Apple má nejvěrnější zákazníky. Pro 70 % z nich bude příští telefon opět iPhone

Analytická společnost při americké bance Merrill Lynch zveřejnila zajímavý průzkum, který ukazuje, jakou značku smartphonů budou pravděpodobně volit zákazníci konkrétního výrobce jako svůj příští model. Ze srovnávací tabulky, kterou lze číst způsobem „každý s každým“, vychází jako nejvěrnější zákazníci Applu.

Klepněte pro větší obrázek

Sloupce ukazují značku aktuálně vlastněného telefonu, řádky značku, o které majitel uvažuje u svého příštího modelu. Příslušná souřadnice potom říká, kolik procent zákazníků přejde k tomuto modelu. Např. pouze 5 % majitelů některého z iPhonů uvažuje o přechodu na Huawei, naopak o přechodu na nějaký model Applu uvažuje celá čtvrtina majitelů HTC.

Loajalita k aktuální značce je nejvyšší u Applu, kde si celých 70 % majitelů příště koupí zase iPhone. Poměrně věrné zákazníky má i Samsung a Huawei, u dalších značek ochota setrvat už padá pod polovinu. Nejmenší ochotu migrovat na iPhone projevují majitelé Pixelů, těm by se – když už změnu – více líbil nějaký nový Samsung. Nejméně věrné zákazníky má Motorola, u které chce zůstat jen 11 % aktuálních majitelů. Nejvíce z nich migruje pravděpodobně na Apple.

Diskuze (15) Další článek: Kolik bude mobilů s 80% slevou? Známe podrobnosti k otevírací akci stánku Honor

Témata článku: Accent, Apple, Blackberry, HTC, Huawei, Lenovo, LG, Motorola, Nokia, Samsung, Sony, ZTE, , , , , , Nejvěrnější zákazník, Příští model, Zákazníci, Majitel, Příští telefon, Analytická společnost, Zak, Srovnávací tabulka,