BlackBerry 9800 Torch: slider a nový systém v premiéře

Diskuze čtenářů k článku

Lenka  |  19. 09. 2010 22:50

nevite nekdo kdy by mohl dorazit na nas trh a za kolik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asco  |  07. 08. 2010 13:34

Konečně něco přesně dle mého gusta! Přístroj fakt překrásný, design se opravdu povedl, spodně výsuvná klávesnice ideálních rozměrů a ergonomie typické pro každé BB je taky snad nejideálnější možné řešení... Displej taky nevypadá špatně a uhlopříčka 3,3´ je myslím tak akorát. Když přidám navrch solidní foťák, kompletní konektivitu, vynikající výdrž (jako vždy u BB- o "supertelefony" s výdrží okolo 12h opravdu nemám zájem ;) a nový- jistě stejně návykový- OS6 je to snad dokonalý přístroj. Snad jen ta hmotnost by mohla být o pár gramu nížší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivana  |  06. 08. 2010 01:35

Dobrý deň neviete prosím niekto či aj tlacidla v spodnej časti dotykoveho duspleja su ovldane dotykom? Myslím tým nape tlačidlo na prijatie ukončenie hovoru, menu a zpet? Viem že stredný joystick je dotykovy ale zaujimalo by ma tie ostatne tlacidla. za odpoved vopred ďakujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
07. 08. 2010 12:52

Tlačítka jsou klasicky hardwarová. Je to stejné jako u modelu Storm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unived micindev  |  05. 08. 2010 23:43

ach, konecne koncepcia po ktorej tak dlho tuzim - lcd na vysku, qwerty pod nim...od cias zrusenej p10/p5 (?) paris cakam na pouzitelny kusok...uz len najst niekoho kto tam napcha moderny hw a android...BB OS je na moj vkus uzivatelsky prilis neohybny a prilis orientovany na pracujuci ľud
na margo procaku, BB moze mat akokolvek odladeny OS a moze ficat akokolvek svizne na starom zeleze, ako potencionalneho zakaznika ma to zaujima okrajovo - ked dojde na spracovanie multimedii, pomaly procak bohuzial zamrzi...
ozaj, ako funguje multitouch v (nativnej) jave? ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  05. 08. 2010 14:32

Pro zajímavost, tady máte video se srovnáním browserů Torcha, iPhone a Androida. Torch to projel na celé čáře. A trhavé skrolování při posunu stránkou, to je drsný, Za vše může jen a jen slabý harware. Tak tu prosím přestaňte vykládat, jak je OS Blackberry nenáročný. Prostě RIM to p**ral http://crackberry.com/comparison-new-blackberry... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  05. 08. 2010 13:29

Potvrzeno od AT&T z Crackberry: Torch nebude prodávat žádný jiný operátor, co působí v USA. Takže T-Mobile ho mít nebude. K tomu můžu jen říct : n**er si, RIM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  05. 08. 2010 08:05

Řekněte mi, prosím, čím to je, že akcie RIM ztratili po představení Torch a OS 6 skoro 3%? Myslím, že to je jasný důkaz, že trh novému Blackberry moc nevěří. Koukněte na http://www.theglobeandmail.com/globe-investor/markets/st... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrik88  |  05. 08. 2010 09:48

Čím to je? Tím, že prodej bude ze začátku exkluzivně pouze u AT&T a jen s úvazkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  05. 08. 2010 10:37

Tím částečně taky, ale stejně se u ATT prodává třeba iPhone a Droid u Verizon. Podle mne je to hlubší problém, co má Blackberry s inovacemi. Taky konec Blackberry v Emirátech a blíží se zákaz v Indii tomu moc nepřidá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  05. 08. 2010 12:46

Dnes jsem v HN četl, že BlackBerry zakázala používat pro svoje úředníky i Evropská komise. To je docela drsný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2010 13:15

Podle me to bude podobny duvod jako v Arabii. Chteji mit kontrolu nad daty protekajicimi přes BB.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  05. 08. 2010 13:27

Otázka je, co je menší zlo. Jestli má šifrovací klíče v ruce soukromá firma, nebo vláda. Já se emirátům ani EU nedivím. RIM má po ruce klíč ke všemu, což není zrovna bezpečné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 08. 2010 12:45

Podle me je mnohem lepsi, ze klice ma v drzeni RIM. Vlady si delaji co chteji, všechno je TOP SECRET apod. Clovek pak ani nevi, ze to co pise pritelkyni si tamhle cte nejakej bambula z vlady. Prakticky se jedna o odposlech a na ten je potreba soudni prikaz. A kdyby mely klice k dispozici jednotlive vlady, nikdo by se soudu na nic neptal...
Na me ma tahle afera pozitivni dopad - vidim, ze RIM data svych uzivatelu opravdu strezi i přes hrozby zablokovani sluzeb. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
killer l00p  |  04. 08. 2010 21:45

BB nie je chytry telefon. Moznostami na urovni jednoduchej Nokie 6300.
Pre tych, co tomu rozumeju: pre BB nie su ziadne nativne aplikacie. Cely system sluzi len na spustenie javoveho behoveho prostredia. Cize rovnako ako do onej Nokie dostanete iba tie primitivne java midp mini programceky.
Uzitocne info: streamovane radio funguje iba cez operatora rovnako ako mapy google, cez wi-fi nie. Hell!
Ako hlupy telefon ma lepsiu klavesnicu ako ta Nokia, prinajmensom viac klaves.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 08. 2010 07:14

BlackBerry podporuje Javu nativne, nepiste prosim o vecech, o kterých evidentně nic nevíte, děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrik88  |  05. 08. 2010 07:45

To tvé užitečné info se nezakládá na pravdě, streamované rádio, či TV funguje i přes WiFi. Jak píše Jozef, měl by sis o tom nejdříve něco přečíst a nastudovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
killer l00p  |  05. 08. 2010 22:53

Ano, radio cez wifi ide. Ale iba tie otravnosti, kde sa treba najskor zaregistrovat a potom prihlasit. Priame odkazy na stream nefunguju.
A nikto sa nezastava google map, ze funguju iba cez operatora. :-]

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2010 08:51

Jak rikaji ostatni - zjisti si o tom nejprve neco a az potom pis neco a ne takove nesmysly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stepan Kutaj  |  06. 08. 2010 15:37

Panove... kdo z vas implementoval nebo administroval BES a jak dlouho to delate???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  04. 08. 2010 12:04

Používám BB 8900 Curve a doposud jsem neměl rychlejší telefon (ani E71 nebo E72, které jsou opravdu rychlé).
Pokud někdo používá BB s původním OS customizovaným pro O2 nebo T-Mobile, chápu, že je to vopruz, taky jsem se vztekal. Jen do doby, než jsem nahrál čistý OS 5. Od té doby je BB naprosto nepřekonatelné. Běžně mi běží 5-9 aplikací na pozadí a na rychlosti telefonu to nepoznám. Není potřeba restartovat, vyndavat baterku apod. což jsem u WM nebo Symbianu dělal běžně. Maximálně po instalaci některých aplikací, které vyžadují, ale jinak ne.
Nehledě na to, že ovládání je rychlé, intuitivní a klávesové zkratky v podstatě na všechno, co lze s telefonem dělat, nemají chybu.
Klávesnice je bezkonkurenční, nikdy jsem na telefonu nepsal tak rychle a tak rád. Na cestě je 9700 Bold a u něj by klávesnice měla být ještě o kus lepší. Na 9000 Bold jsem si netroufl, ten už je moc velký.
Synchronizace IMAP složek mě moc netrápí. BB používám, abych měl mail pořád po ruce, mohl si zprávy přečíst a případně operativně reagovat. Na složitější práci s maily mám notebook a Outlook. Na ostatní mi BB plně vyhovuje.
Nechápu, že se někdo pozastavuje nad "slabotou" mulitmediálních funkcí. Pokud někdo chce telefon na voloviny, ať si koupí iPhone. BB je odjakživa na práci, což potvrzuje i cílová skupina.
Používal jsem více než 100 telefonů a než jsem přešel na BB nejdéle mi vydržela a nejspokojenější jsem byl s E71. Nicméně BB je minimálně o level lepší.
Upřímně se OS 6 bojím, protože je to krok k dotykovému ovládání a multimediálním funkcím, což je u BB zbytečné. Kdyby o kousek vylepšili a ještě zrychlili OS 5 a vyprdli se na voloviny, bylo by to přínosnější. Jenže byznys je byznys a masa chce v telefonu voloviny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  04. 08. 2010 12:07

To s tím čistým OS bez cutomizace T-Mobile může být skvělý nápad. Kde jsi s e k němu prosím dostal?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  04. 08. 2010 14:32

Ve fóru na CrackBerry.com
Jsou tam jak odkazy na nové verze, tak i návod jak na to. Bylo to dost jednoduché a všechna data zůstala. Zároveň jsem si mohl vybrat co z telefonu odinstalovat (jazyky, nápověd, aplikace atp...)
Nicméně telefon mám jen v angličtině. Me osobně to nevadí, možná naopak, ale ne každý to zkousne. Slyšel jsem, že češtinu lze nahrát, ale neřešil jsem to, protože telefon funguje perfektně.
Více např. zde: http://bit.ly/d8Oq7R...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2010 08:55

Cestina je standardne dodavana s u vetsiny verzi OS pro BB prodavane u Nas. To je 8520, 8900, 9000, 9700 a Storm2 9520. Staci pri instalaci OS zaskrtnou podporu pro ceske znaky a pismo - navod opet na webu v podpisu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  05. 08. 2010 13:43

Je možné, že jsem si češtiny při upgrade nevšiml i když jsem ji hledal.
Ale tak jako tak je mi to vcelku jedno.
Díky za tip. Zkusím při dalším upgrade.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  04. 08. 2010 12:10

Mám Bold 9700. Pro mne je nesmírně důležité mít po ruce aspoň k nahlédnutí i maily, které odešlu z PC. I náhled na historii komunikace s klienty co mám roztříděné do složek. Proto mne ty IMAP složky štvou. Jinak dotykové ovládání BB nikdy neumělo dobře udělat, týden jsem zkoušel Storm 2 a byla to tragédie. Na mobilu nepotřebuji přehrávat písničky a filmy jako na iPhonu, ale třeba Facebook pro Blackberry je přímo otřesný, nepřehledný a pomalý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WhiteRabbit  |  04. 08. 2010 12:58

Koukni na web http://blackberryczech.cz...
Je tam kompletni navod jak prehrat OS, kde ho stahnout a spousta dalsich tipu, rad, navodu a novinek ohledne BlackBerry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  04. 08. 2010 14:37

Aha, tak to pak chápu.
Já odeslanou poštu potřebuju maximálně z pohledu příloh nebo forwardování mailů, ale většinou to počká než zapnu ntb.
BB mám vyloženě na to, abych byl pořád na mailu (4 schránky najednou) a v případě potřeby mohl okamžitě odpovědět. Nehledě na to, že když mám schválit nějaký grafický návrh apod. podívám se na něj v BB, a to mi stačí. Takže v tomhle jsem díky BB hodně operativní.
Ten novej čistej OS hodně pomohl, takže doporučuji. Nevím jak u 9700, s tím nemám zkušenosti (je objednaný a na cestě), ale předpokládám, že první co udělám až přijde, nahraju do něj toto: http://bit.ly/cXCOfC...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2010 18:17

U BlackBerry ale customizace nema takovy vliv. Rozhodne ne takovy, aby byl ovlivnen vykon pristroje. Operatori moc do OS nezasahuji - pouze uvolnuji verze OS, ktere jsou stabilnejsi.
Podle me jsi mel v BB pouze starou verzi OS. U nas operatori nahravaji pouze OS4(.6/.7) a OS5 meli donedavna jenom ve verzi 5.0.0.411. Nyni uz TMobile nabizi ke stazeni OS v5.0.0.681 a ten je pohodovej. Pokud na nej jeste hodite hybrid - tzn. Moduly z jine verze OS, tak je vykon vetsinou jeste lepsi. Ted je nejlepsi hybrid s moduly z noveho OS6 - ten vykon je opravdu znat a nejvic je to znat v browseru!!!
takze jenom male shrnuti - operatori necustomizuji BB OS na takove urovni, aby byl ovlivnen vykon. To je hloupost. Horsi vykon je vetsinou zapricinen spatnou verzi OS. :)
Momentalne je nejnovejsi OS pro BB Bold 9000 (vlastnim take) v5.0.0.822, ale spise doporucuji .681 a kdyz na nej hodis hybrid, tak je to parada. :)
Vice informaci zjistis na strance, kterou mam v podpisu... ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2010 18:19

Btw. Pro BB8900 Curve plati u verzi OS to same jako pro Bold. Ty OS jsou takrka totozne a vychazeji I spolecne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  05. 08. 2010 13:47

Je to možný. Nejse v tom tolik kovaný, pouze posuzuju rozdíl, který jsem měl možnost sledovat.
Nejsem však sám, kdo považuje OS 4.6 od T-Mobile CZ za sračku, které dělá víc škody než užitku. Setkal jsem se s tím u několika uživatelů 8900. Těžko říct, jestli je to verzí nebo ne. Na můj vkus bylo v té 4.6 zmínek a odkazů na T-Mobile až moc.
Teď je to v pohodě. Nikde nic.
Ty moduly mě zajímají, hlavně do 8900. S 9700 si počkám, až pro něj uvolní OS 6.
Na web mrknu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 08. 2010 11:47

To je prave vina stare verze OS. OS4.6 je uz hodne stary a nedokaze vyuzit vykon hw. OS5 je uz uplne nekde jinde...doporucuji upgrade na OS5. ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chlebnik  |  04. 08. 2010 16:39

mam stejny bold a odeslanou postu v bb normalne mam, vcetne priloh. Bezna funkce BES. tak proc do toho motat jeste imap?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2010 20:17

Roberte:
Pokud Ti jde speciálně o IMAP, pak zkus aplikaci LogicMail

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  04. 08. 2010 20:49

Dík. Já ji znám. Mně ale principiálně vadí, že musím suplovat něco pro ostatní zcela standardního nějakou aplikací, která zase žere paměť, baterku atd. Prostě IMAP by měl BB zvládat úplně automaticky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  04. 08. 2010 09:26

Tohle myslím skutečně nepotřebuje komentář.... There is only one thing, where you can immediately see how the Torch can be succesful - the stock market. Yesterday during the RIM and ATT event the price of RIM on the stock market goes up, but after it and today it drops and drops... no more comments necessary.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BadMon  |  04. 08. 2010 10:52

Koukám stejný příspěvky jak na mobil.cz tak tady, asi se nudíš co? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  04. 08. 2010 08:48

Hmm, nechápu, proč Torch dostal exkluzivně oprátor ATT. RIM má ve vývoji co dohánět za Androidem i Apple, takhle si blokuje významou část celosvětových zákazníků. Já na OS 6 čekám pěkně dlouho a jak je vidět, hned tak se ho nedočkám. T-Mobile, pokud vím, třeba ani neuvažuje Torch prodávat. Navíc Torch běží na stále starém hardware (slabý procesor a málo RAM), taky rozlišení displeje je předpotopní. Shrnuto : Torch a OS 6 od Blackberry jsou zhruba na úrovni toho, co Android a Apple uměli před rokem. Než se dostane mimo operátora ATT a třeba k nám, bude to trvat další rok. Pak už půjde o mobil pro babičku. Tohle RIMN skutečně nezvládá a ujíždí mu vlak. RIM takhle skončí brzy jako Plam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  04. 08. 2010 09:27

Ja ti teda nevim, mozna ze procesor a ram jsou podle tebe predpotopni, ale to sou papirovy parametry...jak sem mel moznost 14 dni fungovat s bold 9000 tak to ma reakce naprosto rychly a okamzity, nekouse se to, proste se s tim dela perfektne...
prece normalniho cloveka by melo zajimat jak to v realu funguje a ne, jesi to nema o 200 mhz min vykonej procesor...i kdyby to melo mit v sobe 486ku a melo by to odladenej system, ze to nepoznas, tak to bude lepsi nez sebevychvalovanejsi smartfoun :)
viz xperia x10, ma gigahertz a v recenzich se pise, ze se obcas trochu seka...tak k cemu to pak je...nebo naopak xperia x10 mini, ma "pomalej" procesor a pritom vsude vyzdvihujou jeji okamzite reakce...a jak sem si s ni hral, tak je to pravda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrik88  |  04. 08. 2010 09:37

S některými výhradami uživatele Roberta souhlasím, nicméně jako pracovní nástroj je BB nepřekonatelné. Rychlost, jednoduchost, intuitivní klávesové zkratky a dokonalá qwerty nemají konkurenci. Vlastním BB necelý rok (původně Bold, nyní Onyx) a s ničím jiným se mi tak dobře nepracovalo, jen mi snad chybí HW rádio a pár drobností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  04. 08. 2010 11:28

Jenže v okamžikum kdy chceš použít Blackberry na něco jiného než na BES, je to na nic. Třeba BB neumí ani synchronizaci IMAP složek s emailovýmy účty. Nebo ten otřesný web browser. Na firemní emaily či BB messenger super, jinak na nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukaash88  |  04. 08. 2010 12:14

Tak proč ho máš? Každý telefon má svá specifika, své konkrétní zaměření. Pokud máš bb, tak určitě k tomu máš důvod. Pokud brečíš, že to krom mailu nic neumí, zajímá mě skutečně proč ho máš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 08. 2010 12:15

Jakto? Máš přece BIS. Na normální použití, dokonce i na firemní stačí. Synchronizace kalendáře skrze kalendář Googlu lze udělat i s Outlookem. Sice to není okamžité jako u BES, ale zato je to s nulovými náklady. Proto lze BB s BIS použít i u malých firem.
A co se týče synchronizace e-mailů. Na co mi je IMAP, když mi všechny přijdou okamžitě do přístroje i na poštovní server? Navíc např. u Gmailu synchronizace mailů funguje i bez IMAP. BB není náhrada počítače, ale jako doplněk.
Ad web browser. Ano, ten je poměrně zastaralý. Ačkoliv je poměrně rychlý, nemá např. záložky, které by člověk využil nebo ukládání hesel (to má již i Opera Mini). Na druhou stranu se s ním poměrně slušně pracuje s použitím klávesových zkratek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B.B. user  |  31. 10. 2010 17:39

Naprostý souhlas. BlackBerry mám rok a půl (model 8900) a je vynikající, intuitivní a na komunikaci to nejlepší, co jsem kdy měl. Samozřejmě používám BES. Android je pro mě zklamání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmm  |  04. 08. 2010 09:52

412mb ram je málo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmm  |  04. 08. 2010 09:52

512

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 08. 2010 10:29

No, jsou věci v novém OS, které třeba Apple a i Android mají. O tom se přít nebudu. S tím HW bych to ale tak neviděl. OS zabírá něco kolem 200 MB a dalších cca 300 MB je na aplikace. Moje největší aplikace v Boldu jsou myslím Google Maps, které mají 1,4 MB. To samé s rychlostí CPU. Pokud je OS vyladěný, tak může být svižný i na této frekvenci. To je jako bych se divil, že na čem jsou pomalé Windows, je Linux v pořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 08. 2010 16:05

Přesně tak. Soudit "funkčnost" na základě porovnání dvou čísel se mi zdá.. nevím, jak to slušně říci..
To mi připomíná tu pohádku: Jak blbec šel kupovat foťák

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2010 11:18

BlackBerry teží z toho že systém není zdaleka tak náročný, i na papírově starém železe se hýbe velice slušně (doporučuji srovnávací videa na Youtube). OS 6 je jasný krok směrem k multimédiím a sociálním službám, kde BB doposud silně zaostávalo. UI je silně inspirováno Androidem ale.. proč ne? :)
A 512 MB RAM mi přijde jako dost. Navíc při tomto rozlišení to má procesor a paměť o něco jednodušší než u WVGA a podobných. Exklusivita s ATT je na první pohled stejná blbost jako u iPhonu, ale asi ví proč to dělají (že by peníze? :) ), navíc mimo spojené státy už BB Torch potvrdili třeba všichni kanadští operátoři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  04. 08. 2010 11:33

Já mám Blackberry, ale jak píšu, za ostatními OS je RIM ve vývoji hodně pozadu a na tom trvám. Používám Bold 9700 na BES a rychlostí se tedy tento přístroj moc chlubit nemůže. OS 6 je určitě krok správným směrem, ale RIM měl tuto novinku dodat na trh co nerychleji a v nejširší paletě. Ne exluzivně ATT. To si může dovolit Apple, který prodá milion telefonů za měsíc ať udělá cokoliv. V ČR se 9800 dočkámš tak za rok. Sorry,a le to už bude na nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marek  |  04. 08. 2010 11:37

Hernajs, tak jesi ti blackberry prijde ze neni moc rychly, tak nevim, no, co je lepsi? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  04. 08. 2010 11:40

Měl jsem na víkend pučený HTC s Androidem 2.2, to byla pecka. Jak funkčně, tak rychlostně. O rozhraní a možnostech systému ani nemluvě. A jen opakuji, nechápu, jak přístroj, co má být ultimativní mašina na zprávy, neumí IMAP složky libovolných emailových účtů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrik88  |  04. 08. 2010 13:53

Kdysi jsem měl BES, pak jsem zmigroval na BIS a Google sync. Není to sice tak dokonalé jako BES, ten je opravdu bezkonkurenční ale zato je to zadarmo a umí prakticky vše i když ne tak elegantně. Pochopitelně umí složky a synchro kontaktů a kalendáře. A o rychlosti se nemá smysl bavit, já u Onyxe nečekám opravdu na nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  04. 08. 2010 11:43

P.S. Koukni i na diskuzi Crackberry.com. Reakce lidí jsou jak na exkluzivitu ATT, tak na výkonnost 9800, spíše rozpačité.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mara  |  04. 08. 2010 21:46

tak sem se dival na to crackberry na hands-on s telefonem a rikali tam na konci best blackberry ever, I love it, tak nevim jesi to sou rozpaky :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  05. 08. 2010 08:00

No když čteš jen každý pátý příspěvek, tak jistě :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2010 08:24

Vypadá to jak reinkarnace starého Qteku BlueAngel (MDA III).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubiix  |  16. 08. 2010 09:02

presne to same me napadlo pri prvnim pohledu na fotku, kde ma vysunutou klavesnici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 08. 2010 05:25
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor