Apple a BlackBerry ukusují tržní podíl Nokii a Symbianu

Diskuze čtenářů k článku

PD  |  25. 02. 2010 21:47

Android je Linux, tak že by se položky Linux a Android měly sečíst. Tim se LX dostává na úroveň WM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 02. 2010 23:24

Ono je těžké říct, co je Linux. Pokud tím myslíš jenom jádro, potom máš samozřejmě pravdu. Maemo/MeeGo je Linux, Bada je Linux, LiMo je Linux, OpenMoko je Linux. Jenže přenositelnost třeba aplikací je značně problémová.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 02. 2010 23:27

Já bych z toho za Linux (v obecně chápaném významu) označil jedině Maemo/MeeGo. Prostě pro mě musí mít Linux balíčkovací systém, X-ka, GTK+ a Qt, terminál a GIMP. Jinak to je pouze systém s linuxovým jádrem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 02. 2010 23:29

Sorry za rozdělené příspěvky, ale nemohl jsem přijít na to, proč mi systém odmítá příspěvek zobrazit. Bylo to kvůli velmi neslušnému a spostému slovu kni-ho-vny.
P.S. Co takhle kdyby ten přiblblý systém aspoň ohlásil, který slovo se mu nelíbí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xoor  |  26. 02. 2010 07:57

To je podle me spatne tvrzeni. Balickovaci system nema co docineni s linuxem, jsou to pouze obycejne aplikace. V podstate jako setup.exe. V linuxu si muzete stahnout zdrojove kody a ty skompilovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XYUZ  |  25. 02. 2010 18:16

Symbian je hnijící mrtvola a ne operační systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mir  |  25. 02. 2010 19:08

No, já nevím, ale vyzkoušel jsem mnoho telefonů různých značek a symbian mi jako operační systém prostě zatím vyhovuje nejvíc, ať si každý říká co chce. A to jsem byl letitý odpůrce Nokií.
Takže nazvat Symbian hnijící mrtvolou, to je podle mé zkušenosti úplný plk...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  25. 02. 2010 21:45

Tak že v roce 2008 se prodalo 72 milionů hnijících mrtvol a v roce 2009 už jenom 80 milionů mrtvol. S Nokií to jde vážně z kopce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ler000  |  25. 02. 2010 13:48

Je pravda, že nokia je stále jedničkou, a moc jí to přeju, protože jsem její dlouholetý uživatel už od dob 5110 a v podstatě na ní nedám dopustit - ale co mě začíná štvát je to, že během posledních dvou let jsem byl nucen utratit spousty peněz a vyzkoušet 3x tolik nokií než předtím. A to jen proto, že jsem se snažil najít to co jsem měl u nokií za standad... tzn, kvalitní konstrukce, pěkný design, v podstatě stabilní systém, inovaci a kousek vychytávek, které vždy oproti konkurenci měla. Jenže místo toho jsem měl v rukou jen nedodělky a krámy za spousty peněz (N95, N85, 5800, N97) a proto se nedivím, že toho mají občas lidi dost a hledají u konkurence. I já sám jsem to tak udělal (HTC s wm, Iphone, a dokonce na dva dny Hero s androidem) ale nějak mi to nedalo a jsem zpět u N97mini a ta se zatím jeví nejlíp ze všech nokií.
Ale, mít (prozatím) jednu pozitivní zkušenost s nokií za dva roky mi příjde trochu špatné.... a v tom je možná ten postupný propad a hlášky typu "že jim ujíždí vlak" Fakt je, že bych byl opravdu nerad aby tomu tak bylo.... ale alespoň u mě je to tak, že vlak stojí na nádraží, pořádně to turuje a čeká až to odpískám a pofičí....
Milá nokie, takže ti přeju hodně úspěchu hlavně v oblasti chytrých mobilů a ne jen ohromující prodeje low-endů. Momentalní nokiamaniak, ale s píšťalkou v kapse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ale  |  25. 02. 2010 17:20

Tak s timhle musim souhlasit ve všech bodech a lépe bych to neřekla, i když já N95ku milovala. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  25. 02. 2010 12:35

Gartner před lety tvrdil WM v součanosti rozdrtí Symbian a pořád nic. Jejich hodnocení bych bral s rezervou.
Iphone pořád žije z počátečního nápadu + přidávání do nových modelů úmyslně vynechaný funkce. Co dá do iphonu 4, 5 ...? Jinak se plánuje v závětří za bukem a jinak, když mi jde po krku konkurence. Pak se snadno udělá chyba viz. Motorola nebo SE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PERNiK  |  25. 02. 2010 10:42

Hovori sa o super predaji iPhonov a ako to tak vyzera tak sa to naozaj iba hovori. Nokia stale jednotka, mierny pokles, nic ine, stale neohrozena.
+ navyse ma potencial pri vyrobe dalsich modelov zameranych na rozne skupiny obyvatelstva, zatial co apple so svojim jedinym pristrojom uz nebude tak bodovat (podla mna) = kto si iPhone chcel kupit tak ho uz ma a nepotrebuje kazdu jeho novsiu verziu len preto ze ma "copy/paste" funkciu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 25. 02. 2010 11:02

Funkce kopírovat a vložit je záležitostí softwarového update a pokud vím a píšu o prodejích iPhone, tak každé tři měsíce toto číslo roste. Možná ho jen kupují lidé, které omrzela jejich Nokia, nevím. A to, že má Apple na trhu jen jeden přístroj není náhoda, je to jeho strategie. Samozřejmě se může stát, že jakmile se přiblíží konec léta a uživatelé budou očekávat nový iPhone, tak prodeje modelu 3GS klesnou, ale já osobně si myslím, že Nokii ujíždí vlak, pomalu, ale jistě. A to nejen ze strany Applu, například v USA Nokii totálně drtí ještě BlackBerry. Jinde se musí zase bát HTC a Jihokorejců. Nechci se hádat, ale říct, že Nokia je neohrožená, tak o tom si nechávají její šéfové a akcionáři v noci zdát...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hrošík  |  25. 02. 2010 11:48

No, já mám iphone velmi rád. Ale pár měsíců jsem ho rozsekal a při pohledu na cenu nového iphonu - jsem koupil nabušenou nokii + ipod Touch (iphone - telefoní funkce + dalších pár blbostí).
Stálo to o cca 50% méně a mým účelům to vyhovuje líp. V nokii teď uvolnili i mapy zdarma.
Prostě i když mám iphona rád - nejsem blázen abych ekonomicky neviděl, že je výhodnější koupit něco jiného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom Peterka  |  25. 02. 2010 12:15

kdepak pane redaktore. Copy+Paste je funkcí softwaru pouze techniky. Hlavně to ale ukazuje na to, co si výrobce telefonů myslí o svých zákaznících..."Ále to nebudou potřebovat".... A to mi vadí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  25. 02. 2010 12:17

*technicky. Mně třeba takhle doživotně od své značky odradila Motorola, kdy u svých starých modelů d160 a d520 neměla hodiny. Přesto, že byly předtištěné na displayi, přesto že prakticky 100% konkurenčních telefonů je mělo. tohle je prostě o pohledu na zákazníky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xoor  |  25. 02. 2010 13:27

, hmmmm... co si asi mysli vyrobci jako HTC, Nokia, SE, Samsung, LG o tom, kdyz vydaji nedodelek v SW? Zakaznik vysoli 15k za telefon a dostane povetsinou nedodelany bastl a chudak zakaznik se stava beta testrem. Jj to museji byt nazory...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hla@w@OO7  |  26. 02. 2010 16:59

Ještě aby iPhony nebyli doladěný když apple vydá jeden mobil za rok :P, na rozdíl od tebou zmiňovaných výrobců kteří vydají mobilů několik, navíc iPhone je ve všech verzích v podstatě stejný mobil, jen s několika málo vylepšeními, oproti např. Samsungu(což mimochodem není moje oblíbená značka) kdy máš každej dotykáč jinej a tak je to i u ostatních výrobců.
Naopak souhlasím s názorem hrošíka, když si koupíš iPod touch 64GB, stojí tě přibližně 8000(oproti iPhonu 3gs 32gb, který stojí přes 16000) a zbyde ti 8000 na mobil a pokud to nestačí přidáš 2000(a za 10000 už se nějaký ten mobil koupit dá) a máš 2 nabušený přístroje za cenu jednoho iPhonu 3GS 32GB. A pak že iPhonu nejsou předražený.. :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xoor  |  26. 02. 2010 23:28

Jinej? Vzdyt se porad meni jen krabicky, vobcas vyhodi jeden CPU a daji tam lepsi. Ty si jako myslis, ze vsichni delaj komplet vse novy? Vem si treba Nokii se svoji radou 5xxx, jak SW tak HW(vypnou jen nejaky modul) jsou to totozny telefony. To same i Samsung.
"a máš 2 nabušený přístroje za cenu jednoho iPhonu 3GS 32GB"
Souhlasim iP je predrazeny. Ale iP je iPod s mensi pameti a skvelej telefon v jednom baleni! Z ipdodu si nezavolas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  25. 02. 2010 13:29

Radsej neskor, ako zle. Apple ma Copy&Paste funkciu vysoko vymakanu narozdiel od inych touch mobilnych OS. Napr. na Androide si needitovatelny text neskopirujete. Okrem toho, Copy&Paste menu je modifikovatelne vyvojarmi na ine ucely/akcie (v iPhone OS 3.2 bude) a plne kontextove v zavislosti od vykonavanej operacie (teda zobrazia sa vzdy len potrebne akcie v menu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platypus  |  25. 02. 2010 13:02

Věřte nebo ne, jakékoliv předpovědi typu "jakým způsobem se bude v budoucnu ubírat trh", jsou spekulativní a naprosto zbytečné. Musí vám být přece jasné, že za čtvrt roku bude jistě situace zase velmi odlišná, v závislosti na nových modelech, systémech atd. Proto bych věty typu "..Nokii ujíždí vlak" a podobné spekulace, založené na jakémsi statistickém výzkumu z minulosti, nebral vůbec vážně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  25. 02. 2010 13:34

to je pravda. Ale vieme, ze trh sa vyvija tak, ze Smart Phones su buducnost. Defakto pocitace do vrecka, ktore su sem tam pouzivane aj ako telefon.
A klasicke mobily zanikaju, resp. lowend kategoria (kde su smrtelne nizke marze) zacina byt viac a viac vykryvana Korejcami, nie Nokiou.
No a medzi smart phones nema Nokia co ponuknut, nema tam jasnu strategiu a Symbian je uz fakt nastavovana kasa bez buducnosti (jedine v low end). Je jasne, ze smart phones budu za par rokov dominovat, kdezto klasicke mobily pojdu prec z trhu.
Takze z tohto hladiska je mozne z kludom vyhlasovat, kam sa ubera vlak a preco prave Nokii unika vlak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 02. 2010 23:02

Nokii jaksi utekla vyšší střední třída. Téměř všichni ostatní výrobci (HTC, Acer, LG, Samsung, Motorola) mají namakaný model s Androidem. Nokia má vynikající N900, se kterým ale kvůli jeho ceně a cílové skupině uživatelů moc díru do světa neudělá. Nemá co postavit proti Sense, Droidu, Nexus One a podobným telefonům.
Mimochodem u toho tržního podílu je důležité nejenom o koli, ale také kolikrát. Androdi sice vrostl "jenom" o 3,5%, ale to je nárůst 8x. Pokud to tempo udrží (což se ale nejspíš nestane), je příští rok neotřesitelná jednička.
WM jde do kytek, to už je jasný. Nechápu prodeje iPhonů a Blackberry. Znám pouze jednoho člověka, který má iPhone a jednoho, který má Blackberry. Oba je mají z donucení kvůli své firmě a značně na ně nadávají. Jak si to někdo může koupit dobrovolně, nepochopím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  25. 02. 2010 13:27

V USA Nokiu nikto nedrti. V USA Nokia defakto neexistuje ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PERNiK  |  25. 02. 2010 16:03

Kazdopadne si myslim ze iphone je predrazeny, rozmyslal som kedysi nad jeho kupou ale naozaj som nevidel ziadne vyrazne vyslepsenia oproti symbianovym nokiam (ak neratam display).
Za moju Nokiu som dal 1/4 ceny iphonu, som s nou velmi spokojny, mozem si tam pridavat pocrackovane aplikacie, hry, navigacie atd atd za ktore by som pri iphone utracal dalsie desiatky eur.
To ze iphone je uspesny model dokazuju cisla, ale myslim si ze do buducna to uz taky boom nebude ako je tomu teraz, hlavne v Europe nie. V Amerike samozrejme ano lebo tam ho aj velmi vyhodne dotuju operatori, nie ako u nas.
Ak by ma iphone niecim vyrazne zaujal (nemyslim digitalny kompas :D), hlavne zlacnej, okrem displaya nieco viac ponukol ako konkurencia tak by som si ho urcite zaobstaral. Mozno raz zmenim nazor.
Este chcem dodat ze kazda znacka ma svojich privrzencov (ja som pritom podla mna celkom nezaujaty, mal som aj nokie, sony ericssony, siemens + ine).
Applen fandim, sam vlastnim iPod, pocitace od nich su neskutocne, ale zariadenia ako iPhone a teraz aj iPad neviem neviem. Pre mna iste nie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PERNiK1  |  25. 02. 2010 16:06

Este dalsia vec je ze coskoro pride novy Symbian + spolupraca s Meamo (teraz je tam aj to Meego), cize Nokia sa urcite podla mna nepochovava.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 02. 2010 23:04

Jenže to přijde až za rok. To už může být pro Nokii pozdě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hujer  |  26. 02. 2010 12:26

Pro takovyho obra pozde nebude, ta to v pohode ustoji. Navic si svou uzivatelskou zakladnu pozvolna ke smartfonum prevadi z lowendu. Viz kousky jako 5230XM a 5530XM, ktery nejsou drahy a pritom docela slusny, z cehoz vyplyvaji nezanedbatelne prodeje. Z tohodle pomyslneho stredu uz je jen krucek k nadupanejsim masinam, ktery bude Nokia za necely rok mit. Utece to jako voda .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igor  |  25. 02. 2010 12:12

Nokia robí zaostalé telefóny s hnusným interfacom a ešte horším os tak neviem čo si myslia a rokmi to s nimi pôjde stále horšie a horšie ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 02. 2010 12:39

Váš příspěvek mě zaujal natolik, že jsem se podíval, jak se prodeje Nokie a její podíl na trhu vyvíjel v minulých letech:
2009: 441 mil., 36 %
2008: 472 mil., 39 %
2007: 437 mil., 39 %
2006: 347 mil., přibližně 35 %
Starší data se mi nechce hledat, ale na tomto grafu je vidět vývoj tržního podílu Nokie od roku 1997: http://goo.gl/sV0X...
Co z toho lze vyčíst: Nokia je stále naprostá jednička na trhu. Loňský rok nebyl tak úspěšný jako předloňský, ale to se odhadovalo, a analytici tvrdí, že v roce 2010 to s prodeji mobilů celkově nebude lepší. Pokud jde ale o podíl, Nokia už na tom byla dříve mnohem hůř a její současný 36% podíl na trhu je stále o 90 % vyšší než má v pořadí druhý Samsung.
Jen pro zajímavost. Kdyby tempo poklesu Nokie a nárůstu Samsungu pokračovalo úplně stejným tempem jako mezi lety 2008 a 2009, tak se oba dva výrobci sejdou v roce 2012.
Samozřejmě můžeme diskutovat o tom, jak se postavení Nokie na trhu bude vyvíjet v budoucnu. Podobné přispěvky, jako je ten váš, ale v diskuzi čtu už od devadesátých let (kdy měla mimochodem Nokia na trhu podíl dvacet-pětadvacet procent). Takže by to chtělo nějaká čísla, trendy, argumenty. Obávám se, že jedna věta o hnusném uživatelském prostředí a ještě horším operačním systému nemá příliš velkou vypovídající hodnotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  25. 02. 2010 13:36

Vy tu citujete pocet predanych kusov. To je ale irelevantne, kedze vacsina su low endy s totalne otrasnou marzou. Apple + RIM generuju viac ako 35 % prijmov na trhu VSETKYCH MOBILOV, pritom ich postavenie je daleko mensie.
Naco bude Nokii predavat stovky milionov kusov, ked na kuse zarobi smiesne sumy? Akcionarov nezaujima KOLKO sa predalo, ale ake su prijmy spolocnosti. A tie budu viac a viac klesat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  25. 02. 2010 14:12

No jako akcionáře vás bude zajímat celkový zisk. Ne zisk na kus. Ano teď mají největší vývar na kus, ale z celosvětového pohledu jsou zanedbatelní. Postupem času budou muset slevňovat. Za pár let bude drtivá většina telefonů s OS a tím jim ubude další konkurenční výhoda. Cena Iphone(Apple) je postavena na fandovství a určité novosti. Novost časem přemažou ostatní dotykové telefony a zůstane jen fandovství. To dobře ví u Apple a proto si zajišťují zdroj peněz z prodeje aplikací a obsahu. Protože není otázka jestli, ale jen kdy Iphone morálně zastará. Tak to ve spotřební elektronice vždy bylo, je a bude. Stačí si vzpomenout kolik stály první telefony. Dneska je to zlomek ceny na začátku devadesátých let. No a přesto je to miliardový vývar.Cenu nahradí množství.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xoor  |  25. 02. 2010 14:27

Mas pravdu, ze casem se trh vyrovna, tak jako ve vsem, ale apple urcite neusne an vavrinech a bude vymyslet dalsi a dalsi nove vylepseni. Osobne jsem velmi zvedav co prines OS x 4.0.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 02. 2010 15:02

Teď problém nehodnotím z pohledu akcionářů. Reaguji na příspěvek, podle kterého Nokia půjde dolů, protože má hrozné displeje a ještě horší OS. Počty prodaných kusů jsou v takovém případě lepší měřítko úspěchu než finanční hlediska.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  25. 02. 2010 15:21

dovolim si nesuhlasit. Ak mam predajnu marzu nejakych 63 USD na kuse (Nokia) tak sa lahko moze stat, ze vypadok prijmov v pripade problemov nebudem mat cim nahradit.
Staci, ze v low ende ma predbehnu Korejci, pretoze SU lacnejsi a ponuknu ten isty odpad ako ja – nemam co ponuknut na trhu, nemam cim konkurovat (cenou urcite nie). Vyskytnu sa problemy velkeho rozsahu s reklamaciami a mam po marzi. Reorganizacia spolocnosti – pocet kusov ma nezachrani.
Vsetko to je o slusnej prevadzkovej marzi, nie o pocte predanych kusov. Mozem chrlit jeden produkt za druhym, ale ked mam na nom mizivu marzu alebo dokonca stratu, tak mi to je k nicomu.
Merat uspech na zaklade predanych kusov (s nizkou marzou) je sice pekne z pohladu laika. Z pohladu financneho je to ista cesta do pekla. Musim predat vela kusov, ak chcem zaistit chod spolocnosti, jej prevadzkove naklady. Vypadne predaj a nemam to cim vykryt. To je tak chyba. Tej sa v minulosti dopustilo vela firiem a doplatili na to. Nokia skratka nemoze ostavat pri takomto vyrobnom programe, pretoze v low end ju zabiju Korejci (o tom niet ziadnych pochyb) a v Hi-end nema co ponuknut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 02. 2010 16:01

Nevylučuji, že Nokia může mít někdy problém. Ale znovu. Řeší se, jestli jsou telefony Nokia dobré, nebo ne. A to vyjádří lépe počet prodaných kusů, marže neukáže nic. iPhone lidé nemají rádi kvůli tomu, že Apple na něm vydělává víc než Nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  25. 02. 2010 18:39

ludia skor kupuju Nokiu zo zotrvacnosti ako pre jej kvality. Proste su navyknuti tak, ako u nas ludia na Skodovku. Pritom je Skodovka priemerne, vo svojej triede predrazene auto. Napr. namiesto Fabie mozu mat ludia Toyotu Yaris na uplne inej urovni (vybavou, spracovanim aj cenou) no napriek tomu sa Fabie preda viac.
Preto by som tento parameter nepovazoval za relevantny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 25. 02. 2010 19:44

Přesně tohle jsem si na webu četl před deseti lety. Tenkrát byl oblíbený argument, že Nokia udělala skvělý model 5110, od té doby do jde s kopce, a lidi si ji kupují už jen kvůli němu. A stejný důvod se táhnul pokaždé, když se objevily zprávy o výsledcích. Vždy to byla údajná setrvačnost, vždy za tím byly nějaké dávné telefony, které jsou dobré.
Přátelé, deset let žádná setrvačnost nevydrží. Telefony se vyměňují dejme tomu po třech-čtyřech letech, a kdyby s nimi uživatelé nebyli spokojeni, tak si stejnou značku znovu nekoupí. Natož znovu a znovu - už máme za sebou od té doby třetí nebo čtvrtou generaci.
Jak je vidět, uživatelé si Nokie stále kupují. Nokia to ted dělá dobře a nelze tedy mluvit o nespokojenosti uživatelů, a tedy ani o nějaké setrvačnosti. Že jsou lidé na něco zvyklí, to není nevýhoda, ale přesný opak. Všichni ostatní měli stejnou šanci, a kde je dnes Alcatel, Siemens, Panasonic, ba i Motorola? Naopak korejské značky nastoupily stejným stylem jako Nokia - a podívejte se, jak jim to jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  25. 02. 2010 23:13

Ale funguje ta setrvačnost, klidně i dvacet let. Znam kolem sebe spoustu lidí, který mají Nokie. Jsou to většinou naprostý technický analfabetí (což je 95% národa) a jako vrchol techniky se jim jeví možnost vyfotit nějakou kravinu a poslat to přes BT na jinej telefon.
Je to stejnej typ lidí, který si kupujou škodovky, přestože za dvě třetiny ceny seženou mnohem lepší auto u jinýho výrobce. Celej život měli škodovku a budou jí mít pořád. Nemají porovnání, protože nikdy nic jinýho nezkusili. Stejný to je i s nokiema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fe  |  25. 02. 2010 23:58

Hele.. u OS je to lenost.. uz jsem to psal na vice mistech.. proc bych si kupoval novy OS stim ze musim zacit chodit na jine fora, nemuzu pouzit stare programy(kdyz uz ne primo tu verzi tak znam nazvy apl. a vim co delaji), musis se v tom systemu zase naucit orientovat atd.. Ti co si koupi tel. s OS malo kdy ho nevyuzijou aby z neho dostali co se da.. vyjimkou je onen symbian kde lidi si ty telefony kupujou z duvodu, ze to je nokia a i iphon z duvodu, ze to je IN telefon.. to je jedna sorta lidi a potom je ta druha ktera aspon instaluje nadstavby a nove programy atd.. zabije hodne casu ohledne hledani vsech info o tom atd.. a proc by menil OS kdyz se v nem uz takhle orientuje? Todle je podle me dalsi faktor setrvacnosti.. ktery ovsem mohou vyuzit vsichni vyrobci.. Android ma tu vyhodu ze jako u iphonu jsou tu jeho fanousci kteri se rekrutuji z rad linuxaru ti povetsinou si pisou i vlastni widgety apod.. tim roste jeho popularita jelikoz neni tak sileny jako linux samotny ale je hodne userfriendly.. u applu to je marketingem a jeho snahou rikat ze je inovativni a revolucni coz lidi hodne dobre vnimaji.. pokud v tomdle trendu nebude pokracovat tak jeho popularita klesne..ale to v applu urcite moc dobre vedi.. coz jde i poznat na 3GS prezentacnich videich.. apropo jde to videt i na prispevcich zde" jsem zvedavy co prinese 4.0 OS" atd.. ocekavani v dalsi inovatiny je velika a na tom apple stavi ovsem nema HW zaklady tudiz kouzli pouze s SW..
Co se tyce N900 vystrel do tmy to nebyl nokia moc dobre vi co dela.. Ja osobne s maemo mam pouze pozitivni zkusenosti mel uz "apstory" driv nez sifon.. ovsem je tu problem jako u kazdeho "novejsiho" OS a to jsou aplikace..zde ma navrh symbian a WM pred vsemi.. Ovsem co od finskeho noku nechapu je to ze nevydava vice telefonu na tomdle OS aby zvedla popularitu a pocet aplikaci se tim zvysil..
No a na zaver si nemyslim ze by nokii ujel za rok vyvoje noveho symbianu vlak.. trh je velice rozmanity.. prisla nova bada, nove win atd.. lidi budou zkouset experimentovat.. rozhodne tento ani pristi rok nenastane doba ze se lidi zakonzervujou k jednomu OS.. ikdyz puvodni trend takovy byl.. ovsem to tu mel symbian skoro monopol.. kdyz nepocitam USA a BB atd..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 02. 2010 16:49

Hele, Hele
Lenost jako lenost... mne spise stvala lenost operacniho systemu, ktery jsem mel predtim.
Jasne, ze je to i urcita lenost lidi, ale spise sila zvyku, jak jsem uz psal.
Moje rodina má Nokii, i ve firmne mame Nokii, kvuli jednoduchosti UI. Zacalo to uz modelem 5110 a je to do ted.
Jenomze nekdo rekne, ze jim to asi vyhovuje. Ale jak ti lidi mají vedet, jestli je to lepsí nebo horsí nez neco jiného, kdyz nemají moznost porovnání.
Síla zvyku je síla zvyku.
Psal jsi pak, ze jsi zvedavy co prinese apple s OS 4.0, ale ze nemá hardwerové základy, co jsi tim myslel?

Tim, ze jsem napsal, ze n900 je vystrel do tmy jsem nemyslel, ze by N900 byl spatnej, ale presne to co pises, ze nevida vice telefonu s timto OS. Proste na to kasle.
Já osobne jsem skupina lidí, co jsi koupila iphone, ne na to, aby jsem ho pouzival jenom pro jeho rychlost a supr ovládaní.... ale uz dopredu jsem vedel, ze pujdu do jailbreaku. Ted mam telefon se vsim.
Osobne si myslim, ze ip OS a android pujdou dál.
Nový Windows Phone 7 je cistá kopie iphone OS, tam nenajdes 10 rozdílných veci. ALe to uz je jiná diskuze.
Doufám, ze bada os nebude neco podobného jako maemo, ze vyjde jeden kus a pak dlouho nic.
ALe myslím, ze samsung vyrchlí více modelú s timto OS.
Jsem zvedavý i s cím novým príjde Nokie, ale osobne mne N900 nevyhovuje.
Je to subjekt. názor. Samozrejme!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 26. 02. 2010 09:53

To není setrvačnost. Těmto lidem Nokia opravdu vyhovuje a nemají důvod hledat něco jiného. Pokud bychom měli brát ohled jen na uživatele, kteří si před pořízením mobilu udělají důkladný průzkum trhu, zbude nám tak pár procent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  26. 02. 2010 13:42

Ale je to i setrvačností. Jen v mé rodině si kupuje každej Nokii, protože si ji kupuje už 10 let a na otázku proč jsi nekoupíš něco jiného odpoví, že jsou na Nokii zvyklí.
A kdyby jsem se měl dívat na tyhle statistiky, že si každý v mé rodině kupuje Nokii za 5 korun, tak nevím jestli by jsem se mohl podle toho řídit.
Nevím proč každej tady říka, že iPhone je pro blbečky.
Já jsem toho názoru, že telefon pro blbečky dělala vždycky Nokie. Vždycky si lidi šli koupit Nokii kvůli tomu, že měla jednoduché UI.
Já jsem si koupil iphone na to, aby jsem ho mohl odblokovat a trosku se s nim pohrát a předělat si ho tak jak mi vyhovuje. A momentálně mám z toho přístroj úplně se vším.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 26. 02. 2010 15:37

Opravdu říkají, že je to špatný telefon, že s ním nejsou spokojeni? Pokud ne, nejde o setrvačnost, ale Nokia jim jednoduše vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  26. 02. 2010 16:24

Jasně, ale na to, aby řekli, že je špatný by si napřed museli koupit nějaký jiný, aby měli možnost porovnání.
A tady je ten problém setrvačnosti, který prolamuje myšlenku si koupit něco jiného a vyzkoušet to.
Jednoduše je to síla zvyku. Nic jiného.


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PET  |  26. 02. 2010 20:07

Je to zotrvacnost. Mam firemny telefon Hnokia uz 6 za 2 roky. Chcel som aspon Samsung, ale to vraj nejde. Vsetci mame Hnojky tak dalsich X rokov budeme mat Hnojky, lebo poniektory zamestnanci vraj maju problem s ovladanim.
Odoslane s APPLE MBPro s OSX SL.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  27. 02. 2010 18:11

tak si kup vlastny a pouzivaj ho so SIM od zamestnavatela :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gsus  |  28. 02. 2010 20:10

Fajn ze spominate ten Siemens, to je uplne exemplarny priklad samovrazedneho ekonomickeho modelu low-endov, do ktoreho sa ruti aj Nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mydloch  |  26. 02. 2010 12:33

Ano, Toyota je synonymum kvality, akorat ted zrovna jezdi se spravnym pedalem dost rychle . Jinak na Skodovku nedam dopustit a v servisech ti to potvrdi. Mel jsem sluzebni Kiu a byly s ni furt problemy. V servise, kde delaj jak Skodovky, tak Kie, mi sdelili sladke takemstvi - u tech aut to je v kvalite opravdu rozdil tridy. Omlouvam se za OT .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  25. 02. 2010 16:06

To jsou dvě odlišné strategie. A obě fungují. Buď se prodává hromadně a lacino nebo kusově a draho. Obojí funguje a obojí jde udělat špatně a prodělat. Krásně je to vidět u aut. Milion kusů jednoho auta a vedle toho kusy nebo pár stovek kusů druhého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gsus  |  28. 02. 2010 20:04

Je mi luto, ale uz so zakladnymi znalostami ekonomiky by si vedel, ze je to blbost. Pri vyssom predaji musis ratat s vyssimi sekundarnymi nakladmi, ako napriklad zvyseny pocet reklamacii a nasledny servis, doprava a pod. Ano, laikovi sa to zda ze je to rovnako vyhodne, ale nie je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platypus  |  25. 02. 2010 13:05

...pravděpodobně jste ještě nedržel v ruce Nokii N900...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Platypus  |  25. 02. 2010 13:09

- reakce na příspěvek od "igor"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jozef Remen  |  25. 02. 2010 13:38

hracka pre geekov. Nic, co by malo oslovit vacsinu trhu. Absolutne necitatelna strategia dlhodobej podpory. Uviedli N900 a co dalej? Budu dalsie updaty systemu? Jasna strategia na poli aplikacii?
Alebo to skonci zase tak, ze uvedu novy model a N900 prestane byt podporovana? Ved to je klasika u Nokie. Valit nove modely jeden za druhym a kaslat na to, co sme spravili pol roka dozadu. Takto si ale zakaznikov neudrzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  25. 02. 2010 22:39

Hmm, presne tak.
Ten isty nazor mam aj ja. Myslim, ze N900 bol iba vykrik do tmy. Vela ludi sa strasne bilo do prs, ze N900 je pri kupe najlepsia volba. Snad uz teraz zacinaju chapat o co tam islo.
Myslim si, ze spominana 2 varianta "klasika u Nokie" je viac pravdepodobna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor