Billův útok: chytré telefony Microsoftu v první linii?

Diskuze čtenářů k článku

Michal  |  27. 02. 2002 10:16

Microsoft - najdete alespon jeden stabilni program vytizeny z 50% od MS, ktery by dokazal bezet alespon 30dni v kuse (cili aspon mesic). Ja ho teda neznam - W9x padaj jak se jim zachce, zejmena vytizime-li je asi na 15% a vice (CPU 15%, ale MS hlasi 85% ), to je bez pochyby. WinNT a 2000 nejsou vyjimkou, sice jsou stabilnejsi nez Win 9x, nicmene porad jsou NESTABILNI oproti jinym systemum (Unix atd.) a to o dost hodne. Konfigurovatelnost systemu je temer nulova, a ostatni programy od MS zamrzaj taky stale (napr. Office 97 a 2000 ma sve zname chyby atd.). Nehlede na to, ze kdyz uz sitovy OS (WinNt apod.), tak aspon i kdyby padajici, tak alespon bezpecny - dodnes jsou silene velke diry v MS IEX, Win2000, o WinXP to zatim nikdo nevi ...vzpomente si jen kolik ma WinNT Service Packu....jestli MS cokoliv zacne s mobilama,
doufam ze se jim to co nejvic nepodari...mj. uz tu byli dohady o dalsi monopolozaci MS v teto oblasti, kterou chysta (pokud se mu to povede, ma 50% trhu u sebe)...platte za neco, za co by Vam mel naopak platit MS za psychyckou ujmu na zdravi...

Jen tak na zaver - souhlasim s tlacitkem QuickDelete, byla by to prvni pozitivni vec pro uzivatele MS OS, jelikoz by nebyla psychycka ujma alespon tak velka.....i kdyz trojhmat mame asi nauceny vsichni po pameti bez problemu...

3 nejvetsi omyly historie - Hirosima 45, Cernobyl 86, Windows 95....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  28. 02. 2002 09:12

Pár serverů vytížených v hodinovém průměru v denních špičkách každý den na 50 % nebo více a běžících více než 30 dnů bez restartu znám. Jde o klasické MS konfigurace, tedy IIS, ASP, SQL 2000, atd.

Ale obecně není dobré mít server trvale vytížený na 50 %, v žádném systému. Zvláště ne na Internetu, protože kdybyste měl mít denní průměr 50 %, budou hodinové špičky muset být určitě přes 200 %,  minutové špičky možná na takových 2000 %. Takže trvalých 50 % je reálných jedině v dávkovém zpracování.

50 % je hodně a chce to rozhodně upgrade systému. Vím o Siliconech běžících na IRIXU, kterým takové zatížení dělalo významné problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
killlah  |  04. 04. 2002 14:53

myslim ze sa bojite zbytocne...urcite aj MS dokazu vytvorit stabilny a rychly OS ktory dokaze obsluhovat par trapnych aplikacii v mobile. OS pre PC je nieco uplne ine a neexistuje ziadny OS ktory dokaze bez problemov obsluzit take mnozstvo rozneho SW ako windoze. blizi sa k tomu Linux, ale to sa da porovnat az vtedy, ked bude nan tolko SW ako na windoze (a hlavne tak zle napisaneho :)). na MAC OS toho SW je poskromne a ostatne OS su nepodstatne. takze ziadny strach, microsoft + mobile devices nebude az taka hroza ako si vacsina ludi mysli :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  26. 02. 2002 19:49

Pětkrát až desetkrát denně se mi vypne, klidně během hovoru nebo při vyvánění, případně při přijetí volání. Taky dost často tuhne.

A to už jednou byla v opravě, protože přestal fungovat mikrofon.

Většině kolegů 6210 problémy nedělají, ale jeden už ji má taky v opravě. A mému otci tento měsíc dvakrát vyměňovali třiatřicítku!

Jeví se mi to tak, že Nokia má problémy s kvalitou. To je nová situace! Já osobně bych příště nejradši zvolil nějakou neznámou značku, SmartPhone může být dobrý důvod!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  27. 02. 2002 09:32

vyměň! Co ti brání? Já mám svou 2 rokem a jediná věc je upgrade batrerie na 1400. Jinak funguje. Ale mám známého a ten si může koupit cokoliv a vždy má problém. Od ledničky po auto. Nespadáš do stejné kategorie? A jinak bavíme se o novém softwaru pro mobilní telefony a vstupu Mrkvosoftu tak co tu taháš problém s mobilem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  28. 02. 2002 09:03

Ne, nejsem ten tip, většina věcí mi celkem funguje. Pokud jde o mobily, měl jsem předtím Nokii 5110 a bylo to bez nejmenšího problému. Manželka má přes rok Alcatel OT 302 a taky naprosto v pohodě (což se ale nedá říci o jiných vlastnících tohoto mobilu).

S tímto tématem to souvisí, protože pár lidí se tu obává nestability WinCE v mobilech. Můj problém je ale nestabilita operačního systému Nokie 6210 (kromě toho vypínání taky často tuhne). Ta jistě může být způsobena hardwarově, ale to platí i o zařízení s Windows CE.

Přece jsme určitě všichni slyšeli o tom, jak jsou které verze firmware dobré či špatné, jak ti je v servisu vymění a pak nic nefunguje, jak jsou např. nechutně pomalé nejmodernější Ericssony atd. atd. Ten problém se problematičností software v přenosných zařízeních je obecný.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xb-1  |  27. 02. 2002 12:50

chyba u 6210 je zpusobenou nedokonalym dosednutim baterky na napajeci kontakty

mam 6210, baterky jsem vypodlozil na 2x prehlym papirkem, baterka sedi jako prisita, ani trosku se nehne a mobil se prestal vypinat nebo tuhnout

je to smula, ale chyba bude asi v tom, ze baterku vyrabi jinde nez zbytek telefonu ))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Petrla  |  28. 02. 2002 08:57

Dobrý tip, díky. Už jsem ji dal do opravy (podruhé), ale když to nepomůže, zkusím papírek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  26. 02. 2002 18:30

jinak by museli prejmenovat BSOD na GSOD...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kanour  |  26. 02. 2002 12:58

Ze nevite co se stane az to tady MICROSIT OVLADNE???? Bude to druhej CESKY TELESRAC!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Batman  |  26. 02. 2002 16:33

Neboj, neovladne.

Jedine kde ma prevahu, jsou kancelarska PC a office a to je dano historickym vyvojem.

Jinde nema k monopolu sanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  26. 02. 2002 21:28

Promiňte, ale váš příspěvek se mi příliš nezdá.

MICROSOFT má totiž totální monopol téměř všude a to hlavně na hráčských PC (kterých je dle mého názoru více než-li kancelářských), v kancelářích si myslím, že upřednosťňují bezpečnost dat a stabilitu a přeškolit zaměstnance na Linux není už zase až tak velký problém z apoužití X-window a např. KDE 2 nebo (doufejme že už brzy) KDE 3.

Historickym vyvojem je dano maximalne to, že velké společnosti začaly vyrábět aplikace pro MS-DOS Microsoftu, neboť Apple svou politikou nedovolil výrobu levných klonů a navíc se svou technologií přišel poměrně brzo, proto se na ni pohlíželoé skepticky a nedovolil většímu rozšíření Maců, proto se všechny aplikace a pak i HRY (pro softwarové a hardwarové nepochybně nejdůležitější segment trhu), které byly tvořeny pro MS-DOS, později Windows a zaběhlo se to jako standart. Co se týče jiných (výzkumných nebo vojenských institucí), tak si myslím, že často převládá platforma Apple G4 + MacOS X, ale ani windows zde není vyjímkou.

Z toho plyne, že macro$oft už má monopol téměř všude, ale né kvůli kancelářím a Office (existují srovnatelné a někdy i lepší produkty - vzhledem k ceně/výkon - 602 PC Suite, Star Office, K Office ), ale kvůli hráčům a hrám, které jsou stejně k ničemu.

Jinak, na novém mobilu od MS by se mohlo prosadit jejich maximálně jednoduché ovládání pomocí 3 kláves Ctrl + Alt + Delete, jinak někde jsem slyšel, že by se tyto 3 tlačítka mohla sloučit do jednoho tzv. "QuickDelete"

PS: možná víte, že G4 je omezován Pentagonem při vývozu do jiných zemí než USA, zvláště do "politicky nestabilních" jako ČR a země na východě, to ale micrsoftu více než vyhovuje, že?  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Batman  |  26. 02. 2002 21:57

Asi jsme stejna krevni skupina, jen ten muj prispevek nebyl asi prilis jasny.

Tohle pisu v Konqueroru, mam KDE 2.2, cela sit jede na Linuxu, pouze deti maji iMaca.

M$ mi do baraku nesmi. Ale neverim, ze by jejich SQL, Xbox, PocketPC a obdobne non PC-Office produkty sezraly 90% trhu.

Nerad bych se toho dockal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pet  |  26. 02. 2002 11:17

V článku marně hledám nějaké informace o této významné funkci tohoto mobilu.

 

Petr

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  26. 02. 2002 10:00

Jestli ten system bude stejne stabilni jako Windows, tak se mame na co tesit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  26. 02. 2002 10:18

Microšit je prostě microšit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  26. 02. 2002 10:32

No co se tyka Windows 9x, tak je to opravdu velmi nestabilni a do mobilu bych to nechtel, jenze tohle vychazi z Windows CE (PowerPC) a ty vysli z Windows NT a jejich stabilita je uplne o necem jinem. Otazkou je co Microsoft v systemu nabidne. Kdyby si slo telefon doprogramovat dle sveho, beru to vsema deseti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
celer  |  26. 02. 2002 11:15

NT, 2000, XP jsou jiste stabilnejsi nez 95/98 - ony to jsou hlavne os zamerene na jiny druh pouziti --> Fakt ze NT a 2000 jsou stabilnejsi nez jejich starsi bratrickove nemusi ale namenat, ze NT a 2000 opravdu stabilni jsou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Good  |  26. 02. 2002 11:47

Chca, nechca musím souhlasit. Skutečně, je to až zarážející: mám na stole WinCE a ony běží (a docela dlouho). Musel jsem je restartovat, jen když jsem udělal nějakou botu ve svém programu. Ale tady je třeba si uvědomit, že sice systém je stabilní, pokud jsou stabilní aplikace, ale u skutečně stabilních systémů to musí platit i pro nestabilní aplikace. V mobilní zařízení může vyvstat velké množství asynchronních událostí, které se v WinCE nevyskytují a co se stane potom, lze jen stěží odhadnout. A protože trochu vidím do programování WinCE, vím, že je velmi těžké odhadnout všechny nedokumentované vlastnosti a specifika (nikoliv systému ale) vývojového prostředí. A protože programátoři (snad ne všichni) berou nedokumentované a vedlejší vlastnosti jako neexistující, budou vznikat nestabilní aplikace. A tím se kruh uzavírá.

Osobně fandím Symbianu. Věřím, že velcí výrobci mobilních zařízení, kteří ho mají licencovaný nebudou chtít platit Microsoftu za něco, co sami mají a co je funkční.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  26. 02. 2002 12:46

V podstate souhlas, WinCE trochu znam, ale musim rici jednu vec. Je to sice pouze muj osobni nazor, ale prece. Odebiram diskuze z konfery NOKIA. V zarizenich je podpora Javy a to pomerne dobre udelana. Zatimco ta java je fakt jen jedna , tak programovani pro WinCE bylo co ja vim proti programovani pod klasicka okna docela dost odlisne a zpocatku rozhode, nevim, jak je to dnes, to byla pekna alchymie  a ti muz je i nazanceno, jak to asi dopadne s telefenky  s WinCE. Apliakce ve Pocket Visual Basicu apod, to se mame nac tesit .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  28. 02. 2002 13:43

Psiona 5MX jsem měl a byl super za 2 roky jsem ho musel restartnout jen 2krát, ale nyní mám Nokii 9210 s EPOCem resp. Symbianem a baterku vytahuji 2* týdne (když je totálně tuhá) a to na ní nedělám nic moc - ani nesychronizuji mail. Jen volám, posílám SMSky, sychronizuji kontakty a kelendář a občas si udělám poznámku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Good  |  28. 02. 2002 14:19

Bohužel - četl jsem hodně podobných názorů na to, abych věřil, že tam se stabilitou není něco v pořádku. Já N9210 nevlastním, ale co jsem ji viděl a měl v ruce, tak byla OK. Majitel však také tvrdil, že se tu a tam kousne. Přesto zůstávám optimista a věřím že Nokia trochu pokročí a N7650 bude stabilní (spíše stabilnější).

Psion 5Mx je naprosto super, ale přesto znám (pokud si to dobře pamatuji) metódu jak ho spolehlivě zbořit: Pokud je Psion při IrDA ve stavu, kdy se "connectuje" k druhém počítači a ten provede "Dicovery", většinou Psion jen třikrát pípne a resetuje se. Přestože tento stav nastával většinou při chybném sledu navazování IrDA spojení, stávat by se to nemělo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Lukášek  |  26. 02. 2002 15:29

Tak to mi tedy nepřijde. Mám iPAQ 3870 s PockePC 2002 a resetuju tak jednou denně. Buď se to neúnosně spomalí nebo potřebuju zapnout bluetooth a přeteče stack nebo něco podobného. Tohle mi Psion 5mx nedělal. Ale jinak jsem s iPAQem hodně spokojený. Oproti 5mx má spoustu výhod a pár nevýhod, které přežiju. Halvně synchornizace je super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor