Bojkot T-Mobilu v číslech

Včera jsme zveřejnili přehled událostí bojkotu T-Mobilu, dnes v (snad) posledním článku o této aktivitě zveřejňujeme pár zajímavých čísel (počet zákazníků, kteří od TMO odešli, zákazníků, vytížení sítě v době bojkotu apod.).

Jiřího Hájka, tiskového mluvčího T-Mobilu, jsme se zeptali na následující otázky:

  • kolik (%) zákazníků změnilo k 16. 1. smlouvu z doby určité na neurčitou,
  • kolik (%) zákazníků změnilo paušál na předplacenku,
  • kolik (%) zákazníků k 16. 1. ukončilo smlouvu na dobu určitou (neurčitou),
  • kolik (%) zákazníků Twist žádá o navrácení nevyužitého kreditu,
  • kolik (%) SIM nebylo 28. 1. přihlášeno do sítě T-Mobile,
  • jaký byl 28. 1. pokles (nárůst) zatížení sítě běžnými hovory,
  • jaký byl 28. 1. pokles (narůst) zatížení sítě textovými zprávami,
  • jaký byl 28. 1. pokles (narůst) zatížení infolinek (nejlépe v časovém rozlišení - vzhledem k plánovanému polednímu přetěžování uživateli).

Veškeré relativní informace z 28. ledna 2003 jsou vztaženy k údajům z jiného lednového úterka tohoto roku, konkrétně ke 14. lednu.

Aktivita v síti poklesla

Pokles zatížení sítě hovory byl 2,7 %, bohužel však nejde o číslo s přesnou vypovídací hodnotou, protože ani v jednom z porovnávaných termínů nebyly odlišeny běžné hovory od hovorů například na infolinku či do záznamové schránky. Nicméně pokles to je.

Rovněž poklesl i počet do sítě přihlášených SIM, a sice o 1,8 %. Těžko však lze předpokládat, že zákazníci, kteří vypnuli v rámci bojkotu telefon, by uskutečnili oněch 2,7 % hovorů, je spíše pravděpodobné, že ti, co bojkotovali, měli sice zapnutý telefon, ale nevolali.

Odešlo pár stovek klientů

V souvislosti se změnami služeb a cen za ně účtovaných došlo několik set uživatelů, což je podle Jiřího Hájka nevýznamný pokles, který je navíc vyvážen přílivem nových klientů v řádu desetitisíců. Přesnější údaje budou známy později, osobně se domnívám, že až ve třetím čtvrtletí či na konci tohoto roku; tehdy je budeme moci porovnat s daji za rok loňský.

Kredit bude navrácen

Postavení na trhu se rovněž výrazně nezměnilo, kolísání v rozmezí dvou až tří procent je podle sdělených informací běžné. Velmi zajímavým aspektem je i vracení nevyužitého kreditu z předplacených karet. Jiří Hájek nám potvrdil, že k žádostem tohoto typu bude přistupováno individuálně a v opodstatněných případech bude kredit proplacen. Současně ale řekl, že nemá zprávy o masovém podávání žádostí a tudíž se může jednat maximálně o jednotlivé žadatele.

K dalším žádaným informacím tiskový mluvčí uvedl, že jejich jednostranné zveřejnění by mohlo vést k poškození obchodních zájmů RadioMobilu a tudíž není možné bez toho, aby tato data zveřejnili všichni operátoři - proti tomu nelze nic namítat.

Diskuze (160) Další článek: Nokia Camera Headset: zkušenosti s fotoaparátem k Nokiím 6610/7210

Témata článku: , , Mobil, Zajímavý aspekt, T - Mobil, Boj, MOBI, T Mobil