Ani Google, ani Apple. Žebříčku nejhodnotnějších značek dominuje překvapivé jméno

Pravidelný žebříček nejhodnotnějších značek světa BrandZ Top 100, se po letech dočkal nového jména na první příčce. Tabulce sestavované agenturami WPP a Kantar poslední 3 roky kraloval Google, předtím Apple. Obě jména zůstávají na stupních vítězů, ovšem první místo letos patří Amazonu, jehož hodnota meziročně vzrostla o 52%.

Důležité připomenout, že BrandZ se nezabývá tržní hodnotou samotných společností, ale hodnotí pouze značku. Takže například u Googlu, který se letos s hodnotou 309 miliard dolarů propadl až na třetí příčku za Apple (309,5 mld. dolarů), není započtena hodnota ostatních brandů mateřské společnosti Alphabet.

Do první desítky se kromě zmíněné trojice dostaly v následujícím pořadí také firmy Microsoft, VISA, Facebook, Alibaba Group, Tencent, McDonald’s a americký operátor AT&T. V galerii najdete kompletní žebříček všech 100 nejhodnotnějších světových značek pro rok 2019. Jejich celková hodnota činí neuvěřitelných 4,7 bilionu dolarů.

Velice zajímavý pohled je také na skokany roku. Například hodnota značky Instagram proti minulému roku vyrostla o skvělých 95% a z technologických společností si hodně polepšil také Netflix (+65%), Adobe (+57%), Uber (+51%), či LinkedIn (+46%). Hodně překvapující je i 8% růst značky Huawei. Také byste vzhledem k aktuální kauze čekali pokles?

Ačkoliv je hodnota značek technologických firem jednoznačně největší, její procentuální růst však zpomaluje ve prospěch značek s luxusním zbožím, pojištěním a jídlem. Nejvíce naopak ztrácejí banky a automobilky.

100 nejhodnotnějších značek podle BrandZ:

Diskuze (1) Další článek: Huawei ukázalo v kamionu budoucnost, ale i přítomnost 5G technologií

Témata článku: Technologie, Smartphony, Žebříčky, Statistika, Top 10, Facebook, Instagram, Netflix, Visa, Amazon, Alibaba Group, Kantar, Žebříček, Brands, Alphabet, Adobe, Tencent, Nejhodnotnější značka, Značka, Import, McDonald's, BrandZ, Hodnota


Určitě si přečtěte

RECENZE: Apple Watch Series 4 — o parník před konkurencí

RECENZE: Apple Watch Series 4 — o parník před konkurencí

** Apple Watch se po letech dočkaly vylepšeného designu ** Hlavní změnou je větší displej s tenčími rámečky ** Zlepšila se však i výbava a použité senzory

Martin Miksa | 187

RECENZE: Xiaomi Mi A2 — průbojnější pokračovatel rodu

RECENZE: Xiaomi Mi A2 — průbojnější pokračovatel rodu

** Displej 18 : 9 jde udělat bez výřezu, hurá! ** Zapomeňte na paměťovou kartu a jack ** Čistý Android One je hodně svižný

Ondrej Papánek | 50

RECENZE: Xiaomi Mi 9T – šikovný hezoun, který periskopem nakukuje o třídu výš

RECENZE: Xiaomi Mi 9T – šikovný hezoun, který periskopem nakukuje o třídu výš

** Cenovka střední třídy, avšak pocitově napůl v třídě nejvyšší ** Periskopová selfie kamerka a stylová záda = designový skvost ** Minimum kompromisů a chyb, tohle by mohl být prodejní trhák

Jakub Vrbacký | 25

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Odlehčená verze prvních hodinek Xiaomi Huami Amazfit Xiaomi Huami Amazfit Bip míří do ČR za cenu 2 500 Kč Mají vestavěnou GPS a slibují výdrž až 45 dní

Petr Březina | 143