To je hodně naivní představa. Žádné analogové zesilování signálu se nekoná, jde o retranslaci digitální informace. Co nejblíž ke klíči se donese kapesní počítač / smartphone s RF transceiverem z aliexpresu pro 433 nebo 866 MHz (protože bezlicenční pásmo pro vrata / PMR vysílačky), který přes internet nebo wifi komunikuje s obdobným protějškem u auta, a tím se natáhne "digitální vlnovod". Retranslace je s výjimkou zpoždění transparentní.
Problém je s detekcí nadměrného zpoždění, protože zpracování přijaté výzvy v mikrokontroléru klíče trvá řádově déle, než let elmag vlny mezi autem a klíčem na přípustnou vzdálenost, takže hodiny v autě musí být extrémně přesné, aby dokázaly vůbec poznat, že se baví s klíčem, který je místo u dveří ve vzdálenosti do 5m na druhém konci ulice. Spočítej si, jak dlouho signál letí 5 metrů a jak dlouho 500m. Nápověda: c=300.000.000m/s.
Navíc si všimni, že když jseš nějakých 50m od auta které klíč už nebere, stačí si ho přitisknout pod bradu a z hlavy si udělat anténu, a auto bez problému dálkáčem odemkneš. Právě proto, že auto ten rozdíl vzdálenosti nemá jak rozpoznat.
Proto se bezklíčové odemykání řeší zónovými nízkoziskovými anténami ve vstupních zónách, abys MUSEL stát v nějakém sektoru u dveří, takže když stojíš u motoru zamčeného auta a někdo položí ruku na kliku, dovnitř se nedostane, protože klíč není ve vstupní zóně, přestože je blízko.
A právě proto retranslace funguje. Protože není finančně přijatelné řešení mnohovrstvého ověření skutečné polohy klíče vůči autu, které by bylo zároveň miniaturní a nenáročné na napájení, aby na baterku vydrželo třeba 3 roky. Protože když si budeš muset v autě klíče stejně pokaždé položit na bezdrátovou nabíječku, abys ráno auto vůbec otevřel, tak je to bezklíčový systém pro kočku.
Už takhle ten klíč stojí kolem 15ti tisíc. Představ si, že k autu dostaneš dva a ty dva blbý klíče budou tvořit třetinu ceny auta. To nutně potřebuješ, viď?
Názor byl 1× upraven, naposled 08. 04. 2020 09:31