Boom smartphonů: Nokia vede, Apple raketově roste

Diskuze čtenářů k článku

jolinar  |  10. 02. 2010 17:42

Apple raketově roste? No nevim...spíš tu někdo Applu hodne faní...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  11. 02. 2010 23:20

Tak tak - každý bulvarizovaný titulek obsahující slovo "iphone" na MM zvyšuje čtenost článku na 300%. Jinak viz výše, nefandím Nokii ani Jabkům (protože akcie ani jednoho nevlastním), ale třeba mě z čísel v článku plyne, že Nokia Applu ve skutečnosti utekla o dalších 32%...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  09. 02. 2010 22:03

Procentíčka jablečných cifršpiónů oproti předchozímu roku u téhož výrobce sice vypadají hezky, ale trh mobilů je celkem saturovaný a při porovnání absolutních čísel za Q4 měla "stagnující" Nokia proti "raketovému" Applu ve skutečnosti pořád o 32% větší nárůst počtu prodaných smartphonů (+5,7M vs +4,3M) - takže na nějaký krach Symbianu to ve Finsku rozhodně nevypadá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike2811  |  10. 02. 2010 00:43

Hádám, že to bude tím, že Iphone se v podstatě nezměnil a uživatele donutí k nákupu leda tak ztráta jejich současného kousku. Ne, že by to bylo vzácné, v mém okolí mizí lidem Iphony jak pára nad hrncem, líbí se mi na tom fakt, že ve většině je nahrazují hloupými Nokiemi (je to obvykle ta první skupina méně uživatelsky náročnější ).
Zato Nokia teď uvedla dost nových mobilů, hodně zlevnily a hlavně představila první dostupné dotykové přístroje, které navíc nemají v portfoliu "hloupou" variantu, takže se to prodává docela dobře, taky uvažuji, že pořídím jeden z nich mamce, bude s tím nanejvýš volat, ale je to levné a má to velký dobře přehledný display, takže proč ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dc  |  09. 02. 2010 11:35

No to je asi cele tak ako nazyvat iPhone smart telefonom.Vlastnim ho ale teda takto ho nazvat by som sa neodvazil. Po vybaleni a zapnuti na nom totiz dohromady neni nic smart a je rovnako tupy ako hocijaka "nesmart" nokia. Bez doinstalovania aplikacii iPhone nedokaze skoro nic a pre uzivatelov zvyknutych na urcity komfort (povedzme z WM) je iPhone bez jailbreaku dost obmedzujuci. Momentalne mam pocit ze je sice velky boom, iPhone, Android a dalsie platformy sa pomali preberaju aj na krabici od mlieka ale realny stav a vyuzitie zariadeni je tristne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  09. 02. 2010 12:09

má vlastní operační systém který jde aktualizovat?
jdou do něj nahrávat pokročilejší aplikace?
Jde použít pro práci i zábavu?
Proč ho tedy nenazvat smartphonem? To, že se Vám to nelíbí, nic neznamená. Hold když dva dělají totéž není to totéž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RAscal  |  09. 02. 2010 13:45

Mno a nenabídne tohle třeba nokia 6300? AKtualizovat jde, aplikace si tam nahraješ, zábavu si s ním taky užiješ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  09. 02. 2010 13:51

A taky SE, HTC, Motorola, RIM,.... smysl tvé odpovědi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pin  |  09. 02. 2010 14:02

Ehm.. a smysl dotazu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  09. 02. 2010 14:13

Asi stejný, jako celé toto vlákno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pin  |  09. 02. 2010 15:18

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Asco  |  09. 02. 2010 14:56

A kde je třeba Multitasking?
Jinak téměř každý, i hloupý, telefon má alespoň podporu Javy, ale iPhone ne.
A k tvým poznámkám:
Aktualizovat firmware jde i na mnoha nesmartphonech.
Do běžného (nejailbreaknutého) iPhonu můžeš nahrávat jen aplikace z toho slavného iTunes... je jich tam sice dost, ale o volném nahrávání aplikací třetích stran si mohou majitelé iPhonu nechat jen zdát.
Pro práci a zábavu lze použít opět i mnoho nesmartphonů.
Osobně si tedy myslím že iPhone žádným smartphonem není.
Neříkám že je špatný, např. jako telefon a "přenosná konzole" v jednom je asi bezkonkureční (samozřejmě je nutný jailbreak). Ale na běžné používání zcela nevyhovující. Já si třeba dnes opravdu nedovedu představit telefon bez multitaskingu, MMS nebo možnosti plně využívat Bluetooth.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pin  |  09. 02. 2010 15:22

Panebože iPhone nemá Javu? Takže takové standardy, které potřebuji při využívání BlueTooth, jako třeba JSR-82 a pod, to taky nepodporuje? To se mi snad zdá. Takovej předraženej bazmek by mi nesměl přes práh. (.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stiff  |  09. 02. 2010 15:57

Uz by ludia konecne mali prestat pozerat obrazky na ktorych sa porovnava iPhone s tehlou.
Aplikacie sa nahravaju z AppStore nie iTunes a vobec nechapem preco by som si nemohol nahrat aplikacie tretich stran. Na AppStore je 140 000 aplikacii tretich stran a nic mi nebrani v tom si ich nainstalovat. Samozrejme nie vsetky zadarmo ale to urcite niesu ani kvalitne aplikacie na ine platformy. Nechapem preco si stale vsimate iba nevyhody AppStoru a nie jeho vyhody:
1) Vsetky apliacie sustredene na jednej kope, mozem si ich porovnavat a vybrat tu, ktora mi kvalitativne a cenovo vyhovuje. Casto maju aplikacie Lite verzie, ktore su zdarma a sluzia na odskusanie aplikacie.
2) Bezpecnost. Vsetky aplikacie schvaluje Apple takze je len velmi mala sanca, ze sa do telefonu dostane skodlivy kod alebo, ze bude aplikacia padat, mrznut... A ak sa tak aj stane asi sa na AppStore dlho neohreje.
3) Sposob platby a distribucia. Nepotrebujem rozmyslat ako zaplatim nejakej taivanskej softwarovej firme za jej aplikaciiu, nemusim vyplnat ziadne formulare, zadavat licencne kody. Jednoducho kliknem instalovat a aplikaciu mam hned k dispozicii. Takisto to je vyhoda pre vyvojarov, ktori maju lepsiu moznost sa zviditelnit a nemusia riesit ako dostat svoju aplikaciu medzi ludi.
Urcite je to spravny pristup k distribucii aplikacii inak by ho vsetci nekopirovali(android market, windows marketplace...)
Multitasking iPhone podporuje v obmedzenej podobe(da sa na pozadi pocuvat hudba, primat hovory) a v 90% pripadoch ho dokazu nahradit push notifikacie
MMS na iPhone su aj ked neviem kto ich pouziva(nepoznam nikoho kto by poslal viac ako jednu MMS za rok).
BT chyba aj mne trocha ale zvykol som si.
Java??? to akoze na co? aby som sa na nom hral 2D java hry pre hlupe nokie a SE :D
Samozrejme kazdemu sa paci nieco ine ale fakt mi to pripada, ze ho vacsina ludi hodnoti len podla toho obrazku s tehlou a pritom si nikdy nevyskusali co je to privetive plne dotykove uzivatelske prostredie, rychle reakcie(aj vdaka obmedzeniu multitaskungu), skvela synchronizacia. Pre tych, ktorym to nestaci je JB a potom uz ten telefon dokaze vazne vsetko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  09. 02. 2010 17:01

BT-to je ten nenažraný bezdrátový protokol, který si ustavičně s něčím nerozumí, posílá mizernou kvalitu zvuku, je to bezpečnostní díra a měla být dávno nahrazena něčím kvalitnějším (nebo aspoň low consumation verzí).
Java-ehm, na co? Na WM platformě je to snad jen na Operu Mini (to spíš ze zajímavosti), na MacX, Androidu apod. nemá místo už vůbec.
Ještě nějaké další pohádky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 02. 2010 17:15

Neviem preco maju ludia stale v podvedomi javu.
Asi preto, lebo si cez nu pred 10 rokmi zahrali nejaku prvu lepsiu hru na mobile.
Ale tie casy su uz davno prec.
Nenachadzam ani jednu aplikaciu na ktoru by som potreboval javu.
Absolutna zbytocnost z mojho pohladu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zbyněk  |  09. 02. 2010 18:15

Já bych tu jednu zajímavou aplikaci pod Javou uvedl např. překladový Anglicko-Český slovník !samozřejmě i Java hry a některé obzvlášť nádherné např.God of War,Prince of Persia,Wall-E,Castlevania,Assasins Creed,Earth Worm Jim,Soul of Darkness,XIII Covert Identity,Surfs Up ...takže bych prosím tu 2D grafiku tak nezatracoval má zkrátka své kouzlo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 02. 2010 18:33

Jasně, sto lidí sto chutí.
Ja to nikomu neberu. Akorát, ze pouzívam slovník, který bezi pod ip os.
A co se týče her...
java hry jsem drtil už dávno, teď občas zahraji věci jakou jsou třeba v tomhle videu... což je uplně o něčem jiném ...
http://www.youtube.com/watch...
Je to pouze muj nazor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 02. 2010 16:46

Mne je uplne jedno ci je na iPhone z obchodu multitasking....
Ja som urobil jailbreak, ktory mi zabral 1minutu a multitasking tam mam v podobe programu backrounder a doplnkovej aplikacie proswitcher. Ziadny problem.
Neviem kto to tu stale riesi.
MMS, bluetooth, vsetko tam je.
Ja som si nekupoval iPhone na to, aby som ho pouzival zamknuty.
Ja som si kupil iPhone na to, aby som na nom urobil jailbreak a pouzival ho ako pre mna najlepsi telefon na trhu.
A podobne keci ako ze stratim zaruku.... na to sa uz davno nehra.
Pripojim telefon na pocitac, zmacknem v itunes restore a nikto nikdy nezisti, ci tam bol jailbreak. (overene)
Takze asi tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  09. 02. 2010 13:36

Tak sám sis odpověděl, koupil jsi zařízení, nebyl jsi s ním spokojen, dovybavil jsi ho SW. To mi osobně přijde "smart" ažaž, u nesmart telefonů s nevhodnými funkcemi nijak nehneš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 02. 2010 16:49

Vies, existuju 2 skupiny ludi.
Jedna je ta, co si ide kupit iphone na to, aby ho pouzivala taky aky je. Tym to staci. Potrebuju jednoduchost a rychlost. Preto si ho kupuju.
Druha skupina ludi som napr. ja a predpokladam ze vsetci co sa tu bavime, je skupina, co si kupi iphone na to, aby urobili jailbreak a vyuzivali ho tak na 100%.
Ty ked si kupis N900 tak si tam akoze nic nenainstalujes?
Toto treba rozlišiť!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  09. 02. 2010 16:59

Takže dle tvé logiky, když mám HTC HD2, kde po vybalení z krabice zůstane akorát tak Office a vše, asi opravdu VŠE musím nahradit schopnějšími aplikacemi, aby to začalo být použitelné, tak nemám Smart, protože jsem musel vše přeinstalovat (nebo dát xLite FW). Co je mi to za pitomosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 02. 2010 17:04

Sme sa zle pochopili.
Jasne, ze je to smart.
Ja som nic take nepovedal, ze nie. Asi som si zle precital tvoj prispevok, ale v podstate hovorim iba to, ze ja vyuzivam iphone s jailbreak a na to som si ho kupil.
A to pisem hlavne tym, co pisali vyssie o multitaskingu a podobnych veciach...bluetooth a mms.
Myslel som, ze hovoris, ze to nieje smart.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 02. 2010 16:40

To je sice pravda, ale ked spravis jailbreak, tak neviem ci je nieco na trhu co sa mu vyrovna. Ja po jailbreaku mam take aplikacie, ktore by som asi tazko hladal na nejakom inom telefone. Hoci aj na N900.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dc  |  09. 02. 2010 20:29

vlastnim iPhone a neodsudzujem ho. Len z mojho pohladu bez nainstalovania aplikacii je jeho vyuzitie oproti inym platformam (WM s androidom nemam skusenosti) dost obmedzene. Dalej restriktivna politika Applu je az moc prehnana. Pokial nespravim jb tak vyuzitie a pouzivanie iphonu je dost tristne. App Store je zahlteny mnozstvom aplikacii ktore su skor blbostami ako naozaj uzitocnymi nastrojmi. Kopec aplikacii je len v platenej verzii bez moznosti vyskusat. Inak povedane treba si zaplatit za povedzme 10 aplikacii a vybrat si tu jednu ktora mi vyhovuje, to je trochu draha cesta (bezny uzivatel bez jailbreaku). Nejaky multitasking alebo nepodporovanie javy a flashu by som az tak neriesil, skor veci ktore uz v iphone su a niesu dotiahnute. Napriklad nemoznost pridavat prilohy v originalnom mail klientovy, safari neumoznuje reflow, nemoznost stiahnut a ulozit subory z webu, kazda aplikacia inak pristupuje k suborom (lepsie povedane apple silou mocou brani pristupu na fs), nemoznost nejakeho rozumneho nahrania dat/suborou do iphonu (okrem hudby a videii cez itunes) po kabli (posielanie dat cez wifi mi fakt nevyhovuje, nehovoriac ze vsetky aplikacie maju nejake debilne web rozhranie na upload) a mnoho dalsich drobnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  09. 02. 2010 20:51

Potesim ta, najnovsie SDK k iPadu (a s najvacsou pravdepodobnostou to bude aj pre iPhone, kedze Stanzi zakazali funkciu, ktora fungovala obdobne) obsahuje informacie, o diskovom priestore fungujucom ako mass storage, ku ktoremu budu aplikacie pristupovat. Do toho isteho priestoru sa budu stahovat subory stiahnute cez safari.
A s tymi aplikaciami na skusku je to rovnako ako aj na inych platformach, nie kazda ma demo/trial a musis s tym zit, navyse kazda dolezitejsia/rozsiahlejsia aplikacia ma svoju lite verziu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 02. 2010 21:17

Ako som uz pisal 2X, existuju 2 skupiny ludi, co si kupuju iphone. Prva je, ze si ho kupia vyuzivaju ho taky aky je. Vyhovuje im to.
Druha skupina su ludia co rataju s tym, ze budu robit jailbreak.
To som napr. ja.
Takze mi je uplne, ale uplne ukradnute aky je iphone, ked nespravim jailbreak!!
Ja jailbreak mam. Urobit jailbreak je ako nainstalovat hocijaku inu aplikaciu.
To, ze je appstore zahlteny blbostami mas pravdu, ale tak je to i u symbiana a WM. Vzdy sa najdu blbosti. Z tvojho pohladu mozno blbost, z pohladu ineho cloveka mozno uzitocna aplikacia.
To, ze je nieco platene, proti tomu nemam nic.
Ty ked hras na pocitaci nejaku hru, tak si ides vzdy kupit originalku?
Ides si kupit originalku MS Office? Ides si kupit originalku windowsu? Kolko ludi to takto robi?
A kolko ludi si stiahne crack verzie z netu? Ked vyjde nejaka hra, tak si ju mozes niekde vyskusat? Myslim celu? Tiez mas na skusku iba demo a nie vzdy, tak ako je to aj v appstore.
To je normalna politika.
Ostatne veci co pises absolutne neriesim. Vsetky su od tretich stran so vsetkym co pises. Staci ich iba stiahnut.
A dostat veci do iphonu? Ved to je take jednoduche. Preco by to malo byt iba cez itunes a iba hudba a video?
Urobil si niekedy jailbreak iphonu? Lebo ked si zapnes cydiu, hned na uvodnej obrazovke, privitacej mas OpenSSH.... k tomu si stiahnes milion programov do pocitaca na prezeranie suborov v iphone a nasledne aj ich presuvanie ci kopirovanie cez USB. Programov je milion. Ale staci aj obycajny total commander.
Pripada mi, ako keby si nemal iphone, ked pises take veci.
Pokial su tieto veci na teba moc zlozite, nemal si kupovat iphone, ale Nokiu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mike2811  |  10. 02. 2010 00:34

Nevím, co všechno obsahuje takové jailbreaknutí Iphone, ale pomalu mám pocit, že to z toho udělá úplně nový telefon, jako když do něj někdo nahrál Linux (nebo třeba do N900), tedy že je z toho úplně nový telefon s jiným operačním systémem. Pak by šlo upravit třeba Maemo na 6300 a začít ji taky prodávat jako smartphone. Doufám, že je to jen mylný dojem...
V každém případě mě dojímá, že aby to šlo používat opravdu jako smartphone pořádně, tak musíte riskovat záruku (i když to tak žhavé v praxi nebude), mám zřejmě nestupidnější OS Symbian a takové kotrmelce jsem s tím teda dělat nemusel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 02. 2010 02:14

No je toho docela hodně. Hlavně jde o to, že máš pak přístup pro aplikace třetích stran, které ti pak přinesou řadu výhod. Například... můžes posílat mms, můžeš prohlížet soubory v počítači, múžeš je tam neomezeně kopírovat z počítače, můžeš používat multitasking, např. v neposlední řadě můžeš měnit themes... tyhle a další funkce normálně nemáš. Další věc, že si tam nahodiš installous a mas tam skoro cely appstore zadara.
Jo a v cydii je milion programů a vylepšováku, to se snad ani nedá vyjmenovat. Jsou ich tisíce.
K té N6300- nevím jestli by to hardwerově zvládla. Podivej se na hardwerovou vybavenost iPhonu 3GS, je stejná až na některé detaily jako u N900.
Plus iPhone má velmi důležitou věc pořád v kapse. A tou je multitouch.
Jak jsem už psal, záruku neriskuješ.
A že by těch 10 vteřin na jailbreak byli kotrmelce, to neee.... pak už jen instaluješ aplikace jako i na jiných telefonech. A na iphone je jich fakt dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dc  |  10. 02. 2010 01:06

dovody preco si clovek kupi ten ktory telefon su u kazdeho rozne. Momentalne som isiel do iphonu a ratal som s tym ze ho jailbreaknem. Tu ide skor o inu vec. Ak chce uzivatel maximalne vyuzit iphone tak je vlastne nuteny ten jailbreak spravit ale v takom pripade ide zase proti samotnemu vyrobcovi a straca urcity servis (automaticky update, treba cakat na dev team a potencionalna moznost podrbania telefonu). Ja teraz nehodnotim zlozitost postupu ale fakt ze bez jb je iphone velmi neohrabany. Mimochodom podla cisiel z inetu jb robi stale mensina uzivatelov.
Zasa je tu asi rozdielnost pohladov. Ano ak chcem tu a teraz pouzivat zariadenie od vyrobcu tak proste sa mu musim prisposobit a prijat ho ale to neznamena ze nemozem mat vyhrady a kritizovat vyrobcu. Inak povedane ked Apple kontroluje aplikacie ktore dava na app store preco nemoze pridat dalsiu podmienku ze musi vyrobca spravit aj demo verziu ? (bez tak buzeruju dost) Nieje pre mna normalne aby som zaplatil za 10 aplikacii na vyskusanie a vybral si len jednu.
Ostatne veci co pisem moc z 3tich stran niesu, alebo sa mi nepodarilo najist. Napriklad web browser s reflow som na iphone nenasiel. A mne ide skor o tu filozofiu ze mam data zviazane s konkretnou aplikaciou (povedzme pdfka) a ide ich nemozem pouzit nez ako je bezne, ze mam data ulozene ako subory a mozem k nim pristupovat z hociktorej aplikacie (to je ale pristup applu).
Iphone je zaujimavy ale proste niekedy mi to pripada ako skrabanie sa lavou rukou za pravym uchom a to aj pri jednoduchych ukonoch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  10. 02. 2010 02:28

Ja tomu naozaj chapem co pises. Mne sa tiez nepaci, ze niektore stupidnee veci proste v iphone niesu. Preco? To neviem. Tiez sa mi nepaci, ze toto vsetko tam nieje uz od nova.
Ale dajme si jednu otazku. Keby sa do iphonu nasekali vsetky tieto veci, bol by to najlepsi telefon na trhu?
Aku by mal potom cenu, ked teraz ma cenu taku aku ma.
Radsej si to urobim sam a mam to zadarmo.
Vsetko je to len keby....
Mozno sa dockame zmien... politika sa zacina postupne uvolnovat. Mozno sa dockame aj toho, ze aj v appstore bude nejaka ta navigacia zadarmo, aku ju dala nokia. Aj ked ja mam 2 navigacie v hodnote normalne 200 euro tiez zadarmo

Jasne, ze nieco stracas jailbreakom, ale co je to v porovnani s tym co ziskas? Ako teraz vysiel update os na verziu 3.1.3 ale kaslem ti na nu... co tam je vylepsene? To co ani nezaregistrujes.
No ja som zatial nasiel vela verzii lite... aj demo verzie k veciam co som chcel. Jednoducho nie vsetko ma demo verziu. ALe predsa ked si urobil jailbreak, co sa nad tym vzrusujes? Ved aj tak to mas vsetko zadarmo, ked chces... a mozes skusat kolko len chces
Ten webbrowser som zatial neriesil, treba pozriet fora.. ci nieco take je.
Tuto vec s tym, ze nemozes to pozerat napr. PDF v hociakej aplikacii som tiez neriesil. Ja pouzivam quickoffice a tam otvorim komplet office a aj pdf... takze nemam ziadnu inu aplikaciu, kde by som to chcel otvarat.
Ja osobne som s iphonom spokojny. Naozaj neviem co ine by mi ho nahradilo. Proste mam tam vsetko a som rad ze som ho kupil. Nemenil by som.
Pokial si ty nespokojny, skus nieco ine. Mozno az potom zistis v com bol iphone dobry, pripadne zly. Ja som to uz skusil.
Sto ludi, sto chuti. Preco apple vedie takuto politiku nikto nevie, ale zjavne podla grafu im to vyhovuje
Uz teraz sa najviac tesim na iphone 4G.
Tak sa maj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  09. 02. 2010 09:34

Ano dalo se to čekat, řekl bych že se jedná o přirozený vývoj nebo rozvoj kdysi nedostupného zboží mezi masy. Ten rozvoj de spolu se snižováním ceny né ani tak jako z důvodů potřeby vlastností smartphonu.
Je to prostě výklad statistiky. Vztáhnu to na ČR stále se setkávám s mořem lidí kteří kupují smarthony a nemají k nim žádný přístup na Internet. No potřebují snad smartphone? Myslíte, že řeší platformu? Že jim dělá starost nedostupnost eshopu s aplikacema pro ČR?
To samé jsem, ale zažil třeba u HD televizních zobrazovačů atd... prostě to může být jen přirozený vývoj který tlačí výrobci a prodejci, nikoliv potřeba u zákazníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pin  |  09. 02. 2010 13:58

Souhlasím s tím, že určující je v našem prostoru cena. Přesto znám řadu lidí, kteří by funkce smartphonů využili, ale datové připojení nepořídí, neb je u nás kurevsky nevýhodné. Zato je hojně využíváno WiFi připojení, ať už v "hospodách" nebo prostě doma. Sám momentálně rozvažuji, jakou platformu zvolit. Klíčovými hledisky je cena, otevřenost platformy, možnost instalace SW bez nutnosti různých "storů", WiFi, multimedia a možnost relativně pohodlného vývoje vlastních aplikací (Eclipse, NetBeans, Visual Studio,... a teď babo raď). Asi nemusím zdůrazňovat, že když už něco pořídím, hodlám s tím pár let vydržet... ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  09. 02. 2010 15:06

Datové připojení stojí cca 150 Kč měsíčně. Nemyslím si, že je to "kurevsky nevýhodné".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pin  |  09. 02. 2010 15:12

... s datovým limitem. Na Androida nepoužitelné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dc  |  09. 02. 2010 20:31

no tak co sa tyka vyvoja tak to je asi momentalne kazda platforma rozdrbana. Symbian je stary, to sdk je divne a nehovoriac ze ked teraz symbian vypustili ako oss mozu sa udiat velke zmeny (lepsie pockat ako to dopadne), WM - caka sa na nastup wm7 ktory zasa podla reci nema byt spetne kompatibilny, android je java co je na widgety a skor pracovne aplikacie fajn ale tam sme skoncili a iphone to je dost restriktivne aj ked vyvoj aplikacii vyzera byt celkom pohodlny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  10. 02. 2010 08:57

Právě, dnešní situace je prostě na pytel, jako nejhegemoničtější platforma se dnes zdá MacOS na iPhone (jak z hlediska podpory HW, tak vývoje SW a koncepčností nabídky a služeb).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pix  |  11. 02. 2010 17:02

Jo, o iPhonu by se dalo uvažovat, kdyby spadl tak na 7 tisíc, mohl bych si tam nainstalit co bych chtěl přímo z compu a vývojové prostředí by bylo zdarma podobně, jako je tomu u Eclipse nebo VS Express. Pak by to bylo celkem odpovídající.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrik88  |  09. 02. 2010 08:21

Pane Pospišíl, přístroje BlackBerry nejsou zdaleka jen pro manažery, zbořte už jednou pro vždy tento mýtus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  09. 02. 2010 09:23

Ano stejně jako pro managery by mohl být vhodný iPhone.
Při nějaké charakteristice je potřeba vycházet z hlavního účelu a hlavní skupiny zákazníků.
Dalším důležitým faktorem je , že informace až na nějaké aktuality ze světa, je potřeba přeměřovat na poměry ČR. Garantuji Vám, že dostatečná kupní síla mezi obyčejnými ( čti nefiremními , nepodnikajícími) uživateli v ČR není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  09. 02. 2010 14:35

Co je na BB drahého?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  09. 02. 2010 15:33

Samozřejmě iPhone a BB jsou dvě odlišná zařízení. iPhone je skvělá multimediální hračka, BB je pak přístroj, který byl v minulosti vhodný spíše pro pracovní účely, což dnes již tak neplatí. A co se týče ceny, nemyslím si, že by byly BB nějak drahé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  09. 02. 2010 19:17

pristroj drahy neni, ale musite mit BIS a ten je skoro 500 mesicne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petrik88  |  10. 02. 2010 01:42

BIS je za 250 a bez FUP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin P.  |  10. 02. 2010 11:09

To už je jedno, pro většinu nebo hanlivě stádo je i 150 za WAP měsíčně moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  13. 02. 2010 18:55

Proč lžete?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor