Automatické prodlužování smluv: uvázat a nepustit

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 97

Názory k článku

14. 02. 2012 08:17

Můj názor,nejhorší je O2,též mi automaticky prodloužily smlouvu,končila mi 11.1.2012 do té doby jsem ji nesměla ukončit,jak mi bylo řečeno a ani s tím nic dělat,až 12.tého.Jenže 12.tého po půlnoci mi přišla sms,že to mám znova prodloužený na 2 roky.Šla jsem do prodejny bohužel až po 10 dnech,jelikož mi omarodily děti a tam mi řekly,že pokud chci smlouvu zrušit,tak za každý měsíc zaplatím 150,- x 24.Vjel do mě vztek a volala jsem na operátora a ta mi řekla to samé.Pomohlo až vyhrožování,že takhle to nenechám,že tohle si dovolit nemohou,pokud od nich nic nemá,tak proč mám platit nějakou pokutu a mít paušál,který je pro mě nevyhovující.Najednou to šlo zrušit bez problémů a sankcí.Takže z toho plyne,nedat si to líbit,protože to zkouší jak můžou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 02. 2012 11:07

Pracoval jsem na zákaznickém centru T-Mobile. Spousta pouličních prodejců má bonusy za odchytávání zákazníků a sjednávání smluv, zrovna tak jako ti z call-center. Řeknu to takhle: v jejich praktikách získávání zákazníků je dost silná manipulace a věty složené z polopravd (spíš z polo, než z pravd). Ten argument, že je to výhodné pro zákazníka je jen další forma manipulace s vaším/naším názorem. V první řadě je to výhodné pro operátora, jinak by to nedělal... RUce od operátorů pryč, jsou to hamyžné bestie a to co vždy vypadá výhodně pro zákazníka je v první řadě vždy výhodné pro poskytovatele služby a to nemluvím o předraženosti českých operátorů, tolikrát diskutovaných...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2012 19:00

Ono číst smlouvy je věc jedna s tím souhlasím, nicméně ne vždy jsou pro spoustu lidí zcela srozumitelné a docela by mě zajímalo, kdo z těch co tu napsali že čtou smlouvy si k nim přečetli a nastudovali i všeobecné podmínky, které rozhodně na deset minut nejsou. Ono tak ani nejde o to automatické prodlužování, jako spíš o zneužívání práva a příslušných předpisů ze strany operátora vůči zákazníkovi. Slušný člověk většinou jedná upřímně bez postranních úmyslů a kliček, ale chová se stejně vůči němu i operátor? Jsem toho názoru že rozhodně nechová. jeden z mnoha příkladů, každý z operátorů má v nějaké podobě zmíněno ve smlouvě, že nekvalita sítě není důvodem k odstoupení od smlouvy - u tohoto je nezřídka spousta slušných lidí doslova bezmocná.Příklad číslo dvě: Informování O2 o končící dotaci je tak nejasné, že taková sms se dá zcela jistě vyložit i jako reklama, kterou občas taky zasílají. Jinými slovy velmi silná nekorektnost a neupřímnost ze strany operátora vůči jakémukoli zákazníkovi.Příklad číslo tři: Řekl bych asi ten nejvíce nejhorší ze všech - jsou podomní a pouliční prodejci, kteří nezřídka kdy používají i velmi nečisté a hlavně neférové obchodní praktiky - které vedou do pasti závazku - zejména velmi častými obětmi bývají třeba senioři. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale když to vidím vře ve mě krev. Myslím, že lze vše výše zmíněné, dělat lépe a méně agresivně a hlavně více slušně, ale jak tak koukám, začíná se právě ta slušnost v této zemi pomalu ale jistě vytrácet.Takže se většina řídí dle pravidla, když můžou odírat a ždímat jiní, byl bych blbej, kdybych to nedělal taky. Za sebe na takový jednání nemám žaludek. Bohužel je takové jednání hodně o lidech a asi zatím tady převyšuje ta více drsná a bezohledná skupina a proto se tak chovají nejen operátoři, ale v podstatě i zákonodárci a naše vlastní zodpovědnost vůči svému okolí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2012 01:02

Mě je jasný ,že výhoda prodloužení je ,ale pro operátora nedá vám žádný telefon za korunu nic ,na ty další dva roky vás uváže a sprostě odrbe k tomu ještě báječné účtování 60+60 nebo raději 60+600 jen ať se má pašíček dobře ,pokud o2 nebo t-mobile jedině předplacenou kartu to je moje zásada ,jinak Eurotel budiž mu země lehká v dobrém na něj vzpomínám měl spousty věcí poukázky do OBY každou chvilku něco a to za pár korun měsíčně dnes vás odrbou alespoň o 300 měsíčně ,uvažuji že zruším i Twist mých 5 a udělám si Vodafone ČD na druhou kartu k Odepiši má dual mobil super věc pokud bych si udělal za 88 korun tak 100 celkem měsíčně a budu mít pořád 40 do vlastní a 70 do ostatních sítí ,na to nemá ani studentská nabídka T+O2 dohromady možná to nemá ani zaměstnanec ani bych u nich nechtěl dělat ,neměl bych na to žaludek lhát lidem a zatajovat jim autoprolongaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 02. 2012 12:46

f

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 02. 2012 10:57

To, ze operatori jsou k**** me vubec neprekvapuje. Mel jsem smlouvu u jednoho z anglickych operatoru s maximalnim limitem na utraceni £300 za dany mesic, pri navsteve Barcelony mi nekdo ukradl mobil. Co se stalo? Zlodejicek provolal £2000 a prodejce se vymlouval na smlouvu, ze tam je napsano, ze pokud nemam pojisteni, tak to proste musim zaplatit. Timto chci napsat, ze smejdi jsou vsude, ne jen v CR. Vyuzivaji veskere cesty, jen aby odrbali druhe a pekne se jim u toho smeji do xichtu. Ale s tim lide nic nenadelaji, jedine IGNOROVAT a NEKUPOVAT!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 02. 2012 08:56

Přeji všem (dle mého PR oddělení operátorů - kdo jiný může obhajovat nemorální praktiky), kteří říkají, že jsme blbí, když nečteme smlouvy, které jsou nastaveny ve prospěch jedné strany, aby jim vykradli dům.
Taky přijdu s radou, že si měli koupit lepší zabezpečení, alarm, případně nejezdit na dovolenou a jak jsou vlastně naivní a proč si vlastně stěžují...
Prvně by jsme se měli bavit o etiketě, slušnosti a budování image. V CR se pouze budují dojírny nebo prádelny... Je mi z toho na blití.
Osobní zkušenost s TM (Bav se) - stejné PR žvásty, jak je pro klienty výhodné, že se nemusí starat o prolongaci (já tam vidím, jak je pro TM výhodné si zaháčkovat a nepustit klienta). PARAZITI, ŠTĚNICE, VERBEŽ!!!Moje rada: Netlachejte do telefonu blbosti, nevolejte kvůli tomu, že je kilo mouky o korunu levnější, když za to platíte 5Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 02. 2012 01:02

Pokud vím tak každému zákazníkovi u O2 chodí několik sms o prodlužování smlouvy. Že si ji už muže prodloužit a popřípadě jedna z posledních sms která chodí je ve stylu váš tarif bude prodloužen...... pokud někdo nechce prodlužovat smlouvu a ignoruje takovéhle sms .. ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 02. 2012 00:52

"A nyní pozor, krom SVZ je u T-Mobile nutné žádat o zrušení autoprolongace nejpozději 7 dní před vypršením původní smlouvy na dobu určitou!"
Co to, prosim, je "SVZ"? Dekuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
10. 02. 2012 00:05

Kdo si pořádně nepřečte smlouvu a přesto podepíše, dobře mu tak.A pokud je to už roky propírané až trapné téma a stále se najde dost inteligenčně méně exponovaných jedinců,kteří se nechají nachytat, či si tuto věc nehlídají, pak jim to přeji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 21:54

žádám Anonymous aby zaútočily na web českého telekomunikačního úřadu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 20:57

To že si to člověk neohlídá a nepřečte si podmínky co podepsal je jeho chyba. I mě se to stalo, prodloužili nám automaticky SVZ. SMS o konci smlouvy samozřejmě nepřišla, to je lež. Operátor T-mobile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xls
09. 02. 2012 18:57

Tenhle nešvar se smlouvama není jen specialitkou mobilních operátorů, ale podobně sprostě se většinou chovají i dodavatelé plynu, elektřiny apod. Řešením je buď to vypovědět hned nebo mít na to kalendář (já si to dávám jako úkol hned do počítače) a všechno včas vypovídat a měnit. Komu na těch pár tisících ročně nesejde, ať se spolehne na "slušnost" podobných dodavatelů.Jinak komunikaci u mě vyřešil VoIP a nezbytnou mobilní komunikaci "šedivka" - tam jsem maximálně spokojen, požadavky promptně vyřizují na základě e-mailu, přehledné a přesné vyúčtování, s nabídkami neotravují, jedinou reklamaci vyřídili za půl dne.Jako firemní zákazník jsem byl 10 let u VF, každý den děkuji Bohu, že jsem se toho opruzu a neustálého okrádání před rokem zbavil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 02. 2012 18:08

Děkuji redakci za tento článek, věřím že mnoho čtenářů vybudil k prostudování svých smluv. Já sám neměl jisto a nyní je vše zkontrolováno a automatické prolongace zrušeny.Souhlasím s názory těch, kteří trvdí, že se máme starat sami o své věci a číst si smlouvy. Ano, ale z podnikatelského hlediska bych očekával vlídnost a férovost od druhé strany. Při spokojenosti a dobré reklamě stávajících zákazníků by jejich služeb určitě využívalo více lidí. Bohužel, kam se podívám do diskuze, tam stížnost na operátory.Jen k jejich vyjádření - k datovým službám T-Mobilu ŽÁDNÝ informační e-mail nechodí (reklamy ano!). A první bod, aby garantovali zákazníkovi, aby nepřišel o výhody - taktéž lež, když se prodlužuje akční cena, prodlužuje se již za "normální" neakční původní cenu. Kdyby to tak fungovalo, žádná autoprolongace by mi vůbec nevadila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
09. 02. 2012 17:02

nejhorší je O2, objednal jsem si u nich ADSL internet za zvýhodněnou cenu na rok s možností kdykoliv vypovědět smlouvu, plus jsem k tomu dostal internet na cesty za 150 na furt také s možností kdykoliv vypovědět smlouvu. OK, byla to dobrá nabídka. Bohužel na USB modem k internetu na cesty jsem čekal měsíc a když se nic nedělo tak jsem tam zavolal kdy mi ho jako ráčej dodat, byl mi řečíno že do 2 dnů a jako omluvu dostanu mobilní internet na měsíc zdarma. Říkám že to nechci, je mi to nanic a můj telefon to neumí. Operátorka že to je jedno že mi to stejně daj. Po půl roce jsem si všiml že mám nějaký vysoký účet za telefon ( provolal jsem více ) tak to detailně študuju a vidím položku mobilní internet. Volám co to jako je a prej že jsem si to nechal před půl rokem zaktivovat. Říkám že to je blbost, jenom že jsem to dostal na měsíc zdarma jako omluvu a ona že to je pravda a že se to potom automaticky prodlužuje a zpoplatňuje a čemu se jako divim. Tak jsem jí seřval a peníze mi byly vráceny. Dále jsem rušil úplně u nich mobilní tarif, ověřoval jsem si několikrát k jakému datumu mi končí smlouva a zažádal jsem o přenesení čísla. Nabízeli mi Slevu 100Kč na tarif pokud zůstanu, nepřijal jsem. Den před přenesením čísla mi přišla sms že pokud zruším přenesení čísla a zůstanu, tak dostanu na rok 12 tis volných minut! ale stejně jsem nekývnul jelikož nyní mám tarif přes zaměstnavatele který jak z říše snů. No nic, za 14 dní mi přišel domu dopis že jsem porušil podmínky a mám zaplatit pokutu jelikož jsem od nich odstoupil dříve než mi končila smlouva, tak jsem tam volal a že chyba v systému a že nic platit nemusim. No ale zkusili to pěkně. A poslední perla, končila mi akční cena na ADSL internet a přišel mi domu obyčejný dopis, s nabídkou na stále akční cenu ale s tím že uzavřu smlouvu na rok. Pokud s tím souhlasím, tak nemám na dopis REAGOVAT! úplně nepříčetný tam volám co si to dovolujou že kdyby dopis někdo vzal ze schránky tak že mi to automaticky prodloužej a uzavřou smlouvu na rok a co já pak. No nakonec ta ženská to zakončila slovy že se taky musim o svůj tarif starat... Je to banda .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 15:37

Já jsem se třeba u T-Mobile setkal přímo s double fíglem.Měl jsem tarif Bav se s mých 5 a samozřejmě mi nikdo neoznámil, že bude docházet k prodlužování smlouvy, nicméně jsem na to náhodou přišel při správě netového účtu a tam jsem si to pohodlně deaktivoval..Uff..Byl jsem rád, že bude konec..Jenže..Ta deaktivace vlastně zrušila jen tenhle "výhodný balíček" a stejně se pokračovalo dál, hodili mi obyčejný tarif, který je naprosto nevýhodný...a to tak, že i Twist je nejlepší varianta!Naštěstí už to bylo na dobu neurčitou, tak se to dalo v pohodě zrušit, ale stejně...Výpovědní lhůta 30 dní...takže jsem ještě další dvě faktury zaplatil...Bacha na věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 14:53

Pokud si někdo nepřečte smlouvu kterou podepisuje, měl by mít ze zákona povinnost mlčet a držet krok. Když člověk podepiše darovací smlouvu na barák, protože ho zajímá jen kolonka "zde podepište", je to v první řadě jeho chyba a neměl by za ní nikoho vynit. Já osobně čtu vše - smlouvy, často diskutované zákony apod. Nemusím pak plýtvat enegií na domáhání se spravedlnosti :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 02. 2012 13:36

1. Nikdo z "postizenych" si ani naznakem neprecetl, co podepisuje... Brecet ano, ale na spravnem hrobe
2. Na 3.14coviny typu Ordinace, Ulice, Namesticko....Kanal- ma kazdy casu dost, proc ho denne deset minut nikdo nevenuje samovzdelavani, treba cetbe smluv, ktere uz podesal....
3. Tak zas nic, vecer je Ordinace....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 13:34

Všechny rozhovory s operátory si pečlivě nahrávám a zálohuji.Už několikrát se mi stalo,že mi nacpali jinou službu,než jsem chtěl a po tom co jsem sdělil operátorovi,že i já mám vše nahrané,tak zapojil správnou službu a vrátil v další faktúře přeplatek.
T.-Mobile je opravdu nehorázně arogantní operátor. ten problém s Bav-se jsem měl pčed cca 4-5ti roky,kdy začali asi platit tato pravidla a my v domnění,že máme již rok po vypršení závazku jsme šli tento tarif rušit.No co budu dál povídat,trvalo to 3 měsíce,kdy jsme neustáleT-mobile bombardovali,že tyto všeobec. podmínky se měnily v průběhu smlouvy a podobně. Dokonce jsem psal stížnost na čtu, ombutsmana atd. Nakonec polevili a číslo převedli,ale nikdy na to nezapomenu. Teď pokud mě osloví někdo od nich na ulici, tak mám co dělat abych se udržel a ty soudruhy nepřetáhl,jak v Pelíškách Kodet. Jinak závazkům se nebrání a včera jsem s O2 podepsal rámcovou smlouvu pro 12 čísel,ale už NIKDY T-Mobile. U O2 se dá alespoň nějak vyplatit ze smlouvy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 02. 2012 13:19

Ziki..Naprosto souhlasím.A hlavně ta jejich zlodějská Twist karta.To je vrchol všeho hnusu.Nikdy více T-mobile je mi z vás na bl..í

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 13:17

Já sám mám tarif Bav se, dostal jsem lepší nabídku od Vodafonu, ale nebyl jsem si ještě jistý, jestli ji chci, tudíž jsem zavolal na T-mobile, kdy a jak je možné jejich tarif zrušit. Vysvětleno mi bylo, že kdykoli do data, kdy se mi má smlouva automaticky prodloužit. Když jsem se ale 2 dny před prodloužením rozhodl ji zrušit, tak na infolince mi bylo sděleno, že už to nejde. Ale o lhůtě 7 dní před tím nikdo nemluvil... Takže jestli někdo poradí jak dál, budu vděčen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 13:04

S prominutím slušným k lidem, ale T-Mobil je u nás tím největším zmetkem mezi operátory, který se snaží každého svázat k sobě smlouvou, bez možnosti odstoupení. Už několik let se snažím mamce zrušit tarif T80HIT (původně měla Twist, ale podomní dealer ji kdysi dávno nalákal na tento tarif), protože když už jsem si myslel, že jej má na dobu neurčitou. Tak se vždy našel nějaký vykutálený telefonní dealer od T-Mobilu, který mamce nakukal, že se smlouva musí prodloužit, jinak přijde o číslo a smlouva na dalších 24 měsíců byla zpečetěna . Tento rok ji končí smlouva a už to pohlídám a kéž bych zrovna držel telefon, když bude zrovna volat dealer T-Mobilu s opětovnou nabídkou prodloužení smlouvy .
Ty telefonní nebo podomní hyeny (prodejci) jsou schopni nakukat důchodci, který provolá desítky korun za měsíc z předplacenky, jak je pro ně výhodný třeba tarif za 500 Kč měsíčně s úvazkem na 24 měsíců s tím, že budou moci volat třeba vnučce zadarmo.
Dokud to byl ještě Paegas, tak to byl operátor, ale od dob T-Mobilu se jeho zákazníci stali jen dojnými kravami zahraniční pobočky T-Mobilu, kde si jejich zákazníci nenechají kálet na hlavu a ještě za to děkovat.
Nechápu, jak se někdo může dobrovolně upisovat T-Mobilu třeba kvůli telefonu, na který dostane pár kaček slevu, kterou si minimálním plněním stejně sám zaplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 02. 2012 12:44

Já jen pořád nechápu, co na tom lidi tolik pobuřuje.
Vždyť o tom každý ví, tak si dám bacha a je to ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 12:14

Nevim ja TM ale u o2 je to v pohode. 6 mesicu pred koncem smlouvy odesila sms s oznamenim bliziciho se konce a JEN u nekoho s informaci o automatickem prodlouzeni. Takhle to chodi kazdy mesic, a pak i par dnu pred koncem, jen poloslepy clovek si toho nevsimne, a pokud na to nereaguje a potom nadava tak ci je to potom chyba? Neprijde mi fer z toho vinit o2 kdyz vam to dava jasne najevo. Proste je treba si nekdy precist co vam kdo pise, a ne jem nezmyslenkovite vzit smlouvu a cekat, ze pak operator udela vse co mu reknete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 12:06

"Nedozvíte se to nikde jinde než v podrobných podmínkách konkrétního tarifu.
Četli jste je někdy? Nebo všeobecné podmínky? Jistě, že ne. Jsou složité, nesrozumitelné a mají desítky stran."To, že člověk uzavírá smlouvu a ani neví jakou, je čistě jeho chyba. Složitost podmínek má být pro hlupáka varovným signálem a ne důvodem k jejich ignoraci! Dál jsem článek nečetl, ale na základě zkušeností předpokládám, že autor všechno svádí na operátory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 12:02

Super článek, děkuju. Hned jak jsem se dozvěděl že můj tarif od O2 má automatické prodloužení tak jsem volal na infolinku, žádal zrušení a rovnou jim oznámil že po vypršení smlouvy už s nima nechci mít nic společnýho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
09. 02. 2012 11:40

Megalol:"Automatické prodloužení smlouvy je jen u některých tarifů a chápeme jej výhodu pro zákazníka, aby se nemusel o nic starat a výhoda mu platila nadále."Tuto odpoved bych bral jen v pripade, ze automaticke prodlouzeni uz nebude zase na dobu urcitou, ale smlouva na dobu neurcitou, se standardnimi terminy pro vypoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor