#BatteryDay: Konečně víme, kdy Elon Musk představí revoluční baterii značky Tesla

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 216

Názory k článku

avatar
03. 06. 2020 15:13

O bateriích vcelku rušná diskuse. Ovšem, i kdyby byly převratné sebevíce, zdroje energie a distribuční infrastruktura zaostávají už dnes, kdy jsou elektromobily stále hračkou pro pár geeků ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 05. 2020 15:58

Já si myslím, že s elektrovozy je ta na našem písečku stejné, jako s LTE na svým začátku.Nepotřebujeme, protože 4G hračky jsou drahé, větší objemy-neomezená data nechceme(na to máme dráty, kabely a jiné šňůry). Dnes popisované hajtry si mlaskají nad 4G a tvrdí nám, že 5G zase nepotřebují. Zítra budou naopak tvrdit, že elektrovůz jim smysl dává, zatímco novinka UAM (Urban Air Mobility) vůbec ne a bude padat a srážet se. Národ hloupých zpátečníků jsme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2020 13:00

Nedávno sem na víkendový ježdění koupil golfa za 40 tisíc. Elektromobilu se nebráním, kde se dá za tyhle prachy koupit? :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2020 10:37

Patrně to bude baterie poháněná spalováním peněz naivních akcionářů. Když ta baterie dokáže utáhnout obří letadlo v podobě Tesly, tak jedno osobní auto už pro ni nebude problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 05. 2020 09:49

Tesla? To je ta sra* ka, která neumí ani tak základní věc, jako slícovat díly karoserie a interiéru, nebo pořádně nalakovat zákoutí dveří a blatníků?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 05. 2020 08:17

"baterii s výdrží jednoho milionu mil." je blábol, když už, tak "s životností..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 05. 2020 08:09

Řada malých revolucí tvoří evoluci Ale obavám zastánců spalovacích brmbrm motorů se nedivím, až se elektromobily více rozšíří a lidé kteří se o ně dosud nezajímali uvidí jejich výhody v praxi, opět se rozšíří řady jejich uživatelů. Samozřejmě nepopírám že existují oblasti kde spalovací motor má před elektromotorem nepopíratelné přednosti. Ano, spalovací motory se jistě budou používat dál, ale už nebudou mít monopol, z čehož pramení onen panický strach zatvrzelých odmítačů elektromobility

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (30)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 05. 2020 07:52

Vsadím se, že to bude jako obvykle jenom nafouknutá bublina, a nic nového, natož revolučního vůbec neuvidíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 05. 2020 01:11

Poslední ránu? Pořád marně čekám i na tu první…

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2020 23:15

Dle mého názoru použijí ten LiFePo4 od čínského CATLu. CATL totiž udělal významnou inovaci - články pospojoval tak, že je méně obalů. Baterie je tak lehčí a stojí méně peněz. Počet nabíjecích cyklů 5000 by tak seděl.
Nicméně i tak bude tato baterie bez obalů těžší než nynější NCM. To ale Muskovy asi nevadí, když baterie nebude vážit 500 kg ale třeba 600 kg, hlavně že to bude levné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 05. 2020 23:04

tadáááááááááááááááááááááá
a je to tady, další revoluční baterky
já se z vás pos..
tak zase jeden bonus:
auta v budoucnu 100% NEBUDOU MÍT AKUMULÁTORY.. budou mít vlastní zdroje.. takovej minireakror, palivový články, nebo něco xyz co vyvinou, až jim to dojde a někde do toho investují

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 05. 2020 22:52

Pokud jde o nabíjení, tak můj názor je, že rozumným řešením může být efektivní průběžné dobíjení. Tj. něco jako zkoušejí někde dobíjet autobusy za jízdy.
Pokud by existovalo průběžné dobíjení, tak rychlost dobíjení by byla téměř irelevantní. Navíc by nebylo potřeba čerpacích stanic jako takových.
Možná se ale efektivní způsob nenajde a půjde se cestou klasického nabíjení přes kabel, který se jen částečně nějak zautomatizuje.
Zdar Max

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 05. 2020 20:24

Věřím, že těžaři a zpracovatelé ropy se s tím rychle vypořádají. Proti takovému protivníkovi nemá šanci ani Musk. To se prostě nedělá a když to nepůjde po dobrém, tak to půjde jinak. ♠

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 05. 2020 20:10

Baterii máme - 2020
Baterii vyrábíme - 2022
Baterie už brzy bude v Tesla Trucku - 2023
Baterie bude ještě lepší, ale ne letos! - 2024
Velká prezentace, která ukazuje, jak baterie snáší otřesy. Při testu baterie makabrozně bouchne. Elon viní z výbuchu špatnou přípravu prezentace - 2025
2027 - Přichází nová firma z Německa/Číny..., která deklasuje Teslu a posílá ji na smetiště dějin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 05. 2020 20:08

Navzdory obecnému.Takový pokrok je možný jen u firmy, která má 100% zaměření na cíl.A takovou je,.... bohužel, jen Tesla.Všichni ostatní toto odvětví bohužel, opět, ostudně ignorují.Tím je předem dána jejich budoucí pozice i výsledek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (26)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 05. 2020 20:01

Tak ono obecně je zdroj elektrické energie největší brzdou v rozletu elektromobilů, předpokládám ale, že se tento problém do 15 až 20ti let vyřeší a budeme mít nový zdroj elektrické energie, který bude lehčí, pojme násobné množství elektrické energie, jeho životnost bude několik let, resp. tisíce nabíjecích cyklů bez většího poklesu kapacity a půjde to nabíjet během několika minut, možná vteřin. Mobilní zdroj je největší problém. Konečně pak udělají spalovací motory papa,nebo aspoň částečně. Elektrická energie, resp. její využívání lidstvem je tady jen chvíli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (75)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 05. 2020 19:34

Jen bych rád upozornil, že 5000 cyklů není nijak mnoho, zvlášť pokud není cyklus definován.
Baterie, které takovou životnost mají, případně i o řád vyšší, už na trhu máme. Jsou dokonce bezpečnější než lipolky a nejsou drahé. Ale jejich kapacita na objem či hmotnost je mnohem nižší, v tom je ten vtip.
Umíme udělat auto, co bude mít baterii s životností na milion mil nebo 10 let. Akorát pokud máme zachovat hmotnost a objem baterií, jako má Tesla, bude mít dojezd 100 km.Věřím tomu, že Musk představí baterii revoluční pro Teslu. Ale rozhodně nepředstaví nic, co by bylo revoluční pro lidstvo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (36)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor