Banka v mobilu i jinde: výsledky průzkumu

Používáte mobilní bankovnictví, nebo raději přistupujete do banky přes internet? Co se vám na přímém bankovnictví nejvíc líbí, jaké služby využíváte nejčastěji? Připravili jsme výsledky průzkumu, na který jsme před časem odkazovali.
Banka v mobilu i jinde: výsledky průzkumu

V uplynulých měsících jste se na MobilManii mohli dvakrát setkat s bleskovkou, která upozorňovala na průzkum používání služeb přímého bankovnictví. Výsledky byly určeny do bakalářské práce pana Jana Staňka, se kterým jsme se domluvili, že nám je po skončení průzkumu dá k dispozici pro přípravu článku.

Průzkumu se zúčastnilo celkem 633 respondentů, z toho bylo 540 čtenářů MobilManie, zbytek přišel z odkazu na serveru Měšec. Následující tabulky a grafy nebudeme příliš komentovat, protože až na některé odpovědi se tématu MobilManie dotýkají jen úzce. Přesto jde ale o výsledky, které jsou zajímavé a stojí za pozornost.

Víte, co je přímé bankovnictví?

ano, vím

99,21 %

ne, nevím

0,79 %

Jste uživatelém přímého bankovnictví?

ano, jsem

95,7 %

ne, nejsem

4,3 %

U jaké banky využíváte přímé bankovnictví?

Česká spořitelna

34,3 %

eBanka

20,5 %

Československá obchodní banka

15,5 %

Komerční banka

14,4 %

GE Capital Bank

6,2 %

Živnostenská banka

2,5 %

Raiffeisenbank

2,3 %

jiná banka

2,3 %

Citibank

1,0 %

HVB Bank

0,9 %

Jaké produkty přímého bankovnictví využíváte?

platební karta 32,1 %
internetové bankovnictví 29,9 %
GSM bankovnictví 21,3 %
telefonní bankovnictví 10,3 %
samoobslužná zóna 3,0 %
homebanking 2,4 %
wapové bankovnictví 1,0 %

S jakým operátorem používáte přímé bankovnictví?

Oskar 42,7 %
T-Mobile 38,7 %
Eurotel 18,6 %

K čemu používáte přímé bankovnictví?

kontrola zůstatku

22,5 %

příkaz k úhradě

21,6 %

výdaje z účtu

17,1 %

trvalý příkaz k úhradě

12,0 %

příjem na účet

11,4 %

příkaz k inkasu

6,5 %

práce s termínovanými vklady

4,3 %

aktuální kurzy měn

1,8 %

zahraniční platební styk

1,8 %

úrokové sazby

1,1 %

Jak často využíváte přímé bankovnictví?

1x za týden 64,0 %
denně 25,0 %
1x za měsíc 10,1 %
ještě méně častěji 0,8 %

Jaké výhody vám přináší přímé bankovnictví?

úspora času

29,5 %

pohodlí

29,0 %

kontrola nad účtem

26,3 %

úspora peněz

15,2 %

Jste spokojeni s přímým bankovnictvím?

ano, jsem spokojen 95,9 %
ne, nejsem spokojen 4,1 %

Struktura vzorku respondentů

Vzdělání
středoškolské 42,6 %
vysokoškolské 39,5 %
student 15,4 %
základní 2,5 %

Pohlaví
muž 92,8 %
žena 7,2 %

Věk
15 až 26 56,4 %
27 až 45 37,4 %
46 až 62 6,1 %
63 a více 0,2 %


Jestliže vás naše flashové grafy nezaujaly, můžete si je najednou stáhnout v tomto souboru (JPG, 420 kB)

Témata článku: Operátoři, Ostatní, Průzkum, Mobil, Přímé bankovnictví, Banka

Určitě si přečtěte

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

Velký průzkum zákaznické spokojenosti ČTU: Nejlíp Vodafone, nejhůř O2

** Pozitivně hodnotili respondenti menší virtuály, třeba GoMobil ** Velkým síťovým operátorům to naopak spočítali ** Zásadní výhrady směřovaly hlavně na oblast smluvních vztahů

12.  12.  2016 | Pospíšil Aleš | 32

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Nejlepší mobilní internet (podle průzkumu O2) má...

Věřte, nevěřte, je to O2. Operátor si sám zadal průzkum a teď prezentuje výsledky. Druhé místo patří T-Mobilu, poslední je Vodafone. Co vy na to?

10.  12.  2014 | Pospíšil Aleš | 39

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Průzkum: S bankou v mobilu se méně utrácí

Chytré telefony a mobilní aplikace bank ovlivňují nákupní chování lidí a vedou k úsporám. Téměř 70 procent zákazníků se totiž před nákupem poradí se svou aplikací pro mobilní bankovnictví.

22.  11.  2014 | E15.cz , Tryner Miroslav | 9


komerční sdělení

Komerční sdělení