Barevné a audiotextové linky: vše, co potřebujete vědět

Diskuze čtenářů k článku

Speedy  |  28. 11. 2011 11:11

Jen bych autora upozornil a poprosil o nápravu. Volání na předčíslí 910 či 972, 973, 974 a 95 Vodafone účtuje jako volání do jiné sítě, ale ZAPOČÍTÁVAJÍ se do volných minut/kreditu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 28. 11. 2011 11:22

Zdravím. Aha, tak to jsem nějak v ceníku přehlédl http://www.vodafone.cz/pdf/cenik.pdf...
Díky za upozornění, opraveno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ViR  |  30. 11. 2011 13:35

Já bych zase aopeloval nato, že by autor neměl "varovat" před čísly začínajícími DEVÍTKOU ale DEVADESÁTKOU.
Zejména když předtím, vcelku správně, uvedl informace o účastnických číslech určených pro přenos hlasu prostřednictvím IP protokolu (VoIP = 910) a o přístupových kódech k neveřejným sítím (972, 973, 974 a 95XX).
Devítky se nebojme. Ale ta nula za ní, ta vyžaduje obezřetnost!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oh171  |  28. 11. 2011 12:57

Trochu mi v tabulce chybí informace, kolik stojí volání z pevné linky, nebo to je schováno pod O2?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  28. 11. 2011 20:45

Ne, není, sazby pro volání z pevné linky jsou jiné:
Modrá linka: 1.19 Kč/min.
Bílá linka: 1.60 Kč/min.
Tarifikace 120+60, ceny včetně DPH.
Linka 842 má jakési výsadní postavení. Asi jsem cosi nepochopil, ale dle mého názoru si odporuje ceníková položka A.5593 (1.60 Kč/min.) s ceníkovými položkami G.33031 až G.33034, dle nichž se ceny pohybují od 1.14 do 2.52 Kč/min. v závislosti na době volání (špička - mimo špičku) a celkové objemu volání (do 90 minut, nad 90 minut).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr T.  |  28. 11. 2011 20:57

Volání z pevné linky na 972, 973, 974, 95 závisí na konkrétním tarifu a je shodné (pokud jsem se dobře díval, tak u všech tarifů) s voláním na pevnou linku.
Volání z pevné na 91x stojí naopak u všech tarifů stejně, a to (včetně DPH):
ve špičce: 1.60 Kč/min.
mimo špičku: 0.76 Kč/min.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aldik7  |  28. 11. 2011 13:05

Ceník volání na 1188 je taky lahůdka, ale nějak mi to tu chybí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.N.  |  23. 01. 2015 18:59

tady se ale jedná o operátorskou službu, vyhledávání informací. Za to se prostě platí. Myslím kolem 20 Kč za minutu. Doporučuji nechat si vyhledat číslo a nechat si ho zaslat jako sms, protože pokud se necháte spojit, pak je celý hovor zpoplatněný v tomto tarifu. Přepojený hovor je pořád jeden hovor, nelze to rozdělit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
grull  |  28. 11. 2011 19:46

řekl bych že místo audiotext to má být pouze audiotex
;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  28. 11. 2011 21:10

Co je na linkach se sdilenymi naklady sdileneho, kdyz volani na ne je drazsi nez na obycejne pevnolinkove cislo?
Proc to vubec firmy pouzivaji kdyz za to samy taku plati?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.N.  |  23. 01. 2015 19:09

zelenou linku platí provozovatel celou sám. Náklady před 10 lety cca 60 Kč/minutu. Takže když si povídáte půl hodiny, spočítejte si to. Když máte třeba 1000 hovorů za den?????
Sdílené náklady: část provozovatel, část zákazník (většinou tolik, kolik stojí hovor na pevnou).
linky začínající číslem 9xx bývají ve státní správě (soudy, hasiči, policie, úřad práce),
POZOR na čísla např 90x 99x xxx tak to 4. a 5. číslo znamená částku za hovor za minutu, v tomto případě 99 Kč/min. Obvykle finanční služby, různá poradenství, půjčky, některé právní linky. Tato čísla jsou primárně využívána k vydělávání už jen za hovor od zákazníka. Tady doporučuji shlédnout
https://www.stream.cz/adost/835407-zablokujte-s... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 01. 2015 23:33

Nesouhlasím. Sdílené náklady ve výsledku znamenají vyšší cenu než volání na běžnou pevnou linku. A to cca 3x ale je to různé podle operátora.
Ano možná se o náklady dělí provozovatel se zákazníkem ale proč mají oba platit víc když jeden to může mít zdarma (příjem hovoru na pevné lince) a druhý mnohem levnějí?
Dokola omílané bláboly o stejné ceně za volání z celé ČR jsou už nějaké to desetiletí jen bláboly. Na pevnou (i mobil) se volá z celé ČR za stejnou cenu bez ohledu na to, zda jde o hovor do sousedního domu nebo na opačný konec republiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dušan  |  24. 05. 2015 18:51

Strýčku Fido, naprosto s tebou souhlasím.
Již jsem vedl mnoho diskusí s nenažranými operátory a tuto otázku jsem jim mnohokrát pokládal. Zaměstnanci operátorů mají nařízeno lhát, že na tom nic nevydělávají a lidem cpát tento názor, že vlastně voláním na tuto linku ušetří. Již osm let mám neomezený tarif s voláním do všech sití a s tímto bojuji vždycky, když prodlužuji smlouvu na další období.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MJK  |  30. 11. 2011 20:48

U O2 a T-Mobile se na volání neuplatňují volné (tarfiní) jednotky.
To není až tak pravda. Když jsme mívali (ještě před rokem) TOP Pevná u O2, volání na bílou linku (bankovní linka ČS) se normálně odečítalo z volných minut na pevnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pe.Pr.  |  01. 12. 2011 19:36

Který kr*tén to číslování dělal? Bílá linka 840, 841, 842 , další "předčíslí" v řadě (843, 844, 845, 846) je modrá linka a pak zas bílá (847, 848, 849)
To přitom seděl na klozetě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  19. 04. 2013 00:33

Pozor na tyto "zlevněné liky!!!!!!" V době kdy už i předplacenky jsou u Blesku za 2,5Kč/min je ten jejich "zvýhodněný tarif za 4 až 4,5 /min" jen opravdová zlodějina. Když se k tomu přidá podmínka, že se tyto linky neodečítají z předplacených minut v tarifu tak si zrovna ke svému běžnému tarifu přičtěte částku 4* počet minut. Já jsem se tak nechal napálit na infolince e.onu a ty svi....e to ještě naschval protahovali, no třeba se ještě napakovali,než jsem od nich odešel. Už nikdy podobnou chybu neudělám a budu si hlídat čísla, jenže aby se v tom to prase vyznalo, bo těch čísel je tolik....!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fix  |  18. 12. 2013 09:27

Pouze bych upozornil, že informace o využití volných minut u operátora Vodafone při volání na barevná čísla (pod tabulkou se seznamem čísel) je nepravdivá. Vodafone toto nikdy nenabízel a ani aktuálně nenabízí. Nyní jsem to ověřoval, jelikož by mi to dokázalo ušetřit nemalé peníze, ale bylo mi opravdu řečeno, že to není možné. Tak doufám, že jsem třeba někomu ušetřil telefonát na Vodafone infolinku.
Jinak musím říct, že ty ceny volání na barevná čísla u Vodafone a T-mobile jsou opravdu přehnané oproti tarifům, které dnes nabízejí. Jakmile potřebuji někam zavolat a vidím číslo začínající 8xx (a není to 800), už mi vstávají vlasy hrůzou kolik to zase bude stát.
Fix

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R. Kurečka  |  08. 07. 2014 10:53

Linky 840, 841 apod. dle mého názoru měly význam v době meziměsta, kdy se volalo za cenu Vůbec nechápu v této době smysl těchto linek v dnešní době. Firmy typu EON, ČEZ, pojišťovny, vodárny a všichni ostatní z provozu nic nemají. Ale lidé při volání platí jak najatí. Kdyby si místo toho nechali čísla 54xxxx apod., nikomu to nevadí, lidé mohou volat za opravdu běžné ceny a ne za vyděračských 5 Kč/min.
Myslím si, že firma, která uvažuje zákaznicky, dnes barevné linky (vyjma zelených) nepoužívá!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dušan  |  24. 05. 2015 19:14

Dám do placu dobrou radu.
Hodně z těch firem, které zlodějských "barevných" linek používá, uvádí na svých stránkách i tel. číslo "pří volání ze zahraničí" v klasickém národním formátu. Tj. tzv. Alias k číslu barevné linky a dovoláte se přes toto číslo k úplně stejné, příjemné slečně, jako z placené "barevné" linky. A v případě, že máte volné nebo neomezené minuty vás hovor nestojí ani halíř.
A některé z firem, které tento alias na stránkách neuvádí vám ho na požádání sdělí. Setkal jsem se ale i s případy, že ho sdělit nechtěli, až když jsem jim řekl, že jedu do zahraničí, tak mi ho dali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  19. 10. 2014 07:48

Pomineme-li zelené linky, tak ty ostatní jsou absolutně k hovnu. Smysl měly v době, kdy SPT Telecom rozlišoval tarifikaci místního a dálkového hovoru na PTS - tam to bylo gesto firmy (typicky např. začínajících eshopů), že zákazník z okresu Cheb jim zavolá do Prahy, a oni za něj doplatí rozdíl, takže on volá, jako by volal po obvodu Cheb.
Ta doba je hodně dávno pryč. Díky politice Společnosti Proti Telefonování (rozuměj SPT Telecom) jsou pevné linky, pro běžného člověka, dávno mrtvou komoditou - jsou drahé (dnes stojí samotné neomezené volání z PTS Kč 799.00, se slevou k internetu pak Kč 499.00, když jde, sice retenčně, stejnou službu získat na mobil za tři až čtyři stovky) a mají nevýhodnou tarifikaci. Navíc, i ten, kdo si PTS stále živí, tak volá po celém státě za jednotnou cenu.
Hlavní problém barevných linek různých společností je, že pak nemají "běžný" telefonní kontakt, to jest klasickou pevnou linku, nebo mobil, a tak si musím živit k tarifu Red Premium O2 kartu Na dlouho, abych jim volal za Kč 5.90 za celý hovor. Což je někdy arci hodně drahé, když ten hovor člověk vyřídí třeba za pět, deset minut, že.
Jestli to tu někdo čtete z firem a máte barevnou linku, vyserte se na to, zrušte to a dejte si normálně krajové číslo. Každý pak ví, o co jde a stejně na barevnou linku, není-li zelená, nic neušetří, akorát si odrazujete klienty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dušan  |  24. 05. 2015 19:17


Dám do placu dobrou radu.
Hodně z těch firem, které zlodějských "barevných" linek používá, uvádí na svých stránkách i tel. číslo "pří volání ze zahraničí" v klasickém národním formátu. Tj. tzv. Alias k číslu barevné linky a dovoláte se přes toto číslo k úplně stejné, příjemné slečně, jako z placené "barevné" linky. A v případě, že máte volné nebo neomezené minuty vás hovor nestojí ani halíř.
A některé z firem, které tento alias na stránkách neuvádí vám ho na požádání sdělí. Setkal jsem se ale i s případy, že ho sdělit nechtěli, až když jsem jim řekl, že jedu do zahraničí, tak mi ho dali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor