Apple chce posílit v souboji se Spotify. Koupil rozpoznávač hudby Shazam

Apple chce posílit v souboji se Spotify. Koupil rozpoznávač hudby Shazam

Spekulace, se kterými jako první přišel minulý týden portál TechCrunch, se potvrdily. Apple převzal společnost Shazam, která provozuje známý rozpoznávač hudby a videa. Výši transakce ani jedna ze společností neuvedla, neoficiálně se hovoří o sumě 400 milionů dolarů (necelých 9 miliard korun).

Streamovací služba Apple Music dlouhodobě prohrává boj se švédským Spotify. Akvizice Shazamu a jeho případná integrace do Apple Music by americké firmě mohla pomoci přilákat další uživatele k její hudební službě. Spotify měsíčně používá okolo 60 milionů platících uživatelů, Apple Music má sotva polovinu.

Shazam je služba pro rozpoznávání písní z krátkých hudebních ukázek, která vznikla už v roce 1999, kdy fungovala pomocí SMS kódů. Zlatá éra nastala až po roce 2010 ve formě aplikace pro smartphony. Nyní Shazam uvádí až 100 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Své služby rozšířil také o rozpoznávání filmů a seriálů – stačí přiblížit mikrofon telefonu a nechat naposlouchat zvukovou stopu.

Jak funguje aplikace Shazam ve smartphonu?

Diskuze (3) Další článek: Xiaomi Mi Note 3 se dostalo mezi fotografující elitu. Fotí lépe než dvakrát dražší iPhone 7

Témata článku: Apple, SMS, Hudba v mobilu, Byznys, Apple Music, Spotify, Služba, Shazam, APP, Aktivní uživatel, Streamovací služba, Transakce, Minulý týden, Americká firma, Souboj, Zvuková stopa, Son WF, Uživatelé, Rozpoznávání, Hudba, Hudební služba, Platící uživatel, Zlatá éra, Dolar

Určitě si přečtěte