Apple CarPlay a Android Auto nerozptylují tolik jako vestavěné infotainmenty automobilek, říká studie

Organizace AAA pro bezpečnější provoz na silnicích vydala studii zaměřenou na automobilové palubní systémy – infotainmenty. Překvapivou informací je, že platformy Android Auto od Googlu a Apple CarPlay jsou méně rušivé než vestavěné systémy samotných automobilek.

Tvůrci výzkumu říkají, že provádění náročnějších úkolů je na Android Auto a Apple CarPlay intuitivnější a ve srovnání s multimédii v autech i rychlejší. AAA upozorňuje, že zahájení hovoru je s nativním systémem o pět sekund (24 %) delší, nastavení cílové destinace do navigace pak zabere navíc 15 sekund (31 %).

Na první pohled to nevypadá jako vysoké číslo, ale tvůrci upozorňují, že každá sekunda nepozornosti hraje nesmírně důležitou roli. Nevěnování se dění na vozovce po dobu více než dvou sekund dokonce zdvojnásobuje riziko havárie. Organizace dodává, že jen ve Spojených státech přijde kvůli rozptýlení řidiče o život 3500 lidí ročně, 390 tisíc se jich zraní.

Do studie byla zapojena pětka v USA populárních aut: Honda Ridgeline, Ford Mustang, Chevrolet Silverado, Kia Optima a Ram 1500. Zabudovaným infotainmentům sekundoval Android Auto na telefonech LG K7 a Google Pixel 2 a Apple CarPlay na iPhonu 7.

Nativní systémy si odnáší negativní hodnocení, jelikož nároky na uživatele jsou hodnoceny jako „velmi vysoké“, Android Auto a Apple CarPlay si pak odnáší hodnocení „mírné“. Tvůrci nicméně dodávají, že i tyto systémy vyžadují nemalou míru pozornosti, tudíž bychom všechny potřebné úkony měli nastavit ještě před jízdou.

Podívejte se, jak umělá inteligence v Huawei Mate 10 Pro řídí Porsche:

Článek vyšel na Auto.cz

 

Diskuze (6) Další článek: Vtípek na pátek. Krásné video ukazuje, jak by vypadal Windows 95 na mobilu

Témata článku: Android, Android Auto, Pro řidiče, Umělá inteligence, USA, CarPlay, Chytré auto, Studie, AAA, Automobilka, První pohled, Vestavěný systém, Tvůrce, Populární auto, Nativní systém, Apple CarPlay, Chevrolet, Ford Mustang, Náročný úkol, Havárie, Důležitá role, Cílová destinace, Honda, Auto, Překvapivá informace


Určitě si přečtěte

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro — obří baterie je pouze začátek

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro — obří baterie je pouze začátek

** Asus vzal útokem nižší střední třídu, když představil Zenfone Max Pro ** Hlavní devízou je 5 000mAh baterie zajišťující dlouhou výdrž ** Výrobce si však vedl velmi dobře i při výběru dalších komponent

Milan Měchura | 52

RECENZE: Huawei Nova 3i — když se po hvězdě zrodí i hvězdička

RECENZE: Huawei Nova 3i — když se po hvězdě zrodí i hvězdička

** Levnější odvozenina od Huawei Nova 3 má jen málo ústupků ** Zařadila se však do plného rybníka konkurence, včetně té vlastní ** Doufejme, že jí to nesrazí vaz, jedná se o povedený smartphone

Jakub Vrbacký | 31

RECENZE: Huawei Nova 3 — vysvitla cenově dostupná hvězda

RECENZE: Huawei Nova 3 — vysvitla cenově dostupná hvězda

** Nova 3 je smartphone pro mladé a náročnější uživatele ** Obsahuje špičkovou výbavu, nešetřilo se skoro nikde ** Potěší hlavně baterie s dobrou výdrží a 3,5mm jack

Jan Láska | 22

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

RECENZE: Honor 8X — obr téměř bez chyb

** 6,5" displej nemusí nezbytně znamenat nepoužitelně velkou plácačku ** Výbava nezklame, až na zastaralý microUSB konektor ** Zásadní inovace nečekejte, ale ve střední třídě to (zatím) nevadí

Martin Herodek | 60