula.

Je pravda, ze telecom na v podstate na nektere veci monopol, ale to maji viditelne dohodnuti mobilni operatori taky. Je fakt, ze kdybych se nemel ovladat, tak by mi chybela slova na popis takovehle situace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 14:57

Podari-li se ti prokazat mobilnim opum kartelove dohody, muzes na tom vyryzovat docela balik .
Operatori vychazeji z celosvetove situace v mobilnich techologii a tuto situaci zhruba upravuji na podminky evropskeho trhu a doladuji na podminky ceskeho trhu (bavime-li se o Cesku).
Schvalne se koukni do okolonich statu a zjistis, ze podminky jsou velmi analogicke, u srovnatelnych ekonomik srovnatelne.
A kdyz ti i po tomto srovnani pujdou ust ci klabosnice neslusna slova, proste zahod mobil a prestan ty ... (dosad si sam) ... zivit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 15:15

Jak se prokazuji dohody z neformalnich ustnich jednani nekde v pekne hospudce? Nejsem tak naivni, abych si myslel, ze spolu neco podepsali. Stejne jako si nemyslim, ze existuje pisemna dohoda mezi zasadnimi prodejci pohonnych hmot, kteri prestoze maji ruzne podminky vedou na halir stejne ceny.

Muze to byt do oci bijici, ale dokazatelne to neni. Klasicky ja-na-brachysmus. Je to tak ve spouste oblasti a  spouste statu, ale kvuli tomu se mi to jeste nemusi libit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  11. 03. 2003 09:35

oba operatori zaplatili tusim 3,5 mld za UMTS, nekde se to musi vzit ne?

a nebojte Oskar taky bude muset nejak zaplatit svoje vikendy zdarma apod mucho(kliento)lapky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 10:05

Naklady na licenci UMTS by mely pokryvat vynosy ze sluzeb na UMTS poskytovanych. V opacnem pripade bude nenulova cena sluzeb jedoucich na UMTS jednoznacne odirani zakazniku. Tusim, ze krizove financovani je neco, co urady nevidi rady (a ja taky ne).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  11. 03. 2003 11:29

to je bezna praktika velkych firem, podivejte se na microsoft a jeho divize, nektere prodelavaji miliony (MSN, xbox..) jine to vsechno zivi (office, windows..)..

nechapu vasi argumentaci
Naklady na licenci UMTS by mely pokryvat vynosy ze sluzeb na UMTS poskytovanych

prosim vysvetlete, proc si to myslite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chamraď  |  11. 03. 2003 11:58

Protože na UMTS dostal Eurotel a T-Mobile samostatnou licenci, kterou musel podložil samostatným podnikatelským záměrem. Pokud by podnikatelský záměr byl postaven na křížovém financování výnosy z jiných služeb (GSM) potom ta licence neměla být ze strany ČTÚ vůbec vydána.

... ale ony přece peníze nesmrdí a pokud jde o odvody do státního rozpočtu tak to platí možná dvojnásob.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 12:54

Pokud chci provozovat sit UMTS, tak na ni pravdepodobne chci provozovat nejake placene sluzby. A na nich budu chtit vydelat. Cena za licenci je klasicky naklad na tuto sluzby a tedy by mela byt z vynosu takovych sluzeb kryta. Cokoliv jineho je bud spatny podnikatelsky zamer nebo krizove financovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 13:41

UMTS jeste neni spusteno (komercne), takze zatim nevydelava. Je proto investici potreba zaplatit z jinych penez, nez z tech touto technologii vydelanych. Kde tady vidis krizove financovani???
Navic si osobne myslim, ze UMTS je z pohledu operatoru krok bokem a Oskar udelal dobre, ze se touto investici nezatizil. Dalsim faktem je totiz fakt, ze prave investice do UMTS jsou momentalne jednou z pricin "tezkeho" obdobi v telekomunikacich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 14:31

Chybna rozhodnuti managementu by se nemela dotknout zakazniku, alespon ne dlouhodobe. Chybne investice se proste odepisuji. Pokud myslite, ze je ok zaplatit naklady na UMTS z jinych zdroju, nabizi se otazka, co s vynosem za UMTS az bude vynaset? Charita? Zlevneni jinych sluzeb? Vecernicky davaji az vecer.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 14:46

Asi nepodnikas, ze? A ekonomika a ucetnictvi?

Odpisy jsou nakladovou polozkou at odepisujes investici smysluplnou nebo nesmyslnou. Rozdil je jen v tom, ze nesmyslna na sebe nevydela, ta druha ano.
Aby firma byla ziskova, je nutne, aby naklady byly mensi nez vynosy. Cili - zjednodusene receno - rostou-li naklady, musi rusty vynosy - takze zakazniku se to naopak logicky dotkne.

A vynosy z UMTS? - budou-li jake...
Investice do UMTS je placena z dosavadnich a nynejsich vynosu. Az bude zaplace, pouziji se dalsi vynosy na dalsi investice.
Nebo si myslis, ze investice se ma zaplatit az z vynosu po realizaci teto investice??? A kde firma vezme penize na uhradu dodavatelum?? - I jejich pohledavky by mely byt zaplaceny az z vynosu realizovane existence???

Myslim, ze jsi zmateny jak polarni vcela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 14:51

realizovane existence???

... samozrejme realizovane investice - asi uz su taky zmateny ...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 15:11

Kdyz si chci postavit domek a nemam na nej, tak si pujcim a pak ho splacim. Logicky az pote, co se do nej nastehuju (mozna soubezne s vystavbou). Nejsem socdem vlada abych se posutel do neceho na co nemam -> nebudu-li mit na splatky, budu mit velke problemy. Nemyslim, ze operatori maji mit automaticky licenci na UMTS. Udelali chybne rozhodnuti, ted to chteji zaplatit po svych zakaznicich. Spravne fungujici trh by je potopil a na jejich mista by prisli jini. Jenze to jaksi nejde, ze? Zminena analogie s prodejcem elekroniky: nakoupim-li novinku na sklad, je to chybne rozhodnuti. Cena rychle spadne, neprodam ani za nakupku a muzu to zabalit.  A v prostorach meho obchodu to zkusi nekdo jiny... ne tak v tak v pripade operatoru. V tom je problem a v tom je jadro neho odporu vuci jejich chovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 15:35

Pokud si chces koupit domek na hypoteku, zacinas obvykle splacet nejpozdeji v okamziku uvolneni pujcenych penez, obvykle tedy jeste pred tim, nez neco koupis. To je jedne fakt, ktery nevis - ale v teto debate zcela podruzny.
Tys totiz predtim tvrdil, ze penize na investici ma teprve tato zaplatit. Tedy analogicky - budu hypoteku splacet az tehdy, kdyz se do domku nastehuju a treba usetrim oproti najmu. Hmmmm.... - zkus s takovym pozadavkem prijit do banky a jsem zvedavej, jestli te nechaji aspon domluvit.
A to se jeste vubec nebavime o nejakych komercnich uverech (hypoteka je prece jen produkt podporovany statem, takze vyrazne dostupnejsi).
Netvrdim, ze operatori meli UMTS kupovat, podle mne slo o chybny krok, ale na druhou stranu o zajimavou investicni moznost. A ani ted neni UMTS zcela mrtve.
Analogie s malym prodejcem elektroniky (ktereho zlikviduje nejaky prodej pod nakupku) je uplne mimo misu... Ale pokusim se ji trosicku pripasovat - nekoupis na sklad novinku, kterou ja bych dneska chtel, dobra, zitra ji koupim u nekoho jineho a muzes to zabalit taky, protoze o tve "bazarove" kousky nebude zajem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  11. 03. 2003 15:03

ono se to rozhodnuti dobre kritizuje ted, ale v te dobe nebyla znama moznost vyzdimat s GPRS vetsi prenosove rychlosti - tudiz UMTS vypadalo jako nutny krok kupredu

jaxe rika, po bitve kazdy generalem - oskar na licenci nemel penize, takze ted vypadaji jako ze udelali dobre

souhlasim s Geccem, ze chtit od firem, aby naklady na spusteni sluzby zacaly splacet az po zavedeni sluzby (v tomto pripade se jedna o rozsahlou akci s velkymi naklady) je naivni, proste u velkych firem se tohle dela a delat bude, ne nadarmo se nekterym sluzbam ci vyrobkum rika hvezdy, dojne kravy ci bidni psi ... nektere sluzby maji nizky zisk pro firmu, ale ta je kvuli image provozuje a dotuje z jinych sluzeb. Pokud vim, tak ze zacatku provozovala Mafra iDnes se ztratou (nevim jak ted) a brala to jako doplnek ke svym novinam 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 15:13

proste u velkych firem se tohle dela a

To se dela u vsech firem. Myslis, ze maly soukromnik, bude-li chtit investovat, to udela jinak? Ne, taky musi napred treba na autobus vydelat taxikarenim, nikdo mu ten autobus neda s tim, aby zaplatil az si vydela... (ledaze by pouzil jine formy financovani - uver, leasing apod., ale to jsou ve sve podstate sluzby, ktere musi dokupovat a o jejichz cenu si zvysuje naklady a tim i zisk).

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RTD  |  11. 03. 2003 09:51

Myslim, ze, jak uz i na Mobilmanii nekolikrat zaznelo (hlavne v souvislosti se zdrazovanim u T-Mobile), operatori si moc dobre spocitali, co jim zavirani bran prinese a co jim vezme, takze zatimco my se muzeme tak maximalne dohadovat, oni to nejspis opravdu vedi - a rozhodli se zavrit. Ze se to zakaznikum nelibi, je taky jasny.

Spis mam poznamku k tomu narizeni majoritniho vlastnika "Pokud nezvysiTE vynosy... (nebudou premie)". Majoritni vlastnik samozrejme ma majoritni zastoupeni ve vedeni spolecnosti, takze je to spis tak, ze vlastnik rekne: "Panove, zvysime vynosy." A tim to konci, je vymalovano. Neco o tom vim, taky pracuju v nadnarodni spolecnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 10:11

Nejsem si uplne jist jak to chodi v opravdu velkych spolecnostech, ale uprimne pochybuju, ze grafy popisujici zadanou miru zisku, vynosu, zastoupeni na trhu a podobnych ukazatelu si cesky t-mobile kresli sam. Imho mu chodi z nemecka rozkazem. Jinak si nedovedu vysvetlit po letech docela slusneho chovani pod znackou paegas kotrmelce a iracionalni chovani pod znackou t-mobile.

Uprimne neverim, ze zmenou znacky na t-mobile se vymenila zasadni cast lidi, kteri rozhodovali za ery peagasu. A slo jim to dobre. Ted to nejde. Proc asi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 15:21

Uprimne neverim, ze zmenou znacky na t-mobile se vymenila zasadni cast lidi, kteri rozhodovali za ery peagasu. A slo jim to dobre. Ted to nejde. Proc asi?

No - ja to zkusim jeste jednou - protoze se zmenila situace.
V telekomunikacich je spise recese nez konjungtura. Matka T-Mobile je predluzena. Cesky trh je stavajicimi technilogiemi v zasade nasycen.
Neni divu, ze T-Mobile, ktery je z ceskych operatoru nejvice "na pokraji krachu" (obrazne receno, nechci rozvinout flame), dela nejradikalnejsi kroky.

Pokud jsou ti ekonomicke zavislosti stale zahadou, ja to vzdavam, bez si to nechat vysvetlit od nekoho povolanejsiho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 15:39

Chapu proc to udelali. Ale rikam, ze kdyby byl trh mobilnich komunikaci normalnim trhem, tak by je to stalo existenci. Nic vic, nic min. Jenze neni, protoze dva silnejsi se navzajem kryji a snazi se dusit toho nejslabsiho SPOLECNYMI kroky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 16:08

     

Nejdrive jsem se domnival, ze jen nerozumis ekonomice. Po tomto prispevku ale vidim, ze jsem se mylil, ty jsi normalni paranoik...

Shrnu jej
- T-Mobile je nucen udelat z hlediska PR velmi nestastne rozhodnuti
- Eurotel jej ponekud mene humpolacky, ale presto marketingu neprospivajicim zpusobem napodobi
- a oba, kdyz takto nechavaji marketingovou vyhodu Oskarovi, jej tak vlastne spolecnymi silami dusi..... sqela dedukce, mas muj obdiv...

A jeste jedna vyhrada mobilnich komunikaci normalnim trhem, tak by je to stalo existenci - on je normalnim trhem, je normalnim telekomunikacnim trhem v danem ekonomickem prostredi. To, ze ty srovnavas takovyto trh s malo- prodejem elektroniky neni problemem trhu, ale tvym. Jde o naprosto odlisne segmenty trhu s ne ve vsech pripadech obdobnymi pravidly a zakonitostmi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  11. 03. 2003 15:23

to Mazanec:

jo grafy posilaj z nemecka  mno to uz je trohcu paranoia ne? velky zly nemecky kapitalista zdima ubohe cechy

je zajimave ze si spousta lidi mysli, ze se znackou tmobile se stary dobry pegas zmenil ve zly nadnarodni tmobile  od zacatku byl v paegasu stejny kapital, tj DT a zmena na tmobile byl jen rebranding, kazdopadne to poukazuje na ne zcela presvedcivou kampan ohledne rebrandu .. l

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 15:41

Mozna je to paranoia. Faktem je, ze pod znackou paegas byla ta firma oblibena a nedelala chyby. Pod znackou t-mobile si vyslouzila kupu handlivych privlastku a zkomolenin noveho jmena. Neverim, ze to je kvuli mistnim lidem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 16:43

pod znackou paegas byla ta firma oblibena a nedelala chyby - treba prave naopak chyby delal - nebo mas nejake zpravy z predstavenstva ci dozorci rady?

t-mobile si vyslouzila kupu handlivych privlastku a zkomolenin - a myslis, ze Paegas nemel hanlive privlastky a zkomoleniny? - jak dlouho se zajimas o mobily?
jen namatkou -
- sit socek - dneska se presunula na dalsiho "novacka"
- sit, kde si nezavolate - budes se asi divit, ale rozvoj Oskarova pokryti byl mnohem rychlejsi, nez Paegase, pamatuju na prazaky pribyvsi na Moravu - "jaktoze nemuzu volat, kdyz signal na indikatoru mam?????"
- Prasak, chroma kobyla, Prdak...

Neverim, ze to je kvuli mistnim lidem - tim chces rict, ze cizi manageri jsou ke skode veci?? - proc? - kvalita manageru neni zavisla na narodnosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  11. 03. 2003 20:37

Faktem je, ze pod znackou paegas byla ta firma oblibena a nedelala chyby.

Mě to prostě nedá abych nezareagoval. Nechci zasahovat do debaty o ekonomice, ale z hlediska běžného obyčejného uživatele jsem rozhodně u T-Mobile zaznamenal mnohem pozitivnější přístup v případě nějakého problému než u bývalého Paegase.

Jeden příklad: v malém městečku kde bydlím často zmizel na nějakou dobu signál (porucha BTS). 1)řešení Paegas:  nikdy nebyl problém u nich ale já měl špatný telefon, špatnou SIM, na mé oznámení že signál není v celém městě ani ve venkovním prostoru odpověděli že v suterénu budov se může vyskytnout tento problém, prostě nesmyslů na tuny. Jednou jsem si s nimi volal a dopisoval mailem skoro měsíc než zjednali nápravu! , pochopitelně můj vysoký paušál jsem za ten měsíc zaplatil i když jsem nemohl telefonovat. 2) řešení T-Mobile: ráno v 9:00 hodin jsem nahlásil výpadek signálu, nikdo se mě neptal jaký mám telefon a pod., pouze  mě poděkovali za informaci a odpoledne téhož dne v 15:00 dojel do městečka servisní vůz a bylo zase vše OK. Navíc vzhledem k tomu že problémy tu dříve byly velmi časté a v některých místech bylo pokrytí problematické, dočkal jsem se konečně nové BTS umístěné na vhodnějším místě.

Příkladů by ale bylo víc kdy k mému úžasu T-Mobile přiznal chybu na své straně, u Paegasu jsem na to nebyl zvyklý.  Myslím že podobné zkušenosti s bývalým Paegasem má velmi mnoho (dnes už možná bývalých) jeho zákazníků, stačí když se podíváte do starších diskusí z té doby. Proto mě docela udivuje když se tu poslední dobou množí názory jako ten Váš, že Paegas byla oblíbená firma která nedělala chyby a teď je tu ten zlý T-Mobile. Zkuste se podívat do některých zdejších diskusí třeba před rokem a co se týká hanlivých výrazů a zkomolenin jména tam najdete i o Paegasu také spoustu - jako třeba pekáč atd....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  11. 03. 2003 21:13

S tím chováním vůči klientům opravdu nastala s "příchodem" TMO změna: např.na dřívější, výše popsané "asertivní" odbývání oprávněných stížností pracovníky infolinky sem byl už alergický, navíc ta neorientovanost mnohých operátorů call centra v problematice byla víc než zarážející ...No a nyní? Pochopitelně stále sou tam tací, co problematice moc nerozumí, ale změna nastala v tom, že situaci mají zájem řešit, a ne zahrát do autu, osobně sem byl letos svědkem překvapivě korektního řešení několika zapeklitých situací-to dřív bylo takřka nemyslitelné!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  11. 03. 2003 21:47

RE: Zdenek

Přesně tak. I když třeba jeden můj menší problém nevyřešili ke 100% spokojenosti tak ale oceňuji snahu o jeho vyřešení a hlavně vůbec to že přiznají chybu pokud je na jejich straně, něco takového bylo v případě Paegesu naprosto nemyslitelné. 

Jinak samozřejmě nikdo není bez chyby a na každém operátorovi se dá najít něco záporného a něco pozitivního, některé zdejší diskuse mě občas připadají ve stylu rčení "kdo chce psa bít, ten si hůl najde" podle momentální situace .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  12. 03. 2003 18:55

Re Petr K : Problémem sou kolikrát  už samotné články a tiskové zprávy na MM, na  mnohé tady publikované slátaniny se snad ani nedá rozumně reagovat, ale i tak se diskuze  občas vyvinou zajímavým směrem ( bohužel-vždycky není čas pročítat  stovky těch "balastních" příspěvků...  ) !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymous  |  12. 03. 2003 13:33

Chacha, prej paranoia...  Jenze ono to tak priteli je, vime? Aspon ve firmach podobnych velkymu T, sam jsem kdysi pro jednu takovou odnoz pracoval. Jednou za cas prijel velkej Boss z Germany s grafama, jak to jako bude vypadat. Samozrejme totalni nesmysly, neaplikovatelny na cesky podminky, ale to bylo kazdymu jedno. I mistnimu vedeni, ktery to tak nejak divne pytlikovalo a jehoz hlavnim ukolem bylo poskytovat vysvetleni, proc se nuzky "plan X skutecny vysledky" setsakramentsky rozviraji. Proste bordel. Byl jsem rad, ze jsem odtamtud vypadnul.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  11. 03. 2003 08:58

A říká tobě něco, že ČT a ČRo, jsou společnosti patřící státu.... Když si vezmeš třeba Novu, tak u ní neplatíš ani za obraz a zvuk ani za ten teletext...  To samý soukromý rádia, kterých je většina. a Eurotel je převážně soukromá firma.
No ale jestli má Eurotel na 250´000´000 sms polsaných z netu ztrátu stovky miliónů, tak na tom zbytku (+-90%), co jde z mobilu vydělá pár miliard. Což je padlý na hlavu.... Neboť kdyby tomu tak skutečně bylo, tak by na hovorech Et zůstával na skoro na 0 Kč.
Jako chápu, že stovky miliónů se hodí na zvýšení platů vedení....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  11. 03. 2003 09:45

rekl bych ze vase uvahy jsou sice zajimave, ale jen zonglujete s cisly. kazdy operator ma k dispozici neuveritelne mnozstvi statistik a dlouhodobym sledovanim si proste spocitali ze varianta s free SMS branou se jim nevyplati. udivuje me, kolik lidi, kteri maji naprosto kuse informace tady hazi % a cisla z rukavu a vsem je jasne jak desne spatne se operatori rozhodli. v jinem clanku se tu dnes pise o tom ze na mobilmanii uz pred cca 10 mesici tusili o zdrazeni SMS brany, z toho je videt ze to byla jiz dlouhodobe sledovana vec a nebylo to zadne ukvapene rozhodnuti. Navic spousta lidi uvita to ze jim nebude nekdo posilat nekolikadilne zbytecnosti z SMS brany je protoze to nic nestoji.

...pokud vim jmenuje se to Short Message Service a ne Romany z Internetu Zadarmo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tf  |  11. 03. 2003 10:29

Tak nevim,nevim,jestli spousta lidí uvítá,že jim budou chodit několika dílné reklamy z SMS brány...

Největší paradox je, že ten kdo posílá z brány SMS tu reklamu číst nemusí a nic ho to nestojí. Takže bitej bude ten, co dostane SMS. A ani nemusí vědět, že nějakej internet existuje. Eurotel prostě začne prudit lidi v masovém množství nevyžádanou reklamou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  11. 03. 2003 15:04

Když zpoplatňoval TM, tak se ozývaly hlasy, že SMS z netu jsou službou pro PŘÍJEMCE, který ji vlastně dotuje. Tak co je tohle najednou za argument proti? Navíc pokud ho to bude srát, klidně si může SMS z netu (pokud vím) zakázat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 16:44

nevyžádanou reklamou - nebude nevyzadana, s jejim zaslanim souhlasi ten, kdo zpravu odesila - s tim si to muzes vyridit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  11. 03. 2003 11:17

Já k tomu mám jen jednu drobnou poznámku, a to, že jestli se změny vyplatí se nedá exaktně vypočítat, ale pouze více či méně kvalifikovaně odhadnout.  V "rovnici" je totiž několik proměnných parametrů, které závisí na budoucím chování zákazníků. A to dopředu neznáte. Z reakcí na změnu u TMo je například zjevné, že toto chování bylo pravděpodobně odhadnuto špatně, a to v obou směrech. (Výrazně negativní reakce veřejnosti v  protikladu k přetížení t-zones vlivem masových změn a registrací na tomto portálu.) Chyba v odhadu  ale není nic divného, protože to byla zcela nová situace. ( Na druhé straně, stačilo možná místo  modelování podle západoevropských a jiných podobných statistik použít "zdravý selský rozum"  a vyjít z domácí ekonomické situace a "národní povahy".)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 13:02

Webova brana je (byla) soucasti baliku sluzeb pro klienty daneho operatora. Daly se z ni vzdy posilat pouze sms do vlastni site (tedy naklady naprosto minimalni, sit se nestavi kvuli sms) vlastnim, platicim zakaznikum. Jeji zpoplatneni proste bude mit na zakazniky negativni dopad. Nemyslim, ze zisk mobilnich operatoru je prumerny nebo dokonce podprumerny. Nejsou to zadne firmicky zapasici o preziti. NECHAPU, jak je mozne, ze prenos 160 bajtu (slovy stosedesati bajtu) muze stat az tri koruny. Nechapu to ani v souvislosti s cenou kilobajtu preneseneho pres GPRS. I to je silena cena, ale v porovnani s cenou kilobajtu klasickych sms uz tak vysoka neni. Nechapu, jak je mozne za prenos maleho obrazku s par znakama textu chtit 15 korun. Nechapu, jak je toto mozne s pouzitim jiste moderni technologie stare par let. Nechapu, jak je mozne, ze ceny prenosovych pasem stale klesaji, ale nasi mobilni operatori naopak zdrazuji. Nevidim v tom logiku. Pripoustim, ze mam nemocny mozek, ale je to tak.

A vubec, tato diskuse zjevne nikam nevede, obe strany vynesly sve argumenty, vyslechly agrumenty strany druhe a tim to proste konci. Nedohodneme se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 15:06

NECHAPU, jak je mozne, ze prenos 160 bajtu (slovy stosedesati bajtu) muze stat az tri koruny
... protoze to zakaznici koupi ...

Nechapu, jak je mozne za prenos maleho obrazku s par znakama textu chtit 15 korun
... protoze to zakaznici koupi ...

Ja nechapu, jak je mozne, ze stat chtel za UMTS cca 6,7 mld/licence (plan rozpoctu), ale dva z operatoru to koupili...
Ber to tak - nekdo neco nabizi, nekdo jiny poptava - zbytek je dohoda. A kdo umi lepe vyjednavat a nebo ma lepsi pozici, vydela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 15:36

V jadru mas pravdu, skutecnosti je, ze UMTS nikdo nikdy poradne nepotreboval a pokud vim, nikde se doted nepouziva. Chteli ji mit, maji ji. Byla to chyba a meli by za to platit. Zastavat se jich a omlouvat tim hanebne chovani k vlastnim zakaznikum je vic, nez jsem schopny pochopit a tolerovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gecco  |  11. 03. 2003 16:26

Ja uz se na tve prispevky asi fakt zameril, jenze ty tak plaaacaaaaaaas.....

UMTS nikdo nikdy poradne nepotreboval - no, pripominas mi predstavitele Patentoveho uradu tusim v Parizi na sklonku 19. stoleti, ti navrhovali zruseni patentovych uradu, protoze vse, co mohlo, uz bylo vynazeneno a tento urad tudiz pozbyva smyslu (skoda, ze se podobnym nazorem nehonosi dnesni uradove, jejich prace je mnohdy opravdu nesmyslna)

pokud vim, nikde se doted nepouziva - no to vis, prodat licenci na prenosova pasma je jedna vec, privest novou technologii ke komercnimu vyuziti druha...

meli by za to platit - vzdyt zaplatili, plati a platit budou - nebo si myslis, ze, odhlednu-li od pripadnych primych financnich ztrat,ze ztrata image nestoji nic??

hanebne chovani k vlastnim zakaznikum je vic, nez jsem schopny pochopit a tolerovat - ja uz to tady nekde psal - zahod mobil a netoleruji a nechapajici je prestan zivit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  11. 03. 2003 17:00

Na ostově Man se UMTS síť postavila a fungovala. nejsem si jistý, ale mám dojem, že tam funguje už i komerečně....  Ale je to pidi midi ostrov, který lze pokrýt celkem levno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anndy  |  11. 03. 2003 17:10

Hmm, iste mas pravdu, ze zakaznici su ochotni platit, tomu sa hovori trhova cena. Ale preco potom operatori zongluju s tak velkymi cislami o strate, ked by vysoka cena za prenos dat bola len vysledkom dopytu a ponuky a nie realnych nakladov operatora na ten prenos +, dajeme tomu, "primerany" zisk? Tak bud to je tak, ze to naozaj z nejakeho dovodu tolko stoji a preto sa to za tu cenu aj ponuka, alebo to stoji ovela menej, ale cenu to ma taku, aku ma z dovodu, ze zakaznici su ju schopni akceptovat, teda ponuka a dopyt sa rovnaju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NP  |  11. 03. 2003 09:25

xxteens: Právě proto, že to NENÍ zadarmo. To platí všichni, kteří volají, datují a posílají SMS z mobilu. To jsou jedny náklady a jedny příjmy. Znáš někoho, kdo nemá posílá SMSky z webu a nemá mobil (tedy negeneruje operátorovi příjem)???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muf  |  11. 03. 2003 09:39

Kluku ty jses preci blb. Jestli jsi se dodnes nevyrovnal s tim ze do vedeni verejnopravni TV zadni agenti politickych stran nepatri, tak si to jdi prodiskutovat na nejaky jiny tematicky server.

Koncesionarsky poplatky nemaji s prijmem z komercnich mobilnich siti co delat. Je to jajko kdyby jsi rekl ze dane se zvysujou, tak co by nemohl hostinskej ve svym podniku zpoplatnit WC.

Ze chce firma zaplatit za sluzbu kterou poskytuje - sorry, ale zaplaceno za ni dostava. I sluzby zadarmo jsou zahrnuty v cenach ktery uctuji operatori svym zakaznikum. Takovy TMobile oto ma dokonce zaneseno ve svych podminkach. Ale jinak si muzes skusit rozlustit rebus - jak dokazou operatori vyrobit mobil za korunu - kdyz ho v tehle cene klidne nabizeji. Hlavo..

Tu uvahu s chozenim do prace zadarmo snad ani nema cenu komentovat. I bez ni uz jsi se znemoznil dost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek77  |  11. 03. 2003 11:36

Koncesionarske poplatky se ale plati za televizni a rozhlasove stanice, ktere "ridi" nase skvela vlada!!! Platime za ne a jeste je na nich plno reklam!!! Dokonce musime platit, i kdyz o ne nemame zajem a mame zajem jen o ty "soukrome", ktere se plati "samy" pomoci reklamy!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julius  |  11. 03. 2003 13:21

Tim kvantem vykricniku si neco kompenzujes?

Kazdopadne krom toho ze placas uplny nesmysly, tak jsi si taky s timhle tematem spletl server

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Biermann  |  11. 03. 2003 10:56

No ale i v ramci firmy se da urcit, co je ztratove a co neni. Treba u v pripade Ceskych drah je velice ztratova osobni doprava, zatimco nakladni je ziskova. Takze take v ramci jedne firmy maji sluzby ztratove a ziskove. Takze proc by nemohli rict, ze je pro ne webova brana prodelecna? Ona samozrejme prodelecna je, protoze urcite naklady na ni sou (i kdyz ne tak velke jak ET rika) a zisk nema primy zadny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek Mazanec  |  11. 03. 2003 13:08

Coz nemusi byt pravda. Pokud webova brana spravne vyplni cislo odesilajiciho, je dost pravdeposobne, ze adresat odpovi. Adresat je vzdy klient firmy provozujici tu kterou branu. Jelikoz jemu prisla sms za smesnou cenu a on zaplati od jedne koruny vys, je dany operator razem v risku. Pokud ovsem puvodne brany zamyslel jako cisty benefit a penize po nic nechtel, tak se ted asi divi.

Skutecne jsem presvedcen, za za zpoplatneni brany stoji bud jeji spatny navrh nebo rozhodnuti materske firmy toho ktereho operatora. Pripadne kombinace. Rozhodne ne rozumna uvaha, to by P.R. obou potrefenych byly podlozeny necim, co se da pochopit a ne zvasty pro dav.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cenebris  |  11. 03. 2003 04:39

Je to skoda, ze Eurotel meni svou branu...  Bylo celkem fajn ji pouzivat v plne krase... Kdyby ceny sms klesly u predplacenek na korunu a u tarifu na jeste mene, tak by mi to nevadilo... No nic, budu muset vsem kamosum koupit mobil s emailovym klientem, abychom usporili na drahych smskach

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni dulezite  |  11. 03. 2003 08:15

Presne tak, kdyby na tech marketingovych zvastech bylo neco pravdy, resp. mysleli to, co rikaji, alespon trochu vazne, tak zaroven s timto krokem hodi cenu normalni SMS na u nas beznou hodnotu, ale za 3,30??? Se asi jeste neprobrali...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxteens  |  11. 03. 2003 08:30

A nemyslíš, že o todle Eurotelu právě jde, aby se začalo komunikovat nějakým placeným způsobem a ne smskama zdarma z netu???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Julius  |  11. 03. 2003 11:27

Heh, a jak na potvoru k tomu nezvolil nejaky zvyhodnovani toho placenyho, ale restrikci u neplacenyho..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor