Apple v uplynulých dnech zveřejnil hospodářské výsledky za první kalendářní čtvrtletí roku 2020. Americká firma i přes nepřízeň mnoha tržních okolností vykázala mírný meziroční růst tržeb na 58,3 miliardy dolarů. Hrubá marže dosáhla 38,4 %. Čistý zisk po zdanění klesl o necelé tři procenta na 11,25 miliardy dolarů. Do výzkumu a vývoje investoval Apple za uvedené období 4,6 miliardy dolarů, tedy zhruba 8 % dosažených tržeb.
Američané už druhým rokem neuvádějí počty kusů prodaných zařízení. Spokojit se tak musíme s údajem tržeb generovaných v jednotlivých segmentech zařízení nebo služeb, případně také podle světových regionů. A zde se naplno ukazuje charakteristika turbulentního prvního kvartálu. V Číně se naplno rozmohla pandemie Covid-19 a tržby zde klesly o 7,5 %, zatímco v ostatních regionech (až na Japonsko) Apple rostl nebo stagnoval. Finální účet za koronakrizi ovšem přinesou až čísla z aktuálně probíhajícího druhého kvartálu.
Polovinu z celkových tržeb Applu tvoří prodeje iPhonů, pamatujeme ale i doby, kdy to bývaly dvě třetiny. Prodeje iPhonů poklesly o 7 %. Na čím dál větším významu nabývají služby, kam patří například Apple Music nebo Apple TV. Tržby v tomto segmentu meziročně vzrostly o 17 % na 13,3 miliardy dolarů, což je u služeb Applu historicky rekordní hodnota. Mírně klesly i tržby z prodeje Maců a iPadů, pětinový růst naopak zaznamenala kategorie nositelností, příslušenství a chytré domácnosti, kam patří třeba hodinky Apple Watch nebo sluchátka Air Pods.