Apple škobrtl, Samsung se vrací do čela největších výrobců smartphonů

  • V prvním čtvrtletí smartphonový trh mírně vzrostl
  • Největší hráči stagnují, trh pohání čínské značky
  • Jak vypadá první šestka největších výrobců?
Apple škobrtl, Samsung se vrací do čela největších výrobců smartphonů

Trh smartphonů v prvním čtvrtletí 2017 meziročně rostl jednociferným tempem. Shodují se na tom analytické společnosti Strategy Analytics a IDC. Podle první jmenované se za leden až březen letošního roku globálně prodalo 353,3 milionu smartphonů, IDC uvádí odhad ve výši 347,4 milionu. Také v dalších ukazatelích se analýzy liší pouze nepatrně, proto nadále pracujeme pouze s čísly IDC.

Na pozici tržní jedničky se po jediném kvartálu, kdy jej na trůnu vystřídal Apple, vrací jihokorejský Samsung. Tomu se skvěle podařilo vykrýt výpadek způsobený stažením Galaxy Note 7 z prodeje staršími modely Galaxy S7 a S7 Edge, na jejichž nákup poskytoval na některých trzích poměrně štědré cashbackové akce. Meziročně zůstal Samsung na svém, když distribuoval zhruba 79 milionů smartphonů.

Výrobce

1Q17 Objem distribuce (mil. ks)

1Q17 Tržní podíl

1Q16 Objem distribuce (mil. ks)

1Q16 Tržní podíl

Meziroční změna

1. Samsung

79.2

22.8%

79.2

23.8%

0.0%

2. Apple

51.6

14.9%

51.2

15.4%

0.8%

3. Huawei

34.2

9.8%

28.1

8.4%

21.7%

4. Oppo

25.6

7.4%

19.7

5.9%

29.8%

5. Vivo

18.1

5.2%

14.6

4.4%

23.6%

Ostatní

138.7

39.9%

140.0

42.1%

-1.0%

Celkem

347.4

100.0%

332.9

100.0%

4.3%

Zdroj: IDC Quarterly Mobile Phone Tracker, 27. dubna 2017

Druhý Apple proti stejnému období loni také stagnoval, na prodejní objemy z předchozího vánočního kvartálu se navázat nepodařilo. Vrací se tedy na druhé místo. Třetímu Huawei se podařilo meziročně navýšit prodeje o 22 % na 34 milionů smartphonů, což s přehledem stačilo na třetí příčku. Pokud by chtěl čínský výrobce myslet na vyšší mety, musel by výrazněji prorazit na americkém kontinentu, kde jsou jeho prodeje zatím spíše skromnější.

Oppo rostlo z první pětky nejvýrazněji, na lepší než čtvrté místo to ale zatím nestačí. Sesterské Vivo pak s 18 miliony smartphonů skončilo páté. Obě tyto společnosti se úspěšně etablovaly i na jiných lidnatých trzích než v domovské Číně, např. v Indii a Indonésii. Na tomto místě ještě zabrousíme do odhadů Strategy Analytics, které výjimečně přidává i konkrétního hráče na šestém místě, kterým je zejména díky prodejům na amerických trzích jihokorejské LG se 14,8 miliony smartphonů.

Témata článku: Smartphony, Hospodaření a finance, Statistika, Analýza, Strategy Analytics, Byznys, IDC, Meziroční změna, Jihokorejský samsung, Čínský výrobce, Stejné období, Třetí huawei, Cashback

Určitě si přečtěte

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

Alcatel Idol 5: kovový fešák, jemuž díky vzhledu pár chyb odpustíte [recenze]

** Kovové zpracování a tenké tělo vynikne spíše v bílém provedení ** Zklame průměrný fotoaparát a ne zcela přesná čtečka otisků ** Je Idol 5 zajímavá volba, nebo jen další z levných smarphonů?

Včera | Vrbacký Jakub | 2

Xiaomi Mi A1: bez MIUI na věčné časy [recenze]

Xiaomi Mi A1: bez MIUI na věčné časy [recenze]

** Čistý Android není pro každého ** Na svou třídu bohatá porce výkonu ** Na fotkách a výdrži by to chtělo ještě zapracovat

19.  11.  2017 | Herodek Martin | 22