Interaktivní učebnice jsou sice hezké, ale předpokládají, že student i kantor jsou dva blbci, kteří se jen navzájem hlídají, zda někdo nedělá či neříká, co nemá. Výpočetní technika sice umožní udělat krásné a názorné prezentace, to se nikomu nebere. Problém nastává ve chvíli, kdy si potřebujete napsat poznámku, což je na papír asi tak 150x rychlejší, než do nějakého poznámkového okna eUčebnice či iPadu. Nehledě na to, že na mnohé předměty je to opravdu bezúčelné - např. matika, geometrie, mechanika, fyzikální jevy apod. - tam k jednomu slidu názorného příkladu napíšete pět A4 poznámek a obrázků, abyste to pochopili. Jen se dívat na pohyblivé obrázky nestačí. Dokud si to člověk nevtlačí do mechanického pohybu rukou, tak se to nenaučí. Pro malé děti, které se nevydrží koncetrovat na jednu věc déle než 10 minut (1.-3. třída), je takováto prezentační názorná forma určitě užitečná (když odhlédneme od toho, že z hlediska vývoje jak fyzického tak psychického by děti do cca 12 let neměli u počítače v podstatě co dělat). Nicméně - není lepší jim ukázat kytku, strom, brouka, jednoduchý pokus naživo..? eVěci akorát vedou lidstvo k totální degeneraci, protože jak říkával nejmenovaný prezident "o peníze jde až v první řadě", tak se tomu podřídí cokoliv a o učebnicích a způsobech výuky necháme rozhodovat ekonomy (drobné trknutí - nic jiného, než současné zjednodušení ekonomie na poptávku-nabídku, totiž netvoří ty šílené technologické paskvily, které trh poskytuje - u průměrného člověka z hlediska poptávky snad nikdy nezvítězí ušlechtilá touha, ale nejnižší pudy).