Apple prodal jen 17 % smartphonů, ale bral 91 % zisku!

Analytik Michael Walkley se dívá na ekonomický úspěch Applu a v kontextu celého mobilního trhu vypadá ještě působivěji než sám o sobě.
Apple prodal jen 17 % smartphonů, ale bral 91 % zisku!

Analytik Michael Walkley ze společnosti Canaccord Genuity pravidelně zveřejňuje odhady toho, jak Apple, Samsung a další velcí hráči na poli mobilních zařízeních bojují mezi sebou z pohledu tržního podílu. Vzhledem k tomu, že jeho statistiky vychází pouze z veřejně dostupných čísel, nepokrývají všechny hráče a nemusí být přesné, ale pro základní pohled jsou dostačující.

K čerstvým datům za minulý rok se dostal web Fortune a k dispozici jsou dva hlavní grafy, které reprezentují jak podíl značky na trhu tak i zisk. V případě podílu je rozložení poměrně klasické – Apple si kvůli zaměření pouze na hi-end modely drží  17,2 %, největší Samsung kontroluje 23,9 % trhu, na třetím místě je Huawei s 8 % a o čtvrté a páté místo soupeří Xiaomi a Lenovo.

Klepněte pro větší obrázek

Tržní podíl však není tolik důležitý, pokud ho nedokážete využít. A to se přesně dá říci právě o mobilním trhu, který je v tomto směru poměrně unikátní. Apple si totiž i se zmíněným 17,2% tržním podílem vzal za celý rok 2015 celkem 91 % zisku. A to je problém pro všechny ostatní hráče.

Jediný Samsung dokázal získat 14 % zisku z celého trhu a to jen díky tomu, že ostatní výrobci byli ve ztrátách. Jak už ukázaly finanční výsledky, nejvíce tratil Microsoft s Windows Phone. Ostatní byli na nule nebo v mínusu. Otázka samozřejmě je, jak je na tom spousta malých čínských výrobců mobilních telefonů, ale vzhledem k tomu, že obvykle tlačí cenu co nejníže, asi to se ziskem rovněž nebude příliš růžové.

Klepněte pro větší obrázek

Pro Apple tvoří iPhony hlavní zdroj příjmů – 68 %, ale dle nových finančních výsledků už se rychlý růst zpomalil a lze tak čekat, že nyní přichází horší časy. Uživatele samozřejmě budou stále obnovovat smartphony za novější modely, ale než o získání nových uživatelů lze očekávat tlak na to, přebrat uživatele konkurenčních značek a udržet si stávající zákazníky V této disciplíně lze očekávat, že bude Apple silný díky vlastnímu hardwaru i vlastnímu operačnímu systému, což ostatním výrobcům, kteří mají stejný operační systém Android, půjde mnohem hůře.

Bude tak zajímavé sledovat, jestli si Apple dokáže udržet podíl, nebo ho začne pomalu ztrácet. Trh totiž může zasáhnout i přechod na mobilní virtuální realitu, o kterou se v rámci prémiových modelů snaží Samsung s Gear VR.

Diskuze (126) Další článek: Po čase opět Lumia pro masy? Microsoft představuje Lumii 650

Témata článku: Apple, Hospodaření a finance, Zisk, Páté místo, #Apple, Hlavní zdroj, Základní pohled, Nový uživatel, Prémiový model, APP, Rychlý růst, A/B


Určitě si přečtěte

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

Huawei Mate 20 Pro nadělá konkurenci vrásky. Superphone nemá slabé místo

** Nová vlajková loď Huawei prakticky nezná kompromisy ** Přináší ohromný výkon a nezvykle mnoho inovací ** Nejzajímavější je čtečka v displeji a nový typ paměťovky

Jan Láska | 153

RECENZE: Huawei Mate 20 Pro — génius s hromadou technologií, které si zamilujete

RECENZE: Huawei Mate 20 Pro — génius s hromadou technologií, které si zamilujete

** Huawei vyrobilo nejinovativnější smartphone současnosti ** Obsahuje čtečku v displeji a podporuje zcela nový typ paměťovek ** Prvotřídní displej, foťák Leica a dlouhá výdrž jsou největší přednosti

Jan Láska | 60